Thursday, November 18, 2010

”შევროლე ვოლტი” წლის საუკეთესო ”მწვანე” ავტომობილია

First Award for the Volt: Green Car of the Year

18 ნოემბერი

”ჯენერალ მოტორსის” პირველმა ელექტრომობილმა ”შევროლე ვოლტმა” კიდევ ერთი აღიარება მოიპოვა - გამოცემა ”გრინ ქარ ჯორნელმა” ის წლის საუკეთესო ”მწვანე” ავტომობილად დაასახელა. მართალია, ამ ავტომობილის გაყიდვები ჯერ არ დაწყებულა, თუმცა მან უკვე აჯობა ამ წლის კიდევ ერთ ”მწვანე” ფავორიტს - ”ნისანის” ელექტრომობილ ”ლიფს”.

წლის საუკეთესო ”მწვანე” ავტომობილის წოდებისთვის კონკურსში, ”შევროლე ვოლტმა” უკან მოიტოვა ისეთი სერიოზული კონკურენტები, როგორებიცაა ”ფორდ ფიესტა”, ”ჰიუნდაი სონატა ჰიბრიდი”, ”ნისან ლიფი” და ”ლინკოლნ MKZ ჰიბრიდი”.

”წლის საუკეთესო ”მწვანე” ავტომობილის წოდება იმის ნიშანია, რომ ”შევროლემ” პირობა შეასრულა და მყიდველს ისეთ პრაქტიკულ ელექტრომობილს სთავაზობს, როგორსაც შეპირდა. ”ვოლტი” სრულიად ახალი ტექნოლოგიის გამოყენებითაა აგებული, რომელმაც ჩვენი ინდუსტრია ელექტრიფიკაციის რელსებზე უნდა გადაიყვანოს”, - ამბობს ”ჯენერალ მოტორსის” მარკეტინგის ვიცე პრეზიდენტი ჯოელ ევანიკი, რომელიც ლოს ანჯელესის ავტო შოუზე სწორედ ”შევროლე ვოლტით” მივიდა.

აღსანიშნავია, რომ ”ჯენერალ მოტორსმა” წლის საუკეთესო ”მწვანე” ავტომობილის წოდება ზედზედ მეორედ მოიპოვა. შარშან პრიზს ”შევროლე ტაჰოს” ჰიბრიდულმა ვერსიამ მოიპოვა.

ელექტრონული ”ტოიოტა RAV4-ის” დებიუტი ლოს ანჯელესში

Toyota RAV4 Electric Debuts in LA

18 ნოემბერი

იაპონურ საავტომობილო გიგანტ ”ტოიოტასა” და ელექტრომობილების მწარმოებელ პატარა ამერიკულ კომპანია ”ტესლას” შორის თანამშრომლობამ პირველი შედეგი უკვე გამოიღო - ლოს ანჯელესის საავტომობილო შოუზე, მათი ერთობლივი კონცეპტუალური პროდუქტის, უგზოობის ელექტრონულ RAV4-ის მსოფლიო პრემიერა შედგა.

ჩვეულებრივ RAV4-თან შედარებით, ელექტრონულს მცირე ფეისლიფტიც ჩაუტარეს, რის შედეგადაც შეიცვალა რადიატორის ბადე, წინა ბამპერი, ნისლსაწინააღმდეგო ფარები. შეცვლილია ინტერიერიც. კერძოდ, სავარძლები და მაჩვენებლების დაფა. ”ტოიოტას” განცხადებით, არ შემცირებულა საბარგულის მოცულობა, რადგან აკუმულატორების ბლოკი ავტომობილის ძირში ჩაეტია.

იაპონური კომპანია ჯერჯერობით არ აქვეყნებს ელექტრონული RAV4-ის ძრავის მახასიათებლებს. სამაგიეროდ გვამცნობს, რომ ძრავი ”ტესლას” მიერ შემუშავებული ლითიუმ მეტალ ოქსიდური აკუმულატორების ბლოკით იკვებება, რომელში დაგროვილი ენერგიაც საკმარისია იმსიათვის, რომ ავტომობილმა 160 კილომეტრი გაიაროს.

ლოს ანჯელესის გამოფენაზე წარმოდგენილი ეგზემპლარი მხოლოდ მომავალი ელექტრომობილის პროტოტიპია, რომელსაც ამ ეტაპზე, სრულფასოვანი საგზაო ტესტები აქვს გასავლელი, რის შემდეგაც, სრულყოფას გაივლის და ბაზარზე 2012 წელს გამოჩნდება. საგზაო ტესტირებისთვის, ორი კომპანია სულ 35 ავტომობილს მოამზადებს.

ცნობისათვის, ”ტოიოტამ” და ”ტესლამ” პარტნიორული ურთიერთობა წელს, მაისში დაიწყეს. მაშინ იაპონურმა კომპანიამ კალიფორნიელი პარტნიორის აქციები შეიძინა, რომელთა ღირებულებამ 50 მილიონი დოლარი შეადგინა. სამაგიეროდ, ”ტესლამ” კალიფორნიულ ქარხანა NUMMI-ს საამქროებით სარგებლობის უფლება გამოისყიდა. გარდა ამისა, ”ტოიოტამ” ტავის პარტნიორს 60 მილიონი დოლარი გადაუხადა, რათა ამ უკანასკნელს ერთობლივი პროექტებისთვის, ელექტროძრავები, აკუმულატორები და სხვა კომპონენტები შეემუშავებინა.

