Sunday, February 21, 2010

”პეჟო” ”ხუთიანს” ჟენევაში გაგვაცნობს

5 by Peugeot to Be Unveiled at Geneva

20 თებერვალი

ეკონომიკური კრიზისი დასასრულს უახლოვდება და ეს ტენდენცია საავტომობილო ბაზარზეც იგრძნობა. ჰოდა, ავტომწარმოებლები ცდილობენ, ეკონომიკურად მომძლავრებულ ავტომოყვარულებს ახალი ავტომობილები შეაგებონ და ამით მოთაფლონ ავტომობილის საყიდლად მომზადებულები. პარალელურად კი, ისინი ისეთ კონცეპციებს ქმნიან, რომლებითაც მათი მომავალი პროდუქტის ახლავე გაცნობა შეიძლება.

საავტომობილო ბაზრის გამოცოცხლების მაუწყებელი პირველი მერცხალი ჟენევის საავტომობილო შოუ გახდება, რომელზეც არნახულად ბევრი ექსპონატის ხილვა იქნება შესაძლებელი. ჩვენ უკვე არაერთი ახალი და კონცეპტუალური ავტომობილის გაცნობა მოვასწარით, რომლებსაც მსოფლიო პირველად სწორედ ჟენევაში იხილავს. ერთ-ერთი ასეთი კი იქნება ”პეჟოს” ახალი კონცეპტუალური მოდელი, რომელსაც ”ლომებმა” ”ხუთიანი პეჟოსგან” უწოდეს.

ეს არის ჰიბრიდული ავტომობილი, რომელშიც, ძალური დანადგარის გარდა, საინტერესო მისი დიზაინიცაა. ეს მანქანა კონცეპტუალური SR1-ის მოდიფიცირებული, უფრო დახვეწილი ვერსიაა, რომელიც ახლოს დგას საწარმოო ვარიანტთან და ნუ გაგიკვირდებათ, თუ მოდელ 509-ს, რომელმაც ერთბაშად ორი მოდელი, 407 და 607 უნდა შეცვალოს, სწორედ ასეთი გარეგნობა ექნება.

”ხუთიანი პეჟოსგან” აღჭურვილია ჰიბრიდული სისტემით, რომლის მთავარი აგრეგატიც Hdi სერიის 2.0-ლიტრიანი დიზელია. ამ ძრავის სიმძლავრე 163 ცხენის ძალაა და ის ავტომობილის წინაა განლაგებული. მასთან კი 37-ცხენისძალიანი ელექტროძრავია შეწყვილებული, რომელიც უკანაა მოთავსებული.

ამ ავტომობილს მხოლოდ ელექტროძრავით მცირე მანძილზე გადაადგილება შეუძლია. სამაგიეროდ, როდესაც ორივე ძრავი მუშაობს, ის სრულამძრავიანი ხდება. ჯერჯერობით ”ლომები” მის დინამიკურ მახასიათებლებზე არაფერს ამბობენ. სამაგიეროდ, გვპირდებიან, რომ ”ხუთიანს” 100 კილომეტრის გასავლელად, 3 ლიტრი საწვავი ეყოფა, ყოველი კილომეტრის გავლისას კი ის ატმოსფეროს მხოლოდ 99 გრამი ნახშირორჟანგით დააბინძურებს. და როცა მხოლოდ ელექტროძრავით ივლის, გამონაბოლქვი საერთოდ არ ექნება.

”ნისანმა” ახალი ”პატრული” გაგვაცნო

Nissan Patrol Video Released

20 თებერვალი

”ნისანმა” აბუ დაბიში თავისი პოპულარული უგზოობის მოდელის, ”პატრულის” ახალი თაობის პრეზენტაცია ჩაატარა, რომლის დროსაც, იაპონური კომპანიის დიზაინის განყოფილების შეფმა ტაიძი ტოიოტამ განაცხადა, რომ ახალი ავტომობილის დიზაინი კონცეპტუალურ მოდელ ”ტერანავტის” სტილშია შესრულებული.

წინამორბედთან შედარებით, ახალ ”პატრულს” ნაკლებად უხეში გარეგნობა აქვს. დიზაინის გარდა, მასში ძირითადი ძრავიც და გადაცემათა კოლოფიც ახალია. შეიცვალა პლატფორმაც, რის გამოც, უკანა სავარძლების მგზავრების ფეხებისთვის განკუთვნილი სივრცის სიგრძე 10 სანტიმეტრით გაიზარდა. ასევე გაზრდილია სავარძლების მესამე რიგის სივრცეც.

ახალი ”პატრული” ბენზინის 5.6-ლიტრიანი V8 ძრავითაა აღჭურვილი (წინა ”პატრული” 4.8-ლიტრიანი V8 ძრავით გამოდიოდა), რომელსაც საწვავი უშუალოდ წვის კამერაში მიეწოდება. ამ აგრეგატის მაქსიმალური სიმძლავრე 400 ცხენის ძალა, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 550 ნიუტონმეტრია. მასთან 7-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფია შეწყვილებული.

ახალი პატრულის” ოთხივე ბორბალი შასის დამოუკიდებელი საკიდარის მეშვეობით უკავშირდება, მოდერნიზაცია ჩაუტარდა სამუხრუჭე სისტემას - ავტომობილის ეფექტურ შენელებას ოთხცილინდრიანი დამჭერები უზრუნველყოფს. ის ასევე აღჭურვილია აღმართზე ასვლისა და დაშვების, ასევე HBMC სისტემით, რომელიც მოსახვევების გავლისას, ძარის გადახრას ამცირებს.

წინამორბედთან შედარებით, უფრო მდიდრულადაა გაწყობილი ახალი ”პატრულის” სალონი. ამასთან, სურვილის შემთხვევაში, მყიდველს შეუძლია შეუკვეთოს მულტიმედიური სისტემა, რომელიც მეორე რიგის მგზავრებს 7-დუიმიანი მონიტორების დახმარებით გაართობს.

ჯერჯერობით ცნობილი არაა ახალი ”ნისან პატრულის” ფასი. სამაგიეროდ, უკვე ვიცით, რომ იაპონური კომპანია მის გაყიდვას ამ წლის ბოლოს დაიწყებს.