Tuesday, July 14, 2009

”ფიატი” ”ბერტონეს” შეძენას ეცდება

Fiat-Bertone

14 ივლისი

”ფიატმა” დაადასტურა ცნობა იმის შესახებ, რომ კრიზისში მყოფი სადიზაინერო კომპანია ”კაროსერია ბეტონეს” შეძენას აპირებს. ამგვარად, ავტომობილების სხვა კომპანიების შეკვეთებით მწარმოებელი ფირმის შეძენის მსურველთა რაოდენობა ხუთამდე გაიზარდა.

”ფიატის” გარდა, ლეგენდარული ”ბერტონეს” დაუფლების სურვილი ასევე აქვთ: იტალიელ ბიზნესმენებს - ჯანმარიო როსინიოლოსა და დომენიკო რევილიოს, ასევე ჩინურ ავტოკომპანია FAW-ს და ესპანურ კონსორციუმს, რომლის სახელიც არ ქვეყნდება.

”ბერტონეს” შეძენაზე განაცხადის შეტანის ბოლო ვადა 16 ივლისია. იტალიის გაკოტრების საქმეთა სასამართლო კი მყიდველის არჩევას ამ თვის ბოლომდე აპირებს.

”ბერტონე” ყველაზე ძველი კომპანიაა მათ შორის, რომლებიც ავტომობილებს შეკვეთით აწარმოებენ. მისი ტურინული ქარხნის სიმძლავრე, როცა ის ორცვლიან რეჟიმში მუშაობს, 70 000 ავტომობილია, სამცვლიანი რეჟიმის შემთხვევაში კი - 100 000. მაგრამ შეკვეთების არარსებობის გამო, ქარხანა ოთხი წელია უქმედ დგას. ჯერჯერობით უცნობია, თუ რისთვის აპირებს ”ბერტონეს” გამოყენებას ”ფიატი”.

როსინიოლო ”ბერტონეს” ქარხანაში სპორტული ავტომობილების წარმოებას გეგმავდა, რომლებსაც ძარა მთლიანად ალუმინისგან ექნებოდათ დამზადებული. მისმა კონკურენტმა კომანია ”კეპლერომ” კი იქ მცირე გამონაბოლქვის მქონე ავტომობილების წარმოება მოისურვა.

რაც შეეხება FAW-ს, ეს ჩინეთში ერთ-ერთი უდიდესი ავტომწარმოებელია, რომელსაც ერთობლივი საწარმოები ”ფოლკსვაგენთან” და ”ტოიოტასთან” აქვს. გარდა ამისა, FAW-ს გააჩნია ლიცენზია, რომლითაც ავტომობილების ”დაიჰაცუსა” და ”მაზდასთვის” წარმოება შეუძლია. სამაგიეროდ, ეს კომპანია ჯერჯერობით, ევროპაში ავტომობილებს არც აწარმოებს და არც ჰყიდის.

სურათზე: ”ბერტონემ” ბოლო კონცეპტუალური სუპერავტომობილი ”მანტიდი” წელს დაამზადა

ინდური ”მიკრა” ევროპაში

Nissan Micra

14 ივლისი

”ნისანი” მალე თავისი პოპულარული მინი ავტომობილის, ჰეჩბეკ ”მიკრას” წარმოებას ინგლისიდან (სანდერლენდი) ინდოეთში, ქალაქ ჩენაიში (ყოფილი მადრასი) გადაიტანს. იაპონური კომპანიის აღმასრულებელი პრეზიდენტი კოლინ დოჯი, ვინც ”ნისანის” ბიზნესს აფრიკის, ახლო აღმოსავლეთის, ინდოეთისა და ევროპის ბაზრებზე განაგებს, ამბობს, რომ ახალი ქარხნის მშენებლობა მერმის, მაისში დასრულდება. ჩენაიში წარმოებული ავტომობილების 60 პროცენტზე მეტი კი ექსპორტზე გავა.

