Tuesday, September 29, 2009

”რენოს” ოთხი ელექტრონული ”მუშკეტერი”

Renault in Frankfurt

29 სექტემბერი

რენოს ელექტრომობილები
...................................................
ფრანკფურტში ახლახანს დასრულებულ საავტომობილო შოუზე ელექტრომობილებით ვერავის გააკვირვებდი - ყველა დიდი კომპანია ავტოინდუსტრიაში მოსალოდნელი დიდი შემობრუნებისთვის ემზადება. ამ მზადების მთავარი მიზანი კი ენერგიის ალტერნატიულ წყაროზე მომუშავე ავტომობილების წარმოების ათვისებაა.
რენო ტვიზი Z.E.
...................................................
ელექტრომობილებისწარმოებისთვის მზადების საქმეში ერთ-ერთი მოწინავე ”რენო” და მისი იაპონელი პარტნიორი ”ნისანია”, რომლებიც საერთაშორისო პროექტ ”ბეტერ პლეისის” ფარგლებში, ერთდროულად, რამდენიმე ელექტრომობილის პროექტს ამუშავებენ. და აი, ფრანკფურტში ფრანგულმა კომპანიამ ოთხი ასეთი ავტომობილის პროტოტიპი წარმოადგინა, ავტომობილებისა, რომელთა სერიული წარმოების დაწყებაც 2011 წლიდან იგეგმება.
რენო ზოე Z.E.
................................................

ამ ოთხეულში ყველანაირი ზომისა და გემოვნების შესაფერის ავტომობილს ნახავთ. მათ შორის ყველაზე პატარა ორადგილიანია, სახელად ”ტვიზი Z.E.”, მეორეა სუბკომპაქტური ფსევდოკუპე ”ზოე Z.E.”. დანარჩენი ორი კი სერიული ავტომობილების - ფურგონ ”კანგუსა” და სედან ”ფლუენსის” პლატფორმაზეა ბაზირებული.

”ტვიზი Z.E.” კიდევ უფრო მოკლეა (2.30 მეტრი), ვიდრე ”პეჟოს” კონცეპტუალური BB1, რომლის პირველად ნახვა ასევე ფრანკფურტში იყო შესაძლებელი, მისი სიგანე კი მეტრზე ოდნავ მეტია (1.13 მეტრი). ავტომობილი ორადგილიანია და მასში მგზავრის სავარძელი მძღოლის სავარძლის უკანაა მოთავსებული. მწარმოებლის მიერ მოწოდებული ინფორმაციით, ამ ჯუჯას მხოლოდ 60 ლიტრი მოცულობის ნვირთის გადატანა შეუძლია.

რენო კანგუ Z.E.
................................................
ავტომობილი 20-ცხენისძალიანი (მისი მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი 70 ნიუტონმეტრია) ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, რომელსაც ენერგიით ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკი კვებავს. მათი ტევადობა კი საკმარისია იმისათვის, რომ ავანგარდული გარეგნობის მქონე ”ტვიზიმ” გაუჩერებლად 100 კილომეტრი განვლოს. ავტომობილის მაქსიმალური სიჩქარე 75 კმ/სთ-ია. საყოფაცხოვრებო ელექტროქსელიდან აკუმულატორების სრული დამუხტვისთვის კი დაახლოებით სამსაათნახევარია საჭირო.

რენო ფლუენს Z.E.

.................................................

დანარჩენი სამი ელექტრომობილი ერთი და იგივე აგრეგატითაა აღჭურვილი. ესაა 95-ცხენისძალიანი (და 226-ნიუტონმეტრიანი) ელექტროძრავი, რომელიც ელექტროენერგიას ასევე ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკისგან (უფრო დიდი ტევადობის, ვიდრე ”ნვიზისაა”) ღებულობს. ამ ბლოკის ტევადობა კი საკმარისია იმისათვის, რომ ”ზოე-მ”, ”კანგუმ” და ”ფლუენსმა” 160 კილომეტრი განვლონ. აკუმულატორების სრული დამუხტვისთვის კი 4-8 საათია საჭირო.

რაც მთავარია, ყველა ავტომობილი, აკუმულატორების სწრაფად შეცვლის სისტემითაა აღჭურვილი, რომელიც ბლოკის სულ რაღაც სამ წუთში შეცვლის საშუალებას იძლევა. ეს სისტემა პროექტ ”ბეტერ პლეისის” ფარგლებში შემუშავდა და მისი მთავარი მიზანი ისაა, რომ ელექტრომობილების ღირებულება მნიშვნელოვნად შემცირდეს - ავტომობილების ღირებულებაში ძვირადღირებული აკუმულატორების ფასი აღარ შევა. სამაგიეროდ, ამ ფასს ენერგიის შევსების, უფრო სწორედ კი, დასამუხტ სადგურებზე განმუხტულის ნაცვლად დამუხტული აკუმულატორების დაყენებისას, ენერგიის საფასურის აღებისას გაითვალისწინებენ.