Sunday, July 5, 2009

”ალფა მილანოს” მობილურით გადაღებული ფოტოები

Alfa Romeo Milano

5 ივლისი





ციფრული ტექნოლოგიების სწრაფი განვითარება, ინფორმაციის უსწრაფეს გავრცელებას უწყობს ხელს და შედეგად, თუ ვინმე ჩვენი პოლიტიკოსთაგანი ბერლინში, კიევში, ან რიო დე ჟანეიროში გამართავს საიდუმლო სერობას, ამ სერობის ვიდეოჩანაწერს, მეორე დღეს თუ არა, მესამე დღეს მაინც ვნახულობთ ინტერნეტში.

მსგავსი სიტუაცია ავტოინდუსტრიაშიც შეინიშნება, სადაც ძალიან გაიოლდა ტესტირების პროცესში მყოფი ახალი, ჯერაც კამუფლირებული ავტომობილების ფოტოების მოპოვება. ვთქვათ, ნურბურგრინგის მახლობლად, ან ევროპულ ავტობანზე ხართ და მოულოდნელად, შენიღბულ ავტომობილს ხედავთ. რა თქმა უნდა, ეს რომელიმე ახალი ავტომობილია, რომელზეც მწარმოებელი ჯერჯერობით ინფორმაციას საიდუმლოდ ინახავს. მაგრამ თანამედროვე მობილურით, მისი მაღალი ხარისხის ფოტოს გადაღება პრობლემა არაა.

ჰოდა, ინტერნეტ გამოცემებში სულ უფრო ხშირად იხილავთ ”მაკლარენის” უცნაურად აჭრელებულ ახალ სუპერავტომობილს, რომლის შესახებაც ინფორმაციას რონ დენისის კანტორა ისე მალავს, გეგონება სახელმწიფო საიდუმლო იყოს. ან შეგხვდებათ შავი შალითებით დაფარული სიმახინჯე, რომელიც რაღაცით ”მერსედეს-ბენცის” ML-ს მოგაგონებთ. ესე იგი, სამქიმიანები თავიანთი პოპულარული უგზოობის მოდელის განახლებულ ვარიანტს ამზადებენ. და ასე შემდეგ...

ყველაფრის მიუხედავად, იმაზე ოცნებაც არ ღირს, რომ შეხვალთ რომელიმე კომპანიის ქარხანაში, სადაც უკვე დაწყებულია ახალი ავტომობილის წარმოება, რომელიც ჯერ არავის უნახავს და იქ მის ფოტოებს გადაიღებთ. მერე ამ ფოტოებს იმავე დღეს ფეისბუკით თქვენს მეგობრებს უჩვენებთ... ტყუილი ოცნებაა, მაგრამ ხანდახან ასეთი ოცნებაც ახდება.

ასე მოხდა ”ალფა რომეოს” ნეაპოლის ქარხანაში, სადაც უცნობმა პირმა მობილურით ახალთახალ ”ალფა რომეო მილანოს” ფოტოები კონვეიერზევე გადაუღო და შემდეგ, თავისი მეგობრების ფეისბუკის საერთო ფურცელზე დადო. მერე ეს ფურცელი ბლოგ carscoop.blogspot.com-ის თანამშრომლებმა იხილეს, რომელთა გვერდიდან ეს ფოტოები ჩვენთანაც მოხვდა. მთავარი კი ისაა, რომ პრემიერამდე კარგა ხნით ადრე, ამ ავტომობილის ვიზუალური გაცნობის საშუალება მოგვეცა.

რომ არ ვიცოდეთ, ფოტოებზე ”ალფა რომეო მილანოა” ასახული, ის იტალიური კომპანიის პოპულარული ჰეჩბეკი ”მიტო” გვეგონებოდა. მსგავსება აშკარაა. სხვა ”ალფების” მსგავსად, ”მილანოს” სავიზიტო ბარათიც რადიატორის ბადის საფირმო მოყვანილობაა, რომელსაც რაინდის ფარის ფორმა აქვს. გარდა ამისა, ყირადღებას ავტომობილის მომრგვალებული ფორმებიც იქცევს. აშკარაა, რომ იტალიური საავტომობილო დიზაინის ბარაქა არც ამ ავტომობილს აკლია.

