Thursday, September 3, 2009

”მერსედეს-ბენცი” სერიულ ელექტრომობილს ფრანკფურტში გვიჩვენებს

Mercedes-Benz BlueZero E-cell Plus

3 სექტემბერი

ფრანკფურტის საავტომობილო გამოფენაზე, ”მერსედეს-ბენცი” საზოგადოებას სერიული წარმოებისთვის მომზადებულ ელექტრომობილ ”ბლიუზერო E-სელ პლუსს” წარუდგენს, რომლის მცირესერიული წარმოების დაწყებაც მერმის იგეგმება.

ინგლისურ ჟურნალ ”აუტოქარის” ცნობით, ხუთკარიანი ავტომობილი A-კლასის ჰეჩბეკის მოდერნიზებულ პლატფორმაზეა აგებული, გარეგნულად კი ის ისეთია, როგორიც B-კლასის მომდევნო თაობის ჰეჩბეკი უნდა იყოს. ამ ავტომობილის პრემიერა 2012 წელს იგეგმება და სავარაუდოდ, ის სწორედ ”ბლიუზერო E-სელ პლუსის” სტილში შესრულდება.

კონცეპტუალური ავტომობილი მამოძრავებელ ძალას 94-ცხენისძალიანი ელექტროძრავისგან ღებულობს, რომელსაც ელექტროენერგიით ლითიუმ-იონური აკუმულატორების კომპაქტური ბლოკი კვებავს. იმ შემთხვევისთვის, როდესაც აკუმულატორები სრულად განიმუხტება, მათ შევსებას ბენზინზე მომუშავე სამცილინდრიან ძრავთან დაკავშირებული გენერატორი უზრუნველყოფს. ეს ძრავი ”სმარტისგანაა” აღებული და ის მაქსიმუმ 67 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს.

შტუტგარტელთა ინფორმაციით, მხოლოდ ელექტროძრავით, ავტომობილს მაქსიმუმ 99 კილომეტრის გავლა შეუძლია. სრულად დამუხტული აკუმულატორებითა და ბოლომდე შევსებული ავზით კი, ”ბლიუზერო E-სელ პლუსს” შეუჩერებლად თითქმის 600 კილომეტრის გავლა შეუძლია.

საინტერესოა ის, რომ აკუმულატორების სრულად დამუხტვას ნახევარი საათი ჰყოფნის. წინა წამყვანბორბლიან ავტომობილს 0-დან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა დაახლოებით 11 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 150 კმ/სთ-ს შეადგენს.

”ბეემვე” ”მინის” გამას გააფართოებს

MINI Coupe

3 სექტემბერი

”ბეემვეს” მთავარმა აღმასრულებელმა ნორბერტ რაიტჰოფერმა გამოაცხადა, რომ მომავალი წლიდან, მის ჯგუფში შემავალი ინგლისური კომპანია ”მინი” თავის ოქსფორდულ ქარხანაში ორი ახალი ავტომობილის წარმოებას შეუდგება. ინგლისურ გამოცემა ”ფაინენშლ ტაიმსთან” საუბრისას, რაიტჰოფერს არ დაუკონკრეტებია, თუ რომელ ავტომობილებზე ლაპარაკობდა.

მისი თქმით, ოქსფორდულ ქარხანაში 3 500 ადამიანია დასაქმებულ და ამ მხრივ, ის ერთ-ერთი უდიდესია გაერთიანებულ სამეფოში. ამ ქარხნის წლიური წარმადობა 200 000-220 000 ავტომობილია და ის ამ სიმძლავრით უკვე მუშაობს. სავარაუდოდ, ქარხანას ახალი ხაზი დაემატება, რომელიც სწორედ ამ ორ ახალ ავტომობილს გამოუშვებს.

”მინი” თავისი პოპულარული ჰეჩბეკის ბაზაზე, დღეისათვის რამდენიმე მოდელს აწარმოებს. ესენია ჰეჩბეკი, კაბრიოლეტი და უნივერსალი ”კლუბმენი”. მალე ამათ ქროსოვერი ”ქროსმენი” დაემატება. მაგრამ ამ ავტომობილს კომპანია ინგლისში არ გამოუშვებს. მისი წარმოება ავსტრიულ-კანადურ ”მაგნა შტეირის” ავსტრიულ ქარხანას დაევალება.

ფრანკფურტის ავტოგამოფენაზე კი ბავარიელები ორი, სრულიად ახალი ავტომობილის - კუპესა და როდსტერის (სახელად სპიდსტერ) პრემიერას გეგმავენ. სავარაუდოდ, სწორედ ესაა ის ორი მოდელი, რომელთა გამოც ოქსფორდულ ქარხანას გაფართოება მოუწევს.