Tuesday, November 17, 2009

ჩინეთში 5 000 ევროაინი სედანი გამოუშვეს
Xiali № 5
17 ნოემბერიჩინეთის უდიდესი ავტომწარმოებლის, კორპორაცია FAW-ის ჯგუფში შემავალმა კომპანია ”სიალიმ” ახალი კომპაქტური სედანი გამოუშვა, რომელსაც სახელწოდებად მარტივად, № 5 შეურჩია. ყველაზე საინტერეს კი ისაა, რომ ეს ავტომობილი, 4 770 ევროს ექვივალენტი ღირს.
ეს ავტომობილი აშკარად ასკეტურია და მხოლოდ იმ მყიდველისთვისაა განკუთვნილი, რომლებსაც ავტომობილი მხოლოდ გადაადგილებისთვის სჭირდებათ, კომფორტი და ჭარბი ცხენის ძალები კი მეორეხარისხოვანია. სწორედ ამის ხარჰზეა, რომ ავტომობილი 5 000 ევროზე ნაკლები ღირს.
კომპანია ”სიალი” ცნობილია იმით, რომ წლების განმავლობაში, ”ტოიოტას” ლიცენზიით აწარმოებდა ავტომობილებს. მისი საწარმოო პროგრამიდან კი ყველაზე მეტი პოპულარობით, ”დაიჰაცუ ჩარადის” ბაზაზე შექმნილი სუბკომპაქტური ჰეჩბეკი სარგებლობდა, რომელიც ყველაზე ხშირად, ტაქსის დანიშნულებით გამოიყენებოდა. მართალია, ტაქსის როლში ეს ავტომობილი ”ჰიუნდაისა” და ”ფოლკსვაგენის” მოდელებმა ჩაანაცვლეს, მაგრამ ერთ ადგილს არც ”სიაკი” ტკეპნიდა, რომელმაც თავისი სამოდელო გამა რამდენიმე ახალი ავტომობილით შეავსო.
სედანი № 5 აღჭურვილია 1.3-ლიტრიანი ძრავით, რომელიც 91 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს. მყიდველს ასევე შეუძლია ერთლიტრიანი აგრეგატით აღჭურვილი მოდელის შეძენა. მართალია, № 5-ის დიზაინი ციდან ვარსკვლავებს არ კრეფს და ძრავებიც ძალიან მოძველებულია, მაგრამ მის კომპლექტაციაში მაინც შედის ისეთი თანამედროვე სისტემა, მუხრუჭების ბლოკირების საწინააღმდეგო (ABS) და სამუხრუჭე ძალის გამანაწილებელი ელექტრონული სისტემა (EBD), ასევე უსაფრთხოების ორი ბალიში და ნავიგაცია.
კარლოს გონი აშშ-ის ”ელეცტრიფიკაციის საგზაო რუქას” გაუძღვება
Ghosn leads coalition to create U.S. ‘Electrification Roadmap'
17 ნოემბერიბიზნესმენთა კოალიციამ, რომელთაც სათავეში ”რენოსა” და ”ნისანის” მთავარი აღმასრულებელი კარლოს გონი ხელმძღვანელობს, ეგრეთ წოდებული ”საგზაო რუქა” გამოაქვეყნა, რომლის მიზანიც აშშ-ში ელექტრომობილების გაყიდვების ხელშეწყობა და მათი მომსახურების ინფრასტრუქტურის განვითარებაა.
პროექტი ამბიციურ გეგმებს ისახავს მიზნად, რომლის მთავარი ნაწილი ისაა, რომ 2040 წლისთვის, აშშ-ში მსუბუქი ტრანსპორტის 75 პროცენტი პლაგ-ინ სისტემით აღჭურვილი ელექტრომობილი და ჰიბრიდული ავტომობილი უნდა იყოს.
ეს გეგმა თანხვედრაშია პრეზიდენტ ბარაკ ობამას გეგმისა, რომლის შესაბამისადაც, 2015 წლისთვის, აშშ-ის გზებზე მილიონი ელექტრომობილი და პკაგ-ინ ჰიბრიდული ავტომობილი უნდა მოძრაობდეს.
იმისათვის, რომ 2040 წლისთვის დასახულ გეგმას მიაღწიოს, კოალიცია შუალედურ მიხნებსაც ისახავს:
1. 2020 წლისთვის, აშშ-ის საავტომობილო ბაზარზე გაყიდვების მეოთხედი ელექტრომობილებსა და პლაგ-ინ ჰიბრიდებზე უნდა მოდიოდეს. ამ მიზნის მიღწევის შემთხვევაში, 2020 წელს აშშ-ის გზებზე 14 მილიონი ელექტრომობილი და პლაგ-ინ ჰიბრიდული ავტომობილი ივლის.
2. 2030 წლისთვის, აშშ-ის ბაზარზე გაყიდული ავტომობილების 90 პროცენტი მსუბუქი ავტომობილი და პიკაპი ელექტრომობილი, ან პლაგ-ინ ჰიბრიდი უნდა იყოს. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ იმ დროისთვის, ამერიკის გზებზე, ამ ტიპის 120 მილიონი ავტომობილი ივლის.
”საგზაო რუქის” მიხედვით, 2010-დან 2013 წლამდე, სახელმწიფო შეღავათების დახმარებით, კოალიცია (ეგრეთ წოდებული ელექტრიფიკაციის კოალიცია) იმედოვნებს, რომ წინასწარ შერჩეულ 6-8 ქალაქში, თითოეულში 50 000-100 000 ელექტრომობილი და პლაგ-ინ ჰიბრიდი უნდა გაიყიდოს. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ აღნიშნულ პერიოდში, ამ 8 ქალაქში სულ 700 000 ამ ტიპის მანქანა გაიყიდება. 2014-2018 წლებში, ამ ქალაქების რაოდენობა 20-25-მდე გაიზრდება. სულ კი მათში 7 მილიონი ელექტრო და ჰიბრიდული ავტომობილი გაიყიდება.
ცნობისათვის, მერმის კომპანია ”ნისანი” აშშ-ის ბაზარზე მსოფლიოში პირველ სერიულ ელექტრომობილ ”ლიფის” გაყიდვას დაიწყებს. იაპონური კომპანიის გარდა, ”ელექტრიფიკაციის” გეგმაში, ასევე აკუმულატორების მწარმოებელი კომპანიები და ელექტროტრანსპორტის ქსელის განვითარებით დაინტერესებული სხვა კომპანიები მიიღებენ მონაწილეობას.
თუ ”საგზაო გეგმა” შესრულდა, აშშ-ში მსუბუქი ავტომობილების მიერ ნავთობპროდუქტების დღიური მოხმარება ახლანდელი 8.6 მილიონიდან 2.0 მილიონ ბარელამდე შემცირდება.