Wednesday, December 22, 2010

ჩინური ”გრეიტ უოლი” ავტომობილებს ბულგარეთში გამოუშვებს

Great Wall to Build Cars in Bulgaria

21 დეკემბერი

ერთი შეხედვით, იმ ფაქტში, რომ მალე ჩინური კომპანია ბულგარეთში ავტომობილების წარმოებას დაიწყებს, განსაკუთრებული არაფერია. თუმცა, ამაში ერთი ნიუანსი მაინც არსებობს - ”გრეიტ უოლი” პირველი ჩინური კომპანიაა, რომელიც ავტომობილების წარმოებას, ევროკავშირის წევრ ქვეყანაში დაიწყებს. და ამ წამოწყების ინიციატორი ჩინური კომპანია კი არა, ბულგარელი მილიარდერი, სახელად გრიშა განჩევია.

მისმა კომპანია ”ლიტექსმა” ქარხნის მშენებლობისთვის საჭირო 130 მილიონი დოლარის 90 პროცენტი გამოყო. დანარჩენ 10 პროცენტს კი ჩინური კომპანია გაიღებს. საწარმო ქალაქ ბაჰოვიცას მახლობლად აშენდება. მასში წლიურად 50 000 ცალ სედანს, პიკაპსა და უგზოობის ავტომობილს გამოუშვებენ. ოღონდ, ჯერ უცნობია, რომელ ავტომობილებზეა ლაპარაკი და რა ტექნიკური მონაცემები ექნება მათ. სავარაუდოდ, ქარხანაში 1 220 ადამიანი დასაქმდება

”გრეიტ უოლმა” ბულგარეთზე არჩევანი იმის გამო შეაჩერა, რომ იქ წარმოება გაცილებით იაფი დაჯდება, ვიდრე ევროკავშირის სხვა ქვეყნებში. ”ლიტექსის” წარმოების მენეჯერი პლამენ ლიკიოვი ამბობს, რომ გლობალურმა ეკონომიკურმა კრიზისმა ბულგარეთიც ძლიერ დააზარალა და ახლა იქ სამუშაო ადგილების შექმნა მისწრებაა.

დასაწყისში, ”გრეიტ უოლი” ბულგარულ საწარმოს ავტომობილების სრულ კომპლექტს მიაწვდის და ადგილზე მათ მხოლოდ ააწყობენ. ამასთან, მინიმუმამდე იქნება დაყვანილი ავტომატიზებული ხაზების რაოდენობა, რაც წარმოების პროცესს გაამარტივებს. თუმცა, ამის გამო, ხელით შრომა გაიზრდება. სრულფასოვანი ქარხნის ამოქმედების შემთხვევაში, რომელშიც კონვეიერები იმუშავებენ, პარტნიორებს 500 მილიონიდან 1 მილიარდ დოლარამდე ინვესტიციის გაღება მოუწევთ. არსებობს ვარაუდი, რომ ბულგარეთში აწყობილი ჩინური ავტომობილები, ევროპულ ბაზარზე ფეხს ვერ მოიკიდებს. თუმცა, განჩევი იმედოვნებს, რომ აღმოსავლეთ ევროპის მყიდველებს, მის ქარხანაში გამოშვებული ავტომობილები, დაბალი ფასით მიიზიდავს.

”მერსედეს ბენცის” მუზეუმს წელს 650 ათასი მნახველი ჰყავდა

Mercedes-Benz Museum, a Hit in 2010

21 დეკემბერი

ბოლო წლებში, ბევრმა საავტომობილო კომპანიამ გააცნობიერა, რომ მოგების მოტანა, ავტომობილების გაყიდვის გარდა, სხვა რამეებსაც შეუძლია. მაგალითად, აქსესუარებს, სიმბოლიკას და... ისტორიას. ოღონდ, ისტორიას მუზეუმების სახით. ამ მხრივ, ყველაზე მეტად გერმანული კომპანიები აქტიურობენ, რომლებსაც უმაღლესი სტანდარტების შესაბამისი მუზეუმები აქვთ გახსნილი და წლიურად ათიათასობით დამთვალიერებელს მასპინძლობენ.

მათ შორის, ერთ-ერთი ყველაზე საუკეთესო მუზეუმი ”მერსედეს ბენცს” აქვს, სადაც შტუტგარტული ავტოგიგანტის ისტორიის ერთ დღეში დათვალიერება შეიძლება და სადაც კიდევ ერთხელ დარწმუნდებით, რომ ავტომობილი მხოლოდ მეტალის და მოძრავი დეტალების მოწესრიგებული გროვა არ არის და რომ მის შესაქმნელად, ყოველთვის საუკეთესო ტვინები მუშაობენ.

სხვათა შორის, ”მერსედეს ბენცის” მუზეუმი მერმისს კიდევ უფრო აქტუალური იქნება - სრულდბეა 125 წელი მას შემდეგ, რაც კარლ ბენცმა თავისი პირველი ავტომობილის დაპატენტებაზე შეიტანა განაცხადი. შესაბამისად, მუზეუმს წინა წლებთან შედარებით, გაცილებით მეტი დამთვალიერებელი ეყოლება.

ცნობისათვის, როგორც ”მერსედეს ბენცის” მიერ გავრცელებულ განცხადებაში წერია, წელს მუზეუმს 650 000 დამთვალიერებელი ჰყავდა. მუზეუმის მონაცემებით, დამთვალიერებელთა 27 პროცენტი უცხოელია, რომელთა უმეტესობაც, გერმანიას სწორედ იმ მიზნით ეწვია, რომ საავტომობილო სამყაროს ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული მარკის ისტორია საკუთარი თვალით ეხილა.

”ფაქტი, რომ ზედიზედ მეხუთე წელია, ჩვენი მუზეუმის დამთვალიერებელთა რაოდენობა იზრდება, სიამაყით აღგვავსებს. ეს გვიჩვენებს, რომ მუზეუმის ჩვენეული კონცეპცია კარგად მუაობს. გარდა იმისა, რომ ვიზიტორებს ჩვენი კომპანიის წარსულს, აწმყოს და მომავალს ვაცნობთ, იმის საშუალებაც გვეძლევა, რომ აქ სხვადასხვა ღონისძიება და გამოფენა ჩავატაროთ”, - ამბობს ”მერსედეს ბენც კლასიკის” მენეჯერი მიხაელ ბოკი.

მუზეუმში სამქიმიანთა ისტორია რამდენიმე მიმართულებითაა წარმოდგენილი. რა თქმა უნდა, მთავარი ბრენდის ისტორიაა, რომელთან ერთადაც, მისი მანქანების აგებულებას, მოტორსპორტის ისტორიას, კომერციულ ავტომობილებს, ტექნოლოგიების განვითარებასა და რა თქმა უნდა, კლასიკურსა და თანამედროვე, ასევე კონცეპტუალურ ავტომობილებს გაეცნობით.