Thursday, March 25, 2010

”ჯენერალ მოტორსის” კონცეპცია EN-V - ავტომობილი, თუ...

GM EN-V Concept Unveiled. Not a Car, but a... What?

25 მარტი

ამ ფოტოებზე რომ ვირტუალურ მანქანების მსგავს წარმონაქმნებს ხედავთ, მათ დიდი გაჭირვებით თუ ვუწოდებთ ავტომობილს. თუმცა, ”ჯენერალ მოტორსის” განსაზღვრებით, ეს მომავლის სატრანსპორტო საშუალებებია, რომლებითაც, არცთუ უახლოეს მომავალში, საშინლად გადატვირთული მეგაპოლისების გზებზე, იაფად და კომფორტულად გადაადგილება იქნება შესაძლებელი.

ამერიკული კომპანია უკვე ორი წელია ცდილობს, რომ შეიცვალოს იმიჯი და ეკონომიური და ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილების მწარმოებლის სახელი დაიმკვიდროს. მალე ”გენერლები” გაზრდილი სვლის მქონე ჰიბრიდული ”შევროლე ვოლტის” წარმოებას დაიწყებენ და თავიანთ სამოდელო გამაში ნელნელა ელექტრომობილების რაოდენობასაც გაზრდიან. უფრო შორეულ მომავალში კი მათ თავიანთი პარკის მთლიანად ელექტრომობილებით შეცვლა აქვთ განზრახული.

რაც შეეხება კონცეპცია EN-V-ს, ის ამერიკულმა კომპანიამ ჩინურ ”შანჰაი ავტომოტივ ინდასტრი კორპორეიშნთან” (SAIC) ერთად შეიმუშავა და მისი პრეზენტაციაც შანჰაიში, მსოფლიოს ერთ-ერთ უდიდეს მეგაპოლისში ჩაატარა. შანჰაიზე არჩევანი ტყუილად არ შეჩერებულა: 2030 წელს, როდესაც ჩვენი პლანეტის მოსახლეობის რაოდენობა 8 მილიარდს მიაღწევს, მათი დაახლოებით 60 პროცენტი ქალაქებში იქნება დასახლებული, ყველაზე დიდი მეგაპოლისები კი იმ დროისთვის ჩინეთში იქნება (ცნობისათვის, დღეს შანჰაისა და მის შემოგარენში, 20 მილიონზე მეტი ადამიანი ცხოვრობს).

შესაბამისად, გაიზრდება მოთხოვნილება პატარა, ეკონომიურ, ეფექტურსა და იაფფასიან სატრანსპორტო საშუალებებზე, რომლებიც ქალაქის გადატვირთულ გზებზე გადასაადგილებლად უფრო მოსახერხებელი იქნება, ვიდრე ჩვეულებრივი ავტომობილები.

კონცეპტუალური მოდელის სახელწოდება EN-V არის აბრევიატურა განსაზღვრებისა ”ელექტრიკ ნიტუორკედ-ვიჰაიქლ” (ანუ ელექტრონული ქსელური მანქანა). ეს არის ევოლუციური გაგრძელება პროექტისა P.U.M.A. (პერსონალ ურბან მობილიტი ექსესიბილიტი, ანუ პერსონალური საქალაქო გადაადგილება და ხელმისაწვდომობა), რომელიც ”ჯენერალ მოტორსმა” შარშან, კომპანია ”სეგვეისთან” ერთად წარმოადგინა.

