Friday, August 14, 2009

ჩინური ”ჰაიმა ავტო” ჰიბრიდებს და ელექტრომობილებს გამოუშვებს

Haima Auto

14 აგვისტო

ჩინური ავტომწარმოებელი ”ჰაიმა ავტო”, რომელიც ჩინურ ავტო კომპანიებს შორის უდიდსის - FAW-ის ნაწილია, წარმოებისთვის ორ ახალ ავტომობილს - ჰიბრიდულსა და ელექტრომობილს ამზადებს, რომელთა ბაზარზე გამოჩენაც 2011 წელსაა მოსალოდნელი.

ამ ორი ავტომობილის შესაქმნელად, ”ჰაიმას” ინჟინრები უკვე ოთხი წელია მუშაობენ, მაგრამ სხვადასხვა მიზეზის გამო, რომელთაგან ყველაზე სერიოზული გლობალური ეკონომიკური კრიზისია, პროექტები გაჭიანურდა. თუმცა, ამ ეტაპზე, ორივე ავტომობილი, რომელთა სახელები ჯერ არ გამოქვეყნებულა, ეროვნულ ლაბორატორიებში უკვე გადის ინტენსიურ ტესტირებას.

სხვათა შორის, შანჰაის წლევანდელ ავტო შოუზე, ”ჰაიმამ” კონცეპტუალური ელექტრომობილი Me (სურათზე) წარადგინა, რომელიც აკუმულატორების ერთი სრული დამუხტვით 190 კილომეტრს გადის, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 120 კმ/სთ-ს აღწევს. დაკიდევ, თუ აკუმულატორი სრულადაა განმუხტული, ენერგიით მისი სრულად შევსებისთვის მხოლოდ ოთხი საათია საჭირო. ჩინური პრესის ინფორმაციით, კონცეპტუალურ Me-ზე გამოყენებულ ტექნოლოგიებს ”ჰაიმა” თავის ჰიბრიდსა და ელექტრომობილზეც იყენებს.

ბოლო წლებში, ჩინური ავტოკომპანიები სულ უფრო ხშირად იპყრობენ საერთაშორისო მედიის ყურადღებას. ჯერ ერთი, ამის მიზეზი ისაა, რომ ისინი მყიდველს სულ უფრო მოწინავე ტექნოლოგიებით აღჭურვილ ავტომობილებს სთავაზობენ. მეორეც, მათმა ქვეყანამ მსოფლიო ეკონომიკური კრიზისის დროს ყველაზე ნაკლებად იზარალა და ამის შედეგად, ცისქვეშეთში ახალი ავტომობილების გაყიდვები კრიზისის დროსაც მაღალი ტემპით იზრდება.

ამ ეტაპზე, ჩინური კომპანიებიდან ყველაზე მეტად ”ჯილი” (Geely) აქტიურობს, რომელიც მერმის, ავსტრიულ სადიერო კომპანია ”დენზელთან” ერთად, თავისი ავტომობილების ევროპაში გაყიდვებს დაიწყებს. პარალელურად, ”ჯილი” ინტენსიურად ცდილობს შვედურ კომპანია ”ვოლვოს” შეძენას.

”ტოიოტა” ”პრიუსზე” იაფსა და ეკონომიურ ჰიბრიდს გამოუშვებს

Yaris-Based Hybrid

14 აგვისტო

”ტოიოტა” ერთ-ერთი პირველია იმ კომპანიებს შორის, რომელმაც მიზნად გარემოსადმი მეგობრული ავტომობილების წარმოება დაისახა და ამ კუთხითაც (გარდა იმისა, რომ მსოფლიოს უდიდესი ავტომწარმოებელია), დღეისათვის მსოფლიოს ბაზარზე ლიდერობა მის ხელთაა.

თუმცა, შორს არაა ის დრო, როდესაც მის ჰიბრიდულ ”პრიუსს”, რომელიც ამ ეტაპზე, ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილების ბაზრის გამოკვეთილი ლიდერი და იაპონიის ბაზრის ბესტსელერია, კონკურენტები შეავიწროებენ. ასეთთა შორის პირველი მერცხალი ელექტრომობილი ”ნისან ლიფია”, რომელიც უკვე გაეცნო საავტომობილო სამყაროს და რომლის გაყიდვებიც მერმის უნდა დაიწყოს. მერმისვე ბაზარზე ჰიბრიდულ ელექტრომობილ ”შევროლე ვოლტის” გამოჩენაა მოსალოდნელი. და როცა ამ ორი ავტომობილის გაყიდვები დაიწყება, ”პრიუსის” გაყიდვებიც უნდა შემცირდეს.

მაგრამ ”ტოიოტას” თადარიგი უკვე დაჭერილი აქვს - წარმოებისთვის ”პრიუსზე” პატარა ჰიბრიდულ ავტომობილს ამზადებს, რომელიც უფრო ეკონომიურიც იქნება და უფრო იაფიც ეღირება. ამ ავტომობილის ბაზისად კი, იაპონური კომპანია თავის სუბკომპაქტურ ჰეჩბეკ ”იარისს” იყენებს.

