Sunday, May 1, 2011

ლატვიელები დაკარზე ელექტრომობილით იასპარეზებენ

OSC Wants to Tackle Dakar Rally in EV

1 მაისი

დაკარის რალი სამხრეთ ამერიკის ურთულეს გზებზე ტარდება. ის ნამდვილი ჯოჯოხეთია როგორც მანქანებისთვის, ასევე მათზე მოასპარეზე ეკიპაჟებისთვისაც. იქ ასპარეზობა რისკიცაა და საკუთარი თავის ურთულესი გამოცდაც. და, რა თქმა უნდა, დაკარის რბოლაში მონაწილეობაც კი, დიდი ავტოკომპანიებისთვის უკვე დიდი მიღწევაა, რომ არაფერი ვთქვათ იქ გამარჯვებაზე.
ყოველივეს მიუხედავად, სარბოლი ავტომობილების მწარმოებელი ლატვიური კომპანია (OSCar), დაკარის რბოლაზე ელექტრომობილით (eO) ასპარეზობას გეგმავს. ამისათვის, მათ საკუთარი კონსტრუქციის შასი მუდმივი დენის მაგნიტური ელექტროძრავით აღჭურვეს, რომელიც სხვადასხვა რეჟიმში მუშაობისას, 180-315 კილოვატ სიმძლავრეს და 502-800 ნიუტონმეტრამდე მაბრუნ მომენტს გამოიმუშავებს. სხვათა შორის, აღნიშნულ შასიზე აქამდე ლატვიური ფირმა „შევროლეს“ წარმოების გრძელბლოკიან V8 ძრავს იყენებდა (ვერსია e3).

ელექტროძრავით აღჭურვილი ელექტრომობილი eO მაქსიმუმ 138 კმ/სთ სიჩქარეს ავითარებს. სარბოლი ავტომობილისთვის, მეტისმეტად ცოტაა, თუმცა ლატვიური კომპანია ამას დიდ მნიშვნელობას არ ანიჭებს, რადგან ის ჩვეულებრივი შიდაწვისძრავიანი ავტომობილების კლასში არ ასპარეზობს.

OSCar-ის მიერ გამოქვეყნებულ რელიზში აღნიშნულია, რომ გაუვალ გზებზე ასპარეზობისას, ავტომობილს აკუმულატორების სრული დამუხტვით, მხოლოდ 150 კილომეტრის გავლა შეუძლია, „იოლ“ მგზებზე კი სვლის სიშორე ორჯერ მეტი (300 კმ) იქნება. თუმცა, დაკარის რბოლებისას, ყოველი სპეცმონაკვეთის სიგრძე, ამაზე გაცილებით მეტია. ამიტომ, ლატვიურმა კომპანიამ თავისი ელექტრომობილი, „ნისანის“ წარმოების მცირელიტრაჟიანი შიდაწვის ძრავით და მასთან შეწყვილებული გენერატორითაც აღჭურვა. ეს ტანდემი, რბოლის დროს ელექტროენერგიას გამოიმუშავებს და მას ელექტროძრავს და აკუმულატორებს მიაწვდის.

„ამ ტანდემის გარეშე ვერაფერს გავხდებით. ერთადერთი ალტერნატივა, აკუმულატორების დამატებითი ბლოკის გამოყენებაა, თუმცა მისთვის მანქანაში ადგილი აღარ გვაქვს. რაც დავაყენეთ, იმისთვისაც ადგილი ძლივს მოვძებნეთ, მათს ნაწილზე ეკიპაჟს ჯდომა მოუწევს“, - ამბობს კომპანია OSCar-ის დირექტორი ანდრის დამბისი.

ატაკამას (ჩილე) უმკაცრეს უდაბნოში, თავისი ეკიპაჟის მხარდასაჭერად, ლატვიური კომპანია რბოლაზე თავისივე წარმოების, e3-ს და ერთ პიკაპს გააგზავნის.

No comments:

Post a Comment