Tuesday, February 22, 2011

„ჯუჯაროს“ ორი კონცეპცია „ფოლკსვაგენისთვის“

Italdesign Giugiaro's Geneva-Bound Volkswagen Concept Cars

22 თებერვალი

ჯუჯაროს კუპე

..............................

იტალიურმა დიზაინ სტუდია „იტალდიზაინ ჯუჯარომ“, რომელიც „ფოლკსვაგენის“ ჯგუფში ერთი წლის წინ შევიდა, ჟენევის ავტო შოუსთვის, გერმანული კომპანიის ბრენდით, ორი კონცეპტუალური ავტომობილი მოამზადა. მათგან ერთი კომპაქტური კუპეა, მეორე კი - ჰეჩბეკი.

ამ ორი ავტომობილის შესახებ, ინფორმაცია ჯერჯერობით არ ვრცელდება. ამ ეტაპზე ცნობილია მხოლოდ ის, რომ ისინი ელექტროძრავებითაა აღჭურვილი. სამაგიეროდ, მათი ესკიზების ფოტოები, საინტერნეტო გამოცემა „ავტობლოგის“ ესპანურმა ვერსიამ მოიპოვა და გამოაქვეყნა.

ჯუჯაროს ჰეჩბეკი

..............................

საერთო ჯამში, „ფოლკსვაგენს“ ჟენევურ გამოფენაზე შვიდი კონცეპტუალური ავტომობილი ექნება, რომლებსაც დამთვალიერებელი „სეატის“, „შკოდას“, „აუდის“ და საკუთრივ „ფოლკსვაგენის“ ბრენდებით იხილავს. ამ შვიდეულიდან, ბოლოს ჩეხური კომპანიის კონცეპტუალური ავტომობილის პრემიერა გადაწყდა, ავტომობილისა, რომლის სახითაც, „შკოდას“ ახალი კორპორატიული სტილის ნახვა შეიძლება.

უფრო მეტიც, „ფოლკსვაგენის“ მთავარი დიზაინერი ვალტერ დე სილვა გვპირდება, რომ შვიდივე ავტომობილში შესაბამისი კომპანიების ახალი სტილია ასახული. ოღონდ, ჯერ ცნობილი არაა, ამ შვიდეულში შედის თუ არა „ჯუჯაროს“ კონცეპტუალური ავტომობილები.

ცნობისათვის, მომავალი ოთხი წლის განმავლობაში, „ფოლკსვაგენს“ წარმოების მოცულობის გასაზრდელად და ახალი ავტომობილების გამოსაშვებად, 52 მილიარდი ევროს ინვესტირება აქვს დაგეგმილი. ყოველივე კი ვოლფსბურგულ გიგანტს, იმ გეგმის განხორციელებაში უნდა დაეხმაროს, რომლის შესაბამისადაც, 2018 წელს ის მსოფლიო ავტოინდუსტრიის ლიდერი გახდს.

„ლამბორგინიმ“ „ავენტადორი“ ნახევრად აწყობილი გვიჩვენა

Lamborghini Unveils Aventador... V12 Rolling Chassis

22 თებერვალი

ჯერ მანქანის სილუეტი, შემდეგ ძრავი, კოლოფი, საკიდარი, მზიდი კაპსულა და ახლა აწყობილი შასი ძარის გარეშე - ასე ნაწილ-ნაწილ გვაცნობს „ლამბორგინი“ თავის ახალ ფლაგმანს, სახელად „ავენტადორს“, რომელიც უკვე ძალიან მალე, მოდელ „მურსიელაგოს“ შეცვლის. ამჯერად იტალიური კომპანია მხოლოდ ახალი ფოტოს გამოქვეყნებას დასჯერდა. ამ ავტომობილის შესახებ, დანრჩენი თითქმის ყველაფერი უკვე ცნობილია.

ლერძოდ ის, რომ მისი ძარისა და შასის წარმოებისას, „ლამბო“ უხვად გამოიყენებს კარბონის კომპოზიტს. შესაბამისი ტექნოლოგია, სანტ’აგატა ბოლონზელებმა „ბოინგის“ სპეციალისტებთან ერთად შეიმუშავეს. სხვათა შორის, იმავე ტექნოლოგიით, თავიანთ ავტომობილებს უკვე დიდი ხანია, ფორმულა 1-ის გუნდებიც აწარმოებენ.

