Monday, November 8, 2010

”კიას” სპორტული მოდელი დასჭირდება

Kia Plans a Future Sports Car

8 ნოემბერი

არცთუ დდ ხნის წინ, ”კია” ერთი რიგითი აზიური კომპანია იყო, რომელიც არცთუ გამორჩეული გარეგნობის, პრაქტიკულ ავტომობილებს აწარმოებდა. ამ ავტომობილებს კი ის ყიდულობა, ვისთვისაც სულერთი იყო, რა მარკის მანქანის საჭესთან იჯდა და როგორ გამოიყურებოდა ეს მანქანა. მაგრამ რაც მეორე კორეული და რაც მთავარია, იმ დროისთვის მსგავსი კომპანიის, ”ჰიუნდაის” ჯგუფში შევიდა, ”კიამ” ძირეული გარდაქმნა დაიწყო. კომპანიამ თავისი საწარმოო პროგრამა გააფართოვა და უგზოობის მოდელების წარმოება დაიწყო, თავისი პროდუქცია კი ევროპისა და ამერიკის ბაზრებზე დაამკვიდრა.

დღეს კი, როგორც ”კიას” მთავარი დიზაინერი, სახელოვანი პეტერ შრაიერი ამბობს, მის კომპანიას სპორტული ავტომობილი სჭირდეა. თუმცა, გამოცემა ”ავტომოტივ ნიუსთან” საუბრისას, ის დასძენს, რომ შესაძლოა, ახლა ამისათვის შესაფერისი დრო არც დამდგარა: ”ვფიქრობ, ადრე თუ გვიან, ”კიას” ასეთი ავტომობილი დასჭირდება, მაგრამ ახლა ასეთს ვერაფერს შეგპირდებით”.

შრაიერი ”კიაში” 2006 წლიდან მუშაობს, მანამდე კი 26 წელი ”ფოლკსვაგენში” გაატარა, სადაც ვოლფსბურგული გიგანტის პროექტების გარდა, ”აუდის” ავტომობილების შემუშავებაშიც ღებულობდა მონაწილეობას. ის იმ ჯგუფის წევრი იყო, რომელმაც ”აუდის” პირველი თაობის კუპე TT შეიმუშავა.

სხვათა შორის, კორეულ კომპანიაში გადასვლიდან ცოტა ხანში, პირველი პროექტი, რომელიც ”კიას” დიზაინერებმა შრაიერის ხელმძღვანელობით შექმნეს, სპორტული კონცეპტუალური მოდელი ”კეი” იყო. ეს მანქანა თვალწარმტაცი გარეგნობით და მყვირალა ყვითელი ფერით, ასევე დიოდური ფარებით გამოირჩევა და მართალია, კომპანიამ მას მწვანე შუქი არ აუნთო, მაგრამ სამაგიეროდ, მისი დიზაინის ზოგიერთი ელემენტი ახალი კორპორატიული სტილისთვის გამოიყენა.

”ფოლკსვაგენი” კონცეპტუალური Up!-ის წარმოებას მერმისს დაიწყებს

Production for Volkswagen Up! Ready in 2011

8 ნოემბერი

”ფოლკსვაგენი” მერმისს თავისი კონცეპტუალური მიკრო ჰეჩბეკ Up!-ის წარმოების დაწყებას 2013 წელს აპირებდა, თუმცა როგორც ჩანს, გეგმას მნიშვნელოვნად გაასწრო და ავტომობილს, რომელსაც სახელად ალბათ ”ლუპოს” დაარქმევენ, თავის დილერებს ორი წლით ადრე მიაწვდის. მის მსოფლიო პრემიერას კი ფრანკფურტის საავტომობილო შოუზე, ერთი წლის შემდეგ ჩაატარებს.

გამოცემა ”ავტომოტივ ნიუსის” მიერ მოპოვებული სანდო ინფორმაციით, 21-ე საუკუნის ხოჭოდ წოდებული ავტომობილის პირველი სერიული ვერსია სამკარიანი იქნება. მის სალონში მხოლოდ ოთხი სავარძელი მოთავსდება, თავად ავტომობილს კი მამოძრავებელ ძალას სამცილინდრიანი ძრავი მიანიჭებს. ამ პატარა ავტომობილის საბაზო ღირებულება კი 10 000 ევრო იქნება.

2013 წელს კი ბაზარზე ელექტრონული Up! გამოჩნდბა. მის პარალელურად, ვოლფსბურგელები ელექტრული ”გოლფის” და ”ჯეტას” წარმოებასაც დაიწყებენ. პირვანდელი გეგმით, დაგეგმილი იყო Up!-ის ბენზინის ორცილინდრიანი ძრავით აღჭურვა, თუმცა კომპანიის განვითარების განყოფილების შეფი ულრიხ ჰაკენბერგი ამბობს, ამ ძრავის საწინააღმდეგოც არაფერი აქვს, თუმცა ამ ეტაპზე, მისი გამოყენება არ იგეგმება.

სხვათა შორის, Up!-ის პარალელურად, ”აუდი” თავისი განხლებული A2-ის წარმოებას დაიწყებს. ამ ორ ავტომობილს საერთო პლატფორმა ექნება. ამასთან, ”აუდიც” A2-ის ელექტრონული ვერსიის წარმოებას 2013 წელს დაიწყებს. ამ ორი კომპანიის გარდა, იმავე პლატფორმას ვოლფსბურგელთა ჯგუფში შემავალი კიდევ ორი კომპანია - ჩეხური ”შკოდა” და ესპანური ”სეატიც” გამოიყენებენ.

