Monday, March 21, 2011

„ლამბორგინის“ ახალი ფლაგმანი - „ავენტადორLP 700-4“

Lamborghini Aventador LP 700-4

21 მარტი

„ლამბოს“ მორიგი ფლაგმანის გამოჩენას საავტომობილო სასმყარო დიდხანს ელოდა. არამარტო ისინი, ვისაც მისი შეძენის საშუალებას ჯიბე აძლევს, არამედ ისინიც, ვისაც ასეთ მანქანებზე მხოლოდ ოცნება თუ შეგვიძლია. მოლოდინს კი თავად მწარმოებლის მიერ პრემიერამდე კარგა ხნით ადრე დაწყებული სარეკლამო კამპანია აძლიერებდა, რომელიც „მურსიელაგოს“ შემცვლელის ნაწილ-ნაწილ გაცნობაში გამოიხატებოდა.

სახელი, ძრავი, საკიდარი, ტრანსმისია, მონოკოკი, აწყობილი შასი და ბოლოს მთლიანად ავტომობილი - იტალიურმა კომპანიამ ჟენევამდე ასე თანდათან გაგვაცნო თავისი ახალი სუპერი, რომელიც უახლესი ტექნოლოგიების გამოყენებითაა დამზადებული, ისეთებითაც კი, რომლებსაც ჯერჯერობით, „ლამბოს“ ყველაზე დიდი კონკურენტი „ფერარიც“ კი არ ფლობს.

ჟენევაში, როგორც იქნა, მისი ერთ-ერთი მთავარი ვარსკვლავი პირადად გაეცნო ჯერ მედიასა და საავტომობილო სამყაროს, შემდეგ კი ფართო საზოგადოებასაც. და, რა თქმა უნდა, ყველანაირი მოლოდინი გაამართლა - გარეგნობითაც „ლამბორგინის“ ტრადიციების ჭეშმარიტი გამგრძელებელია და რა თქმა უნდა, აღჭურვილობითაც. ბარემ უნდა ითქვას, გარეგნობით, ის როგორღაც სახმელეთო სტელსის შთაბეჭდილებასაც ტოვებს. მაგრამ თუ სტელსის სისტემის დანიშნულება ისაა, რომ სამხედრო თვითმფრინავები რადარებისთვის უხილავი გახადოს, „ავენტადორის“ გარეგნობის მიზანი საწინააღმდეგოა - მან რაც შეიძლება მეტი თვალი უნდა მიიზიდოს. ალბათ, ამ მოკლე დახასიათების შემდეგ, გარეგნობაზე მეტად გაჩერება აღარ ღირს - ისედაც ყველაფერი კარგად ჩანს...

რა იმალება ძარის ქვეშ? პირველ რიგში, კარბონის კომპოზიტით დამზადებული კოკპიტი და მასზე ასხმული საკიდარი და ძალური დანადგარები. კარბონის უხვად გამოყენების წყალობით, ავტომობილი საკმაოდ მსუბუქი გამოვიდა - „მხოლოდ“ 1575 კილოგრამს იწონის. წონის დიდი ნაწილიც 6.5-ლიტრიან V12 ძრავზე მოდის, რომელიც 700 ცხენის ძალას (8 200 ბრ/წთ-ზე) და 690 ნიუტონმეტრს (5 500 ბრ/წთ-ზე) გამოიმუშავებს. ამ მონაცემების ასათვისებლად, „ლამბომ“ კომპანია „გრაცანოს“ წარმოების 7-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფი (ISR - ინდივიდუალური გადამრთველი ღეროები) შეარჩია.

კოლოფიდან მაბრუნი მომენტი ოთხივე წამყვან ბორბალს მიეწოდება. ამ სისტემაში, უკანა დიფერენციალი თვითბლოკირებადია, წინას კი სისტემა ESP (ელექტრონული სტაბილურობის პროგრამა) ემსახურება. ამ ტანდემის მეშვეობით, „ავენტადორი“ ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფას 2.9 წამში ასწრებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 350 კმ/სთ-ია.

„ლამბორგინი“ თავისი ახალი ფლაგმანის მიერ საწვავის მოხმარებაზე კონკრეტულ მონაცემებს არ აქვეყნებს, თუმცა ირწმუნება, რომ ეს მონსტრი ისეთივე ბენზინყლაპია არაა, როგორც ერთი შეხედვით ჩანს. პირიქით, „მურსიელაგოსთან“ შედარებით, 20 პროცენტით ეკონომიურია. ამასთან, მასზე 8 პროცენტით მძლავრიცაა. და რაც მთავარია, ამას ყოველგვარი ჰიბრიდული ვირუსის (როგორც ჟენევაში მომუშავე ჟურნალისტები ამბობდნენ) გარეშე მიაღწია.

ისღა დაგვრჩენია, „ავენტადორის“ ფასი გაუწყოთ. ევროპაში მისი შეძენის მსურველებს 255 000 ევროს გადახდა მოუწევთ, ამერიკაში კი - 379 700 დოლარისა. რა თქმა უნდა, ყველა ვერ შესწვდება, თუმცა მთელს მსოფლიოში საკმარისზე მეტი ყოფილა მისი მუშტარი. „ლამბორგინის“ განცხადებით, ყველა ავტომობილი, რომლებსაც სანტ’აგატა ბოლონეზელები წელს გამოუშვებენ, უკვე გაყიდულია.