რის მილენმა ბრაზილიაში ახალი რეკორდი დაამყარა

Rhys Millen Sets Unprecedented Record in Brazil

18 ნოემბერი

დრიფტინგისა და აღმართის ჩქარსნული დაძლევის ახალზელანდიელმა სპეციალისტმა რის მილენმა, ბრაზილიის სანტა კატერინას მხარეში მდებარე რიუ დუ რაშტრუს აღმართი სარეკორდო მაჩვენებლებით დაძლია, რისთვისაც 750-ცხენისძალიანი ”ჰიუნდაი ჯენეზისი” გამოიყენა, ავტომობილი, რომლითაც შარშან ლეგენდარული პაიკს პიკის (შტატი კოლორადო) სამთო გზის რეკორდი დაამყარა.

750 ცხენის ძალა ის სიმძლავრეა, რომლითაც ”რედ ბულ რეისინგმა” ფორმულა 1-ის მსოფლიო ჩემპიონატის ორივე ტიტული - მრბოლებისა და კონსტრუქტორებისა მოიპოვა. მაგრამ ერთია, როცა ასეთი მძლავრი მანქანით სწორ გზაზე ასპარეზობ და სულ სხვაა, როცა ამ მონსტრით მთის მწვერვალისკენ მიმავალ დაკლაკნილ გზაზე მისრიალებ და თან ღრმა უფსკრულებს ჩასცქერი.

38 წლის მილენმა რიუ დუ რაშტრუს 9.4-კილომეტრი სიგრძის აღმართზე სამი დღე დაჰყო. პირველ დღეს, მრბოლმა დისტანცია ოთხ ნაწილად დაჰყო და აქცენტი თავის ძირითად სპეციალობაზე - დრიფტინგზე გააკეთა. ცნობისათვის, ის 2008 წელს, დრიფტინგში მსოფლიო ჩემპიონი გახდა. ეს სესია მან ტრასის 156 მოსახვევის დასამახსოვრებლად გამოიყენა.

”აბსოლუტური დამთხვევაა, რომ აქაურ ტრასასაც და პაიკს პიკსაც 156 მოსახვევი აქვს. მაგრამ პაიკს პიკის ტრასის სიგრძე 20 კილომეტრზე მეტია. ასე რომ, რიუ დუ რაშტრუ თითქმის ორჯერ უფრო დაკლაკნილი და შესაბამისად, ძნელი გასავლელია. რა ტქმა უნდა, ეს საქმეს ძალიან ართულებს, თუმცა ტრასა ძალიან სასიამოვნოდ გასავლელია”, - ყვება მილენი.

მეორე დღიდან, მილენს ტრასაზე სარბოლ რეჟიმში უნდა ეასპარეზა, მაგრამ სქელმა ნისლმა ამის საშუალება არ მისცა. ისეთი შთაბეჭდლება იქმნებოდა, თითქოს დრიფტინგის დროს, ”ჰიუნდაი ჯენეზისის” მიერ დატოვებული თეთრი კვამლი მთის ფერდობებზე დარჩა, რათა თავზეხელაღებული ახალზელანდიელის რბოლა ენახა. მოკლედ, ნესტიან გზაზე, სადაც ნისლის გამო, ხედვის არეც შეზღუდული იყო, მილენმა მაინც სცადა ბედ და ტრასა 8 წუთსა და 33.867 წამში გაიარა. როგორც ამბობენ, ესეც არ იყო ცუდი, თუმცა მილენი ბრაზილიაში ამისათვის არ ჩასულა...

მესამე დღეს, როგორც იქნა, მზემ გამოანათა, ნისლიც გაიფანტა და მილენსაც თავის გამოჩენის საშუალება მიეცა. მანაც ეს შანსი შესანიშნავად გამოიყენა: ორი ცდაც საკმარისი გამოდგა იმისათვის, რომ დისტანცია 7 წუთსა და 17.898 წამში დაეფარა. მოსახვევებით გაჯერებულ, ვიწრო გზაზე, რომლის ზოგი მოსახვევიც ქარაფებს გადასცქერის, ”ჰიუნდაი ჯენეზისის” სიჩქარე ზოგ ადგილას 220 კმ/სთ-ზე მეტი იყო.

”დიდი იმედი მაქვს, რომ ჩემი რეკორდის წყალობით, მალე საფუძველი ჩაეყრება ახალ სამთო რბოლას - ბრაზილიურ პაიკს პიკს. ყოველ შემტხვევაში, შემიძლია ვთქვა, რომ ამ ტრასის სახით, ბრაზილიელებს შესანიშნავი ასპარეზი აქვთ. კოლორადოს პაიკს პიკი ყოველთვის ძალიან მომწონდა, თუმცა ახლა შემიძლია ვთქვა, რომ ახალი ფავორიტი სამთო ტრასა გამომიჩნდა”, - განაცხადა მილენმა.