ინტერიერის ფოტოებიდან (მართლაც ყოჩაღ, ფოტოების ავტორო) ჩანს, რომ ”მილანო” სპორტული ყაიდის ავტომობილია. მაჩვენებლების დაფის გასანათებლად წითელი და ღია ყვითელი შუქია გამოყენებული. ცენტრალური პანელი კი სიხალვათით გვაოცებს. ამ მსტოვრულ ფოტოებზე ვერც მრავალფუნქციურ მონიტორს დაინახავთ - ეს სპორტულობის ნიშანია (მძღოლი მხოლოდ მთავარ მაჩვენებლებს უნდა უყურებდეს). უკანა კარზე სახელური არ ჩანს - ესეც ”ალფას” სტილია და თანაც, თუ მანქანას შორიდან შეხედავთ, ის შეიძლება სამკარიანი (ესე იგი, სპორტული ჰეჩბეკი) გეჩვენოთ. სახელური კარის უკანა ნაწილზე, უკანა საყრდენშია ჩაყოლებული.

ცნობილია, რომ ”მილანო” ”ფიატის” ჯგუფის C და D სეგმენტებისთვის საერთო პლატფორმაზეა ბაზირებული, რომელიც C-ევოს სახელითაა ცნობილი. ჯერჯერობით უცნობია, ევროპულ ბაზარზე ის წელსვე გამოჩნდება, თუ მერმის, წლის დასაწყისში. სამაგიეროდ, ცნობილია, რომ კონკურენციას 1-ლი სერიის ”ბეემვეს” გაუწევს. ამაში კი მას 1.4 და 1.75-ლიტრიანი, ოთხცილინდრიანი ტურბომოტორები დაეხმარება, რომელთა სიმძლავრეც 200 ცხენის ძალაზე მეტი იქნება. რა თქმა უნდა, ძრავების გამაში დზელის აგრეგატებსაც ვიხილავთ.

ამჯერად სულ ეს არის...

მასკლ ქარების ომში ”შევროლე კამარო” დაწინაურდა

Camaro. Mustang

5 ივლისი

გასული საუკუნის 60-იანი წლებიდან, რაც ”ფორდმა”, ”შევროლემ” და ”დოჯმა” ეგრეთ წოდებული მასკლ ქარების წარმოება დაიწყეს, ბაზრის ამ სეგმენტში მოწინავეობა სამივე კომპანიისთვის უპირველესად, პრესტიჟის საქმედ იქცა. ამ პაექრობას 25 წლით ჩამოშორებული იყო ”დოჯ ჩელენჯერი”, რომელიც ბაზარს შარშან დაუბრუნდა. ამიტომ, მასკლ ქარების კლასში ყველაზე საინტერესო ”ფორდ მუსტანგის” და ”შევროლე კამაროს” მეტოქეობაა.

ბოლო 16 წლის განმავლობაში, ამ დაპირისპირებაში უპირატესობა ”მუსტანგის” მხარეს იყო, მაგრამ წელს ბაზარზე ახალი ”კამარო” გამოვიდა, რაც, როგორც ჩანს ”ბრძოლის ველზე” სიტუაციას რადიკალურად შეცვლის. ყოველ შემთხვევაში, ამ ვარაუდის საფუძველს ის ფაქტი იძლევა, რომ ივნისის თვის განმავლობაში, ”კამარომ” გაყიდვების მაჩვენებლით, ბოლო 16 წელიწადში პირველად შეძლო ”მუსტანგის” ჩამოტოვება.

უფრო კონკრეტულად, ივნისში 9 320 ცალი ”კამარო” გაიყიდა, ”მუსტანგის” ანალოგიური მაჩვენებელი კი 7 362 გაყიდული ავტომობილია, რაც წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, 29.9 პროცენტით ნაკლებია. გაცილებით უკანაა ”დოჯ ჩელენჯერი”, რომელსაც ივნისში მხოლოდ 1 369 მყიდველი გამოუჩნდა, თუმცა ესეც შარშანდელი ივნისის მაჩვენებელზე 34 პროცენტით მეტია. აქვე ისიც უნდა აღინიშნოს, რომ ამ წლის მაჩვენებლებით, მასკლ ქარების ბაზარზე ჯერაც ”მუსტანგი” ლიდერობს, თუმცა მხოლოდ იმის გამო, რომ ახალი ”კამაროს” წარმოება მოგვიანებით დაიწყო და სანამ ეს მოხდებოდა, ”ჯენერალ მოტორსი” გაყიდვებად მხოლოდ ავტომობილზე მიღებულ შეკვეთებს (14 000-ს) ანგარიშობდა.

როგორც ჩანს, სანამ ბაზარზე ”მუსტანგის” ახალი ვერსია გამოჩნდებოდეს, ლიდერობას ”კამარო” დაეუფლება, რომლის გალიდერებასაც დიდწილად კინოეკრანებზე ფილმ ”ტრანსფორმერები 2-ის” გამოჩენამ შეუწყო ხელი. ცნობისათვის, მთელი წლის მონაცემებით, ”კამარომ” ”მუსტანგს” უკანასკნელად 1985 წელს აჯობა.