კარბონის კომპოზიტის უპირატესობა ფოლადის და ალუმინის ანალოგებთან სიმსუბუქე და გრეხვაზე გაცილებით მეტი მედეგობაა. სწორედ კარბონის წყალობაა ის, რომ „ავენტადორის“ მონოკოკი მხოლოდ 147.5 კილოგრამს იწონის, ძარა კი (საღებავის გარეშე) – 229.5 კიოლოგრამს. რაც შეეხება მთლიანად ავტომობილის წონას, 1575 კილოგრამი მონსტრისთვის, რომელსაც ბაზაში V12 ძრავი უდგას, არც ისე ბევრია. ღერძებს შორის წონა 43/57-ზე ნაწილდბა (უფრო მეტად უკანა ბორბლებია დატვირთული), რაც შეეხება წონისა და სიმძლავრის ფარდობას, ის ყოველ კილოგრამზე 2.25 ცხენის ძალაა.

ძრავი 6.5-ლიტრიანია და ის „ლამბომ“ სუფთა ფურცლიდან შექმნა (რისთვისაც სამი წელი დასჭირდა). აგრეგატი 700 ცხენის ძალას იძლევა, მასთან კი 7-საფეხურიანი რობოტიზებული კოლოფია შეწყვილებული. იტალიური კომპანიის მირ გავრცელებული ინფორმაციით, ამ ტანდემის დახმარებით, „ავენტადორი“ ადგილიდან 100 კმ/სთ-მდე აჩქარებას 2.9 წამში ასწრებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 350 კმ/სთ-ია.

გარდა ამისა, ავტომობილი სრულამძრავიანი ტრანსმისიით აღიჭურვება. მის შენლებას კი ასევე კარბონის კომპოზიტისგან დამზადებული დისკები და ექვსცილინდრიანი სუპორტები უზრუნველყოფს.

„ლამბორგინი ავენტადორის“ მსოფლიო პრემიერა ჟენევის ავტო შოუზე გაიმართება.

„პორშე“ უგზოობის „კაიუნს“ ალბათ ლაიპციგში გამოუშვებს

VW to Expand Leipzig Plant for Porsche Cajun Production

22 თებერვალი

„პორშეს“ აქამდე გერმანიის საზღვრებს გარეთ, ავტომობილი არ გამოუშვია. კომპანია იზრდება და მადაზეც მოდის. თუ შარშან 97 000 ავტომობილი გაჰყიდა, ხუთი წლის შემდგ, 150 000 ცალის გაყიდვას აპირებს, 2018 წლის გეგმა კი 200 000 ავტომობილის გაყიდვას ითვალისწინებს. რა თქმა უნდა, გაყიდვების ზრდა სამოდელო გამის გაფართოებას მოითხოვს და გერმანული კომპანია სწორედ ამას აპირებს.

პირველი ახალი ავტომობილი, რომელიც მალე „პორშეს“ საწარმოო პროგრამაში გამოჩნდება, უგზოობის კომპაქტური „კაიუნია“. ის „აუდის“ უგზოობის Q5-ის პლატფორმაზე უნდა აიგოს. თუმცა სად გამოუშვებენ მას, ეს შტუტგარტელებს ჯერ არ გადაუწყვეტიათ.

ამ ეტაპზე, სამი ვარიანტი განიხილება. არაა გამორიცხული, რომ „კაიუნი“ გახდეს „პორშეს“ პირველი ავტომობილი, რომელსაც უცხოეთში გამოუშვებენ. ამ შემთხვევაში, ამერიკისა და ჩინეთის ვარიანტები განიხილება. ამერიკისა იმიტომ, რომ იქ „აუდი“ თავის Q5-ს უშვებს. ჩინეთისა იმიტომ, რომ ეს მსოფლიოს უდიდესი ბაზარია და სავარაუდოდ, ახალ ავტომობილს ყველაზე მეტი მუშტარიც იქ ეყოლება.

