”რენოს” ოთხი ელექტრონული ”მუშკეტერი”
Renault in
29 სექტემბერი



ამ ოთხეულში ყველანაირი ზომისა და გემოვნების შესაფერის ავტომობილს ნახავთ. მათ შორის ყველაზე პატარა ორადგილიანია, სახელად ”ტვიზი Z.E.”, მეორეა სუბკომპაქტური ფსევდოკუპე ”ზოე Z.E.”. დანარჩენი ორი კი სერიული ავტომობილების - ფურგონ ”კანგუსა” და სედან ”ფლუენსის” პლატფორმაზეა ბაზირებული.
”ტვიზი Z.E.” კიდევ უფრო მოკლეა (2.30 მეტრი), ვიდრე ”პეჟოს” კონცეპტუალური BB1, რომლის პირველად ნახვა ასევე ფრანკფურტში იყო შესაძლებელი, მისი სიგანე კი მეტრზე ოდნავ მეტია (1.13 მეტრი). ავტომობილი ორადგილიანია და მასში მგზავრის სავარძელი მძღოლის სავარძლის უკანაა მოთავსებული. მწარმოებლის მიერ მოწოდებული ინფორმაციით, ამ ჯუჯას მხოლოდ 60 ლიტრი მოცულობის ნვირთის გადატანა შეუძლია.


რენო ფლუენს Z.E.
.................................................
დანარჩენი სამი ელექტრომობილი ერთი და იგივე აგრეგატითაა აღჭურვილი. ესაა 95-ცხენისძალიანი (და 226-ნიუტონმეტრიანი) ელექტროძრავი, რომელიც ელექტროენერგიას ასევე ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკისგან (უფრო დიდი ტევადობის, ვიდრე ”ნვიზისაა”) ღებულობს. ამ ბლოკის ტევადობა კი საკმარისია იმისათვის, რომ ”ზოე-მ”, ”კანგუმ” და ”ფლუენსმა” 160 კილომეტრი განვლონ. აკუმულატორების სრული დამუხტვისთვის კი 4-8 საათია საჭირო.
რაც მთავარია, ყველა ავტომობილი, აკუმულატორების სწრაფად შეცვლის სისტემითაა აღჭურვილი, რომელიც ბლოკის სულ რაღაც სამ წუთში შეცვლის საშუალებას იძლევა. ეს სისტემა პროექტ ”ბეტერ პლეისის” ფარგლებში შემუშავდა და მისი მთავარი მიზანი ისაა, რომ ელექტრომობილების ღირებულება მნიშვნელოვნად შემცირდეს - ავტომობილების ღირებულებაში ძვირადღირებული აკუმულატორების ფასი აღარ შევა. სამაგიეროდ, ამ ფასს ენერგიის შევსების, უფრო სწორედ კი, დასამუხტ სადგურებზე განმუხტულის ნაცვლად დამუხტული აკუმულატორების დაყენებისას, ენერგიის საფასურის აღებისას გაითვალისწინებენ.