რამდენადაც კონცეპცია ჩინელ პარტნიორთან ერთად მომზადდა და პრესპექტივაში, ის პირველ რიგში, ჩინური ბაზრისთვისაა განკუთვნილი, მოდელებსაც ჩინური სახელები - ”ძიაო” (სიამაყე), ”მიაო” (მაგია) და ”სიაო” (ღიმილი) უწოდეს. სამივე მოდელის დიზაინი ”ჯენერალ მოტორსის” სხვადასხვა შტომ დაამზადა. მაგალითად, ”სიაოს” გარეგნობა ამერიკული კომპანიის ავსტრალიური შტოს, ”ჰოლდენის” სპეციალისტებმა შეიმუშავეს. ”ძიაო” ”ჯენერალ მოტორსის” ევროპული შტოს ნახელავია, ”მიაო” კი ”ჯენერალ მოტორსის” მოწინავე დიზაინის სტუდიამ შეიმუშავა, რომელიც კალიფორნიაში მდებარეობს.

ოზ დიზაინერთა ნახელავი ზღვის და ოკეანის თემას ეხმაურება, რაზეც ”სიაოს” ზღვისფერი და ფანჯარა-ილუმინატორები მიგვანიშნებს. ევროპელებმა ”ძიაოს” დიზაინის შთაგონების წყაროდ აღმოსავლური თეატრალური ნიღბები და ჩინური ჩქაროსნული მატარებლების ფორმები გამოიყენეს. რაც შეეხება კალიფორნიელებს, მათ აქცენტი თანამედროვე ტექნოლოგიებზე გააკეთეს და ”მიაო” თხევადკრისტალური გასანათებელი საშუალებებით აღჭურვეს.

EN-V-ის პროექტით შექმნილი მოდელები ორბორბლიანია და რა თქმა უნდა, ისინი ”სეგვეის” თვითმავალ ეტლებს მოგვაგონებს. მსგავსება რეალურია - მათში სწორედ ”სეგვეის” სტაბილიზაციის ის ტექნოლოგია გამოიყენება, რომელიც სატრანსპორტო საშუალებას წონასწორობის შენარჩუნებაში ეხმარება. თითოეულ ბორბალს მამოძრავებელ ძალას ინდივიდუალური ელექტროძრავი ანიჭებს. EN-V-ის მოდელებში ორი დასაჯდომი და მცირე ბარგის დასადები ადგილია. მოდელების გაბარიტები ჩვეულებრივი ავტომობილისაზე მხოლოდ მესამედს შეადგენს და თანაც, მათ ადგილზევე მობრუნება შეუძლიათ. ამგვარად, გადატვირთულ ქუჩებში მათი მანევრულობა მისწრება იქნება.

ძრავები გამოიყენება როგორც აჩქარებისთვის, ასევე დამუხრუჭებისთვისაც. ისინი ენერგიით ლითიუმ-იონური აკუმულატორებისგან იკვებებიან. თავის მხრივ, აკუმულატორები საყოფაცხოვრებო ელექტროქსელიდან იმუხტება. სრულად დამუხტული აკუმულატორებით, EN-V-ის მოდელებს 40 კილომეტრის გავლა შეუძლიათ.

ახლა იმაზე, თუ რატომ შედის პროექტის სახელწოდებაში სიტყვა ქსელური. საქმე ისაა, რომ სამივე მოდელი კავშირის უმავთულო და სანავიგაციო სისტემებითაა აღჭურვილი, რომელთა მეშვეობითაც, მათ დამოუკიდებლად ორიენტირება მძღოლისგან დამოუკიდებლად გადაადგილება შეუძლიათ და რაც არანაკლებ მნიშვნელოვანია, ისინი ერთმანეთთანაც დაამყარებენ კავშირს. რა თქმა უნდა, უსაფრთხოება უმაღლეს დონეზე იქნება ორგანიზებული, რაშიც მოდელებს ურთიერთკომუნიკაცია დაეხმარება.

EN-V-ის მოდელები კარბონის კომპოზიტის, ლექსანისა და აკრილების გამოყენებით დამზადდება. მათი სიგრძე 1.5 მეტრი, წონა კი 500 კილოგრამზე ნაკლები იქნება. რაც შეეხება მაქსიმალურ სიჩქარეს, ის მხოლოდ 40 კმ/სთ-ია, რაც ამ ტიპის სატრანსპორტო საშუალებისთვის საკმაოდ მისაღებია.

