Tuesday, April 19, 2011

ქროსოვერი „შევროლე ვილტი“ დებიუტისთვის ემზადება

GM Volt Crossover Is One Step Closer to Production

19 აპრილი

ჯერ სულ რამდენიმე თვე გავიდა, რაც „ჯენერალ მოტორსმა“ სვლის გაზრდილი სიშორის ელექტრომობილ „შევროლე ვოლტის“ წარმოება დაიწყო და უკვე ამ ტიპის ავტომობილების გამის გაფართოებაზე ზრუნავს. უკვე დიდი ხანია, “ვოლტის“ ბაზაზე ქროსოვერის შესამუშავებლად მიდის მუშაობა.

ავტოგიგანტმა ამ ავტომობილის კონცეპტუალური ვერსია, სახელად „შევროლე ვოლტ MPV5“, რამდენიმე გამოფენაზეც წარადგინა. ახლახანს კი „გენერლებმა“ დააპატენტეს სახელი „ქროსვოლტი“, რომლითაც, როგორც ჩანს, მალე ბაზარზე თავიანთ ახალ ავტომობილს გამოუშვებენ. სავარაუდოდ, ამერიკული კომპანია, თავის ახალ ელექტრომობილს რომელიმე უახლოეს გამოფენაზე გაგვაცნობს.

კონცეპტუალური „შევროლე ვოლტ MPV5“ სერიულ „შევროლე ვოლტზე“ 181 მილიმეტრით გრძელი, 73 მილიმეტრით განიერი და 182 მილიმეტრით მაღალია. ამასთან, მათს ბაზებს შორის სხვაობა 15 მილიმეტრია, ქროსოვერის სასარგებლოდ. შესაბამისად, ავტომობილი უფრო დამძიმებულიცაა, რაც ნაწილობრივ, აკუმულატორების დამატების ხარჯზე მოხდა. მნიშვნელოვნადაა გაზრდილი საბარგულის მოცულობა. კერძოდ, ის 863 ლიტრს უდრის, თუმცა სავარძლების უკანა რიგის დაკეცვის შემთხვევაში, ის 1764 ლიტრამდე იზრდება.

„შევროლე ვოლტ MPV5“ იმავე აგრეგატებითაა აღჭურვილი, რომლებიც „ვოლტს“ ამოძრავებენ. წამყვანია ელექტროძრავი, რომლის მაქსიმალური სიმძლავრეც 154 ცხენის ძალაა. ის ენერგიას ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკისგან ღებულობს, რომელიც, საყოფაცხოვრებო ქსელის გარდა, შიდაწვის ძრავასთან (1.4-ლიტრიანი) დაკავშირებული გენერატორითაც იღებს შევსებას.

ჯერჯერობით დაზუსტებული არაა ამ ავტომობილის ტექნიკურ დინამიკური მახასიათებლები. ამის მიზეზი ისაა, რომ შესაძლოა, სვლის სიშორის გასაზრდელად, ქროსოვერი უფრო ტევადი აკუმულატორებით, ან საწვავის უფრო დიდი ავზითაც აღიჭურვოს. მეორე ვარიანტი ავტომობილის ღირებულებას დიდად არ გაზრდის, თუმცა მას ნაკლებად ეკოლოგიურს გახდის. პირველი ვარიანტის შემთხვევაში კი, ავტომობილი ჩვეულებრივ „ვოლტზე“ ძვირი ეღირება.