ქარხნის ნომინალური სიმძლავრე წლიურად 200 000 ავტომობილია. საჭიროების შემთხვევაში კი მისი გაზრდაა შესაძლებელი. იქ გამოშვებული ”მიკრას” ინდოეთში გაყიდვები ზაფხულის დასაწყისიდან იგეგმება. რაც შეეხება სანდერლენდის ქარხანას, მას დახურვა არ ემუქრება, რადგან იაპონელები იქ თავიანთი ახალი ავტომობილის წარმოებას აპირებენ, რომელიც კონცეპტუალური ”ქაზანას” ბაზაზე მზადდება. ამ მოდელმა კონკურენცია ”ფიატ სედიჩის” და ”სუზუკი SX4-ს” უნდა გაუწიოს.

ჩენაიში ქარხნის მშენებლობით, ”ნისანი” ერთდროულად ორი კურდღლის დაჭერას აპირებს. ჯერ ერთი, სწრაფად მზარდ ინდურ ბაზარზე დამდკვიდრება ისევე საშური საქმეა, როგორც ჩინურ ბაზარზე ფეხის მოკიდება. მეორეც, ინდოეთში ავტომობილების წარმოება გაცილებით იაფი ჯდება, ვიდრე იმავე ინგლისში, ან თუნდაც, აღმოსავლეთ ევროპაში. ეს კი განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი მაშინაა, როცა საქმე მცირეგაბარიტიან ავტომობილებს ეხება, რომელთა წარმატებას მეტწილად სწორედ კონკურენტული ფასი განსაზღვრავს.

”პატარა მანქანების ევროპაში წარმობით ფულის კეთება ძალიან ძნელია. თუმცა, ინდოეთში მარტო დაბალი ფასების გამო არ შევდივართ. ჩვენ ამ ქვეყნის ბაზარზე ყოფნა გვსურს. და რადგან ასეა, ავტომობილები აქვე უნდა ვაწარმოოთ”, - ამბობს დოჯი, ვისი თქმითაც, წარმოების ინდოეთში გადატანას, პლუსების გარდა, მინუსებიც აქვს. პირველი მინუსი ლოჯისტიკას ეხება - ინდოეთიდან ევროპაში ავტომობილების შეტანა ძვირი დაჯდება. საჭირო იქნება დიდი რაოდენობით ავტომობილის ერთდროულად გადატანა, რამაც შესაძლოა, მიწოდების ოპერატიულობას შეუქმნას პრობლემა, ან დიდი ფართის სადგომის მოწყობა მოითხოვოს. მეორე პრობლემა საიმპორტო ტარიფებია.

დადებითი მხარე მუშა ხელის სიიაფეა. გარდა ამისა, ინდოეთში პატარა ავტომობილებზე დიდი მოთხოვნაა, რაც მასობრივი წარმოებისთვის აუცილებელი პირობაა. რაც მეტს აწარმოებ, მით ნაკლები გიჯდება, რაც ავტომობილის ფასს კონკურენტუნარიანს ხდის.

დაბოლოს, ”მიკრას” ბაზაზე ინდოეთში მრავალმხრივი დანიშნულების მოდელის და სედანის წარმოებაც იგეგმება. იაპონური კომპანია იმედოვნებს, რომ ჩენაის ქარხნის სრული დატვირთვით ამოქმდების შემდეგ, ინდური ბაზრის 5-6 პროცენტის ათვისებას შესძლებს.

ახალი ფრანგული ლომი ნახტომისთვის ემზადება

Peugeot 308 RCZ

14 ივლისი



ფრანგულმა კომპანია ”პეჟომ” პრაქტიკულად დაასრულა წარმოებისთვის თავისი ახალი კუპეს - 308 RCZ-ს მომზადება, რომლის დებიუტიც ფრანკფურტის საავტომობილო გამოფენაზე გაიმართება.

ახალი ავტომობილი პოპულარულ ჰეჩბეკ 308-ს ბაზაზეა დამზადებული. საერთოდ, ამავე პლატფორმაზე, ”ფრანგული ლომები” სამ და ხუთკარიანი ჰეჩბეკების გარდა, უნივერსალს და ორკარიან კუპე კაბრიოლეტსაც უშვებენ. და აი, მინი 308-ს ოჯახი მალე კიდევ ერთი ახალი წევრით შეივსება.

