Monday, June 29, 2009

ყველაზე იაფი ”ლამბორგინი”

Gallardo LP550-2

30 ივნისი

ინტერნეტში გავრცელებული ინფორმაციით, სუპერავტომობილების მწარმოებელი იტალიური კომპანია ”ლამბორგინი” პოპულარულ მოდელ ”გალიარდო LP560-4-ს” ბაზაზე, ფასით უფრო ხელმისაწვდომ ”გალიარდო LP550-2-ს” ამზადებს, რომელსაც წამყვანი მხოლოდ უკანა ბორბლები ექნება.

იმის წყალობით, რომ სრულამძრავიანი ტრანსმისია უკანა წამყვანბორბლიანით შეიცვლება, ავტომობილი 30 კილოგრამით შემსუბუქდება. გარდა ამისა, ავტომობილს ბევრი დამხმარე სისტემაც აღარ ექნება. სამაგიეროდ, 5.2-ლიტრიანი V10 ძრავის სიმძლავრე 560-დან 550 ცხენის ძალამდე შემცირდება. რა თქმა უნდა, ყოველივე ავტომობილის დინამიკურ მახასიათებლებზე აისახება. ახალი ”გალიარდოს” მაქსიმალური სიჩქარე არ ქვეყნდება, მაგრამ ცნობილია, რომ ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარეს ის 3.9 წამში განავითარებს. შედარებისთვის, კუპე ”გალიარდოს” 0.2 წამით უკეთესი აჩქარება აქვს. სამაგიეროდ, იმავე სიჩქარის ასაკრეფად, ვერსია სპაიდერს 0.1 წამით მეტი სჭირდება.

ინტერნეტ გამოცემა GTსპირიტის ინფორმაციით, იტალიური კომპანია ახალ ავტომობილს რვა ფერში გამოაწყობს. ამასთან, ნებისმიერი ფერის ავტომობილს შუა ნაწილში, მთელს სიგრძეზე გაჰყვება თეთრი ფერის სქელი ზოლი, რომელსაც მარცხნივ ოქროსფერი ვიწრო ზოლი დაამშვენებს.

”ლამბორგინი” ”გალიარდო LP550-2-ს” შეზღუდული რაოდენობით - სულ 250 ცალს დაამზადებს. ამასთან, ეს კომპანიის სამოდელო გამაში ყველაზე იაფფასიანი ავტომობილი იქნება. GTსპირიტის ინფორმაციით, ის სრულამძრავიან ”გალიარდოზე” დაახლოებით 10 პროცენტით იაფი ეღირება.

”პეჟო 207” სახეს იცვლის

Peugeot 207 Facelift

30 ივნისი

ფრანგულმა კომპანია ”პეჟომ” თავისი პოპულარული ჰეჩბეკი 207 და მის ოჯახში შემავალი ყველა მოდოფიკაცია განაახლა. ახალი ავტომობილის სურათები პირველად ინტერნეტით, ინგლისურმა ჟურნალმა ”აუტოქარმა” გაავრცელა. მათ მიხედვით შეიძლება იმის თქმა, რომ ავტომობილი ახალი კორპორატიული სტილის შესაბამისად შეიცვალა.

განსაკუთრებით თვალში საცემია ცვლილება, რომელიც 207-ის წინა ნაწილმა განიცადა. გაიზარდა რადიატორის ბადე, რომელიც კვლავ ტრაპეციის ფორმისაა, თუმცა უწინდელზე განიერია და ბამპერს თითქმის მთელ სიგანეზე გაჰყვება. თავად ბამპერი ორსეგმენტიანია. მისი ძირითადი ნაწილი, რომელიც შავადაა შეღებილი, რადიატორს შუაზე, ორ არათანაბარ სეგმენტად ჰყოფს, შემდეგ კი ის ძარის გვერდითა პანელებზე (ფრთებზე) გადადის და ავტომობილის ფერს ღებულობს. ბამპერის ამ ნაწილს თავისუფლად შეიძლება ეწოდოს ფსევდობამპერი, რადგან ის უფრო დეკორატიულ დატვირთვას ატარებს.

ნისლსაწინააღმდეგო ფარები ბამპერის ქვეშ, წინა პანელის ნაპირებშია განლაგებული, უკანა სტოპ-ფარები კი შუქ-დიოდების სისტემებია და გაცილებით მკვეთრ, თუმცა ნაკლებად შემაწუხენელ განათებას იძლევა და რაც მთავარია, დღისითაც ადვილად გარჩევადია.

