Thursday, September 2, 2010

”ლოტუსის” პარიზული კონცეპციები

Lotus prepares for product blitz

2 სექტემბერი

ინგლისური ფირმა ”ლოტუსი”, რომელსაც დღეს მალაიზიური ”პროტონი” ფლობს, პარიზის საავტომობილო შოუზე ოთხ სრულიად ახალ ავტომობილს გამოფენს, რომელთა შორისაც ორი ჰიბრიდული მოდელი იქნება. თუმცა, ისიც წინასწარაა ცნობილი, რომ ამ ოთხეულიდან, წელიწადნახევრის განმავლობაში არცერთი მათგანი ბაზარზე არ გამოჩნდება.

ამ ოთხეულიდან, ყველაზე ადრე ”ლოტუსი” ალბათ მოდელ ”სევენის” თანამედროვე ვარიანტის წარმოებას დაიწყებს. ამ ნაბიჯს ბევრი სპეციალისტი დიდ რისკად მიიჩნევს, თუმცა ”ლოტუსის” მარკეტოლოგები ეყრდნობიან ძველი ”სევენის” დიდ პოპულარობას და მიაჩნიათ, რომ ავტომოყვარულთა შორის ლეგენდარული როდსტერის ნოსტალგია ახალსაც პოპულარულს გახდის.

ინტერნეტ გამოცემა ”აუტოუიკი” გვატყობინებს, რომ ახალი ”სევენი” უფრო კომფორტზე იქნება ორიენტირებული. ასე განსაჯეთ - ღია ავტომობილს კონდიციონერიც კი ექნება. ოღონდ, რა თქმა უნდა, იმ შემთხვევისთვის, როდესაც ის რბილი ტენტით დაიხურება. გამოცემის მიერ გავრცელებული ინფორმაციით, ის ძველ ”სევენთან” შედარებით, მნიშვნელოვნად დამძიმდება, თუმცა მაინც კარგი ტექნიკურ დინამიკური მახასიათებლები ექნება.

ავტომობილის შემუშავების, პროტოტიპის დამზადების და ტექნოლოგიური დამუშავების პროცესი ”ლოტუსის” ინგლისურ შტაბ-ბინაში (რომელიც ქალაქ ჰეტჩელში მდებარეობს) არ ჩატარებულა. მთელი ეს საქმე ესპანურ კომპანიას დაევალა, რომლის სახელიც არ ქვეყნდება. უფრო მეტიც, არსებობს ვარაუდი, რომ გაცოცხლებულ ”სევენს” სწორედ ესპანური კომპანია გამოუშვებს. ასევე არსებობს მოსაზრება, რომ გაცოცხლებული ლეგენდა ძალიან ძვირი, დაახლოებით 100 000 დოლარი ეღირება.

კონცპტუალურ მოდელებს შორის ერთ-ერთი ყველაზე საინტერესო მაინც ალბათ კიდევ ერთი გაცოცხლებული სახელის მატარებელი ავტომობილი - ”ესპრიტი” იქნება. ეს ავტომობილი ჯერ კიდევ ექვსი წლის წინ უნდა დაემზადებინათ, მაგრამ კომპანიის მაშინდელმა მთავარმა აღმასრულებელმა მაიკ კიმბერლიმ პროექტი იმისათვის შეაჩერა, რომ მისი და მარკეტოლოგების აზრით, უფრო საიტერესო ”ევორას” შექმნა დაჩქარებულიყო. ”ევორა” უკვე ბაზარზეა და როგორც ჩანს, ”ესპრიტის” დაბრუნებას წინ ვეღარაფერი დაუდგება.

განახლებული ”ესპრიტიც” სუპერავტომობილების კლასში გამოვა და რა თქმა უნდა, ამ კლასისთვის ყველაზე დამახასიათებელი შეთანწყობა (ძრავი ბაზაში) ექნება. შესაბამისად, V8 ტურბო ძრავის მიერ გამომუშავებულ მაბრუნ მომენტსაც უკანა წამყვანი ბორბლები მიიღებს. ეს ავტომობილიც ძველ ”ესპრიტზე” მძიმე იქნება, რასაც ის ფაქტი განაპირობებს, რომ მისი წარმოებისას, თითქმის არ გამოიყენებენ კარბონის ბოჭკოს. თუმცა, ძარის და შასის ბევრი დეტალი ალუმინისგან დამზადდება.

ყველაზე დიდი მოულოდნელობა კი ”ლოტუსის” სტენდზე ისეთი ავტომობილების ხილვა იქნება, როგორებსაც ეს კომპანია ადრე არასდროს უშვებდა. მათგან ერთია ოთხკარიანი ჰეჩბეკი, რომელიც ”პორშე პანამერას” სტილშია შესრულებული, მეორე კი არის ორკარიანი კუპე, რომელსაც მომავალში მყიდველს კაბრიოლეტის ძარითაც შესთავაზებენ. ამ ორ ავტომობილს წინა წამყვანი ბორბლები და რაც მთავარია, ჰიბრიდული აგრეგატები ექნება.

ორივე ავტომობილზე გამოყენებულია მოდულარულ-ჰიბრიდული შასი, რომელიც ”ლოტუსმა” პირველად ჟენევაში წელს ნაჩვენებ კონცეპტუალურ ჰიბრიდ ”ევორა 414E-ზე” (სურათზე) გამოიყენა და რომლის შექმნაშიც მონაწილეობა დიზაინ ატელიე ”ჯუჯაროს” სპეციალისტებმაც მიიღეს.

ჟენევაში წარმოდგენილ ჰიბრიდულ სისტემებში შედის ”ლოტუსის” მიერ შემუშავებული სამცილინდრიანი მონობლოკური ძრავი, რომელიც სპეციალურად, სერიული ჰიბრიდული აგრეგატებისთვისაა შემუშავებული. ამ ოთხეულის გარდა, ”ლოტუსმა” კიდევ ერთი სიახლე პებლ ბიჩის ელეგანტურობის კონკურსზე წარადგინა. ესაა სარბოლი ერთადგილიანი ”ექსოს T125”, რომელიც ადრენალინის მოყვარული მძოლებისთვისაა შექმნილი და მას შეზღუდული რაოდენობით გამოუშვებენ.

No comments:

Post a Comment