”მომავალში, ისეთ დიდ ქალაქებში, როგორიც შანჰაია, გადაადგილება ძალიან გართულდება და ამ სიტუაციაში, საუკეთესო გამოსავალი EN-V გახდება. ეს პროექტი იმის მიმანიშნებელია, რომ ჩვენ ამ ეტაპზევე გვაქვს იმის ცოდნა და გამოცდილება, რომ შევქმნათ სატრანსპორტო საშუალებები, რომლებიც მეგაპოლისების მცხოვრებლებს უკეთეს ქალაქებში, უკეთესად ცხოვრების საშუალებას მისცემს”, - ამბობს ”ჯენერალ მოტორსის” კვლევებისა და განვითარების განყოფილების ვიცე პრეზიდენტი ალან ტაუბი.

”ჯენერალ მოტორსი” და SAIC-ი ”ძიაოს”, ”მიაოს” და ”სიაოს” ფართო საზოგადოებას პირველად მსოფლიო გამოფენა ექსპოზე წარმოადგენენ, რომელიც შანჰაიში 1 მაისს გაიხსნება და 31 ოქტომბრამდე გაგრძელდება.

”ბეემვე” მე-3 სერიის ჰეჩბეკსაც გამოუშვებს

BMW 3-Series

25 მარტი

”ბეემვე” უკვე მუშაობს მე-3 სერიის მოდელის განახლებაზე. ავტომობილი, რომლის შიდაკორპორატიული სახელწოდებაცაა F30, სედანის ძარით ბაზარზე პირველად 2012 წელს გამოჩნდება. მას უნივერსალის ძარიანი მოდელი, ჰეჩბეკი, კუპე და კაბრიოლეტი მოჰყვება. ამათგან, გამაში სრული სიახლე ჰეჩბეკი იქნება, რომლის გაყიდვებიც 2013 წლის მარტში უნდა დაიწყოს.

ეს იქნება მე-3 სერიის GT, რომელიც გარეგნულად მე-5 სერიის GT-ს დაემსგავსება. ოღონდ, მისგან განსხვავებით, მას ჩვეულებრივი, ”მთლიანი” უკანა კარი ექნება და არა ორსეგმენტიანი, როგორიც მე-5 სერიის GT-ს აქვს.

მე-3 სერიის ახალი მოდელი სრულიად ახალ პლატფორმაზე აიგება, რომელიც წინა საკიდარს შემდეგი თაობის პირველი სერიის მოდელისგან (F20) გაიზიარებს. ახალი სამიანი მე-5 სერიის ავტომობილის სტილში შესრულდება და წინა თაობის მოდელთან შედარებით, გაბარიტებში მოიმატებს. ამასთან, ჰეჩბეკი და უნივერსალი დაგრძელებულ პლატფორმაზე აიგება. ამით, მათს ინტერიერში, თავისუფალი სივრცე მოიმატებს.

ახალი მე-3 სერიის ავტომობილების ძრავების გამა ბენზინის ორი და დიზელის ამდენივე ახალი ძრავით შეივსება. ბენზინის აგრეგატების მოცულობა 1.6 და 2.0 ლიტრია და ისინი (შესაბამისად) 136 და 252 ცხენის ძალას გამოიმუშავებენ. რაც შეეხება დიზელის ძრავებს, მათი მუშა მოცულობაც 1.6 და 2.0 ლიტრია, სიმძლავრე კი, შესაბამისად, 150 და 245 ცხენის ძალა. ტოპ ვერსია აღიჭურვება 3.0-ლიტრიანი V6 ძრავით, რომელიც წყვილი ტურბოკომპრესორის დახმარებით, 450 ცხენის ძალას განავითარებს.

