Friday, November 19, 2010

ნიუ იორკის ყვითელი ტაქსი შეიძლბა თურქეთში გამოუშვან

New York's next yellow cab could be made in Turkey

19 ნოემბერი

ნიუ იორკი მალე თავისი ტაქსოპარკის განახლებას დაიწყებს და ძველი ავტომობილების შესაცვლელად, ქალაქის ხელისუფლებას ტენდერი აქვს გამოცხადებული, რომელში გამარჯვებულიც, ”დიდი ვაშლის” ერთ-ერთი სიმბოლოს წარმოების უფლებას მიიღებს.

ტენდერის ფინალში სამი კომპანიაა გასული, რომელთაგან ერთს - თურქულ ”კარსან ოტომოტივს”, იქ ალბათ ნაკლებად თუ ელოდა ვინმე. მის გარდა, ნიუ იორკს თავის ავტომობილებს ”ნისანი” და ”ფორდი” სთავაზობენ. ქალაქს არ გამოუცხადებია, თუ რა ღირებულებისაა კონტრაქტი.

ნიუ იორკის ტაქსისა და ლიმუზინების კომისიამ ტენდერი ჯერ კიდევ სამი წლის წინ გამოაცხადა. კონკურსის მთავარი მოთხოვნა საწვავის ეკონომიურობაა. გარდა ამისა, ავტომობილი ადვილად მისადგომი უნდა იყოს ინვალიდის ეტლისთვისაც. ტენდერში გამარჯვებული, ქალაქს ტაქსებით მინიმუმ 10 წლის განმავლობაში მოამარაგებს.

”ყვითელი ქები ნიუ იორკის ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული სიმბოლოა. ტაქსი ჩვენი მასობრივი სატრანსპორტო სისტემის მნიშვნელოვანი ნაწილია და გვინდა, რომ ქალაქისთვის ახალი ტაქსი შევქმნათ, რომელიც უფრო უსაფრთხო, ეკოლოგიური და კომფორტული იქნება, ვიდრე ის მანქანები, რომლებიც ამჟამად გაგვაჩნია”, - ამბობს ქალაქის მერი მაიკლ ბლუმბერგი.

ტაქსისა და ლიმუზინების კომისიის თავმჯდომარე დევიდ იასკი ამბობს, რომ თურქული კომპანიის მოდელ V1-ს კონკურენტებთან შედარებით, ბევრი უპირატესობა გააჩნია, მაგრამ მისი სისუსტე ისაა, რომ ამერიკაში და საერთოდ, მსოფლიოში, ”კარსან ოტომოტივს” და მის პროდუქციას თითქმის არავინ იცნობს. გარდა ამისა, ამ კომპანიას ამერიკაში ავტომობილები არასდროს გაუყიდავს და იქაური ბაზრის სპეციფიკასაც ნაკლებად იცნობს.

”ფორდს” კონკურსში მოდელი ”ტრანზიტ კონექტი” აქვს წარდგენილი, რომელიც ევროპაში პოპულარული კომპაქტვენია და რომელსაც ასევე თურქეთში აწარმოებენ. დეტროიტის წლევანდელ ავტო შოუზე, ეს ავტომობილი წლის საუკეთესოდ დაასახელეს.

”ნისანის” ავტომობილიც კომპაქტური ვენია - NV200. ამის უპირატესობა ის შეიძლება იყოს, რომ იაპონურ კომპანიას ის ელექტრომობილად აქვს ჩაფიქრებული. თუმცა, ამ შემთხვევაში, რიგი პრობლემები (სიძვირე და აკუმულატორების შედარებით მცირე რესურსი, ასევე დასამუხტი წერტილების ინფრასტრუქტურის აუცილებლობა) წარმოიქმნება.

კონკურსში გამარჯვებული მომავალი წლის დასაწყისში გამოცხადდება. ახალი ტაქსით ძველების ჩანაცვლება კი 2014 წლამდე უნდა დაიწყოს. ნიუ იორკს სულ 13 237 ლიცენზირებული ტაქსი ემსახურება. ესაა 9 კომპანიის წარმოების 16 მოდელი. რაც შეეხება ”კარსანს”, ეს კომპანია პიკაპებს და მსუბუქ ვენებს, მათ შორის ლიცენზიით ”პეჟო პარტნერსა” და ”სიტროენ ბერლინგოს” აწარმოებს.