Sunday, November 7, 2010

რვაბორბლიან ”ელიიკას” ოთხი ბორბალი მოაკლდება

Japanese automakers interested in Eliica EV technology?

7 ნოემბერი

იაპონელი გამომგონებელი ჰიროში შიმიძუ იმითაა ცნობილი, რომ 2004 წელს საზოგადოებას უცნაური კონცეპტუალური ავტომობილი - რვაბორბლიანი ”ელიიკა” წარუდგინა, რომელიც ტოკიოს კეიოს უნივერსიტეტში, სტუდენტებთან ერთად შექმნა. თანაც, ამ ავტომობილს იმ დროისთვის ერთობ იშვიათი აგრეგატები - ელექტროძრავები ამუშავებდა.

ეს ავტომობილი ახლაც მუშაობს, თუმცა მისი წარმოება შიმიძუს არც უფიქრია. სამაგიეროდ, მის ბაზაზე ახალი, ოთხადგილიანი ელექტრომობილის შექმნას აპირებს, რომელიც მასობრივი წარმოების შემთხვევაში, თავისი ფასით, კონკურენციას თვით სერიული ელექტრომობილების პიონერს, ”ნისან ლიფსაც” კი გაუწევს.

თავის დროზე, შიმიძუს და მის თანამოაზრეებს, თავიანთი რვაბორბალას შექმნა 5 მილიონი დოლარი დაუჯდათ. სამაგიეროდ, ამ ავტომობილით (მისი სახელი აბრევიატურაა და იშიფრება ასე - ელექტრიკ ლითიუმ-იონ ქარ) საფუძვლიანად ამაყობენ. აბა რა იქნება, ”ელიიკას” ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა 4 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 320 კმ/სთ-ს აღწევს.

შიმიძუს საკუთარი კომპანია SIM-დრაივი აქვს, რომელიც კვლევებზეა სპეციალიზებული და ახალ ტექნოლოგიებზე მუშაობს. პროექტ ”ელიიკაზე” მუშაობისას, მან თავისი ავტომობილით 30-ზე მეტი კომპანია, მათ შორის ორი საავტომობილი - ”მიცუბიში” და ”ისუძუ” დააინტერესა, რომლებმაც თითოეულმა 250 000 დოლარი მარტო იმაში გადაიხადეს, რომ მათი სახელი და ლოგო ავტომობილის ძარაზე გამოესახათ.

შიმიძუ ამბობს, რომ ”ელიიკას” ოთხბორბლიანი ვერსიის დიბიუტს იანვარში გეგმავს და ირწმუნება, რომ თუ ამ ავტომობილს მინიმუმ 100 000 ცალს დაამზადებს, მაშინ თითოეული, ძრავებისა და ლითიუმ-იონური აკუმულატორების გარეშე, 17 500 დოლარი ეღირება. ისევე როგორც რვაბორბლიან ”ელიიკაზე” თითო ბორბალს თითო ელექტროძრავი (თითოეულის სიმძლავრე 80 ცხენის ძალაა) ემსახურება, ასევე ოთხბორბლიანზე, ყოველ ბორბალზე თითო ძრავი მოვა. ყოველ ძრავზე, ავტომობილის ფასს 1 400 დოლარი, აკუმულატორების ბლოკზე კი, რომლის ტევადობაც 24 კილოვატია საათში, 6 000 დლარი დაემატება. გამოდს, რომ შიმიძუს საკმაოდ კონკურენტული ფასი ექნება. თანც, აკუმულატორების ერთჯერადი დამუხტვით, ის 320 კილომეტრის გავლას შეძლებს, რაც ”ნისან ლიფის” შესაბამის მაჩვენებელზე თითქმის ორჯერ მეტია.

No comments:

Post a Comment