Wednesday, September 9, 2009

”ალფა რომეო მი.ტო” მულტიეარ ძრავებით

Alfa Romeo MiTo 1.4l MultiAir

9 სექტემბერი


ფრანკფურტის ავტო შოუზე, იტალიური კომპანია ”ალფა რომეო” თავის პოპულარულ ჰეჩბეკ ”მი.ტო-ს” ახალ ვერსიას წარადგენს, რომელიც ტექნოლოგია ”მულტიეარის” ახალი თაობის 1.4-ლიტრიანი ტურბოძრავითაა აღჭურვილი. ფორსირების დონის მიხედვით, ძრავი სამნაირია. მათი სიმძლავრე კი 105, 135 და 170 ცხენის ძალაა.

სისტემა ”მულტიეარი” იმითაა საინტერესო, რომ ის ძრავის სიმძლავრეს მინიმუმ (ფორსირების დონის შესაბამისად) 10 პროცენტით, ეკონომიურობას კი ასევე 10 პროცენტით აუმჯობესებს. გარდა ამისა, ”ფიატის” ძრავების ტექნოლოგიების განყოფილების მონაცემებით, ტექნოლოგია ”მულტიეარის” მიხედვით შექმნილი ძრავების გამონაბოლქვი, 40 პროცენტით ნაკლებ მავნე მყარ ნაწილაკებს და თითქმის 50 პროცენტით ნაკლებ აზოტის ოქსიდებს შეიცავს.

საშუალოდ ფორსირებული 135-ცხენისძალიანი ძრავით აღჭურვილი ”მი.ტო-ს” საშუალო ხარჯი 100 კილომეტრზე 5.6 ლიტრია, ატმოსფეროში კი ის ყოველ კილომეტრზე 129 გრამ CO2-ს გამოჰყოფს. ოდნავ მეტ, 139 გრამ CO2-ს შეიცავს 170-ცხენისძალიანი ძრავი. სამაგიეროდ, მისი ხარჯი მხოლოდ 4.8 ლიტრია. მილანური კომპანია ყველაზე სუსტი აგრეგატის შესაბამის მონაცემებს ჯერჯერობით არ ამხელს.

ძრავების ყველა მოდიფიკაციასთან შესაწყვილებლად განკუთვნილია 5 და 6-საფეხურიანი გადაცემათა კოლოფები. ამასთან, ”ალფა რომეო” პირველად გამოიყენებს მისთვის ახალ სისტემა სტარტ/სტოპს, რომელსაც პირველად ”მულტიეარ” ძრავებით აღჭურვილი ”მი.ტო” მიიღებს.

105 და 135-ცხენისძალიანი ტურბოძრავებით აღჭურვილი ”მი.ტო-ს” გაყიდევებს ”ალფა რომეო” წელსვე დაიწყებს, უფრო მოგვიანბით კი 170-ცხენისძალიანის გაყიდვებიც დაიწყება.

No comments:

Post a Comment