დაკიდევ, მეტოქე ავტომობილების ფასების შესახებ: ახალი ”შევროლე კამაროს” საბაზო ღირებულება 29 775 დოლარია, მისი ტოპ ვერსიის ფასი კი 34 180 დოლარს აღწევს. ”ფორდ მუსტანგის” ფასი 20 995 დოლარიდან იწყება, მისი ტოპ ვერსია ”შელბი GT500 კუპე” კი 46 325 დოლარი ღირს. რაც შეეხება ”დოჯ ჩელენჯერს”, მისი საბაზო ვერსიის ღირებულება 26 490 დოლარია, ტოპ ვერსია SRT8-ს ფასი კი 37 995 დოლარს აღწევს.

სურათზე: (მარცხნიდან)”შევროლე კამარო”, ”დოჯ ჩელენჯერი” და ”ფორდ მუსტანგი”

”პაგანი” როდსტერ ”ძონდა ჩინკვეს” წარმოებას იწყებს

Pagani Zonda Cinque Roadster

5 ივლისი


ვთქვათ, იტალიური სპორტული სუპერავტომობილის შეძენა მოგინდათ და ჯიბეში შესაფერისი თანხაც გაქვთ. მაგრამ ამ სურვილის გაჩენიდან მინიმუმ ერთი წლის განმავლობაში, მის ყიდვას ვერაფრით შეძლებთ, რადგან მასზე უსაშველო რიგები დგას. ჰოდა, სანამ თქვენი რიგი მოვა, ან ფული გამოგელევათ, ანაც სურვილი გადაგივლით.

და რაიმე გამოსავალი არ არსებობს? - იკითხავთ. რა თქმა უნდა, არსებობს და ამ გამოსავალს იტალიური ფირმა ”პაგანი” შემოგთავაზებთ, რომელიც უკვე რამდენიმე წელია, იტალიური გრანდების - ”ფერარის” და ”ლამბორგინის” ჩრდილში იმყოფება, მაგრამ მათზე არანაკლებ სწრაფსა და მომნუსხველ სუპერავტომობილებს აწარმოებს.

ახლახანს, ”პაგანიმ” თავის პოპულარულ კუპე ”ძონდა ჩინკვეს” ბაზაზე, მისი ღია ვერსია - როდსტერი დაამზადა, რომელსაც კარბონის კომპოზიტისა და ტიტანისგან დამზადებული შასი აქვს და ამის წყალობით, მხოლოდ 1 210 კილოგრამს იწონის.

როდსტერი იმავე, 7.3-ლიტრიანი V12 აგრეგატითაა აღჭურვილი, რომელსაც ”პაგანი” თავის სხვა მოდელებზეც იყენებს. ოღონდ, ამ შემთხვევაში, ძრავი დეფორსირებულია - ”მხოლოდ” 678 ცხენის ძალას და 780 ნიუტონმეტრს იძლვა. ძრავთან შეწყვილებულია ახლახანს შემუშავებული რობოტიზებული სეკვენტალური გადაცემათა კოლოფი. ავტომობილი კი კომპიუტერით მართვად საკიდარს ეყრდნობა, რომელსაც მოძრაობის დროსაც შეუძლია მახასიათებლების შეცვლა. როდსტერ ”ძონდა ჩინკვეს” ადგილიდან 100 კმ/სთ-ს აკრეფა 3.4 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 320 კმ/სთ-ს აღწევს.

ავტომობილი ასევე აღჭურვილია: 19 და 20-დუიმიანი ბორბლებით, რომლებიც ალუმინის მსუბუქი შენადნობისგან მზადდება. ბორბლებზე ჩაცმულია ”პირელის” Pზერო საბურავები, სალონში სულ ორი სავარძელია, რომლებიც კარბონის კომპოზიტისგან მზადდება, გარედან კი მათზე ძვირფასი ტყავია გადაკრული. მუხრუჭები ”ბრემბოს” წარმოებისაა და ისინი კარბონ-კერამიკული მასალებითაა დამზადებული. დაბოლოს, გამოსაბოლქვი სისტემა ტიტანის მსხვილი მილებით ბოლოვდება.

ზემოთ რომ დაგაიმედეთ, ”პაგანისავტომობილების ურიგოდ შეძენა შეიძლება-მეთქი, ეს გადაჭარბებული ოპტიმიზმი იყო, რადგანპაგანითავის როდსტერს მხოლოდ ხუთ ცალს დაამზადებს და ძნელი წარმოსადგენია, მისი შეძენა ნებისმიერმა მსურველმა შეძლოს. თუნდაც, იმის გათვალისწინებით, რომ ეს ავტომობილი 1.8 მილიონი დოლარი ეღირება.