მართალია, ახალი 207-ის ინტერიერის ფოტოები არ გავრცელებულა, თუმცა ”აუტოქარი” გვაუწყებს, რომ სალონში ყველაზე დიდი ცვლილება ხელსაწყო-მაჩვენებელთა დაფამ განიცადა. მის ცენტრალუ ადგილზე მოთავსდა მოზრდილი ეკრანი, რომელზეც შესაძლებელია არამხოლოდ ავტომობილის ძირითადი აგრეგატების და დამხმარე სისტემების მონაცემთა გამოტანა, არამედ მულტიმედიური და სანავიგაციო მონაცემების ნახვაც.

ძრავების გამაში 12 აგრეგატია. მათგან რამდენიმე გამონაბოლქვზე ევრო 5 სტანდარტს შეესაამება, ერთი კი - 1.4-ლიტრიანი ტურბოდიზელი, ყოველი კილომეტრის გავლისას, ატმოსფეროში მხოლოდ 99 გრამ CO2-ს გამოჰყოფს.

ახალი 207-ის შესახებ, უფრო დაწვრილებით ინფორმაციას თავად ”პეჟო” მოგვიანებით, გაყიდვების დაწყებამდე რამდენიმე დღით ადრე გამოაქვეყნებს. გაყიდვები კი აგვისტოში უნდა დაიწყოს.

”ფორდი” წარმოებას ზრდის

Ford

30 ივნისი

”ფორდის” მთავარმა აღმასრულებელმა ალან მულალიმ განაცხადა, რომ უახლოეს მომავალში, მისი კომპანია წარმოების გაზრდას აპირებს. დეტროიტული დიდი სამეულიდან ”ფორდი” ერთადერთი კომპანიაა, რომელიც გაკოტრებას გადაურჩა და როგორც ჩანს, კრიზისიდან პირველიც ის დაიწყებს გამოსვლას.

კომპანიამ ასევე გამოაცხადა, რომ ბოლო თვეებში პირველად, ივნისში მისი გაყიდვები 20 პროცენტზე ნაკლებით შემცირდება. იმ დროს, როდესაც მისი ორი შინაური მეტოქის - ”კრაისლერისა” და ”ჯენერალ მოტორსის” გაყიდვები კვლავ მაღალი ტემპით კლებულობს, რისი ძირითადი მიზეზიც მათი ქარხნების უმოქმედობაა, ”ფორდი” აშშ-ის ბაზარზე თავის წილს კვლავ გაზრდის.

მულალი აცხადებს, რომ მისი კომპანიისთვის კრიზისი 2011 წელს დასრულდება. შარშან ”ცისფერმა ოვალმა” ასტრონომიული თანხა - 14.8 მლრდ დოლარი იზარალა, წელს კი პროგნოზებით ზარალი გაცილებით ნაკლები იქნება, თუმცა მაინც რამდენიმე მილიარდს მიაღწევს.

ამერიკული კომპანია სამომავლოდ დიდ იმედებს ჰიბრიდებსა და ელექტრომობილებზე ამყარებს. ამ საქმეში კი მას სახელმწიფოს მხარდაჭერის იმედი აქვს, რომლისგანაც, ერთი კვირის წინ, სესხის სახით 5.9 მლრდ დოლარი მიიღო. სესხის მთავარი პირობა ისაა, რომ კომპანიამ ის თავისი ქარხნების მოდერნიზაციას უნდა მოახმაროს, რის შემდეგაც, იქ ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილების წარმოება იქნება შესაძლებელი.

”ასტონ მარტინი” ”ბარტყებს” გამოუშვებს
29 ივნისი

წარმოიდგინეთ ჯეიმს ბონდი, რომელიც მისთვის ჩვეული ”ასტონ მარტინის” ნაცვლად, თავისი დავალების შესრულებისას, ”ტოიოტას” ჯუჯა ავტომიბილ iQ-ს გამოიყენებს. ძნელი წარმსადგენია? მაგრამ თუ ამ ავტომობილს ”ასტონ მარტინის” ემბლემა ექნება? ესეც ძალიან ძნელი წარმოსადგენია - სად ჯუჯა ავტომობილები და სად სუპერავტომობილების წარმოებაზე გაწაფული ინგლისური მარკა.

მაგრამ ნუ იჩქარებთ. დღეს არა, მაგრამ ცოტა ხანში, ასეთი რამ მოსალოდნელია, რადგან იაპონური და ინგლისური კომპანიები ერთობლივად მუშაობენ ახალი მინიავტომობილის შექმნაზე, რომელიც სწორედ iQ-ზეა ბაზირებული. ახალ ავტომობილს სახელიც შესაბამისი შეურჩიეს - ”სიგნიტ”, ანუ ბარტყი.

