Tuesday, April 26, 2011

ელექტრომობილებმა შეჯახებაზე გამოცდები ჩააბარეს

Chevrolet Volt and Nissan Leaf Score Top Ratings in IIHS Crash Test

26 აპრილი

აშშ-ის ავტომაგისტრალებზე უსაფრთხოების სადაზღვევო ინსტიტუტმა (IIHS), ორ ელექტრომობილს - „ნისან ლიფს“ და „შევროლე ვოლტს“ შეჯახებაზე ტესტები (ქრეშ ტესტები) ჩაუტარა, რომლის შედეგადაც, ორივე ავტომობილმა, წინიდან, გვერდიდან და უკნიდან შეჯახებისას, ასევე გადაყირავებისას, დაცულობის საუკეთესო უნარი გამოავლინა.
ყველანაირი ტესტის დროს, ორივე ავტომობილმა მაქსიმალური შეფასება - 4 ქულა დაიმსახურა. ამასთან, ორივე ავტომობილის საბაზო კომპლექტაციაში შედის სტაბილიზაციის სისტემა, რაც უმაღლესი შეფასებისთვის აუცილებელი პირობაა. ტესტებმა ასევე გამოავლინა, რომ ორივე ავტომობილი უსაფრთხოების სისტემებით იმავე დონეზეა აღჭურვილი, როგორც ჩვეულებრივი, შიდაწვისძრავიანი ავტომობილები.
„ამ ორ ავტომობილის ბორბლებს განსხვავებული აგრეგატები ამოძრავებს, თუმცა „ვოლტისა“ და „ლიფის“ უსაფრთხოება იმავე დონეზეა, რომელზეც ჩვეულებრივ ავტომობილებზე, რომლებიც ჩვენგან უმაღლეს შეფასებებს იმსახურებს“, - ამბობს ინსტიტუტის უფროსი ადმინისტრატორი ჯოი ნოლენი.
„შევროლე ვოლტი“ სუფთა ელექტრომობილი არაა და მას პლაგ-ინ ჰიბრიდების კლასს მიაკუთვნებენ, რადგან ამ ავტომობილს, ელექტროძრავის გარდა, შიდაწვის ძრავიც ემსახურება. ოღონდ, წამყვანი მაინც ელექტროძრავია, შიდაწვისა კი ელექტროენერგიის გამომუშავებას ემსახურება. მისგან განსხვავებით, სუფთა ელექტრომობილია „ნისან ლიფი“, რომელიც მხოლოდ ლითიუმ-იონურ აკუმულატორებში დაგროვილი ენერგიით გადაადგილდება. და თუ „ლიფის“ სვლის სიშორე მართვის სტილზეა დამოკიდებული, „ვოლტს“ ერთი სრული გაწყობით (სავსე ავზით და სრულად დამუხტული აკუმულატორებით) დაახლოებით 1 600 კილომეტრის გავლა შეუძლია.
ნოლენი ხაზს უსვამს, რომ ელექტრომობილებსაც და ჰიბრიდებსაც უსაფრთხოებაზე შემოწმება ზუსტად იმავე მეთოდოლოგიით უტარდებათ, როგორითაც ჩვეულებრივ ავტომობილებს. მთავარი ისაა, რომ სტანდარტით დადგენილი სიჩქარით შეჯახებისას, სალონში მყოფთა უსაფრთხოება დაცული იყოს. უსაფრთხოების ღვედებმა და აირბალიშებმა ადამიანები სალონში არსებულ საგნებთან ძლიერი შეჯახებისგან უნდა დაიცვას.

პირისპირ შეჯახების ტესტი მანქანის 65 კმ/სთ სიჩქარით მოძრაობისას ტარდება. გვერდითა შეჯახების ტესტის სიჩქარე 50 კმ/სთ-ია. ამასთან, გამოსაცდელ მანქანას პიკაპი, ან უგზოობის მძიმე მოდელი ეჯახება. უკნიდან დაჯახების ტესტისას, გაჩერებულ საცდელ ავტომობილს, სპეციალური მოძრავი ბლოკი, 32 კმ/სთ სიჩქარით ეჯახება. გადაყირავებაზე ტესტიც სპეციალური ბლოკით ტარდება, რომელიც საცდელ ეგზემპლარზე რამდენჯერმე მეტს იწონის და მას სახურავზე გარკვეული წნევით აწვება...

No comments:

Post a Comment