Monday, June 14, 2010

”სააბი” და ”ბეემვე” პარტნიორობას აპირებენ

Saab, BMW in talks to develop new 9-2, paper says

14 ივნისი

სააგენტო ბლუმბერგი გვამცნობს, რომ ავტომობილების მწარმოებელი შვედური კომპანია ”სააბი” მოლაპარაკებას გერმანულ ”ბეემვესთან” აწარმოებს. მოლაპარაკების თემა ტექნოლოგიების და მაკომპლექტებლების გაცვკლას ეხება, ეს კი ”სააბს” ახალი, კომპაქტური ავტომობილის წარმოებისთვის ესაჭიროება.

კომპაქტური ”სააბის” კონცეპტუალური ესკიზი

..........................................

თუ მხარეები პარტნიორობის დაწყებას გადაწყვეტენ, ”ბეემვე” ”სააბს” ძრავებს და ტრანსმისიებს მიაწვდის. რაც მთავარია, შვედურ კომპანიას, ბავარიელთა პლატფორმების გამოყენების საშუალება მიეცემა. ეს ინფორმაცია ბლუმბერგს მოლაპარაკებაში მონაწილე ორმა პიროვნებამ მიაწოდა, რომლებმაც ვინაობის გამხელა არ ისურვეს.

მათი განცხადებით, მოლაპარაკება ჯერ მხოლოდ ადრეულ სტადიაშია და ის არაოფიციალურ სტატუსს ატარებს. მოსალოდნელია, რომ მხარეები შეთანხმებამდე ორ თვეში მივლენ. შვედურ მხარეს ძლიერი პარტნიორი იმისათვის სჭირდება, რომ კომპაქტური მოდელის შემუშავებას აპირებს, რომლის შესაფერისი პკატფორმა და აგრეგატები მას არ გააჩნია. ”ბეემვეს” კი ”მინის” სახით, შესანიშნავი ბაზა აქვთ.

სააბ 92

..........................................

სხვათა შორის, კომპაქტურ ავტომობილს (სააბ 92) შვედური კომპანია 1950-იან წლებში აწარმოებდა. მაგრამ დიდი ხანია, ”სააბმა” ეს სეგმენტი დატოვა და ახლა იქ დაბრუნებას აპირებს. ეს კი ”სააბის” ახალი მფლობელის, ჰოლანდიურ კომპანია ”სპაიკერის” წამოწყებაა, რომელსაც მიზნად შვედური კომპანიის გამოცოცხლება აქვს დასახული.

”სპაიკერმა” ”სააბი” თებერვალში გამოისყიდა ”ჯენერალ მოტორსისგან”, ბოლო სამი თვე კი ამ ბიზნესის თავის ხელში აღებასა და ამერიკულ ავტო გიგანტთან კავშირების გაწყვეტაში გაატარა. ბლუმბერგთან საუბრისას, ”სპაიკერის” მთავარმა აღმასრულებელმა ვიქტორ მიულერმა განაცხადა, რომ ”სააბი” პარტნიორობის თაობაზე, მოლაპარაკებას რამდენიმე კომპანიასთან აწარმოებს. მაგრამ მას ”ბეემვე” არ უხსენებია. სამაგიეროდ დაადასტურა, რომ შვედური კომპანიის ინტერესი სხვა კომპანიების ტექნოლოგიების და აგრეგატების მისთვის ხელმისაწვდომობაა.

”სააბიც” ადასტურებს, რომ პარტნიორი, ან პარტნიორები ესაჭიროება და ალიანსის შექმნასაც არ გამორიცხავს. კომპანიის განცხადებით, მოდელ 9-3-ზე პატარა ავტომობილის წარმოება, ჯერჯერობით ”სააბის” გეგმებში არ შედის, თუმცა კომპანია თავის საწარმოო პროგრამაში ასეთი მოდელის გამოჩენას ისურვებდა.

თავის მხრივ, ”ბეემვე” თავს არიდებს ”სააბთან” მოლაპარაკებების არსებობაზე საუბარს. თუმცა აცხადებს, რომ ადასტურებს, რომ რამდენიმე კომპანიასთან აწარმოებს მოლაპარაკებას, რომლებიც მისი ტექნოლოგიების გამოყენებით არიან დაინტერესებულნი. უფრო მეტიც, ბავარიელები ირწმუნებიან, რომ შვედურ კომპანიასთან არანაირი კონტაქტი არ აქვთ.

მაგრამ შვედური გაზეთი ”დაგენს ინდუსტრი” ავრცელებს ინფორმაციას, რომლის თანახმადაც, ”სააბი” თავის საშუალო ზომის ქროსოვერ 9-4X-ისთვის, ”ბეემვეს” დიზელის ძრავების გამოყენებასაც გეგმავს. შვედური კომპანია ამ ავტომობილის წარმოებას ”ჯენერალ მოტორსის” მექსიკურ საწარმოში გეგმავს.

”სპაიკერი” იმედოვნებს, რომ 2012 წელს ”სააბის” წარმოების მოცულობა გაორმაგდება და წლიურად 85 000 ავტომობილს მიაღწევს.