ინგლისური კომპანიის გეიდონის ცენტრში უკვე მიმდინარეობს ახალი ჯუჯას დიზაინის შემუშავება. თუმცა, პროექტისთვის მწვანე შუქი ჯერ არ აუნთიათ. შესაბამისი გადაწყვეტილება ამ წლის ბოლომდეა მოსალოდნელი.

პროექტის მიხედვით, ”სიგნეტი” უპირველესად, ევროპული ბაზრისთვის იქნება განკუთვნილი. რა თქმა უნდა, ამ ეტაპზე უცნობია, როდის დაიწყება (თუ დაიწყო) მისი წარმოება, რა ეღირება ის და რა რაოდენობით გამოუშვებენ. ინტერნეტში გავრცელდა ხმები, რომ ”ბარტყი” დაახლოებით 30 000 დოლარი ეღირება. რამდენადაც კონცეპტუალური მოდელი შემუშავების ბოლო სტადიაშია, შეიძლება ვივარაუდოთ, რომ მას პირველად ლონდონის, ან ფრანკფურტის ავტო შოუზე ვიხილავთ.

”სიგნეტი” iQ-ზე იქნება ბაზირებული და რა თქმა უნდა, მისგან ბევრ რამეს მიიღებს. თუმცა, ამ ორ ავტომობილს საკმაოდ განსხვავებული გარეგნობა ექნება. რაც მთავარია, ”ბარტყს” ინგლისური მარკის ავტომობილებისთვის დამახასიათებელი რადიატორის ბადე გამოარჩევს. მათ ასევე განსხვავებული ინტერიერიც ექნებათ. ნურავის გაუკვირდება, თუ ჯუჯა ავტომობილის კარის მიღმა ძვირფასი ტყავით გაწყობილ სალონს იხილავს. ”ასტონ მარტინი” ხომ ყოველთვის გამოიჩევა მდიდრულად მოწყობილი ინტერირით.

სამაგიეროდ, კაპოტს ქვეშ ალბათ ისევ ”ტოიოტას” სამცილინდრიანი ძრავი მოთავსდება (უფრო დიდმოცულობიანის იქ ჩატევა შეუძლებელიცაა). სავარაუდოდ, ის ფორსირებას გაივლის. დაკიდევ, iQ-ს ევრო NCAP-ის ქრეშ ტესტებზე ხუთვარსკვლავიანი (უმაღლესი) შეფასება აქვს მიღებული და ბუნებრივია, მისი შედეგები ”ბარტყსაც” ძლიერ გამოადგება.

”ჯერაც ბევრი სამუშაო გვაქვს ჩასატარებელი, მაგრამ დარწმუნებული ვარ, რომ ეს პროექტი რეალურად განხორციელდება და ეს არცთუ ისე შორეულ მომავალში მოხდება”, - ამბობს ”ასტონ მარტინის” მთავარი აღმასრულებელი ულრიხ ბეცი.

სავარაუდოდ, ჯუჯა ავტომობილის წარმოებით ”ასტონ მარტინის” დაინტერესებას ის მიზეზი უდევს საფუძვლად, რომ 2012 წლიდან ევროპაში გამონაბოლქვზე ახალი, მეტად მკაცრი მოთხოვნები ამოქმედდება. ამ მოთხოვნების შესაბამისად, კომპანიების მიერ ევროპაში რეალიზებული ავტომობილების გამონაბოლქვში CO2-ის საშუალო შემცველობა ყოველი კილომეტრის გავლისას 120 გრამზე მეტი არ უნდა იყოს.

მეტობის შემთხვევაში, კომპანიებს გარკვეული ჯარიმების გადახდა მოუწევთ, რაც მათი ავტომობილების ფასებს გააძვირებს. iQ-ს კი ”ასტონ მარტინის” გამონაბოლქვში ნახშირორჟანგის საშუალო შემცველობის ნორმაში მოქცევის პოტენციალი გააჩნია.

აქვე ისიც უნდა ითქვას, რომ ანალოგიური პრობლემა ნაკლებად სწუხებთ ”ფერარის” და ”ლამბორგინის”, რომელთა გამონაბოლქვის საშუალო მაჩვენებლები, შესაბამისად, ”ფიატის” და ”ფოლკსვაგენის” მონაცემების ხარჯზე უმჯობესდება.

