Wednesday, January 26, 2011

”ტოიოტა” ისევ მსოფლიოს უდიდესი ავტომწარმოებელია

Toyota remains world's largest automaker despite recalls

25 იანვარი

იაპონური კომპანია შარშანდელი მონაცემებითაც მსოფლიოს უდიდესი ავტომწარმოებელია. უკვე სამი წელია, რაც ”ტოიოტამ” მსოფლიო ლიდერობა ”ჯენერალ მოტორსს” ჩამოართვა და მიუხდავად იმისა, რომ ბოლო ორი წლის განმავლობაში, დეფექტების გამო, მილიონობით ავტომობილის გახმობა მოუხდა, მაინც ინარჩუნებს მოწინავე პოზიციას.

ლუქს ბრენდ ”ლექსუსის”, მინიავტომობილების მწარმოებელ ”დაიჰაცუს” და სატვირთოების მწარმოებელ ”ჰინოსთან” ერთად, ”ტოიოტამ” შარშან 8.42 მილიონი ავტომობილი გაჰყიდა, 30 000-ით მეტი, ვიდრე ”ჯენერალ მოტორსმა”. წინა წელთან შედარებით, იაპონური კომპანიის გაყიდვები დაახლოებით 8 პროცენტითაა გაზრდილი. შედარებისთვის, 12-პროცენტიანი ზრდა ჰქონდა ”ჯენერალ მოტორსს”.

პედლების კვანძში აღმოჩენილი დეფექტების გამო, რომლებიც ავტომობილების მოულოდნელ აჩქარებას იწვევს, ”ტოიოტას” გაყიდვები ამერიკაში 0.4 პროცენტით, 1.76 მილიონამდე შემცირდა. სამაგიეროდ, ჩინეთის ბაზარზე, მისი გაყიდვები 29 პროცენტით გაიზარდა. თუმცა, იქვე ”ჯენერალ მოტორსს” გაცილებით მნიშვნელოვანი, 29-პროცენტიანი ზრდა ჰქონდა და ამერიკული კომპანიისთვის, ჩინეთი ყველაზე დიდი ბაზარი გახდა.

იაპონურ კომპანია TIW-ის ანალიტიკოსი სატორუ ტაკადა ამბობს, რომ ამერიკის ბაზარზე გაყიდვების კლებას რამდენიმე მიზეზი აქვს. მილიონობით ავტომობილის გახმობის გარდა, ერთ-ერთი მთავარი მიზეზი ისაა, რომ მისი ტოპ მოდელები, განსაკუთრებით კი სედანი ”ქამრი”, განახლებას საჭიროებენ და ახლანდელი ციკლის ბოლო სტადიაში არიან.

”ჯენერალ მოტორსმა” შარშან ყველაზე მეტი, 2.35 მილიონი ავტომობილი ჩინეთში გაჰყიდა. შედარებისთვის, წინა წლის ანალოგიური მაჩვენებელი ”მხოლოდ” 1.826 მილიონი იყო. გენერლებისთვის მეორე უდიდესი ბაზარი აშშ-ია, სადაც მათ 2.215 მილიონი ავტომობილის რეალიზება შეძლეს. ეს კი წინა წლის გაყიდვებთან შედარებით, 6.3 პროცენტით მეტია. ამერიკული კომპანიისთვის ყველაზე დიდი ბაზრები ბრაზილია და დიდი ბრიტანეთია. პირველში 657 ათასი ავტომობილი გაიყიდა (ზრდა 10.4%), მეორეში კი - 290 ათასი.

”ჯენერალ მოტორსის” ყველაზე გაყიდვადი ბრენდი ”შევროლეა”, რომლის ემბლემითაც შარშან 4.2700 მილიონი ავტომობილი (ზრდა 21.4%) გაიყიდა. ამერიკული კომპანიის ევროპული შტო ”ოპელ/ვოქსჰოლი” მეორეზეა 1.206 მილიონი (ზრდა 2.4%). გენერლების ჯგუფში შემავალ მარკებს შორის, მესამეზე ჩინური ”ვულინია”, რომელმაც 1.149 მილიონი ავტომობილის (ზრდა 14.8%) გაყიდვა შესძლო.

მესამე ადგილზეა ”ფოლკსვაგენი”, რომლის ანგარიშზეც, შარშან გაყიდული 7.14 მილიონი ავტომობილია (ზრდა 14%). ამგვარად, ვოლფსბურგელებმა იოლად შეინარჩუნეს ევროპის ლიდერობა. აქედან გერმანულმა კომპანიამ 1.54 მილიონი ავტომობილი ევროპის ქვეყნების ბაზრებზე გაჰყიდა, ეს კი 5.4%-ით ნაკლებია წინა წელს გაყიდული ავტომობილების (მხოლოდ ფოლკსვაგენის ბრენდით) რაოდენობაზე.

ცნობისათვის, ევროპაში მილიონზე მეტი ავტომობილის რეალიზება მხოლოდ ოთხმა კომპანიამ შეძლო. ”ფოლკსვაგენის” გარდა, ესენი არიან ”რენო” (1.138 მილიონი, ზრდა 4.5%), ”ფორდი” (1.118 მილიონი, კლება 13.3%) და ”პეჟო” (1.002 მილიონი, ზრდა 1.3%). სხვათა შორის, მოწინავე ათეულში, ”ფოლკსვაგენის” ჯგუფის კიდევ ერთი კომპანია - ”აუდი” შედის, რომელმაც ძველ კონტინენტზე 600 ათასზე მეტი ავტომობილი გაჰყიდა (ზრდა 1.8%, მე-8 ადგილი).