თუმცა, ყველაზე დიდი შანსი მაინც იმისაა, რომ „კაიუნი“ ლაიპციგში (ეს ქარხანა პორშე კაიენსა და პორშე პანამერას უშვებს) აწარმოონ. ამაზე მიანიშნებს თუნდაც ის ფაქტორი, რომ „პორშემ“ გერმანიაში 1 000 ახალი თანამშრომელის აყვანის კამპანია წამოიწყო. სულ ახლახანს კი, „ფოლკსვაგენმა“, რომელიც შტუტგარტული კომპანიის აქციების 49.9 პროცენტს ფლობს, ლაიპციგის ქარხნის მოდერნიზაცია წამოიწყო, რისთვისაც 500 მილიონი ევროს დახარჯვას აპირებს.

„ფოლკსვაგენის“ წარმოების შეფი მიხაელ მახტი, ვინც ცოტა ხნის წინ, სწორედ „პორშეს“ ედგა სათავეში, განმარტავს, რომ ლაიპციგის ქარხნის მოდერნიზაცია იმის გამო დაიგეგმა, რომ კომპანიის სხვა ქარხნები ისედაც სრული დატვირთვით მუშაობს, ლაიპციგში კი წარმოების გაზრდის პერსპექტივა არსებობს. ესეც რომ არა, „ფოლკსვაგენში“ თვლიან, რომ „პორშეს“ ავტომობილებზე მოთხოვნა ისედაც გაიზრდება და ლაიპციგის ქარხნის განახლება მაინც საჭირო გახდება.

დრეისათვის უგზოობის სრულგაბარიტიანი „კაიენი“ „პორშეს“ გამაში ყველაზე გაყიდვადი ავტომობილია. მაგრამ მოსალოდნელია, რომ „კაიუნი“ მას ბესტსელერის წოდებას ჩამოართმევს. ეს ავტომობილი მეხუთე იქნება „პორშეს“ საწარმოო პროგრამაში. ის მეტწილად ახალგაზრდა მყიდველზე იქნება გათვლილი, რომელსაც „კაიენზე“ ხელი ნაკლებად მიუწვდება.

ქარხანას, რომელიც „კაიუნს“ გამოუშვებს, „ფოლკსვაგენის“ სამეთვალყურეო საბჭო 15 მარტს შეარჩევს. შეკრება სწორედ ამ საკითხს მიეძღვნება და მას შტუტგარტის მახლობლად მდებარე ქალაქი ვაიზახი უმასპინძლებს.

„ფორსპიიდ“ - „სმარტმა“ ქუდი მოიხადა

Geneva-Bound smart Forspeed Concept Revealed

22 თებერვალი

წლების განმავლობაში, „სმარტის“ მარკით, „დაიმლერი“ მხოლოდ ერთ ავტომობილს - ჯუჯა „ფორთუს“ უშვებს, ცოტა ხანს ოდნავ დიდ „ფორფორსაც“ აწარმოებდა, მაგრამ ეს მოდელი ბაზარს ვერ შეეთვისა და მალე კონვეიერიდანაც მოხსნეს. „ორისათვის“ კი გამძლე გამოდგა და მართალია, გერმანული კომპანიისთვის მოგება ვერ მოაქვს, მაგრამ მისი გაუქმება მაინც არასდროს დამდგარა დღის წესრიგში.

ჟენევის წლევანდელ ავტო შოუზე, შტუტგარტელები „სმარტის“ ელექტრულ, თანაც ღია ვერსიას გვიჩვენებენ, რომელიც აღჭურვილობის გარდა, იმითაცაა საინტერესო, რომ მასში ჯუჯების მწარმოებელი კომპანიის ახალი სტილია ასახული. ავტომობილს რატომღაც „ფორსპიიდ“ (სიჩქარისთვის განკუთვნილი) უწოდეს და ის კონცეპტუალური „როუდსტერის“ ერთგვარი გამოძახილია.

„ფორსპიდის“ გარეგნობის დამახასიათებელი თვისებებია რელიეფური საქარე შუშა, რომელსაც ჩარჩო არ აქვს, შუქდიოდური წინა და უკანა ფარები, რომლებიც მცირე რაოდენობით ელექტროენერგიას მოიხმარს და დამცავი რკალები, რომლებსაც სარბოლი ღიაბორბლიანი (ფორმულას ტიპის) ავტომობილების ანალოგიური ელემენტის მსგავსი მოყვანილობა აქვს. აშკარაა, რომ „დაიმლერს“ „სმარტი“ იმისთვის სჭირდება, რომ რეალური კონკურენცია გაუწიოს „ბეემვეს“ „მინის“ და „ფიატის“ პოპულარულ 500-ს.