მე-7 სერიის ”ბეემვე” სრულამძრავიანი ტრანსმისიით

BMW 7-Series xDrive

5 ივლისი

გერმანული კომპანია ”ბეემვე” (ბაიერიშე მოტორენვერკე) იტყობინება, რომ მერმის თავის ფლაგმანს, მე-7 სერიის სედანს სრულამძრავიანი (xდრაივ) ტრანსმისიით გამოუშვებს. ამასთან, ასეთი ავტომობილები ორი მოდიფიკაციის სახით - სტანდარტული და გრძელბაზიანი (750Li) დამზადდება.

ბავარიელები ასევე გვამცნობენ, რომ წარმოების დაწყებიდან პირველ ხანებში, სრულამძრავიანი ტრანსმისია მხოლოდ V8 ტურბოძრავებს შეუწყვილდება. ჯერჯერობით გადაწყვეტილი არაა, შესაძლებელია თუ არა ამ ტრანსმისიის V12 ატმოსფერულ ძრავთან ადაპტაცია. სამაგიეროდ, ცნობილია, რომ xდრაივ ტრანსმისია ძრავის მაბრუნი მომენტის დიდ პორციას უკანა ბორბლებს მიაწვდის, რითაც შესაძლებელი გახდება უკანა წამყვანბორბლიანი მოდელებისთვის დამახასიათებელი დინამიკის შენარჩუნება.

პარალელურად, მე-7 სერიისთვის სპორტული M პაკეტიც მზადდება, რომელიც ამ სერიის უკლებლივ ყველა სედანისთვის იქნება ხელმისაწვდომი. ამ პაკეტში შევა აეროდინამიკური დეტალები, რომელთა მეშვეობითაც, ავტომობილის აეროდინამიკური დატვირთვა გაიზრდება, მდგრადობის სტაბილიზაციის სისტემა (მხოლოდ უკანა წამყვანბორბლიანი ვერსიებისთვის) და 19 და 20-დუიმიანი ბორბლები. M7 სედანების გაყიდვები პირველ რიგში აშშ-ში, წელს დაიწყება.

”დალარას” ფორმულის ახალი კლასი - ფორმულინო

Dallara rolls Formulino

5 ივლისი

იტალიური კომპანია ”დალარა” ავტოსპორტის სამყაროში დიდი ავტორიტეტით სარგებლობს. ის ფორმულის ტიპის ღიაბორბლიან სარბოლ ავტომობილებს GP2 სერიის, ”რენოს” მსოფლიო სერიის, ფორმულა 3-ის თითქმის ყველა სერიის, ინდი რეისინგ ლიგისთვის (იგივე ინდი ქარის), ასევე გრანდ ამერიკენის და ლე მანის სერიისთვის ამზადებს. გარდა ამისა, შიგადაშიგ, ფორმულა 1-ის სხვადასხვა პროექტებშიც მონაწილეობს.

მაგრამ როგორც ჩანს, ”დალარას” ეს არ აკმაყოფილებს და აი, კომპანიამ თავად ჩამოაყალიბა ახალი კლასი ”ფორმულინო” (იტალიურად პატარა ფორმულა), რომლის დანიშნულებაც, დამწყები მრბოლების მიერ ღიაბორბლიანი ავტომობილების მართვის გამოცდილების მიღებაა. კომპანიის ხელმძღვანელი ჯან პაოლო დალარა ირწმუნება, რომ ”ფორმულინოს” ბოლიდები აბსოლუტურად გამოუცდელი მრბოლებისთვისაც კი ადვილი ასათვისებელი იქნება.

სულ სამი სხვადასხვა დონის ”ფორმულინოს” კლასის ბოლიდი იქმნება. ესენია ბეის (საბაზო), პლუსი (საბაზოზე უკეთესი) და პრო (პროფესიონალი). სამივე დონის ”ფორმულინოს” განსხვავებული საკიდარი და აეროდინამიკური პაკეტი ექნება. მათი შასი კარბონის კომპოზიტისგან დამზადებული მონოკოკია. სამივე დონის ბოლიდებზე კი ძრავებს კომპანია ”ჰიულენდის” წარმოების FTR გადაცემათა კოლოფი შეუწყვილდება, რომელსაც 260 ცხენის ძალამდე სიმძლავრის ძრავების მიერ გამომუშავებული მაბრუნი მომენტის ათვისება შეუძლია.

უფრთო ”ფორმულინო ბეისი” 38 500 ევრო ეღირება, მინიმალური აეროდინამიკური პაკეტით აღჭურვილი ”ფორმულინო პლუსის” ღირებულება 52 000 ევროა, ყველაზე ძვირი კი ”ფორმულინო პროა”, რომლის ფასიც 65 000 ევროს მიაღწევს.

