Wednesday, January 5, 2011

”მერსედეს ბენცი” ”ბეემვე მეგასიტის” კონკურენტს ამზადებს

Merc plans BMW Mega City rival

5 იანვარი

”მერსედეს ბენცმა” წამოიწყო პროექტი, რომელსაც ”ბეემვეს” ანალოგიური პროექტის მსგავსად, ”მეგა სიტი მობაილიტი” უწოდა და რომლის მიზანიც, კომპაქტური ავტომობილის რამდენიმე კონცეპტუალური მოდელის შემუშავებაა. ამ მოდელის ბაზაზე კი შეიქმნება ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილების ოჯახი, რომლებიც კონკურენციას იმავე ”ბეემვეს” ”მეგასიტის” და ”ფოლკსვაგენ Up-ის” ბაზაზე დამზადებულ ”აუდის” გაუწევენ.

რაოდენ გასაკვირიც უნდა იყოს, ახალი პროექტის შემუშავება ”დაიმლერის” იოკოჰამას (იაპონია) სრუდიას დაევალა, რომელსაც ჰოლგერ ჰუტცენლაუბი ხელმძღვანელობს. ეს ინფორმაცია ინგლისურმა გამოცემა ”აუტოქარმა” გაავრცელა, რომლის ფოტორეპორტიორსაც, სტუდიაში შესვლის და რამდენიმე მასშტაბური მოდელის გადაღების უფლებაც მისცეს.

ჰუტცენლაუბის განმარტებით, პროექტის დამუშავება იაპონიაში იმის გამო გადაწყდა, რომ ამ ქვეყანაში, მცირეგაბარიტიანი ტრანსპორტის შექმნის დიდი გამოცდილება აქვთ. ”ჩვენ მარტო საავტომობილო ინდუსტრიაში დაგროვილი გამოცდილება არ გვაინტერესებს. ამ პროექტისთვის, ქალაქის მინი სახლების შექმნის ტექნოლოგიასაც გამოვიყენებთ, რაც მცირეგაბარიტიანი ავტომობილის შეზღუდული სივრცის რაციონალურად გამოყენებაში დაგვეხმარება”, - ამბობს პროექტის ხელმძღვანელი.

ის არ აკონკრეტებს ”მეგა სიტი მობაილიტის” დეტალურ ინფორმაციას, თუმცა იმას კი ადასტურებს, რომ პროექტის პირველი სერიული პროდუქტი ელექტრული სკუტერი იქნება, რომელიც ბაზარზე ”სმარტის” ბრენდით გაიყიდება. შესაძლოა, სწორედ ამ სკუტერის წინამორბედი პროტოტიპი იყო ის ეგზემპლარი, რომელიც პირველად პარიზის შარშანდელ ავტო შოუზე გამოჩნდა.

სკუტერის პარიზული პროტოტიპი ალუმინისა და ფოლადისგან შეკრულ ჩარჩოზეა ბაზირებული და მას მბიძგველ ძალას 4-კილოვატიანი ელექტროძრავი ანიჭებს, რომელიც ენერგიას ლითიუმ-იონური აკუმულატორებისგან ღებულობს. შტუტგარტელები ირწმუნებიან, რომ ამ აკუმულატორის ტევადობა სკუტერს ერთი სრული დამუხტვით, 96 კილომეტრს გაატარებს. მაქსიმალური სიძქარე კი მხოლოდ 45 კმ/სთ იქნება.

”სუბარუ” ელექტრომობილ ”სტელას” წარმოებას შეწყვეტს

Subaru to Kill Stella Electric in 2012

5 იანვარი

სხვადასხვა მონაცემებით, ”სუბარუ სტელა” მსოფლიოში ერთ-ერთი პირველი სერიული ელექტრომობილია, თუმცა მალე მისი წარმოება შეწყდება. ამის მიზეზი ის სულაც არაა, რომ იაპონურ კომპანიას ელექტრომობილების წარმოება აღარ სურს. უბრალოდ, ”სუბარუს” ხელმძღვანელობა სუბკომპაქტური ავტომობილების სეგმენტის დატოვებას განიხილავს.

”ჯაპან ტაიმსი” წერს, რომ ჯერ კომპანიას არ გადაუწყვეტია, თუ როდის შეწყდება სუბკომპაქტური ავტომობილების წარმოება. თუმცა, შესაბამისი გადაწყვეტილების მიღების შემთხვევაში, კონვეიერიდან ”სუბარუს” ბოლო მცირეგაბარიტიანი ავტომობილი მერმისს ჩამოვა. ”სტელას” წარმოება 2009 წელს დაიწყო. მაშინ იაპონურ კომპანიას გეგმაში ჰქონდა, რომ 2011 წლამდე 400 ცალი ელექტრომობილი უნდა გამოეშვა.

ელექტრული ”სტელა” 63-ცხენისძალიანი ელექტრო ძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც 170 ნიუტონმეტრ მაბრუნ მომენტსაც იძლევა. სწრაფად დამმუხტავის მეშვეობით, ”სტელას” ლითიუმ-იონური აკუმულატორები 80 პროცენტით 15 წუთში ივსება, 200-ვოლტიანი შტეპსელიდან სრულად დასამუხტად კი 5 საათია საჭირო.

”სუბარუ” არ განმარტავს, თუ რატომ წყვეტს ”სტელას” წარმოებას. აშკარაა, რომ მის სანაცვლოდ, წარმოებისთვის ახალი ელექტრომობილის მომზადება მოუწევს, რაშიც მას ალბათ ”ტოიოტა” დაეხმარება. მცირეგაბარიტიანი ავტომობილების წარმოების შეწყვეტა კი ცოტა გასაკვირიც კია, რადგან ამჟამად, მსოფლიო ავტობაზარზე, სწორედ ამ კლასის ავტომობილების პოპულარობის ზრდის აშკარა ტენდენცია შეინიშნება.