მაგრამ იმის იმედი მაინც ნუ გექნებათ, რომ თუნდაც ჯუჯა ”ასტონ მარტინს” შეიძენთ. იმისათვის, რომ ”ბარტყის” ყიდვის უფლება მიიღოთ, თქვენს ფარეხში აუცილებლად უნდა იდგეს თუნდაც ერთი ”ასტონ მარტინი”. ესე იგი, ერთ ”ბარტყს” ერთი (ან თუ გნებავთ, უფრო მეტიც, რამდენიც გენებოთ) სუპერავტომობილი მოჰყვება, რომლის კაპოტსაც ბონდის საყვარელი ავტომობილის ემბლემა ამშვენებს.

ამასაც კომპანიის მარკეტოლოგები გამართლებულად მიიჩნევენ, რადგან მათ მიერ ჩატარებულმა გამოკითხვამ აჩვენა, რომ ”ასტონ მარტინის” ავტომობილების მფლობელთა დაახლოებით 30 პროცენტს ისეთი მინი ავტომობილებიც ჰყავთ, როგორებიცა ”მინი” და ”სმარტია”.

”ჰონდა” სპორტულ ჰიბრიდს ამზადებს

29 ივნისი

ფინანსური პრობლემების გამო, ”ჰონდამ” ფორმულა 1-ის და პოპულარულ სპორტულ მოდელ NSX-ის პროგრამები შეაჩერა, თუმცა ჰიბრიდული აგრეგატით აღჭურვილი სპორტული მოდელის შექმნაზე უარი მაინც არ უთქვამს. იაპონური კომპანია ჰიბრიდულ სპორტქარს ორი წლის წინანდელ კონცეპტ CR-Z-ს ბაზაზე აგებს და მისი წარმოების დაწყებას მერმისიდან გეგმავს.

ავტომობილი ”ჰონდას” ევროპულ ტექნიკურ ცენტრში მუშავდება. ევროპა მისი მთავარი ბაზარი იქნება, თუმცა მისი წინასერიული ვერსიის მსოფლიო პრემიერა ტოკიოს ავტო შოუზე გაიმართება.

იაპონურ კომპანიაში თავიანთ ახალ კომპაქტურ სპორტულ ავტომობილს პოპულარული CRX-ის შემცვლელად მოიაზრებენ. ავტომობილი ოთხცილინდრიანი კომპაქტური ძრავით აღჭურვება, რომლის მუშა მოცულობაც 1.5 ლიტრზე ნაკლები იქნება. ამ აგრეგატთან ერთად, ჰიბრიდულ სისტემაში ელექტროძრავიც გაერთიანდება, ორივეს ერთობლივი სიმძლავრე კი 140 ცხენის ძალას მიაღწევს. ჰოლანდიურ გამოცემა ”აუტოვიკის” ინფორმაციით, ავტომობილს წამყვანი წინა ბორბლები ექნება, რომლებიც ჰიბრიდული სისტემის მიერ გამომუშავებულ მაბრუნ მომენტს უსაფეხურო ვარიატორის გავლით მიიღებენ.

ამერიკული ინტერნეტ გამოცემები კი ირწმუნებიან, რომ აშშ-ის ბაზრისთვის განკუთვნილი ახალი სპორტული ავტომობილი 1.8-ლიტრიანი შიდაწვის ძრავით აღიჭურვება. შეიძლება იმის ვარაუდი, რომ ევროპასა და იაპონიაში უფრო მცირე მოცულობის, ეკონომიური შიდაწვისძრავიანი ავტომობილები გაიყიდება, ამერიკის ბაზრისთვის კი აქცენტი უფრო მძლავრ აგრეგატზე გაკეთდება.

ჟურნალისტებმა სასტარტო ავარიების ღირებულება შეაფასეს

Formula 1

29 ივნისი

ფორმულა 1-ში და საერთოდ ავტოსპორტში, სტარტი რბოლის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი და ზოგ ტრასაზე გადამწყვეტი ეპიზოდია. ეს ის მომენტია, როდესაც პილოტებს ყველაზე მეტად აქვთ პულსი აჩქარებული, ნერვები დაძაბული და გონება (შედარებით) დაბინდული. სტარტზე რამდენიმე პოზიციის მოგების და ასევე წაგების რეალური შანსი არსებობს, ისეთ ტრასებზე კი, როგორიც მონაკო, ჰუნგარორინგი, ან თუნდაც სილვერსტოუნია, სტარტის მოგებით, შეიძლება რბოლაში გამარჯვებაც გაინაღდო.