ფრანკფურტულ პრემიერამდე, ”პეჟო” 308 RCZ-ს ეტაპობრივ რეკლამირებას შეუდგა, რომლის პირველი საფეხურიც, ოფიციალური ფოტო ტისერის გამოქვეყნება გახდა. მართალია, ფოტოებზე ავტომობილის მხოლოდ ცალკეული სეგმენტები ჩანს, მაგრამ ესეც საკმარისია მივხვდეთ, რომ ახალი კუპე ორი წლის წინ, იმავე ფრანკფურტში ნაჩვენები კონცეპტუალური ავტომობილის (პეჟო 308 RCZ) საწარმოო ვერსიაა.

”პეჟო 308 RCZ” თავისი ექსტრემალური გარეგნობით გამოირჩევა. პირველ რიგში, ამ ექსტრემიზმს ხაზს მშვილდის სილუეტის მქონე სახურავი, დიდი, გამობერილი საბორბლე თაღები და მათი დამაკავშირებელი ზღურბლი უსვამს, რომელთა შორისაც კარია ”ჩამალული”. ავტომობილში ჩასაჯდომი ფორმულაა 2+2, ანუ ორი სრულფასოვანი ადგილი და ამდენივე ფსევდო ადგილი, სადაც ბავშვიც კი გაჭირვებით ჩაეტევა.

”პეჟო 308 RCZ-ს” დამზადებისას გამოიყენებულია ალუმინი და კარბონის კომპოზიტი, რისი წყალობითაც, ის 1 200 კილოგრამს იწონის. ამ ეტაპზე, ახალი ავტომობილის ტექნიკური აღჭურვილობის შესახებ ბევრი არაფერია ცნობილი. ვარაუდები კი კონცეპტუალური მოდელის მიხედვით შეიძლება, რომელიც ”პეჟო 207-სგან” ნასესხები 1.6-ლიტრიანი, 218-ცხენისძალიანი ტურბოძრავით იყო აღჭურვილი. არის ლაპარაკი იმაზე, რომ ეს ძრავი ფორსირებას გაივლის, რის შემდეგაც, მისი სიმძლავრე 250 ცხენის ძალამდე გაიზრდება.

”ჯენერალ მოტორსი” ძველ რეკლამებს აუქმებს

General Motors Company

14 ივლისიFont size

გუშინ ”ჯენერალ მოტორს კომპანიმ” გამოაცხადა, რომ აუქმებს მისი წინამორბედის მიერ სხვადასხვა კომპანიებთან გაფორმებულ 54 სარეკლამო კონტრაქტს. ამ კონტრაქტებს შორის კი უძველესი ნიუ იორკის ტაიმს სკვერის ბილბორდები და ”შევროლეს” საათია, რომლებიც მსოფლიოს საქმიანი სამყაროს ცენტრის შენობათა კედლებიდან გასული საუკუნის 30-იანი წლებიდან არ მოხსნილა.

ამ ნაბიჯის გადადგმას ახალ ”ჯენერალ მოტორსს” ფედერალურ მოსამართლე რობერტ გერბერის განკარგულება აიძულებს. ეს მოსამართლე ”ჯენერალ მოტორსის” გაკოტრების საქმეს უძღვება. ძველი ”ჯენერალ მოტორსის” მიერ გაფორმებული ძვირადღირებული სასპონსორო კონტრაქტები განახლებული და გაკოტრების რეჟიმიდან ახლახანს გამოსული კომპანიის რესტრუქტურიზაციის პროცესში უქმდება.

გარდა იმისა, რომ ტაიმს სკვერზე თავის ბილბორდებს ხსნის, ”ჯენერალ მოტორსი” ასევე შეწყვეტს ჩრდილოეთ ამერიკის უდიდეს სარბოლ ტრეკებზე VIP ლოჟების დაფინანსებას. ასევე შეწყდება გოლფის პრესტიულ ტურნირ ”არნოლდ პალმერ ინვიტეიშნლ-ის” და ქალაქ ლენსინგის (შტატი მიჩიგანი) ბეისბოლის არენის დაფინანსება.

