Tuesday, August 25, 2009

”მაზერატის” ფრანკფურტული სიახლე - ღია ”გრანკაბრიო”

Maserati GranCabrio

25 აგვისტო


სუპერავტომობილების მწარმოებელ იტალიურ კომპანია ”მაზერატის”, რომელიც ”ფიატის” ჯგუფშია გაერთიანებული, ფრანკფურტული ავტორანდევუსთვის ელეგანტური სიახლე - კუპე ”გრანტურიზმოს” ღია ვერსია, სახელად ”გრანკაბრიო” აქვს მომზადებული, იქ ჩვენებამდე კი მის შესახებ მწირი ინფორმაცია და ფოტოები გაავრცელა.

იმის გამო, რომ ავტომობილს სახურავი და შესაბამისად, მისი საყრდენებიც არ აქვს, მის ძარას გამაგრება დასჭირდა, ამას კი ავტომობილის წონის მატება მოჰყვა - თუ კუპე 1880 კილოგრამს იწონის, კაბრიოლეტის შესაბამისი მაჩვენებელი ორ ტონას აღწევს. ამას კი აუცილებლად მოჰყვება ”გრანკაბრიოს” დინამიკური მაჩვენებლების გაუარესება (გრანტურიზმოსთან შედარებით). ჯერჯერობით უცნობია, თუ რა დრო სჭირდება ახალ ავტომობილს 0-დან 100 კმ/სთ-მდე ასაჩქარებლად, ან რამდენია მისი მაქსიმალური სიჩქარე, თუმცა კუპეს მონაცემების მიხედვით შეიძლება ვარაუდი, რომ სტანდარტულ აჩქარებას ის 5.5 წამს მოანდომებს, (კუპე ამას 4.9 წამში ახერხებს), მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 290 კმ/სთ იქნება (კუპეს სიჩქარის ჭერი 295 კმ/სთ-ია).

”გრანკაბრიოს” კაპოტქვეშა სივრცეში მოთავსდება 4.7-ლიტრიანი V8 ძრავი, რომლის მაქსიმალური სიმძლავრეც 440 ცხენის ძალაა მასთან კი 6-საფეხურიანი სეკვენტალური კოლოფია (MC-შიფტ) შეწყვილებული, რომელიც საფეხურების სულ რაღაც 100 მილიწამში შეცვლას უზრუნველყოფს.

”მაზერატი” ევროპულ ბაზარზე ”გრანკაბრიოს” გაყიდვას მერმის დაიწყებს. კომპანია თავისი სიახლის ფასს ჯერ არ აქვეყნებს, ინგლისურ ჟურნალ ”აუტოქარის” ვარაუდით კი კაბრიოლეტი კუპეზე (საბაზო ღირებულება 121 000 ევრო) დაახლოებით 15 პროცენტით ძვირი ეღირება.

”ოპელის” ფრანკფურტული სიახლეები

Opel at Frankfurt

25 აგვისტო

ფრანკფურტის ავტოგამოფენაზე ”ოპელს” ორი მნიშვნელოვანი ექსპონატი ექნება - ახალი ”ასტრა” და ჰიბრიდული ელექტრომობილი ”ამპერა”. ორივე ავტომობილის მთავარი თვისება ეკონომიურობა და გამონაბოლქვში მცირე რაოდენობით CO2-ის შემცველობაა.

”ასტრა” (სურათზე წითელია) წარმოებისთვის გამზადებული ავტომობილია - გერმანული კომპანია მის გაყიდვებს წელსვე დაიწყებს, ”ამპერა” (თეთრი) კი კონცეპტუალური მოდელია, რომელიც ევროპის ბაზარზე ალბათ ორი წლის შემდეგ გამოჩნდება.

ახალი ”ასტრა” ძრავების განახლებული გამით გამოირჩევა, რომელშიც 8 ეკონომიური აგრეგატი შედის. მათი მაქსიმალური სიმძლავრე 95-დან 180 ცხენის ძალამდეა, მათთან კი მექანიკური კოლოფები შეწყვილდება. კომპანიის მიერ გავრცელებული ინფორმაციით, ახალი ”ასტრა” წინა მოდელთან შედარებით, 12 პროცენტით ეკონომიური იქნება და რაც მთავარია, გარემოსაც ნაკლები ნახშირორჟანგით დააბინძურებს.

უფრო სუსტი ძრავებისთვის (1.3-ლიტრიანი ტურბოდიზელი და 1.4 და 1.6-ლიტრიანი ბენზინის ატმოსფერული ძრავები) 5-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფებია განკუთვნილი, უფრო მძლავრებს კი 6-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფები მოემსახურება.

”ჩვენი მიზანია, მყიდველს უფრო სრულყოფილი ”ასტრა” შევთავაზოთ, რომელიც უფრო ეკონომიური ძრავებითაა აღჭურვილი და რომელსაც ხელმისაწვდომი ფასი აქვს. არადა, შეგვეძლო, რომ აქცენტი ეფექტურ, ძვირადღირებულსა და მცირეგამონაბოლქვიან ძრავებზე შეგვეჩერებინა. ჩვენი მყიდველი მიიღებს ეკონომიურ ავტომობილს, რომელიც იმავდროულად, სასიამოვნო სამართავიცაა”, - ამბობს ”ოპელის” სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე კარლ-პეტერ ფორსტერი.

