Saturday, February 13, 2010

”პორშემ” რბოლებისთვის ჰიბრიდული ავტომობილი მოამზადა

Porsche 911 GT3 R Hybrid

13 თებერვალი

”პორშემ” თავისი სარბოლი ავტომიბილის, 911 GT3 R-ის ჰიბრიდული ვერსიის ფოტოები გაავრცელა, რომლის პრემიერა ჟენევის საავტომობილო შოუზე გაიმართება, მაისში კი ის მონაწილეობას ნურბურგრინგის 24-საათიან რბოლაში მიიღებს.

ჰიბრიდული 911 GT3 R აღჭურვილია ჰიბრიდული სისტემით, რომელშიც შიდაწვის ძრავთან, ორი ელექტროძრავია შეწყვილებული. ბენზინის V6 აგრეგატი, რომლის სიმძლავრეც 480 ცხენის ძალაა, ჩვეულ ადგილზე - ავტომობილის უკანა ნაწილშია მოთავსებული და მოძრაობაში უკანა ბორბლები მოჰყავს. ელექტროძრავები კი წინა ბორბლებს ემსახურება.

გარდა ამისა, ჰიბრიდულ სისტემაში შედის კინეტიკური ენერგიის რეკუპერაციის სისტემა (კერს-ი), რომელიც ფორმულა 1-ის ინგლისური გუნდის, ”უილიამსის” სპეციალისტების მიერაა შემუშავებული და დამუხრუჭების დროს გამოყოფილ ენერგიას აგროვებს. ეს სისტემა ავტომობილის მარჯვენა ნაწილში, იმ ადგილზეა მოთავსებული, რომელიც ჩვეულებრივ ავტომობილებში მგზავრის სავარძელს უკავია ხოლმე. მასში, მქნევარა გენერატორთანაა დაკავშირებული, რომელიც გამომუშავებულ ენერგიას მცირე ზომის აკუმულატორში აგროვებს.

კერს-ის სიმძლავრის პიკი 120 კილოვატს, ანუ 160 ცხენის ძალას აღწევს. სისტემაში ენერგიის დამგროვებლის მოვალეობას თავისუფალი მქნევარა ასრულებს. მასში დაგროვილ ენერგიას კი პილოტი თავისი სურვილის შესაბამისად იყენებს. ის აწვება საჭის რგოლზე მოთავსებულ ღილაკს და მაშინვე, აკუმულატორებში დაგროვილი ენერგია ელექტროძრავებს მიეწოდება, რომლებიც თავიანთ მაბრუნ მომენტს წინა ბორბლებს მიაწვდიან. ამ სისტემას 78 წამის განმავლობაში შეუძლია მუშაობა, რის შემდეგაც აკუმულატორები განიმუხტება.

ჯერჯერობით, ”პორშეს” არ გამოუქვეყნებია ჰიბრიდული 911 GT3 R-ის დინამიკური მახასიათებლები. გერმანული კომპანია ამ ინფორმაციას ჟენევურ გამოფენაზე გაგვაცნობს.

სამაგიეროდ, ”პორშეს” შეფმა მიხაელ მახტმა განაცხადა, რომ მისი კომპანიის გუნდი, მსგავსი სისტემით აღჭურვილ ავტომობილს ლე მანის 24-საათიანი რბოლისთვისაც მოამზადებს.

”ოპელი” ჟენევაში ახალ ელექტრონულ კონცეპციას გვაჩვენებს

Opel Voltec Concept Teased

13 თებერვალი

”ჯენერალ მოტორსის” გერმანული შტო ”ოპელი” ჟენევის ავტო შოუზე თავის ახალ კონცეპტუალურ ნამუშევარს გამოიტანს, რომელსაც, გავრცელებული ინფორმაციით, ”ფლექსტრიმ GTE” ეწოდება. ამ კონცეპციაში ის ჰიბრიდული სისტემაა გამოყენებული, რომელიც ”გენერლებმა” ”შევროლე ვოლტისა” და ”ოპელ ამპერასთვის” შექმნეს.

”ოპელის” მიერ გამოქვეყნებული განცხადებით, კონცეპცია გვაჩვენებს, თუ რა მიმართულებით განვითარდება გერმანული კომპანიის ეკოლოგიურად სუფთა ტექნოლოგიები.

”ეს ავტომობილი იმის დადასტურებაა, რომ მანქანის გაბარიტები და კომფორტი არაა მისი ეკოლოგიური მაჩვენებლების გაუარესების მიზეზი”, - ნათქვამია ”ოპელის” მიერ გამოქვეყნებულ რელიზში.