ახალი ჰიბრიდული ავტომობილის მთავარი ღირსება მისი სიიაფე იქნება. გაზეთ ”იომიურის” ცნობით, ”იარისის” ბაზაზე წარმოებული ჰიბრიდი იაპონიაში 1.5 მილიონი იენი (დაახლოებით 15 700 დოლარი) ეღირება. ეს ავტომობილი 100 კილომეტრის გასავლელად 2.5 ლიტრ ბენზინს მოიხმარს, რაც მესამე თაობის ”პრიუსის” ხარჯზე თითქმის ორჯერ ნაკლებია.

”ახლა ჩვენ დაბალფასიან ჰიბრიდულ ავტომობილს ვქმნით, როგორიც ”ჰონდა ინსაითია”. იმისათვის კი, რომ ბაზარზე კონკურენტუნარიანობა შევინარჩუნოთ, ჩვენი ჰიბრიდული ავტომობილების რაოდენობა უნდა გავზარდოთ და აქცენტი პატარა ჰიბრიდებზე გადავიტანოთ, ისეთებზე, როგორიც ”იარისია” (სურათზე)”, - ჯერ კიდევ ჟენევის ავტო შოუზე განაცხადა მესამე თაობის ”პრიუსის” მთავარმა ინჟინერმა აკიჰიკო ოცუკამ.

ჯერჯერობით უცნობია, აპირებს თუ არა ”ტოიოტა” სრულიად ელექტრული ავტომობილების წარმოებას.

”ფოლკსვაგენი” და ”პორშე” გაერთიანებაზე შეთანხმდნენ

VW-Porsche

14 აგვისტო

როგორც მოსალოდნელი იყო, ”ფოლკსვაგენმა” და ”პორშემ” შერწყმის შესახებ შეთანხმებას მიაღწიეს, რომლის შესაბამისადაც, ვოლფსბურგული გიგანტი წელსვე ”პორშეს” აქციების 42 პროცენტს გამოისყიდის, რაც მას 3.3 მილიარდი ევრო (4.7 მლრდ დოლარი) დაუჯდება. მერმის კი ”ფოლკსვაგენი” ფერდინანდ პიხისა და ვოლფგანგ პორშეს ოჯახებისგან, სპორტული ავტმობილების მწარმოებლის და მისი სადილერო ქსელის აქციებსაც გამოისყიდის, რაშიც დამატებით 3.55 მლრდ ევროს (დაახლოებით 5 მლრდ დოლარს) გადაიხდის.

”ფოლკსვაგენის” ხელმძღვანელობა აცხადებს, რომ ორი კომპანიის გაერთიანების პროცესი 2011 წელს დასრულდება. ამასთან, პორშეს და პიხის ოჯახები ”პორშეს” უმსხვილეს აქციონერებად დარჩებიან, ქვემო საქსონიის მთავრობას კი, რომელსაც ”ფოლკსვაგენის” აქციების 20 პროცენტი ეკუთვნის, ვოლფსბურგულ კომპანიასთან დაკავშირებული ნებისმიერი (მისთვის მიუღებელი) საკითხვის დაბლოკვის უფლება კვლავაც დარჩება.

გაგრძელდება მოლაპარაკება ყატარის სამთავრობო საინვესტიციო კომპანიასთან, რომელიც ამ წლის ბლოს ”ფოლკსვაგენის” 17 პროცენტის მფლობელი გახდება. ამ აქციებს არაბული სახელმწიფო ”პორშესგან” გამოისყიდის, რომელსაც გერმანული გიგანტის 51 პროცენტი ეკუთვნის.

სწორედ ამ აქციების შეძენის პროცესში დაუგროვდა ”პორშეს” უზარმაზარი ვალი, რომელიც დღეისათვის 10 მილიარდ ევროს აღწევს. ამ ვალის ნაწილს კომპანია ყატარელებისთვის ”ფოლკსვაგენის” აქციების მიყიდვით მიღებული ფულით დაფარავს, ნაწილს კი ”ფოლკსვაგენისთვის” საკუთარი აქციების მიყიდვის შედეგად მიღებული თანხით. ასევე, ვალების გასტუმრებას მოხმარდება იმ თანხის ნაწილიც, რომელსაც შტუტგარტელები საკუთარი კაპიტალის 5 მილიარდი ევროთი გაზრდის გზით მიიღებენ.

დაბოლოს, 15 სექტემბრიდან ”პორშეს” ”ფოლკსვაგენის” მთავარი აღმასრულებელი მარტინ ვინტერკორნი უხელმძღვანელებს, ”პორშეს” ახლანდელი მთავარი აღმასრულებელი მიხაელ მახტი კი ”ფოლკსვაგენის” დირექტორთა საბჭოში შევა.