აღსანიშნავია, რომ ჯერ კიდევ გაკოტრებამდე, ”ჯენერალ მოტორსმა” სპონსორობა სახელოვან გოლფმენ ტაიგერ ვუდსს შეუწყვიტა. გარდა ამისა, კომპანია აღარ არის ”ოსკარის” დაჯილდოების ცერემონიისა და ამერიკული ფეხბურთის ფინალური შეხვედრის (სუპერ ბოულის) სპონსორი.

სხვათა შორის, გაკოტრების მიუხედავად, მიმდინარე წლის პირველ კვარტალში, რეკლამაზე გაღებული თანხის მოცულობით (424 მილიონი დოლარი), ”ჯენერალ მოტორსი” აშშ-ის უმსხვილეს რეკლამის მიმცემთა ხუთეულში შევიდა. ამ სიაში კი მასზე წინ ისეთი გიგანტები იმყოფებიან, როგორებიცაა ”პროქტერ ენდ გემბლი”, ”ვერიზონ კომუნიკეიშნი” და AT&T.

”კიამ” მოდელი ”ს’იიდ” განაახლა

KIA Cee'd

14 ივლისი

კორეულმა კომპანია ”კიამ”, რომელიც ”ჰიუნდაის” ჯგუფში შედის, თავისი პოპულარული ავტომობილი - ჰეჩბეკი ”ს’იიდ-ი” განაახლა. ინტერნეტით ახალი ”ს’იიდ-ის” პირველი ფოტოებიც უკვე გამოქვეყნდა, რომელთა მიხედვითაც შეიძლება ითქვას, რომ ავტომობილზე შეცვლილია რადიატორის ჰაერის ამღებები, წინა ბამპერი უფრო მასიურია. რადიატორის ბადის მოყვანილობა უფრო ”უხეში” გახდა, ქვედა ჰაერის ამღები კი ისევ ტრაპეციის ფორმისაა, თუმცა ის ადრე ამობრუნებული იყო, ახლა კი ”გასწორდა”. მის ორივე ბოლოში მოთავსებულმა ნისლსაწინააღმდეგო ფარებმა კი ოთხკუთხა ფორმა მიიღო.

აღსანიშნავია, რომ განახლებული ”ს’იიდ-ის” გარეგნობაზე მუშაობას ცნობილმა გერმანელმა დიზაინერმა პეტერ შრეიერმა უხელმძღვანელა, ვინც ”აუდისა” და ”ფოლკსვაგენში” მუშაობისას გაითქვა სახელი, ამჟამად კი კორეული კომპანიის ევროპული დიზაინ ცენტრის შეფია, რომელიც ფრანკფურტში მდებარეობს.

ინტერნეტით გავრცელებული ინფორმაციის მიხედვით, ახალი ”ს’იიდ-ი” ძრავების იმავე გამას მიიღებს, რომლებიც უკვე გამოიყენება ახალ ”ფორტესა” და ”ოპტიმაზე”. ამ გამაში ბენზინის სამი და დიზელის ორი ძრავი შედის. ბენზინის აგრეგატების მუშა მოცულობებია 1.4, 1.6 და 2.0 ლიტრი. შესაბამისად, მათი სიმძლავრე 109, 122 და 140 ცხენის ძალაა. რაც შეეხება დიზელის აგრეგატებს, 1.6-ლიტრიანის სიმძლავრე 115, 2.0-ლიტრიანისა კი 140 ცხენის ძალას აღწევს. ბენზინის და დიზელის 1.6-ლიტრიანი ძრავებით აღჭურვილი ვარიანტებისთვის, ხელმისაწვდომია სისტემა სტოპ/სტარტი, რომელიც ავტომობილის ეკონომიურობას აუმჯობესებს. მოგვიანებით, ”კია” ამ სისტემას უკლებლივ ყველა ”ს’იიდ-ზე” დააყენებს.

განახლებული ”ს’იიდ-ის” პრემიერა ფრანკფურტის შოუზე იგეგმება. სამწუხაროდ, საქართველოში მისი შემოტანა ჯერჯერობით არ იგეგმება.