როგორც სურათზე ჩანს, ”ფლექსტრიმ GTE-ზე” ”ოპელის” ემბლება აკუმულატორების დასამუხტ პორტადაა გამოყენებული და მას ორიგინალური დიზაინი აქვს. სურათზე ასევე ჩანს, რომ ლოგოს გარდა, ფსევდორადიატორის მარჯვენა მხარეს, წარწერა ”ვოლტეკია” მოთავსებული.

მიმომხილველები ვარაუდობენ, რომ აღნიშნულ კონცეპციას ”ჯენერალ მოტორსი” პირველად თავისი პრემიუმ ბრენდის, ”კადილაკის” ახალი მოდელებისთვის გამოიყენებს. უფრო კონკრეტულად კი, ”ვოლტეკის” პიონერი შეიძლება გახდეს სპორტული ”კადილაკ კონვერჯი”, რომლის პროექტიც, კრიზისის გამო, თაროზეა შემოდებული.

რამდენიმე დღის წინ, ”ოპელმა” თავისი ხუთწლიანი სამოქმედო გეგმა გამოაქვეყნა, რომელშიც წერია, რომ ამ პერიოდში, კომპანია თავის განვითარებას 11 მილიარდ ევროს მოახმარს. ამ თანხის დიდი ნაწილი ახალი მოდელების წარმოების დაწყებას მოხმარდება. ნაწილს კი კომპანია ახალი, ეკოლოგიური ტექნოლოგიების შემუშავებასა და წარმოებაში დანერგვას მოახმარს.

ფრენკ უილიამსი ახალ ბიზნესს იწყებს

Williams to Become Majority Stake Owner of Williams Hybrid Power

13 თებერვალი

ფორმულა 1-ის ერთ-ერთი ყველაზე წარმატებული გუნდის, ”უილიამსის” დამაარსებელი და თანამფლობელი ფრენკ უილიამსი (სურათზე) ახალ ბიზნესს იწყებს. ახლახანს მან თავისი გუნდის აქციების მცირე ნაწილი გაყიდა და მიღებული თანხით ბრიტანული კომპანიის, ”აუტომოტივ ჰაიბრიდ პაუას” აქციების საკონტროლო პაკეტი შეიძინა, რის შემდეგაც ამ კომპანიას ”უილიამს ჰაიბრიდ პაუა” ეწოდა.

ფრენკ უილიამსმა ამ კომპანიის აქციების 40 პროცენტი ორი წლის წინ შეიძინა და ის გროვში, თავისი გუნდის შტაბ ბინის სიახლოვეს გადაიტანა. მაშინ ამ კომპანიას კერს-ის (კინეტიკური ენერგიის რეკუპერაციის სისტემის) შემუშავება დაევალა, რომელსაც სხვა გუნდებისგან განსხვავებით, ენერგია მქნევარას მეშვეობით უნდა დაეგროვებინა.

მართალია, შარშან ”უილიამსს” ფორმულა 1-ში კერს-ი არ გამოუყენებია და გუნდებს შორის არსებული შეთანხმების შესაბამისად, არც ახალ სეზონში გამოიყენებს, მაგრამ ”უილიამს ჰაიბრიდ პაუა” თავისი სისტემის გამოყენებას საგზაო ავტომობილებისათვის აპირებს. კერძოდ, გავრცელებული ინფორმაციით, სწორედ ამ სისტემითაა აღჭურვილი ”პორშეს” ჰიბრიდული ავტომობილი 911 GT3 R, რომლის მსოფლიო პრემიერა ჟენევის ავტო შოუზე გაიმართება. გარდა ამისა, ამავე სისტემას, გერმანული კომპანია ნურბურგრინგის 24-საათიან რბოლაში, მოდელ 911-ზე გამოიყენებს.

ამასთან, ”უილიამს ჰაიბრიდ პაუა” მარტო ”პორშესთან” თანამშრომლობით არ შემოიფარგლება. მსგავს სისტემას ის ”იაგუარ ლენდ როვერისთვისაც” ამუშავებს, რომელიც ინდური ”ტატა მოტორსის” მფლობლობაში შედის. ავტომობილების გარდა, მქნევარიან კერს-ს ”უილიამს ჰაიბრიდ პაუა” ასევე მატარებლების, ავტობუსებისათვის, გემებისა და ქარის ელექტროგენერატორებისთვისაც კი შეიმუშავებს.

ბიზნესის განვითარების კვალობაზე, ფრენკ უილიამსი ”უილიამს ჰაიბრიდ პაუას” აქციების საკონტროლო პაკეტის დაუფლებას გეგმავს. ”უილიამსის” ფ1-ის გუნდის მთავარი აღმასრულებელი ედამ პერი იმედოვნებს, რომ ახალი ბიზნესი მისი გუნდისთვის დიდი მოგების მომტანი გახდება.