ამერიკულ გამოცემა ”ავტომობილის” მიერ მოპოვებული ინფორმაციით, ახალი მე-3 სერიის აეროდინამიკური წინააღმდეგობის კოეფიციენტი სულ რაღაც 0.24 იქნება, რაც შესანიშნავი მაჩვენებელია. ასეთი დაბალი კოეფიციენტის მიღწევა კი კაპოტქვეშა სივრცის, საბორბლე თაღების, სამუხრუჭე მექანიზმების, ასევე ავტომობილის ძირის აეროდინამიკის დახვეწით იქნება შესაძლებელი. როგორც კომპანიის წარმომადგენლები აცხადებენ, ავტომობილის აეროდინამიკურ მახასიათებლებს სწორედ ჩამოთვლილ არეებში ჰაერის ნაკადის სწორად განაწილება განაპირობებს. ამასთან, მანქანის საერთო აეროდინამიკური ეფექტურობა ძარის პროპორციასა და ფორმაზე მხოლოდ 40 პროცენტითაა დამოკიდებული.

დაბოლოს, ახალი მე-3 სერიის მოდელს წამყვანი ან მხოლოდ უკანა ბორბლები ექნება, ან ყველა, ძრავი კი კვლავ მის წინა ნაწილში მოთავსდება. ამასთან, მის ძრავებს 6-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფი შეუწყვილდება.

”ბუგატი” სედანს 2013 წელს გამოუშვებს

New Bugatti saloon in 2013

25 მარტი

კომპანია ”ბუგატი” ოთხკარიან სედან ”16C გალიბიერის” წარმოების დაწყებას 2013 წელს აპირებს. მართალია, ამ საკითხზე ჯერ საბოლოო გადაწყვეტილება მიღებული არაა, მაგრამ ჟენევის მოტორ შოუზე ამ ავტომობილის პროტოტიპის ჩვენება იმის მანიშნებელია, რომ ”ფოლკსვაგენის” ჯგუფში შემავალ კომპანიას მის წარმოებასთან დაკავშირებით სერიოზული გეგმები აქვს.

ბრიტანულ ჟურნალ ”ავტოქარის” ინფორმაციით ”16C გალიბიერის” წარმოების საკითხი საბოლოოდ მას შემდეგ გადაწყდება, რაც ”ფოლკსვაგენი” ”ბუგატის” აქციების მსხვილ პაკეტს გაჰყიდის. გერმანულ კომპანიას ”ბუგატის” 65 მილიონი პრივილეგირებული აქციის გაყიდვა აქვს გადაწყვეტილი და იმედოვნებს, რომ მათში დაახლოებით 4 მილიარდ ევროს მიიღებს. ამ თანხის დიდი ნაწილი კი ”ბუგატის” საწარმოო პროგრამის გაფართოებას და ახალი მოდელების წარმოების დაწყებას მოხმარდება.

”ასე იქნება თუ ისე, ჩვენ ამ მოდელის წარმოებას დავიწყებთ. კონცერნ ”ფოლკსვაგენის” ჯგუფში, ”ბუგატი” ყველაზე პატარა კომპანიაა. კრიზისის პერიოდში კი, ამ მარკით ახალი მოდელების წარმოების დაწყება, პრიორიტეტული საკითხი არაა. თუმცა, მოსალოდნელია, რომ ამ ავტომობილის წარმოების დაწყებასთან დაკავშირებით, გადაწყვეტილებას ალბათ ზაფხულში მივიღებთ. ჯერჯერობით, მოვლენები ჩვენთვის სასურველი მიმართულებით ვითარდება. ჟენევაში მანქანა ბევრს მოეწონა, მისი წარმოების დაწყება კი დიდ თანხებთან დაკავშირებული არაა”, - ჟურნალთან საუბრისას განაცხადა ”ბუგატის” წარმომადგენელმა, ვინც ვინაობის გამხელა არ ისურვა.

მისივე თქმით, ”ბუგატი” მხოლოდ 300 ცალი ”16C გალიბიერის” წარმოებას აპირებს, როგორც ეს ”ვეირონის” შემთხვევაში იყო. რაც შეეხება მის ფასს, ”ავტოქარის” ინფორმაციით, სედანი დაახლოებით 1.5 მილიონი ევრო ეღირება.