დაკიდევ, თავიდან ”ფოლკსვაგენმა” გამოაცხადა, რომ Up!-ს ძრავი უკან ექნება განლაგებული, რითაც საფუძველი დაედო ვარაუდს იმის შესახებ, რომ ეს ახალი ”ხოჭოს” წინამორბედი უნდა გამხდარიყო. მაგრამ ასეთმა შეთანწყობამ ბევრი ტექნიკური პრობლემა წარმოქმნა, რომელთა გადაწყვეტაც პროექტს მნიშვნელოვნად გააძვირებდა. ესეც რომ არა, დაგეგმილია, რომ Up!-ის ბაზაზე შექმნილ ჰეჩბეკსა და მოდელ ”პოლოს” ბევრი აგრეგატი ზიარი უნდა ჰქონდთ, რაც ამ ორივე ავტომობილზე დაბალი ფასის შენარჩუნებას შეუწყობს ხელს. ამიტო, ძრავი აუცილებლად წინ უნდა განელაგებინათ...

”ჩერი” პირველ ჩინურ ელექტრომობილებს გამოუშვებს

Chery Launched Chinese EV

8 ნოემბერი

ერთ-ერთი უდიდესი ჩინური საავტომობილო კომპანია ”ჩერი მოტორსი” ბოლო ორი წელია, მწვანე ტექნოლოგიების ფრონტზე ძალიან აქტიურია - ჯერ შანჰაის შარშანდელ ავტო შოუზე ორი ელექტრონული კონცეპტუალური ავტომობილი, ”რიიჩ M1 EV” და ”ტიგო 3 EV” წარადგინა, წელს კი პეკინის გამოფენაზე, ორი ჰიბრიდული და ერთიც ელექტრული ავტომობილი (S18) გამოფინა.

მაგრამ, როგორც ჩანს, ”ჩერიში” ჩათვალეს, რომ კონცეპტუალური ექსპონტების დრო აღარაა და ამიერიდან, მყიდველს რეალური ელექტრომობილიც უნდა შესთავაზონ. ამის დასტურია ის ფაქტი, რომ კომპანიამ ჩინურ ბაზარზე თავისი პირველი სერიული ელექტრული მანქანა, ”რიიჩ M1 EV” წარადგინა. რაც მთავარია, ამ პატარა ავტომობილს ძალიან კონკურენტული ფასი აქვს. კერძოდ, მისი საბაზო ვერსია 149 900 იუანი, ანუ 22 000 დოლარი ღირს. სრულად დაკომპლექტებული ვერსიის ფასი კი 229 800 იუანი, ანუ 35 000 დოლარი ღირს.

ეგ კიდევ არაფერი, ჩინეთის მთავრობას ელექტრომობილების მწარმოებელთა წასახალისებელი პროგრამა აქვს შემუშავებული, რომელიც ნულოვანი გამონაბოლქვის მქონე ავტომობილების მყიდველებს შეღავათის სახით, 60 000 იუანს (დაახლოებით 9 000 დოლარს) სთავაზობს.

პატარა საქალაქო ავტომობილს მამოძრავებელ ძალას 54-ცხენისძალიანი ელექტრო ძრავი ანიჭებს, რომელიც ენერგიით 60 ამპერსაათიანი ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკი ანიჭებს. ელექტრული ”ჩერის” მაქსიმალური სიჩქარე 120 კმ/სთ-ია, სვლის სიშორე კი 150 კილომეტრს აღწევს. აკუმულატორები საყოფაცხოვრებო ქსელიდან იმუხტება, თუმცა სრული დამუხტვისთვის 6-8 საათია საჭირო. შედარებისთვის, ”რიიჩის” მთავარი კონკურენტის - ”მიცუბიში i-Miev-ს” აკუმულატორების სრული დამუხტვისთვის 2.5 საათიც საკმარისია.

სამაგიეროდ, ელექტრონული ”ჩერი” უსაფრთხოების პასიური და აქტიური სისტემებითაა აღჭურვილი, ენერგიას კი მოძრაობის დროს ივსებს, როდესაც დამუხრუჭება უწევს. თანაც, ჩინური კომპანია თავისი ელექტრომობილის ხუთ ვერსიას სთავაზობს, რომელთაგან სვლის ყველაზე დიდი სიშორით EV5 ვერსია გამოირჩევა. ამ მანქანას ბენზინზე მომუშავე შიდაწვის ძრავიც აქვს, რომლის ერთადერთი დანიშნულება, მასთან დაკავშირებულ გენერატორთან ერთად, ელექტროენერგიის გამომუშავებაა. ამის წყალობით, სვლის სიშორე 300 კილომეტრს აღწევს.

და მაინც ჩინეთში ამ ავტომობილს, ჯერჯერობით სოლიდური პრობლემა ელის - ცისქვეშეთის არცერთ დიდ ქალაქში, ელექტრომობილების დასამუხტი სადგურების ქსელი არ მუშაობს. ამის გამო, ჩინეთის მთავრობა, შესაბამისი ინფრასტრუქტურის განვითარებაზე ზრუნვას უახლოეს მომავალში აპირებს.