სურათზე მარცხნიდან: ფორმულინო პლუს, პრო და ბეის

”კადილაკი” ახალ პრემიუმ სედანს ორ წელიწადში გამოუშვებს

Cadillac XTS

5 ივლისი

2011 წლიდან ამერიკული კომპანია ”ჯენერალ მოტორსი”, თავის კანადურ ქარხანაში პრემიუმ კლასის ახალი სედანის - ”კადილაკ XTS-ის” წარმოებას დაიწყებს. ეს ავტომობილი ”კადილაკის” ახლანდელ ფლაგმან DTS-ს შეცვლის. გამოცემა ”ნეიშნლ პოსტისთვის” ასევე ცნობილი გახდა, რომ იმავე, კანადურ საწარმოში, ”გენერლები” ახალი ”კადის” გარდა, ”შევროლე კამაროს”, ”შევროლე იმპალას” და ”ბიუიკ რეგალსაც” გამოუშვებენ. ცნობისათვის, ეს უკანასკნელი ევროპის 2009 წლის საუკეთესო ავტომობილის, ”ოპელ ინსინიას” ბაზაზე დამზადდება.

”ინსინიას” პლატფორმას (ეპსილონ II), ოღონდ მოდერნიზებულს, გენერლები XTS-ზეც გამოიყენებენ, რომელსაც წამყვანი წინა ბორბლები აქვს. რა თქმა უნდა, ამ ეტაპზე ახალი ავტომობილის შესახებ ინფორმაცია არ ხმაურდება. ცნობილია მხოლოდ ის, რომ ბაზარზე მას ისეთი სერიოზული კონკურენტები ეყოლება, როგორებიცაა ”აუდი A8”, მე-7 სერიის ”ბეემვე” და ”მერსედეს-ბენცის” S-კლასის სედანი.

”კადილაკის” ახლო მომავლის გეგმებში ასევე შედის ორადგილიანი კუპე ”კონვერჯის” წარმოება, რომლის კონცეპტუალური ვერსიის დებიუტიც წელს, დეტროიტის ავტო შოუზე შედგა. ასევე იგეგმება კომპაქტურ სედან BLS-ის განახლებაც, რომელიც ამერიკულმა კომპანიამ სპეციალურად ევროპის ბაზრისთვის შექმნა, თუმცა იქ წარმატებას ვერ მიაღწია.

ჰამილტონი სენას ბოლიდზე ვერ დაჯდება

Formula 1

5 ივლისი

გუდვუდში მიმდინარე სიჩქარის ფესტივალზე, მსოფლიოს მოქმედი ჩემპიონი, ბრიტანელი ლუის ჰამილტონი, ფორმულა 1-ის ისტორიაში ყველაზე დომინანტი ბოლიდით, ”მაკლარენ MP4/4-ით” უნდა გამოსულიყო, მაგრამ ამის საშუალება არ მიეცა, რადგან ავტომობილს გადაცემათა კოლოფი მაშინ დაუზიანდა, როდესაც მის საჭეს ლეგენდარული ბრაზილიელის, აირტონ სენას დისშვილი ბრუნო სენა უჯდა (სურათზე).

საჩვენებელი გამოსვლის დროს, ავტომობილზე მოულოდნელად ვიბრაცია წარმოიქმნა. ბოქსში შესვლის შემდეგ, მექანიკოსებმა დაადგინეს, რომ ვიბრაციის მიზეზი გადაცემათა კოლოფში წარმოქმნილი გაუმართაიობა იყო, უფრო საგულდაგულო შემოწმების შემდეგ კი გაირკვა, რომ კოლოფს რემონტი სჭირდება. რამდენადაც აგრეგატი უნიკალურია და მას ”მაკლარენი” დიდი ხანია, აღარ აწარმოებს, რემონტს დიდი დრო დასჭირდება. ამდენად, ჰამილტონს გუდვუდში ამ ბოლიდით განავარდების საშუალება წელს აღარ მიეცემა.

”ძალიან გაწბილებული ვარ. გუდვუდის ფესტივალს მოუთმენლად ველოდი, ”მაკლარენის” პერსონალი კი მანქანას დიდი მონდომებით ამზადებდა. MP4/4 ლეგენდარული მანქანაა, რომლითაც აირტონ სენამ პირველი ტიტული მოიპოვა. ამიტომ, ძალიან მინდოდა ფესტივალზე მისი გატარება. ბრუნომ სამი წრე გაიარა, მეოთხეზე კი კოლოფი დაზიანდა. რას იზამ, ხდება ხოლმე. დღეს მე შარშანდელი ”მაკლარენ MP4-23-ით” ტრასაზე ორჯერ გამოვალ, შემდეგ კი ”მერსედეს-ბენც SLR მაკლარენზე” გადავჯდები. ისე კი, კარგია თუნდაც ის, რომ მაყურებელმა MP4/4-ის ხილვა შაბათს მაინც შეძლო”, - განაცხადა გულდაწყვეტილმა ჰამილტონმა.