დაბოლოს, ”ტოიოტას” მარკეტოლოგები ვარაუდობენ, რომ მათი კომპანია წელს დაახლოებით 8.6 მილიონ ავტომობილს გაჰყიდის. ”ფოლკსვაგენის” გეგმაში 7.5 მილიონი ავტომობილის რეალიზება შედის, ”ჯენერალ მოტორსს” კი ტავისი პროგნოზი ჯერ არ გამოუქვეყნებია.

”ჰიუნდაი გრანდერი” - კორეული ლუქსი

Hyundai Grandeur Officially Launched in Korea

26 იანვარი

იმ დროს, როდესაც დეტროიტის ”კობო სენტერში” საავტომობილო შოუ გაიხსნა, კორეულმა საავტომობილო გიგანტმა ”ჰიუნდაიმ” საკუთარი ქვეყნის ბაზარზე, თავისი სამოდელო გამის ფლაგმანის, ახალ (მეხუთე თაობის) სედან ”გრანდერის” პრეზენტაცია ჩაატარა. პრეზენტაციას ”ჰიუნდაი მოტორის” პრეზიდენტი სტივ ეს. იანგი, 300 საპატიო სტუმარი და ჟურნალისტთა კოჰორტა დაესწრო.

კომპანიის განცხადებით, ახალი ლუქსის კლასის ავტომობილის შესამუშავებლად, სამწელიწადნახევრის განმავლობაში, 450 მილიარდი კორეული ვონი (დაახლოებით 400 მილიონი დოლარი) დაიხარჯა. ამ ინვესტიციის პროდუქტი კორეულ ბაზარზე მალე გამოჩნდება, შემდეგ კი ის ამერიკაში (იქ მისი სახელი აზერა იქნება), ევროპასა და ჩინეთშიც გაიყიდება.

”ჩვენი მსოფლიო-კლასის ტექნოლოგიებით და ხარისხიანი პროდუქციის წარმოების მონდომებით, შესაძლებელი გახდა ახალი ”გრანდერის” შექმნა, ავტომობილისა, რომელიც პრემიუმ კასის სედანებს შორის მალე ლიდერის წოდებას მოიპოვებს. ახალი ”გრანდერი” ჩვენი პროდუქციის მომხმარებლის ყველანაირ ფუნქციურ და ემოციურ მოთხოვნილებებს დააკმაყოფილებს”, - პრეზენტაციაზე განაცხადა იანგმა.

ახალი ”გრანდერი” ”ჰიუნდაის” სამოდელო გამაში, ”ჯენეზისსა” და ”სონატას” შორის არსებულ ნიშას დაიკავებს. მისი გაბარიტებია: სიგრძე 4 910, სიგანე 1 860, სიმაღლე 1 470 და ბორბლებს შორის ბაზა 2 845 მილიმეტრი. ამგვარად, ის წინა თაობის ”გრანდერზე” 65 მილიმეტრით გრძელია.

კორეული ბაზრისთვის განკუთვნილ ”გრანდერს”, მყიდველს ორი ძრავით შესთავაზებენ. ესენია ”ლამბდა II” სერიის V6 კონფიგურაციის 3.0-ლიტრიანი GDI, რომელიც 266 ცხენის ძალას და 310 ნიუტონმეტრს იძლევა და ”თეტა II” სერიის 2.4-ლიტრიანი GDI, რომლის სიმძლავრე 198 ცხენის ძალა, მაბრუნი მომენტი კი 250 ნიუტონმეტრია. პირველით აღჭურვილი ”გრანდერი” ერთი ლიტრი საწვავით 11.6 კილომეტრს გადის, მეორეთი კი - 12.8 კილომეტრს. ორივე ძრავთან 6-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფია შეწყვილებული, რომელიც გადამუშავებულ მაბრუნ მომენტს წინა წამყვან ბორბლებს აწვდის.

ახალი ”გრანდერი” უსაფრთხოების რამდენიმე მაღალტექნოლოგიური სისტემითაა აღჭურვილი. ესენია VDC (ვიიკლ დაინემიკ კონტროლ - მანქანის დინამიურობის კონტროლი), VSM (ვიიკლ სტაბილიტი მენეჯმენტ - მანქანის სტაბილურობის მართვა), TPMS (ტაია პრეშა მონიტორინგ სისტემ - საბურავის წნევის მონიტორინგის სისტემა) და ESS (ემერჯენსი სტოპ სიგნალ - საგანგებო გაჩერების სიგნალი). გარდა ამისა, სტანდარტულ ეკიპირებაში 9 აირბალიში (მათ შორის მძღოლის მუხლების დამცველი) შედის. სპეციალურად შემუშავებული სავარძლების წყალობით, მნიშვნელოვნადაა შემცირებული კისრის ტრავმის ალბათობა.

ავტომობილის ეკიპირებაში ასევე შევიდა პარკირების ნახევრად ავტომოტური დამხმარე სისტემა, საზრიანი კრუიზ-კონტროლი, რომელიც ავტომატურ რეჟიმში ინარჩუნებს წინ მიმავალ მანქანასთან დაშორებას და საჭიროების შემთხვევაში, სედანის სვლის შენელება, ან სრული გაჩერებაც კი შეუძლია. დაკიდევ, ”გრანდერი” აღჭურვილია დისტანციური კომუნიკაციის სისტემით, რომელიც პატრონს მობილურით თავისი ავტომობილის შორიდან კონტროლის საშუალებას აძლევს.

”ჰიუნდაი” წელს დაახლოებით 100 000 ცალი ”გრანდერის” გაყიდვას გეგმავს. აქედან 80 000 კორეაში უნდა გაიყიდოს, დანარჩენი კი - უცხოეთში. სამხრეთ კორეაში ახალი ”გრანდერის” საწყისი ფასი 311.2 მილიონი ვონია, რაც ახლანდელი კურსით, 27.9 ათას დოლარს უდრის.