Wednesday, November 11, 2009

”ფიატმა” ”კრაისლერის” ელექტრონული პროგრამა შეაჩერა
Fiat Terminates Chrysler's All-Electric Car Plans
11 ნოემბერისულ რაღაც ერთი წლის წინ, ”კრაისლერის” უახლესმა დივიზიონმა, სახელად ”ენვი”, წარმოადგინა პროექტი, რომელიც ამერიკული კომპანიის პოპულარული მოდელების ბაზაზე, ელექტრომობილების წარმოებას ითვალისწინებდა.
მაგრამ რამდენიმე თვეში ყველაფერი შეიცვალა - ჯერ ”კრაისლერმა” გაკოტრების რეჟიმში გადაინაცვლა, შემდეგ, ზედმეტი ვალებისგან გათავისუფლებული, მალევე დაუბრუნდა ჩვეულებრივ რეჟიმს და ”ფიატთან” ალიანსი შექმნა (უფრო სწორი იქნება, თუ ვიტყვით, რომ იტალიურ კონცერნს შეაფარა თავი), რომლის მთავარმა აღმასრულებელმა სერჯო მარკიონემაც აშშ-ის მთავრობისგან გრანტის სახით, 73 მილიონი დოლარი მიიღო იმისათვის, რომ ”კრაისლერს” ელექტრომობილების საცდელი (220 ცალი) დაემზადებინა.
მაგრამ, გავიდა კიდევ ცოტა ხანი და ტურინული ავტოგიგანტის შეფმა, ამ პროექტს წითელი შუქი აუნთო. დივიზიონი ”ენვი” დაიხურა, საცდელი ელექტრომობილების პარტიის დამზადება კი გაურკვეველი ვადით გადაიდო.
”კრაისლერის” პრესმდივანმა ნიკ კაპამ როიტერთან საუბრისას განაცხადა, რომ ”ენვის” თანამშრომლები და ინფრასტრუქტურა, ჩვეულებრივი ავტომობილბის შემუშავების პროცესში ჩაერთვება, მისი შეფი ლუ როუდსი კი ”კრაისლერისა” და ”ფიატის” ელექტრომობილების დივიზიონებს უხელმძღვანელებს.
სხვათა შორის, მარკიონე არ მალავს, რომ ამ ეტაპზე, ელექტრომობილების პერსპექტივის არ სჯერა. ის თვლის, რომ ასმისათვის, ტექნოლოგიები ჯერ საკმარისად განვითარებული არ არის. მისი აზრით, 2014 წლისთვის, ”კრაისლერის” გაყიდვების წლიური მოცულობიდან, მხოლოდ 2 პროცენტი მოვა ელექტრომობილებზე, რაც დაახლოებით 60 000 ერთეული იქნება.
საინტერესოა, თუ ”კრაისლერი” აშშ-ის მთავრობისთვის შეპირებულ 220 ცალ საცდელ ელექტრომობილს არ გამოუშვებს, დააბრუნებს თუ არა იმ 73 მილიონს, რომელიც ამ საქმისთვის მიიღო?

No comments:

Post a Comment