ცნობისათვის, ”მაკლარენ MP4/4” სახელოვანი სამხრეთაფრიკელი ინჟინრის, გორდონ მარის და მისი ამერიკელი კოლეგის, სტივ ნიკოლზის მიერაა დაპროექტებული. მარიმ ამ მანქანის პროექტირებისას, მის მიერვე 1986 წელს შექმნილი ”ბრებჰემ BT55-ზე” (ყველაზე დაბალი ბოლიდი ფ1-ის ისტორიაში) გამოყენებული ინჟინრული გადაწყვეტები გამოიყენა. ამათგან ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ის იყო, რომ პილოტი მონოკოკში პრაქტიკულად იწვა, რისი წყალობითაც, დაბლა იწევდა ავტომობილის სიმძიმის ცენტრი და შესაძლებელი ხდებოდა მისი პროფილის განივკვეთის ფართობის შემცირება, რაც დიდ სიჩქარეებზე შემხვედრი ჰაერის წინააღმდეგობას ამცირებდა.

1988 წლის სეზონში, აირტონ სენამ და ფრანგმა ალენ პროსტმა, ”მაკლარენ MP4/4-ით” 16-დან 15 ეტაპი მოიგეს და 15 პოულ პოზიცია დაიკავეს. საბოლოოდ, პროსტმა 105 ქულა დააგროვა, სენამ - 94, მაგრამ იმის გამო, რომ იმ დროს, საბოლოო ჩათვლაში მხოლოდ 11 საუკეთესო შედეგი შედიოდა, სენას 90 ”ჯანმრთელი” ქულა დაუგროვდა, პროსტს კი - 87 და ჩემპიონიც ბრაზილიელი გახდა.

ბეემვე X1-ის დებიუტი ვირტუალურ სამყაროში

BMW X1

5 ივლისი




გასული კვირის ბოლო დღეებში, ავტოსამყაროს მთავარი პერსონაჟი გერმანული კომპანია ”ბეემვე” იყო, რომელმაც ინტერნეტით ჯერ თავისი უახლესი X1-ის ფოტოები, შემდეგ ტექნიკური მონაცემები და ბოლოს ფასები, ოფიციალურად გამოაქვეყნა. ფაქტობრივად, ვირტუალურ სამყაროში, ბავარიელთა უგზოობის მეოთხე მოდელის მსოფლიო პრემიერა შედგა. რეალურ ავტომობილს საზოგადოება ფრანკფურტის ავტო შოუზე იხილავს, მისი გაყიდვები კი გამოფენის დასრულებისთანავე დაიწყება.

ამგვარად, სამოდელო გამაში უგზოობის ავტომობილების რაოდენობით, ”ბეემვე” თავის მთავარ კონკურენტ ”მერსედეს-ბენცს” გაუტოლდა. როცა X1-ის გაყიდვები დაიწყება, ეს ბავარიელთა საწარმოო პროგრამაში უგზოობის მეოთხე მოდელი იქნება.

ერთი შეხედვით შეიძლება ითქვას, რომ X1-ის გარეგნობაში მისი უფროსი ნათესავების - X3-ის, X5-ის და X6-ის ექსტერიერის ზოგიერთ დეტალთან მსგავსება შეინიშნება. მაგრამ რეალურად, ეს სრულიად განსხვავებული ავტომობილია, რომლის დიზაინშიც, კომპანიის კორპორატიული სტილიც თავისებურად აისახა. ფაქტობრივად, შარშან, პარიზის ავტოგამოფენაზე წარდგენილი კონცეპტუალური X1 არც შეცვლილა. უბრალოდ, სანამ კონვეიერზე დადგებოდა, მას უკანა სტოპ-ფარები და ბამპერიც ოდნავ გადაუკეთეს.

გავრცელებული ფოტოების მიხედვით შეიძლება ითქვას, რომ X1-ის ინტერიერი X3-ისაზე მდიდრულად და კომფორტულად გამოიყურება. არადა, ე გაბარიტებით, მასზე 112 მილიმეტრით მოკლე, 60 მილიმეტრით ვიწრო და 140 მილიმეტრით დაბალია. ბავარიელები ახლავე ამბობენ, რომ ეს განსხვავება კიდევ უფრო გაიზრდება, როდესაც ბაზარზე მეორე თაობის X3 გამოვა.