სტარტი ის მომენტიცაა, როდესაც ტრასის მოკლე მონაკვეთში ყველაზე მეტი მანქანა იყრის თავს და აქედან გამომდინარე, ავარიებიც ყველაზე მეტად სტარტზე ხდება ხოლმე. გადატვირთულ გზაზე ყველა გასწრებას, ან თუ ცუდი სტარტი აირო, პოზიციის შენარჩუნებას ცდილობს. ამ დროს, პილოტები თავიანთ ასფალტის რაკეტებს ხან მარჯვნივ მიმართავენ, ხანაც - მარცხნივ. მოკლედ, სასტარტო სწორზე ნამდვილი ქაოსია ხოლმე. სიტუაცია მნიშვნელოვნად უარესდება, თუ სტარტის ზოლი მოსახვევშია, ან მოსახვვი სტარტის ზოლთან ძალიან ახლოსაა - საქმეში მუხრუჭების ჩართვა პილოტებისგან გაათმაგებულ ყურადღებას და დაძაბვას მოითხოვს.

80-იან წლებში, ავსტრიის დიდ პრიზზე, რომელიც ცელტვეგის ტრასაზე ჩატარდა, რბოლას (რე)სტარტი სამჯერ სწორედ ავარიების გამო მისცეს. ამის გამო კი, ბოლო რესტარტზე რამდენიმე პილოტმა გამოსვლაც კი ვერ შეძლო. მოკლედ, სტარტი ამ ექსტრემალური სპორტის ზე-ექსტრემალური მომენტია.

ინგლისურ გამოცემა F1რეისინგის ჟურნალისტები იმით დაინტერესდნენ, თუ რა უჯდებათ გუნდებს სტრტზე მომხდარი ავარიის დროს მანქანების დამტვრევა. მათ თავიანთი ექსპერიმენტისთვის ესპანეთის წლევანდელი დიდი პრიზი აირჩიეს, რომლის მეორე მოსახვევში მომხდარ ავარიაშიც რამდენიმე ბოლიდი დაიმტვრა (სურათზე).

”ტოიოტას” იტალიელი იარნო ტრული პირველ მოსახვევში ვერ ჩაეტია და უსაფრთხოების ზოლში გავიდა, ტრასაზე დაბრუნებული კი გერმანელ ადრიან ზუტილის ”ფორს ინდიას” გამოედო. მათთვის თავის არიდების მცდელობისას კი უკან ერთმანეთს ორივე ”ტორო როსო” დაეჯახა. ოთხივესთვის რბოლა იქვე დასრულდა, ტრასაზე კი უსაფრთხოების მანქანა გამოვიდა.

ჟურნალისტებმა გამოითვალეს და დაადგინეს, რომ სამივე გუნდს ერთად, ეს ავარია 700 000 დოლარზე მეტი დაუჯდა. ყველაზე მეტად ”ტორო როსომ” იზარალა, რომელსაც ორივე ბოლიდის რემონტი 430 000 დოლარი დაუჯდა. ”ტოიოტას” და ”ფორს ინდიას” ერთობლივმა ზარალმა კი 280 000 დოლარი შეადგინა.

F1რეისინგს ზარალის საილუსტრაციოდ მოჰყავს ანგარიში, რომლის მიხედვითაც, მარტო ერთი წინა დაზიანებული საკიდარის (ბორბლიანად) რემონტი 82 000 დოლარი ჯდება. აქ ისიც უნდა აღინიშნოს, რომ ავარიების დროს ყველაზე ხშირად სწორედ საკიდარი ზიანდება ხოლმე.

ამავე ჟურნალის მონაცემებით, საჭის ერთი საწევარი 1 600 დოლარი, გამოსაბოლქვი სისტემა 15 000 დოლარი, ავტომობილის ძირი 23 000 დოლარი, წინა ანტი ფრთის სრული კომპლექტი 42 000 დოლარი, რადიატორი 43 000 დოლარი ღირს. ფ1-ის სარბოლი ავტომობილის ყველაზე ძვირადღირებული ნაწილი კი პილოტის კაპსულაა, რომლის ღირებულებაც 100 000 დოლარზე გაცილებით მაღალია. თუმცა, ისიც უნდა ითქვას, რომ კაპსულის დაზიანება ძალიან იშვიათად ხდება. რაც მთავარია, დაზიანების შემთხვევაშიც კი, მასში პილოტის ჯანმრთელობა მაქსიმალურად დაცულია.

საბედნიეროდ, ესპანეთის დიდი პრიზის სტარტზე მომხდარი ინციდენტიც, პილოტებისთვის ყოველგვარი ტრავმის გარეშე დასრულდა.