Saturday, August 8, 2009

”მაზდა MX-5 სუპერლაითი” ფრანკფურტისთვის ემზადება

Mazda MX-5 Superlight

8 აგვისტო


იაპონური კომპანია ”მაზდა” წელს თავისი პოპულარული ავტომობილის, როდსტერ MX-5-ის წარმოების დაწყებიდან 20 წლის იუბილეს აღნიშნავს და ამასთან დაკავშირებით, ფრანკფურტის ავტო შოუზე ჩვენებისთვის, ამავე ავტომობილის ბაზაზე შექმნილი სპიდსტერი ”MX-5 სუპერლაითი” მოამზადა.

ამ ავტომობილის შესახებ, ამ ეტაპზე, ბევრი არაფერია ცნობილი, თუმცა მასზე გარკვეული წარმოდგენა შეიძლება სახელიდან და ფოტოებიდან შევიქმნათ. მაგალითად, ”სუპერლაით” ნიშნავს, რომ ავტომობილის დამზადებისას, მსუბუქი მასალებია გამოყენებული. მათ შორის, აუცილებლად იქნება ალუმინი. სიმსუბუქე ის ფაქტორია, რითაც ”მაზდა” ავტომობილის ეკონომიურობისა და დინამიკური მახასიათებლების გაუმჯობესებას ცდილობს.

ავტომობილის შესამსუბუქებლად, ”მაზდას” ფრანკფურტული სტუდიის სპეციალისტებმა მას საქარე შუშაც კი მოხსნეს. უსახურავო მანქანაში მძღოლის და მისი ერთადერთი მგზავრის დასაცავად, უკანა საყრდენის ნაცვლად, ავტომობილის მზიდ სისტემას ორი მცირე ზომის რკალი დაუმატეს.

ჯერჯერობით უცნობია, რომელი ძრავითაა აღჭურვილი ”MX-5 სუპერლაითი”. თითქოს, სამარჩიელო არაფრი უნდა იყოს - ჩვეულებრივ MX-5-ზე 1.8 და 2.0-ლიტრიან ძრავებს იყენებენ, მაგრამ ისიც გასათვალისწინებელია, რომ აგრეგატისადმი ”მაზდას” მთავარი მოთხოვნა საწვავის ეკონომიური მოხმარებაა.

”MX-5 სუპერლაითი” შოუკარია, რომლითაც ”მაზდა” პოტენციური მომხმარებლის აზრს შეისწავლის. რა თქმა უნდა, ამ ეტაპზე ძნელია იმის თქმა, აპირებს თუ არა იაპონური კომპანია ამ ავტომობილის (თუნდაც შეზღუდული რაოდენობით) წარმოებას.

”ოპელი” გაყიდვებს ზრდის

Opel Sells Well

8 აგვისტო

მართალია, ”ოპელი” ფინანსურ პრობლემებს განიცდის და მალე მას ახალი მფლობელი ეყოლება, მაგრამ გერმანული კომპანია ევროპის ბაზარზე გაყიდვების მაჩვენებლებს მაინც აუმჯობესებს და თუ შარშან ივლისში, მის წილად ძველი კონტინენტის ბაზრის 6.45 პროცენტი მოდიოდა, ერთი წლის შემდეგ ეს მაჩვენებელი 7.2 პროცენტამდე გაიზარდა.

”ოპელი” გაყიდვებს ამ წლის თვიდან თვემდე აუმჯობესებს. იანვრიდან ივლისამდე პერიოდში, გერმანული კომპანიის წილი ევროპის ბაზარზე 7.03 პროცენტია, რაც იმას ნიშნავს, რომ ის მესამე ყველაზე გაყიდვადი ბრენდია.

”ოპელისთვის” ყველაზე წარმატებული ბაზარი გერმანიაა, რომელიც ”ჯენერალ მოტორსის” გერმანული ბრენდისთვის ძირითად ბაზრად რჩება. შარშანდელ ივლისთან შედარებით, იქ კომპანიის გაყიდვები 51.5 პროცენტითაა გაზრდლი. ეს მაშინ, როდესაც მთლიაბი ბაზარის ზრდამ 29.5 პროცენტი შეადგინა.

”ოპელი” გაყიდვებს სწრაფად ზრდის საფრანგეთში, სადაც მისი გაყიდვების რაოდენობა ერთი წლის განმავლობაში 41.5 პროცენტით გაიზარდა (შედარებისთვის, საკუთრივ ფრანგული ბაზარი მხოლოდ 3.1 პროცენტითაა გაზრდილი). გერმანული კომპანიის მიერ გამოქვეყნებული სტატისტიკის მიხედვით, საფრანგეთში განსაკუთრებით კარგად ”მერივა” და ”კორსა” იყიდება.

”ოპელის გაყიდვები ასევე ესპანეთსა (ბოლო ერთ თვეში 0.8 პროცენტით) და ბელგიაშიც (12.4-პროცენტით) იზრდება. მართალია, პირენეული მაჩვენებელი არც ისე შთამბეჭდავად გამოიყურება, მაგრამ ისიც უნდა გავითვალისწინოთ, რომ იქ ბაზარი 10.3 პროცენტითაა შემცირებული. ბელგიის ბაზარზე კი ახალი ავტომობილების გაყიდვები 8.7 პროცენტითაა შემცირებული.

”ოპელის” ავტომობილებიდან, ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული მოდელი უახლესი ”ინსინიაა”, რომელმაც შარშან ევროპის წლის საუკეთესო ავტომობილის წოდება მოიპოვა. კომპანიის სტატისტიკით, ”ინსინიაზე” უკვე 140 000 შეკვეთაა მიღებული, რაც იმას ნიშნავს, რომ ის ევროპის ბაზრის საშუალო ზომის სედანების სეგმენტის ლიდერია.