ჟენევა 2011

„ფერარი FF“ - პირველი სრულამძრავიანი მარანელოდან

Ferrari FF's Show-Official Debut

21 მარტი

„ფერარიმ“ ჯერ კიდევ ჟენევის გამოფენამდე ორი კვირით ადრე გაგვაცნო თავისი ახალი ავტომობილი - „ფერარი FF“, რომელიც იტალიური კომპანიის ისტორიაში, პირველი სრულამძრავიანი მოდელია (მისი აბრევიატურა FF, ფერარი ფოურს, ანუ ფერარი ოთხს ნიშნავს) და რომელიც მარანელოელთა სამოდელო გამაში „612 სკალიეტის“ ადგილს დაიკავებს.
სრულამძრავიანი ტრანსმისიის გარდა, „ფერარი FF-ს“ იტალიური კომპანიისთვის უცნაური გარეგნობაც ახასიათებს. უფრო კონკრეტულად კი, მასში უცნაური უკანა ნაწილია, რომელსაც შეიძლება მოჭრილი კუდი, ან გრან ტურიზმოს კლასის ჰეჩბეკი ვუწოდოთ, საავტომობილო სამყაროში კი ამ სტილს „შუტინგ ბრეიკად“ მოიხსენიებენ. ავტომობილის დიზაინი ატელიე „პინინფარინას“ ნახელავია, პროექტს კი ამ ატელიეს მთავარი დიზაინერი ფლავიო მანცონი ხელმძღვანელობდა.
„ფერარი FF-ის“ გაბარიტებია: სიგრძე 4.907 მეტრი, სიგანე 1.953 მეტრი, სიმაღლე კი 1.374 მეტრი. ყველა ამ პარამეტრით, ის „სკალიეტიზე“ დიდია (შესაბამისად 5, 4 და 30 მილიმეტრით). ახალ ავტომობილს მოზრდილი საბარგულიც გამოარჩევს, რომლის მოცულობაც 450 ლიტრია და თუ უკანა სავარძლებს დაკეცავთ, საბარგულის მოცულობა 800 ლიტრს აღწევს.
ახალი ავტომობილი სრულიად ახალი V12 ძრავითაა აღჭურვილი, რომლის მუშა მოცულობაც 6.262 ლიტრია. ძრავის მაქსიმალური სიმძლავრე 660 ცხენის ძალა (8 000 ბრ/წთ-ზე), მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 683 ნიუტონმეტრია (6 000 ბრ/წთ-ზე). ამასთან, 500 ნმ უკვე 1 000 ბრ/წთ-ზე მიიღწევა(!). ძრავთან ორდისკოიანი ქუროთი, 7-საფეხურიანი რობოტიზებული გადაცემათა კოლოფია (კომპანია გეტრაგის წარმოების) შეწყვილებული.
„ფერარი FF“ 1 790 კილოგრამს იწონის, წონისა და სიმძლავრის ფარდობა კი, ყოველ ტონაზე 368 ცხენის ძალას შეადგენს. ღერძებს შორის წონის განაწილება 47:53 -ზეა, სადაც მეტი დატვირთვა უკანა ღერძზე მოდის. მარანელოელთა მონაცემებით, ავტომობილს ადგილიდან ასამდე აჩქარება 3.7 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 335 კმ/სთ-ია. 100 კილომეტრის გასავლელად, მას 15.4 ლიტრი საწვავი სჭირდება, ყოველ კილომეტრზე კი ატმოსფეროში 360 გრამ ნახშირორჟანგს გამოჰყოფს. სხვათა შორის, აპეტიტის შემცირება სისტემა HELE-ს (ჰაი ემოუშნს - ლოუ ემიშნს - კარგი ემოციები, მცირე გამონაბოლქვი) დამსახურებაა, რომელშიც სისტემა სტოპ-სტარტიც შედის.

„ფერარი“ განსაკუთრებით ამაყობს FF-ის ტრანსმისიით, რომლის წყალობითაც, ეს ავტომობილი ნებისმიერი ხარისხის გზაზე თავს ისე გრძნობს, როგორც თევზი წყალში. კომპანიის განმარტებით, „ტრანსმისია მაბრუნ მომენტს ბორბლებს შორის მუდმივად, საზრიანად და საჭიროების შესაბამისად ანაწილებს“. ამიტომ, FF-ს ასფალტზეც, თოვლშიც, გრუნტზეც და ქვიშაზეც გზა „კარგად უჭირავს“.

გარდა ამისა, ავტომობილი აღჭურვილია საკიდარის რხევების მაგნეტორეოლოგიური ჩამქრობი სისტემით და „ბრემბოს“ წარმოების მძლავრი სამუხრუჭე სისტემით, რომლებშიც, რა ტქმა უნდა, კარბონ-კერამიკული დისკოებია გამოყენებული.