Monday, December 20, 2010

პარიზი ელექტრომობილების გაქირავებას იწყებს

Paris Autolib electric car hire scheme accelerates

20 დეკემბერი

”ბოლორეს” დამაარსებელი და მფლობელი ვენსან ბოლორე ”ბლუქართან” ერთად

..............................

თუ ყველაფერი გეგმის შესაბამისად წარიმართა, მერმისს ამ დროს, პარიზელები დაქირავებული ელექტრომობილებით სიარულს შეძლებენ. ქალაქის მერიას უკვე შემუშავებული აქვს სქემა, რომლის მიხედვითაც, მთელ ქალაქსა და მის შემოგარენში, სპეციალური სადგომი-პუნქტები გაიხსნება, სადაც ელექტრომოვილების დაქირავება და უკან დაბრუნება იქნება შესაძლებელი.

ელექტრომობილების გასაქირავებლად, პარიზში შეიქმნბა კომპანია ”ავტოლიბი”, რომელიც ფრანგულ კონგლომერატ ”ბოლორესა” და იტალიურ ატელიე ”პინინფარინას” მიერ შექმნილ ოთხადგილიან ელექტრომობილებს გააქირავებს. ”ავტოლიბი” კომპანია ”ველოლიბის” მსგავსი პრინციპით იმუშავებს, რომელიც ველოსიპედებს აქირავებს.

”ავტოლიბი” თავისი ქსელისთვის 3 000 ცალ ელექტრომობილს შეიძენს. ქალაქსა და მის შემოგარენში, დაახლოებით 1 000 სადგომი-გამქირავებელი პუნქტი იმუშავებს. პარიზის იმ მცხოვრებლებს, რომლებიც ელექტრომობილების რეგულარულად დაქირავებას ისურვებენ, შესაბამისი აბონემენტისთვის, თვეში 12 ევროს გადახდა მოუწევთ. დაქირავების პირობები შემდეგია: პირველი ნახევარი საათის განმავლობაში, დამქირავებელი 5 ევროს გადაიხდის, მომდევნო ნახევარ საათში 4 ევროს, ყოველ მომდევნო ნახევარ საათში, ქირის ფასი 6 ევრო იქნება.

ქალაქის ხელისუფლებას იმედ აქვს, რომ პარიზში ელექტრომობილების გაქირავება პოპულარული გახდება, რადგან ქალაქის მოსახლეობის ნახევარზე მეტს, საკუთარი ავტომობილი არ ჰყავს. ამასთან, ”ავტოლიბი” ეგრეთ წოდებული თავისუფალი (ავტოლიბ ორი სიტყვის - ავტომობილის და ლიბერტის, ანუ თავისუფლების ნაერთია) გაქირავების, თვითმომსახურების პრინციპით იმუშავებს. ანუ, აუცილებელი არ იქნება, ელექტრომობილის იმ პუნქტში დაბრუნება, საიდანც მას დაიქირავებთ.

პარიზის ურბანული საკითხების საკონსულტაციო ჯგუფმა ”აპურ-მა” გამოიკვლია, რომ პარიზელთა დაახლოებით 16 პროცენტი, თავის ავტომობილს თვეში მხოლოდ ერთხელ იყენებს. ამასთან, პარიზში დარეგისტრირებული ავტომოილები, თავისი საექსპლუატაციო დროის 95 პროცენტს სადგომზე ატარებს.

რაც შეეხება ”ბოლორესა” და ”პინინფარინას” ერთობლივ კონცეპტუალურ ელექტრომობილ ”ბლუქარს”, რომლის სერიული ვერსიის მსოფლიო პრემიერაც პარიზის ავტო შოუზე ჩატარდა, მისი გაბარიტებია: სიგრძე 3.65 მეტრი, სიგან 1.72 მეტრი, სიმაღლე 1.62 მეტრი. ის აღჭურვილია ელექტროძრავით, რომლის სიმძლავრეც 50 კილოვატია. მისი მეშვეობით, პატარა ელექტრომობილი ადგილიდან 60 კმ/სთ სიჩქარეს 6.5 წამში ავითარებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 130 მ/სთ-ია.

”ბოლორე” და ”პინინფარინა” ელექტრომობილ ”ბლუქარის” წარმოებას მალე დაიწყებენ. ისინი წლიურად 30 000 ელექტრომობილის წარმოებას გეგმავენ.

”პეჟო EX1” - ყველაზე ტემპერამენტიანი ელექტრომობილი

Peugeot EX1 Is an EV Performance Record Breaker

20 დეკემბერი

”პეჟომ” ჩინეთში თავის კონცეპტუალურ ელექტრულ როდსტერ EX1-ის დიდი საჩვენებელი შოუ მოაწყო, რომელშიც ჩინეთის და დასავლეთ ევროპის 200-მა ჟურნალისტმა მიიღო მონაწილეობა. შოუ ჩინურ ქალაქ ჩენდუსთან არსებულ სამხედრო-საჰაერო ბაზა ტაიპინსიზე მოეწყო და მას ჩინეთის ავტო სპორტის ფედერაციის ოფიციალური წევრები დაესწრნენ, რომლებიც სპეციალურად, შედეგების დასაფიქსირებლად მიიწვიეს.

შოუს მონწილეთაგან, საუკეთესო შედგი ფრანგმა მოგზაურმა და რეჟისორმა ნიკოლა ვანიემ დააფიქსირა, რომელმაც ადგილიდან 100 კმ/სთ-მდე აჩქარება 3.49 წამში შეძლო. ამ დროს, 39 მეტრის მანძილზე, მასზე მოქმედმა გადატვირთვამ 1G-ს მიაღწია. ორივე შედეგი, ელექტრომობილებისთვის მსოფლიოს არაოფიციალური რეკორდია.

მის გარდა, 1/8 და 1/4 მილ მანძილზე (დაახლოებით 200 და 400 მეტრი), საუკეთესო შედეგები ცნობილი ჩინელ ბლოგერ ჰან ჰანს ჰქონდა, რომელმაც ეს მანძილები ადგილიდან შესაბამისად, 7.08 და 12.67 წამებში გაიარა. ჩინეთის ავტო სპორტის ფედერაციამ, ყველა ეს შედგი, ელექტრომობილების მსოფლიო რეკორდებად დააფიქსირა.

სპორტული ელექტრომობილი EX1, ფრანგულმა კომპანიამ საკუთარი დაარსებიდან 200 წლის იუბილესთან დაკავშირებით შექმნა და პარიზის ავტო შოუზე გამოფინა. ელექტრომობილის გაბარიტებია: სიგრძე 354 მეტრი, სიგანე 1.77 მეტრი, სიმაღლე 0.90 მეტრი. ავტომობილი 750 კილოგრამს იწონის.

EX1 ორი ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, რომელთა ჯამური სიმძლავრეც 340 ცხენის ძალას აღწევს, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 480 ნიუტონმეტრია. ”პეჟოს” მიერ გამოქვეყნებულ ცნობარში წერია, რომ ამ აგრეგატების დახმარებით, EX1-ს ადგილიდან 200 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა 6.6 წამში შეუძლია.