Tuesday, May 3, 2011

ნიუ იორკმა ახალი ტაქსი აირჩია

Nissan wins bid to be next New York City taxi

3 მაისი

მალე ნიუ იორკი თავის ცნობილ ყვითელ ტაქსებს გამოცვლის და ამ დანიშნულებით, „ნისანის“ მინივენებს გამოიყენებს. სწორედ იაპონურმა კომპანიამ მოიგო ქალაქის ტაქსისა და ლიმუზინების კომისიის მიერ ორგანიზებული კონკუსი, რომელშიც მის გარდა თურქული „კარსან ოტომოტივი“ და „ფორდი“ მონაწილეობდა.

აღსანიშნავია, რომ კონკურსის ბოლო ეტაპის წინ, ფავორიტად თურქული კომპანია იყო მიჩნეული, რომელიც პირობას დებდა, რომ თავის ავტომობილებს ნიუ იორკშივე (ბრუკლინში) დაამზადებდა და მათ წარმოებაში, 800 ადამიანს დაასაქმებდა. მაგრამ საბოლოოდ, 10-წლიანი კონტრაქტი, რომელიც 1 მილიარდ დოლარადაა შეფასებული და რომელიც ნიუ იორკისთვის 13 000 ავტომობილის მიწოდებას ითვალისწინებს, „ნისანის“ ნადავლი გახდა.

ამჟამად, „დიდი ვაშლის“ ტაქსომოტორებში სულ 16 განსხვავებული ავტომობილი მუშაობს. „ნისანს“ ყველა მათგანის შეცვლა დაევალება. ავტომობილი, რომელიც მალე ყვითელ ფორმაში გამოეწყობა, მინივენ „ნისან NV200-ზე“ იქნება ბაზირებული. იაპონური კომპანია მის მიწოდებას 2013 წელს დაიწყებს.

ავტომობილი, რომელსაც „ნისანი“ ნიუ იორკის ტაქსისთვის დაამზადებს, ბენზინის 2.0-ლიტრიანი ძრავით, შუშის დამუქებული სახურავით, მგზავრების კაბინის კონდიცირების სისტემით, მობილურის დასამუხტი წერტილით და ორი USB-პორტით აღიჭურვება. მანქანას გვერდზე გასაწევი კარი ექნება, რომელზეც გაღებისას სპეციალური შუქ-სიგნალები აინთება, რათა გზაზე მოძრავი ავტომობილების მძღოლებმა სიფრთხილე გამოიჩინონ.

ნიუ იორკისთვის განკუთვნილ ავტომობილებს „ნისანი“ თავის მექსიკურ (კუერნავაკაში) ქარხანაში ააწყობს. წინასწარი ინფორმაციით, თითოეული ავტომობილის ფასი 29 000 დოლარი იქნება.

„კრაისლერმა“ დიდი, ძალიან დიდი პიკაპი დაამზადა

Ram Goes Big, Really Big with New Long-Hauler Concept Truck

3 მაისი

„კრაისლერი“ იქადნის, რომ „ისინი (კონკურენტები) მის ახალ ქმნილებაზე დიდს ვერაფერს შექმნიან“. ამ ქმნილებას კი კონცეპტუალური „რემ ლონგ ჰაულერ“ ჰქვია. ფოტოს ნახვისას უკვე მიხვდებოდით - ეს წარმოუდგენლად დიდი მანქანა პიკაპია. ასეთებზე ამერიკაში აბოდებთ, ასეთი მანქანები იქ ყველაზე პოპულარულია, სედანებზეც კი. მაგრამ ის დრო წავიდა, როდესაც ამერიკული კომპანიები ერთმანეთს გიგანტების შექმნაში ეჯიბრებოდნენ.

ახლა „ჯენერალ მოტორსიც“ კი იმაზე ზრუნავს, რომ ეკონომიური ავტომობილების მწარმოებლის იმიჯი მოირგოს. და ამიტომ, ის ასეთ დიდ მანქანებს აღარ გამოუშვებს. ასე რომ სდომოდათ, „გენერლები“ „ჰამერს“ ტავიდან არ მოიშორებდნენ. „ფორდი“ ხომ ისედაც, ყველაზე ეკონომიური ავტომობილების მწარმოებელი ამერიკული კომპანია იყო. მოკლედ, კონკურენტებს „ამაზე დიდი პიკაპის“ შექმნას არც ეცდებიან.

„ლონგ ჰაულერი“ მე-5 კლასის პიკაპ „რემ 5500-ის“ შასიზეა ბაზირებული, თუმცა პლატფორმა საგრძნობლადაა დაგრძელებული. ავტომობილის სიგრძე 7.3 მეტრია, ბორბლებს შორის ბაზა კი - 5.014 მეტრი. ამ ბაზაში E კლასის „მერსედეს ბენციც“ კი ჩაეტევა! მონსტრი კონცეპტუალური პიკაპის სიმაღლე ორ მეტრზე მეტია, ის 4.2 ტონას იწონის, სრულად დატვირთვის შემდეგ კი მისი წონა 16.7 ტონამდე შეიძლება გაიზარდოს. ამ ავტომობილის წონა თითქმის 2.5-ჯერ მეტია „მერსედეს ბენცის“ სედან E350-ზე.