რაც შეეხება ძალურ აღჭურვილობას, ორადგილიან ღია „სმარტს“ მამოძრავებელ ძალას ელექტროძრავი ანიჭებს, რომლის სიმძლავრეც სულ რაღაც, 41 ცხენის ძალაა. ძრავი ავტომობილის უკანა ნაწილში მდებარეობს. სალონში, ცენტრალურ კონსოლზე არის ღილაკი, რომელზე დაჭერის შემთხვევაშიც, ძრავი ძალიან მცირე ხნით, დამატებით 7 ცხენის ძალას იძლევა.

„ფორსპიდის“ მაქსიმალური სიჩქარე 120 კმ/სთ-ია. ადგილიდან 60 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა კი მას 5.5 წამში შეუძლია. ეს კი ჩვეულებრივ, შიდაწვისძრავიანი „სმარტ ფორთუს“ აჩქარებაზე თითქმის წამით უკეთესი მაჩვენებელია. ამასთან, „ფორსპიდის“ სვლის სიშორე 136 კილომეტრს შეადგენს, მისი აკუმულატორების ბლოკის 80 პროცენტით დამუხტვა კი 45 წუთში ესწრება.

მართალია, ამ ელექტრომობილის წარმოება არ იგეგმება, თუმცა ცნობილია, რომ „დაიმლერი“ „სმარტის“ სამოდელო გამის გაფართოებას აპირებს და პირველი ახალი ავტომობილი ალბათ როდსტერი იქნება. ასე რომ, „ფორსპიდის“ მსგავსი ავტომობილი მალე ალბათ ბაზარზეც გამოჩნდება.

ყველაზე პატარა „მინის“ სახელად „როკეტმენი“ შეურჩიეს

Rocketman Confirmed as Name of Future MINI City Car

22 თებერვალი

როგორც ჩანს, ჟენევურ ავტო გამოფენაზე, ყველაზე მრავალფეროვანი ექსპოზიცია „ბეემვეს“ და მის ჯგუფში შემავალ კომპანიებს ექნებათ. ბავარიული კომპანიის მთავარი სიახლე ახალი სუბ-ბრენდი და მისი გეგმები იქნება, ულტრა ლუქსის სეგმენტის „როლს როისი“ კონცეპტუალური ელექტრომობილით გაგვაოცებს, „მინი“ კი თავის გამაში ყველაზე პატარა, ასევე კონცეპტუალურ ავრომობილს გვიჩვენებს, რომელსაც „როკეტმენის“ სახელი შეურჩია.

ბევრი სხვა კომპანიისგან განსხვავებით, რომლებიც თავიანთ საგამოფენო ექსპონატებს პრემიერამდე კარგა ხნით ადრე გვაცნობენ, „მინი“ თავისი კონცეპციის შესახებ ინფორმაციას პრაქტიკულად არ ავრცელებს. ამ საქალაქო პატარა ავტომობილისადმი ინტერესის გასაღვივებლად, ინგლისურმა კომპანიამ მხოლოდ მისი სახელი გაგვაცნო. ასევე გამოაცხადა ისიც, რომ გაბარიტების მიხედვით, ახალი ავტომობილი პირველი, ლეგენდარული ალექს ისიგონისის მიერ შექმნილი „მინის“ რეინკარნაცია იქნება. მაგრამ რა ტქმა უნდა, ის თანამედროვე აგრეგატებით და სისტემებით აღიჭურვება.

„მინი“ თავისი ახალი ავტომობილის (რომლის წარმოებაც უკვე გადაწყვეტილია) ფოტოებსაც კი არ ავრცელებს. თუმცა გამოცემა „დი ეიჯმა“ გაავრცელა ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ ახალი ავტომობილის სიგრძე დაახლოებით 3.4 მეტრი უნდა იყოს. ამასთან, სიმაღლით და სიგანით ის ახლოს იქნება „მინის“ თანამედროვე ავტომობილებთან. ავტომობილში ჩასაჯდმი ფორმულაა 3+1.