სალონში ყურადღებას ”ბეემვეს” ძველი, ჯერ არდავიწყებული სტილის დაბრუნება იქცევს - ცენტრალური დაფა ოდნავ მძღოლისკენ იყურება, რაც მასზე მოთავსებული მართვის საშუალებების უფრო ადვილად გამოყენების საშუალებას იძლევა. სხვათა შორის, ანალოგიურადაა შესრულებული Z4-ის და ახალი მე-7 სერიის ცენტრალური დაფებიც. X1-ის დაფაზე ყველაზე მაღლა დიდრონი მონიტორი მოთავსებულა, რომლითაც ავტომობილის თითქმის ყველა სისტემის (მათ შორის, ძრავის და ტრანსმისიის) მუშაობის გაკონტროლება შეიძლება. გარდა ამისა, მონიტორი გასართობ და სხვა დამხმარე სისტემებსაც ემსახურება. ყველაფრის მართვას კი ელექტრონული სისტემა iდრაივ უზრუნველყოფს.

მართალია, გაბარიტებით X3-ზე პატარაა, მაგრამ X1 მაინც მის (მოდერნიზებულ) პლატფორმაზეა ბაზირებული. შესაბამისად, ძრავებიც და სრულამძრავიანი ტრანსმისიაც (xდრაივ) მისგანვე მიიღო. ახალი ავტომობილის საბაზო ვერსიებია xდრაივ18i და დიზელის xდრაივ18d. მოსალოდნელია, რომ ევროპაში ყველაზე პოპულარული ვერსია xდრაივ20d გახდება (177 ცხენის ძალით), რომელიც 100 კილომეტრის გასავლელად მხოლოდ 5.8 ლიტრ დიზელის საწვავს მოიხმარს, რაც უგზოობის მოდელისთვის შესანიშნავი მაჩვენებელია. X1-ის ტოპ ვერსია კი xდრაივ28i იქნება, რომლის მაქსიმალური სიჩქარეც 230 კმ/სთ-ს აღწევს. მოგვიანებით, ბავარიელები მყიდველს მონოამძრავიან სისტემით (sდრაივ) აღჭურვილ X1-საც შესთავაზებენ, რომელსაც, რა თქმა უნდა, უკანა წამყვანი ბორბლები ექნება.

დაბოლოს ფასები: გერმანიაში xდრაივ18d-ს სასტარტო ფასი 27 200 ევრო იქნება, ტოპ ვერსია xდრაივ28i კი 41 500 ევრო ეღირება. ამასთან, ყველაზე დაბალფასიან მოდელებს დილერები მომავალი წლიდან მიიღებენ.

მაკლარენი” განვითარების სტრატეგიას ცვლის

Formula 1

5 ივლისი

”მაკლარენის” ხელმძღვანელობამ გადაწყვიტა, რომ თავის ჭირვეულ ბოლიდ MP4-24-ის სრულყოფისთვის, უფრო კონსერვატული მეთოდები გამოიყენოს. სეზონის დაწყებიდან გუნდი სიახლეების ზედმეტი გააზრების გარეშე დანერგვას ცდილობდა და ამდენად, უფრო ალალბედის იმედზე იყო, ვიდრე პრაგმატული ტაქტიკური მონახაზისა.

დღეს კი გუნდის შეფი მარტინ უიტმარში აცხადებს, რომ ბრიტანეთის დიდი პრიზის შემდეგ, ტაქტიკის შეცვლა გადაწყდა, რაც ალბათ სწრაფ შედეგებს არ მოიტანს, თუმცა ინჟინრების ძალისხმევას გაცილებით პრაგმატულ მიმართულებას მისცემს.

”მაკლარენის” ინჟინრებს მომდევნო ეტაპებისთვის რამდენიმე სიახლე აქვთ მომზადებული, რომლებიც ძველი სტრატეგიით, უმალ დაინერგებოდა. მაგრამ ახლა სიტუაცია შეიცვალა და სანამ ისინი ბოლიდზე გადაინაცვლებდნენ, კომპიუტერულ სიმულატორებზე და აეროდინამიკურ მილში საგულდაგულო, კომბინირებული ტესტირების გავლა მოუწევთ.

უიტმარში ამბობს, რომ აქამდე რამდენიმე სიახლე მეტოქე გუნდების ტექნიკის წაბაძვით შეიმუშავეს, მაგრამ ეს პრაგმატული განსჯის გარეშე, ისე ხდებოდა, რომ ზოგჯერ წესიერად არც ვიცოდით, რა შედეგს მოგვიტანდაო. ამგვარ მიდგომას სხვა გუნდებიც ძალიან ხშირად იყენებენ, მაგრამ ასე მხოლოდ დროის სიმცირის გამო ხდება და სასურველი შედეგი იშვიათად მოაქვს.

