Friday, July 3, 2009

”ბრიჯსტოუნი” სტრატეგიას ცვლის

Formula 1

3 ივლისი

საბურავების მწარმოებელმა იაპონურმა კომპანია ”ბრიჯსტოუნმა”, რომელიც ფორმულა 1-ის გუნდებისთვის საბურავების მონოპოლიური მიმწოდებელია, გამოაცხადა, რომ აღარ აპირებს ამ სეზონში აპრობირებული ტაქტიკის გამოყენებას, რაც გუნდებისთვის მახასიათებლებით მკვეთრად განსხვავებული საბურავების მიწოდებას ითვალისწინებდა.

ფორმულა 1-ში მოქმედი ტექნიკური რეგლამენტის მიხედვით, გუნდები ვალდებულნი არიან, რბოლის დროს მინიმუმ ორი განსხვავებული შემადგენლობის (მყარი და რბილი) საბურავები გამოიყენონ. გასაგები მიზეზების გამო, წვიმის დროს, ეს წესი აუცილებლად ირღვევა.

ამ სეზონში ”ბრიჯსტოუნმა” რატომღაც (ალბათ იმისათვის, რომ რბოლების სანახაობრივი მხარის გაუმჯობესებისთვის შეეწყო ხელი), უცნაური ტაქტიკა აირჩია - გუნდებს ორი მკვეთრად განსხვავებული ტიპის საბურავებით (მაგალითად, ჰარდი და სოფტი, ან მედიუმი და სუპერ სოფტი) ამარაგებდა. ამის გამო, ჩემპიონატის მსვლელობისას, პილოტები ხან რეზინის ზედმეტად ცვეთადობის პრობლემას აწყდებიან, ხანაც საბურავების ოპტიმალურ ტემპერატურამდე გახურება უჭირთ, რაც მათ ზედმეტ პრობლემებს უქმნის და თავის გამოჩენის საშუალებას არ აძლევს.

”ბრიჯსტოუნის” განვითარებისა და ახალი ტექნოლოგიების დეპარტამენტის შეფმა ჰიროჰიდე ჰამაშიმამ ბრიტანული ეტაპის შემდეგ განაცხადა, რომ ამ ექსპერიმენტმა არ გაამართლა და შედეგად, პილოტების და გუნდების მხრიდან, კომპანიის მკაცრი კრიტიკა გამოიწვია.

მაგალითად, მსოფლიოს ორგზის ჩემპიონმა, ესპანელმა ფერნანდო ალონსომ განაცხადა, რომ მკვეთრად განსხვავებული მახასიათებლების მქონე რეზინის მიწოდებით, აბსურდული სიტუაცია შეიქმნა, რომელსაც რბოლების სანახაობრივი მხარის გაუმჯობესება არაფრით შეუძლია.

ამიტომ, გერმანიის დიდი პრიზიდან მოყოლებული, ”ბრიჯსტოუნი” ძველ ტაქტიკას დაუბრუნდება და გუნდებს ისევ ერთი ხარისხობრივი საფეხურით განსხვავებულ საბურავებს მიაწვდის.

No comments:

Post a Comment