ყველაზე მთავარი ისაა, რომ „ბეემვე“ „მინის“ თავისი უახლესი ტექნოლოგიების გამოყენების საშუალებას აძლევს. კერძოდ, ახალი ავტომობილი ალუმინის შასის და კარბონის კომპოზიტის ძარას მიიღებს, რომლებიც ბავარიელებმა პროექტ „მეგასიტის“ (ახლა უკვე სუბ-ბრენდ i-ს) ფარგლებში შეიმუშავეს.

დაკიდევ, ავტომობილი „ბეემვეს“ უახლესი, სამცილინდრიანი ტურბოდიზელით აღიჭურვება, რომელიც ავტომობილს 100 კილომეტრს სულ რაღაც 3 ლიტრი საწვავით გაატარებს (თანაც ქალაქში). ამასთან, ყოველი კილომეტრის გავლისას, ატმოსფეროს მხოლოდ 78.4 გრამი ნახშირორჟანგით აბინძურებს.

„შკოდა“ ჟენევაში ახალ ლოგოს და „ჯოისტერს“ გვიჩვენებს

Skoda to Present New Logo, Joyster in Geneva

22 თებერვალი

შკოდა ჯოისტერი
..............................

„ფოლკსვაგენის“ დიდ ოჯახში შემავალი ჩეხური კომპანია „შკოდა“ ჟენევის საავტომობილო გამოფენაზე ორ სიახლეს წარმოადგენს. მათგან ერთია სკომპაქტური ჰეჩბეკი „ჯოისტერი“, მეორე კი - კომპანიის ახალი ლოგო, რომელტან ერთადაც, „შკოდა“ ახალი ცხოვრების დაწყებას აპირებს.

სწორედ ამ ახალი ცხოვრების დაწყების მანიშნებელია განახლებული ლოგო, რომელზეც წარწერა - „შკოდა აუტო“ ამოღებულია, კომპანიის ემბლემა კი - ისარზე მიბმული დროშა, უფრო დიდ ადგილს დაიკავებს. თუ ადრე ემბლემის ფონი ვერცხლისფერი იყო, თავად ემბლემა კი - მწვანე, ამიერიდან დიზაინის ეს ორი ელემენტი ფერებს გაცვლის. ამასთან, ლოგოს აღარ ექნება შაბი სარტყელი, მას ლურჯი, უფრო თხელი სარტყელი შეცვლის. „შკოდას“ ავტომობილებზე ახალი ლოგო პირველად 2012 წელს გამოჩნდება.

ჟენევაში „შკოდას“ პავილიონში, ჩეხური კომპანიის უკლებლივ ყველა მოდელის ხილვა იქნება შესაძლებელი. მათ შორის ყველაზე მთავარ ადგილს კი „ჰოისტერი“ დაიკავებს, რომელიც „ფოლკსვაგენ გოლფის“ პლატფორმაზეა აგებული, მის კაპოტქვეშ კი სპორტული „შიროკოსგან“ ნასესხები ძრავები განლაგდება.

„ჯოისტერისთვის“ ორი ძრავი და მათი ორ-ორი მოდიფიკაციაა გათვალისწინებული. ორივე აგრეგატი დიზელზე მუშაობს. მათგან ერთია 1.4-ლიტრიანი ტურბოდიზელი, რომლის ერთი ვერსიაც 121 ცხენის ძალას, მეორე კი 158 ცხენის ძალას ავითარებს. მეორე აგრეგატის მუშა მოცულობა 2.0 ლიტრია და მას ტურბოკომპრესორი არ ემსახურება. მისი ორი ვერსიის სიმძლავრე 138 და 168 ცხენის ძალაა. ყველა ძრავთან შესაწყვილებლად, 6-საფეხურიანი მექანიკური, 7-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფია განკუთვნილი.

„ჯოისტერის“ საბაზო ვერსიის ფასი ევროპაში 19 000 ევრო იქნება. მოგვიანებით კი „შკოდა“ მის მძლავრ ვერსია VRS-საც გამოუშვებს. „ჯოისტერის“ გარდა, ჟენევაში ჩეხური კომპანია ასევე ჰეჩბეკ „ფაბიას“ სპორტულ ვერსია „მონტე კარლოსაც“ წარადგენს.