Friday, November 5, 2010

”მაზდა” როტორულძრავიან RX-9-ს გამოუშვებს

Mazda to Make Rotary-Engined RX-9

5 ნოემბერი

იაპონური კომპანია ”მაზდა” მსოფლიოში ერთადერთი დიდი ავტომწარმოებელია, რომელიც როტორულ (ვანკელის ტიპის) ძრავებს სერიულად ამზადებს. მაგრამ ამჟამად, ასეთი ძრავით ის არცერთ ავტომობილს არ უშვებს. სამაგიეროდ, მისი საინჟინრო შტაბი ამთავრებს მუშაობას ახალ როტორულ აგრეგატზე, რომლითაც მალე სრულიად ახალი მოდელი - RX-9 (ფოტოზე) აღიჭურვება.

ინგლისურ გამოცემა ”ავტოქართან” საუბრისას, ”მაზდას” ინკოგნიტო წარმომადგენელი ამბობს, რომ ”მაზდა” აღარ აპირებს იმ შეცდომის გამეორებას, რომელიც RX-8-სთან დაკავშირებით დაუშვა, როცა არჩევანი ოთხკარიან ძარაზე შეაჩერა. უკვე გადაწყვეტილია, რომ ახალი კუპე ორკარიანი იქნება.

RX-9-ს შასის ბევრ ელემენტს გაცილებით პატარა როდსტერი MX-5 გაუზიარებს, რისი წყალობითაც, ახალი ავტომობილის წონა 1250 კილოგრამი იქნება. ეს საკმაოდ ცოტაა, თუ გავითვალისწინებთ, რომ ახალი ძრავის სიმძლავრე 300 ცხენის ძალაზე მეტი იქნება. ძრავს, სახელად 16X, ელექტროძრავიანი დამჭირხნი მოემსახურება. მისი მუშა მოცულობა, RX-8-ს ძრავზე გაცილებით მეტია, თუმცა მასზე ეკონომიური უნდა იყოს და გაცილებით სუფთა გამონაბოლქვიც უნდა ჰქონდეს.

სხვათა შორის, RX-8-ს წარმოება იმიტომაც შეწყდა, რომ მისი ორროტორიანი ძრავი გაზრდილი აპეტიტით გამოირჩევა და ვერც გამონაბოლქვზე ევროპულ მკაცრ სტანდარტებს (ევრო5) შეესაბამება. სხვათა შორის, ”მაზდა” ახალი სპორტული ავტომობილის წყალბადზე მომუშავე ვერსიის წარმოების შესაძლებლობასაც განიხილავს, ასეთ ავტომობილს კი ნულოვანი გამონაბოლქვი ექნება.

No comments:

Post a Comment