”ასტრა” საინტერესოა იმდნდ, რამდნდაც მალე მას ასეულობით ათასი ევროპელი შეიძენს. რაც შეეხება უფრო შორეული მომავლის ავტომობილს - ”ამპერას”, მისი მამოძრავებელი ელექტროძრავია, შიდაწვის ძრავი კი მეორეხარისხოვან როლს ასრულებს - მასთან დაკავშირებული გენერატორი ელექტროძრავისთვის საჭირო ელექტროენერგიას გამოიმუშავებს.

ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკში დაგროვილი ელექტროენრგია მხოლოდ 60 კილომეტრის გასავლელადაა საკმარისი. მაგრამ როცა საქმეში შიდაწვისძრავი და გენერატორი ერთვებიან, ”ამპერას” სვლის სიშორე 500 კილომეტრამდე იზრდება. დაკიდევ, ”ამპერას” აკუმულატორების დამუხტვა საყოფაცხოვრებო ელექტროქსელიდანაც შესაძლებელია.

ამჯერად სულ ეს არის, უფრო ახლოს კი ეს ავტომობილები ფრანკფურტში გაგვეცნობიან...

”ჰიუნდაის” ახალი ”ტუსანი”

Hyundai Tucson ix

25 აგვისტო

კორეულმა კომპანია ”ჰიუნდაიმ” გუშინ თავისი პოპულარული უგზოობის მოდელის, ”ტუსანის” მეორე თაობის ავტომობილს საიდუმლოების საბურველი ჩამოხადა. მართალია, ახალი ავტომობილის მსოფლიო პრემიერა ფრანკფურტის ავტო გამოფენაზე იგეგმება, მაგრამ ბოლო წლების ტრადიციის შესაბამისად, კორეელებმაც თავიანთი სიახლის შესახებ მწირი ინფორმაცია წინდაწინ გამოაქვეყნეს.

”ჰიუნდაის” ხელმძღვანელობის მიერ გამოქვეყნებულ განცხადებაში ნათქვამია, რომ ახალი ”ტუსან ix” (ამ სახელით ის კორეულ და ალბათ ამერიკულ ბაზრებზე გაიყიდება, ევროპაში კი სახელი შეეცვლება და ix35-ად გაგვეცნობა) უგზოობის კომპაქტური ავტომობილების ბაზარზე ახალ ტრენდს ჩამოაყალიბებს, რომლის გაყოლასაც ახლო მომავალში ყველა კონკურენტი ეცდება.

ახალი ”ტუსანი” 2.0-ლიტრიანი დიზელის და ასეთივე ლიტრაჟის ბენზინის ძრავებითაა აღჭურვილი. პირველის მაქსიმალური სიმძლავრე 184, მეორისა კი 166 ცხენის ძალაა. ორივე აგრეგატის შემთხვევაში, მათ მიერ გამომუშავებულ მაბრუნ მომენტს ახალი, 6-საფეხურიანი ავტომატური გადაცემათა კოლოფი გადაამუშავებს. დიზელისძრავიანი ვერსია როგორც სრულამძრავიანი, ასევე მხოლოდ წინა წამყვანბორბლიანი ტრანსმისიებით აღიჭურვება, ბენზინისძრავიანისთვის კი მხოლოდ წინა წამყვანბორბლიანი ტრანსმისიაა განკუთვნილი.

ახალი ”ტუსანი” აღიჭურვება დამხმარე სისტემებით, როგორებიცაა ”დინამიურობის კონტროლი”, დაღმართზე მოძრაობის კონტროლი. აღმართზე ასვლისას დამხმარე სისტემა, საგანგებო გაჩერების სიგნალი, სტაბილიზაციის სრულიად ახალი სისტემა, რომელიც ავტომობილს გადაბრუნებისგან იცავს და სხვა.

კორეაში ახალი ”ტუსანი” უკვე იყიდება. დიზელისძრავიანი მოდელების ფასი იქ 21 მილიონი ვონიდან (16 840 დოლარი) 27 მილიონ ვონამდე (21 650 დოლარი) მერყეობს. ამაზე იაფი კი ბენზინისძრავიანი ვერსიები ღირს - 19 მილიონი ვონიდან (15 240 დოლარი) 24 მილიონ ვონამდე (19 250 დოლარი). ჯერჯერობით უცნობია, თუ რა ეღირება ახალი ”ტუსანი” ევროპაში, სადაც მისი გაყიდვები მერმის, წლის დასაწყისშივე აიღებს სტარტს.

”ჰიუნდაი” კორეაში წელს მხოლოდ 16 000 ცალი ახალი ”ტუსანის” გაყიდვას გეგმავს. მას შემდეგ კი, რაც ავტომობილს მსოფლიოს ყველა ბაზარზე (სადაც ჰიუნდაი ფიგურირებს) შეიტანენ, წლიურად დაახლოებით 300 000 ცალი ”ტუსანი” გაიყიდება.