ავტომობილი აღჭურვილია კომპანია „ქამინზის“ 6.7-ლიტრიანი ტურბოდიზელით, რომელსაც ერთ რიგში განლაგებული 6 ცილინდრი აქვს. ამ აგრეგატის სიმძლავრეს „კრაისლერი“ არ აქვეყნებს. სამაგიეროდ, სიამაყით გვამცნობს, რომ მისი მაბრუნი მომენტი 1083 ნიუტონმეტრს აღწევს. მასთან შეწყვილებულია 6-საფეხურიანი ავტომატური გადაცემათა კოლოფი, რომლიდანაც გადამუშავებული მაბრუნი მომენტი ოთხივე წამყვან ბორბალს (უკანები შეწყვილებულია) გადაეცემა.

ავტომობილი სამი უზარმაზარი ავზითაა აღჭურვილი, რომელთა საერთო ტევადობაც 643 ლიტრია. ეს კი საკმარისია იმისათვის, რომ მათი სრულად ავსებით, ავტომობილმა 2.5 ათასი კილომეტრი გაიაროს. საწვავზე ამერიკული ფასების გათვალისწინებით, ამდენი საწვავი დაახლოებით 750 დლარი ღირს.

გიგანტური ავტომობილი ალუმინის შენადნობისგან დამზადებულ 19.5-დუიმიან ბორბლებზე დგას, მისი საკიდარი პნევმატურია. უკანა ხედვას კი ვიდეოკამერა უზრუნველყოფს. სალონი აღჭურვილია დივიდი პლეიერით, მაცივრით და ინტერნეტის უკაბელო არხით. მაცივარი უკანა სავარძლებს შორის არსებულ უზარმაზარ ცენტრალურ კონსოლშია მოტავსებული.

„კრაისლერი“ აცხადებს, რომ „ლონგ ჰაულერი“ ჯერჯერობით მხოლოდ კონცეპტუალური ავტომობილია და მას კომპანია ამერიკაში დაგეგმილ 8 გამოფენაზე წარადგენს. ამ გამოფენებზე მიღებული გამოხმაურებების გაანალიზების შემდეგ კი მისი წარმოების საკითხიც განიხილება.

„ნოვიტეკმა“ ყველაზე სწრაფი „ალფა რომეო“ შექმნა

Novitec puts 600 horsepower on the Alfa Romeo 8C Spider

3 მაისი

„ალფა რომეო 8C კომპეტიციონე“ ულამაზესი ავტომობილია, საავტომობილო დიზაინის იტალიური შედევრი, თუმცა თურმე, საშინელი სამართავი და კაპრიზული მანქანა ყოფილა. ამის მიზეზი კი ისაა, რომ ის 90-იანი წლების „მაზერატის“ პლატფორმაზეა ბაზირებული. ამის გამო, მილანელები შეზღუდულები იყვნენ, როდესაც მასზე დასაყენებელ ძრავს ირჩევდნენ.

რა თქმა უნდა, მათ ამაში ვერავინ გაამტყუნებს - ავტომობილი სერიულად უნდა გამოსულიყო და პლატფორმის და ძრავის შეუსაბამობა დიდ პრობლემას წარმოქმნიდა. თუმცა, ამ გარემოებამ ვერ შეაშინა გერმანული სატუნინგო კომპანია „ნოვიტეკი“, რომელმაც „8C კომპეტიციონეს“ ღია ვერსიის - „8C სპაიდერის“ მოდერნიზება გადაწყვიტა.

პირველ რიგში, გერმანელმა ინჟინრებმა ძრავი გააძლიერეს. მათ 4.7-ლიტრიანი V8 აგრეგატი, რომლის სიმძლავრეც 450 ცხენის ძალა, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 470 ნიუტონმეტრია, 600 ცხენის ძალამდე და 588 ნიუტონმეტრამდე გააძლიერეს. ძრავის გასაძლიერებლად, მათ მექანიკური დამჭირხნი და ჩასაბერი ჰაერის შუალედური გამაგრილებელი გამოიყენეს, რომელშიც ჰაერის ჩაბერვის წნევა 0.37 ბარს აღწევს. გარდა ამისა, ძრავს ახალი, რეგულირებადი გამოსაბოლქვი სისტემა დაუყენეს და ელექტრონული მართვის სისტემაც შეუცვალეს.

„ნოვიტეკის“ სპეციალისტების მიერ ჩატარებული მოდერნიზაციის შემდეგ, „8C სპაიდერის“ ტემპერამენტი მნიშვნელოვნად გაუმჯობესდა. ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარეს ის ახლა უკვე 3.9 წამში ავითარებს (სტანდარტულ ვერსიას ამისათვის 4.2 წამი სჭირდება), მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 305 კმ/სთ-ია, სტანდარტულისაზე 15 კმ/სთ-ით მეტი.

„ნოვიტეკი“ არაფერს ამბობს მუხრუჭებზე. სავარაუდოდ, მოდერნიზაცია ამ საპასუხის,გებლო კვანძსაც უნდა შეხებოდა, რადგან ავტომობილი გაცილებით სწრაფი და ტემპერამენტიანი გახდა. შეცვლილია საკიდარი, ეომელსაც უფრო ხისტი, რეგულირებადი ამორტიზატორები აქვს. ავტომობილის წინა ნაწილი 21-დუიმიან ბოებლებზე დგას, რომლებზეც „პირელის“ 355/30 საბურავებია ჩაცმული. რაც შეეხება უკანა ბორბლებს, მათი ზომა 22 დუიმია, საბურავების ზომა კი - 315/25.

მის მიერ შემუშავებულ პაკეტს, რა ტქმა უნდა დამონტაჟებით, „ნოვიტეკი“ გერმანიაში 19 900 ევროდ გაჰყიდის.