ამ ეტაპზე, MP4-24-ის ყველაზე პრობლემური ნაწილი მისი წინა საკიდარი და აეროდინამიკური პაკეტია, რის გამოც, ვერაფრით ხერხდება წინა ბორბლების გზასთან ჩაჭიდების სასურველი ხარისხის მიღწევა. ჰოდა, აეროდინამიკურ მილში სწორედ წინა ანტი ფრთა და ზოგიერთი აეროდინამიკური ელემენტი გადის შემოწმებას, რომლების მომზადებაც შესაძლოა, გერმანიის დიდ პრიზისთვისაც მოესწროს.

გაცილებით სერიოზულ ცვლილებებს გუნდი უნგრეთის და ევროპის დიდი პრიზებისთვის ამზადებს. ეს ორი რბოლა ნელ ტრასებზე (ჰუნგარორინგსა და ვალენსიას ქუჩაში) ტარდება და მანქანებსაც სრულიად განსხვავებული აეროდინამიკური პაკეტი დასჭირდებათ, რომლებსაც სწრაფ ტრასებზე ვერ გამოიყენებენ.

სხვათა შორის, ”მაკლარენში” მიაჩნიათ, რომ ამ სეზონში მათი მანქანა უფრო ნელ ტრასებთანაა მისადაგებული. ასე უნდა ყოფილიყო მონაკოში, სადაც მსოფლიოს მოქმედ ჩემპიონ ლუის ჰამილტონს კვარცხლბეკის იმედი ჰქონდა, თუმცა კვალიფიკაცია ავარიით დაასრულა, რამაც რბოლაში თავის გამოჩენის საშუალება არ მისცა.

ნაიჯელ მენსელი ფორმულა რენოს საჭესთან

5 ივლისი

დღეს, ფორმულა ”რენოს” ბრიტანულ ეტაპზე, რომელსაც სილვერსტოუნი უმასპინძლებს, მსოფლიოს 1992 წლის ჩემპიონი, ბრიტანელი ნაიჯელ მენსელი, თავისი უმცროსი შვილის, გრეგ მენსელის ბოლიდით, რამდენიმე საჩვენებელ წრეს გაივლის. გუშინ ის პირველად მიუჯდა ამ ბოლიდის საჭეს და მასთან გასაცნობი სესიაც ჩაატარა.

მსოფლიოს ყოფილი ჩემპიონის საუკეთესო დრო, ფორმულა რენოს საუკეთესო პილოტებისასთან შედარებით, ექვსი წამით უარესი იყო. მაგრამ გასაკვირი არაფერი იქნება იმაში, რომ კვირას ტრასაზე მაყურებლის უმეტესობა იმისთვის მივა, რომ სახელოვანი ”ბიგ ნაიჯი” ტრასაზე კიდევ ერთხელ იხილოს.

”კვალიფიკაციის წინ გრეგმა თავისი მანქანა ცოტა ხნით დამითმო და მგონი, არ დავაღალატე - არც ძრავი ჩამქრობია და არც გავფრენილვარ. ტიტული იმ მანქანით მოვიგე, რომელსაც ”რენოს” ძრავი ედგა და მოხარული ვარ, რომ ფრანგული ძრავების სიმძლავრის შეგრძნების საშუალება კიდევ ერთხელ მომეცა. მახსოვს, ”ჰანგარ სტრაიტის” დაღმართზე, თითქმის ათას ცხენისძალიანი ძრავი როგორ მიგვაქანებდა. ერთხელ, ”ბეკეტსის” (მოსახვევის სახელია) წინ სატერფულები ამერია და კიდევ კარგი, დროულად მოვასწარი რეაგირება. მაშინ მარცხენა ფეხით დამუხრუჭებას მიუჩვეველი ვიყავი და შეცდომაც ამან დამაშვებინა. თუმცა, ამასაც მალე მივეჩვიე. დღეს კი, მინდა მადლობა გადავუხადო ”რენოს” იმისათვის, რომ საჩვენებელი გამოსვლის წინ, მანქანასთან გაცნობის საშუალება მომცა”, - განაცხადა მენსელმა, ვინც საჩემპიონო სეზონში 9 ეტაპი მოიგო, მათ შორის, პირველი ხუთი ზედიზედ.

ცნობისათვის, ნაიჯელის უფროსი შვილი, ლეო მენსელი წელს ლე მანის სერიის რბოლებში გამოდის, უმცროსი გრეგი კი ფორმულა ”რენოს” პილოტია. სილვერსტოუნზე საკვალიფიკაციო სესიაზე მან მე-12 შედეგი აჩვენა.