ცნობისათვის, სრულამძრავიანი ”16C გალიბიერი” იმავე 8.0-ლიტრიანი W16 ძრავით აღიჭურვება, რომელიც ”ვეირონზე” გამოიყენება. ოღონდ, მისი სიმძლავრე 800 ცხენის ძალამდე შემცირდება. ამასთან, ოთხი ტურბოკომპრესორის ნაცვლად, ძრავს მექანიკური დამჭირხნები მოემსახურება. გავრცელებული ინფორმაციით, ძრავს 8-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფი შეუწყვილდება. ამ ტანდემის მეშვეობით, ავტომობილის მაქსიმალური სიჩქარე 350 კმ/სთ-ს მიაღწევს.

”კრაისლერი” ”ფიატ 500-ის” ბაზაზე ელექტრომობილს გამოუშვებს

Fiat 500 to be Chrysler's electric debut

25 მარტი

”კრაისლერმა” გამოაცხადა, რომ ”ფიატის” პოპულარულ მოდელ 500-ის პლატფორმაზე ელექტრომობილს დაამზადებს და მის წარმოებას 2012 წელს დაიწყებს. ავტომობილი, რომელსაც ”ფიატ 500EV” დაერქმევა, ამერიკული და იტალიური კომპანიების პირველი ერთობლივი პროექტი გახდება მას შემდეგ, რაც მათ ალიანსი შექმნეს.

”ალიანსი ”ფიატთან” ”კრაისლერს” ახალ შესაძლებლობებს აძლევს. ჩვენთვის ხელმისაწვდომი ახალი პლატფორმები ხდება, ჩვენი თანამშრომლობის პირველი შედეგი კი ”ფიატ 500EV” იქნება. ”ფიატ 500-ს” მომცრო, მსუბუქი პლატფორმა აქვს, რომელიც საუკეთესოდ მიესადაგება ელექტრულ ტექნოლოგიებს”, - ამბობს ”კრაისლერის” ჯგუფის საინჟინრო ჯგუფის უფროსი ვიცე პრეზიდენტი სკოტ კუნსელმანი.

”ფიატ 500-ის” ბაზაზე შექმნილი პირველი ელექტრომობილის პროტოტიპი ”კრაისლერმა” და ”ფიატმა” დეტროიტის წლევანდელ ავტო შოუზე წარადგინეს, თუმცა მაშინ არაფერი თქმულა იმაზე, თუ როდის გამოჩნდებოდა მისი სერიული ვარიანტი ბაზარზე. ამ ეტაპზე ცნობილია, რომ ელექტრომობილი ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკით აღიჭურვება, რომლის ერთი სრული დამუხტვაც 100 კილომეტრის გასავლელად იქნება საკმარისი.

წარმოების დასაწყისში, ”ფიატ 500EV” მხოლოდ ამერიკული ბაზრისთვის იქნება განკუთვნილი. რა თქმა უნდა, ჯერ მისი სავარაუდო ფასიც კი არ ქვეყნდება, თუმცა ამერიკული კომპანია აცხადებს, რომ ელექტრომობილის ღირებულება, შესაბამის კლასში კონკურენტუნარიანი იქნება. ინტერნეტში გავრცელებული ვარაუდით, მისი ფასი ამერიკაში 30 000 დოლარის ფარგლებში იქნება.

ელექტრომობილის გარდა, ალიანსი მისი შესაფერისი ინფრასტრუქტურის განვითარებაზე ზრუნვასაც იწყებს. ის აკუმულატორების სწრაფად დასამუხტი სადგურების ქსელის შექმნას ითვალისწინებს. თუმცა, ჯერჯერობით, ამ პროექტის შესახებ კონკრეტული ინფორმაცია არ ვრცელდება.