Wednesday, April 20, 2011

„აუდი“ სისტემა e-ტრონს A3-ზეც გამოიყენებს

Audi Brings e-tron to the A3

20 აპრილი

გერმანული კომპანია „აუდი“, თავისი მოდელების ელექტრიფიკაციაზე ინტენსიურად ზრუნავს. ინგოლშტადტელებს შემუშავებული აქვთ ჰიბრიდული ტექნოლოგია e-ტრონი, რომელიც კომპანიის სტანდარტული შიდაწვისძრავიანი ავტომობილის, ჰიბრიდულ-ელექტრული აგრეგატებით აღჭურვას უზრუნველყოფს. მორიგი მოდელი, რომელიც სისტემა e-ტრონით აღიჭურვა, სედანი A3-ია. და ეს ავტომობილი პირველად შანჰაის ავტო შოუზე გამოჩნდა.

A3 მეოთხე ავტომობილია, რომელიც „აუდიმ“ ელექტრონულ-ჰიბრიდული ძალური დანადგარით აღჭურვა. გერმანულმა კომპანიამ პირველად ეს სისტემა კუპეზე გამოიყენა (2009 წელს), შემდეგ ამას მოჰყვა A1 e-ტრონი და e-ტრონ სპაიდერი. ინგოლშტადტელები არ მალავენ, რომ თავიანთი უკლებლივ ყველა მოდელის ჰიბრიდულ-ელექტრული ვერსიის წარმოებას აპირებენ. თუმცა, თავიდან ასეთი ავტომობილების ტირაჟი შეზღუდული იქნება (მათი სიძვირის გამო).

სხვათა შორის, ახალ სედან A3-ის კონცეპტუალური ვერსია „აუდიმ“ ჟენევის ავტო შოუზე გამოფინა, ამჯერად კი მის ბაზაზე ჰიბრიდული სატესტო ვარიანტი (პლაგ-ინ სისტემით) დაამზადა, რომლის პრემიერაც შანჰაის ავტო შოუზე შედგა და რომელიც გამოცდებს საერთო სარგებლობის გზებზე გაივლის.

2.5-ლიტრიანი ტურბოძრავის ნაცვლად, რომელიც 408 ცხენის ძალას ავითარებს, „აუდიმ“ A3-ის „მწვანე“ ვერსია ჰიბრიდული სისტემით აღჭურვა, რომელშიც ბენზინის 211-ცხენისძალიანი 1.4-ლიტრიანი TFSI ძრავი და 27-ცხენისძალიანი ელექტროძრავი შედის. შიდაწვის აგრეგატთან შეწყვილებულია 7-საფეხურიანი S-ტრონიკი, რომელსაც ძრავთან ორდისკოიანი ქურო აკავშირებს. გადაცემათა კოლოფის საფეხურების შეცვლა კი საჭის რგოლის უკან მოთავსებული ბერკეტებით ხდება.

ელექტროძრავი ენერგიით ლითიუმ-იონური ელემენტების ბლოკისგან მარაგდება, რომელიც უკანა სავარძლების უკანაა მოთავსებული. მათში დაგროვილი ენერგია კი საკმარისია იმისათვის, რომ მარტო ელექტროძრავით, ავტომობილმა 50 კილომეტრზე მეტი გაიაროს. აკუმულატორების შევსება, მუხრუჭების ენერგიის რეკუპერაციის სისტემით, ავტომობილის მოძრაობისას ხდება. და როცა ის გაჩერებულია, დამუხტვა ჩვეულებრივი საყოფაცხოვრებო ქსელიდანაც შეიძლება.

გერმანული კომპანიის განცხადებით, როდესაც ავტომობილის გადაადგილება შიდაწვის და ელექტრული ძრავის ერთდროული მუშაობით ხდება, ადგილიდან 100 კმ/სთ-მდე აჩქარება 6.8 წამში ესწრება, მაქსიმალური სიჩქარე კი 231 კმ/სთ-ს აღწევს.

გარდა იმისა, რომ ჰიბრიდულ ავტომობილს სხვა აგრეგატები აქვს, სტანდარტული A3-ისგან ის გარეგნობითაც განსხვავდება - მას სერია e-ტრონისთვის დამახასიათებელი დაწვრილებული ფარები, დიდრონი ექვსკუთხა რადიატორის ბადე და ალუმინის მრავალწკირიანი ბორბლები აქვს.

„ფერარი ენცოს“ შემცვლელი „ბუგატი ვეირონს“ გაეჯიბრება

New Ferrari Enzo Performance to Match Bugati Veyron's

20 აპრილი

მას შემდეგ, რაც „ლამბორგინიმ“ თავისი ფლაგმანი „მურსიელაგო“ შეცვალა, გაჩნდა ლოგიკური კითხვა, რას უპირებს „ფერარი“ თავის „ენცოს“? ამ ავტომობილის შემცვლელზე მწირი ინფორმაცია ინტერნეტში დროდადრო ჟონავს ხოლმე, თუმცა აქამდე რეალური არაფერი თქმულა.

მაგრამ ახლახანს, ამ მხრივ მცირე გარღვევა მოხდა - ბრიტანულმა ავტორიტეტულმა გამოცემა „ავტოქარმა“, იტალიური კომპანიის თანამშრომლის მიერ (რომელიც თავის ვინაობას არ ამხელს) მიწოდებული ინფორმაცია გაავრცელა, რომლის თანახმადაც, ახალი სუპერ ავტომობილი, თავისი ტექნიკური მახასიათებლებით, ახლოს იქნება „ბუგატი ვეირონთან“.

„მსოფლიო ძალიან შეიცვალა მას შემდეგ, რაც ბაზარზე „ენცო“ გამოვიყვანეთ. ბაზრის მოთხოვნები ძირეულად შეცვლილია. თქმა არ უნდა, ახალი პროდუქტი ამ მოთხოვნებს უნდა აკმაყოფილებდეს. ჩვენ ხომ „ფერარი“ ვართ და ეს სახელი ბევრს გვავალებს. ამასთან, წარმოების რაოდენობრივი მხარე არ გვაინტერესებს“, - ამბობს „ავტოქარის“ ინკოგნიტო ინფორმატორი.

სავარაუდოდ, „ფერარი ენცოს“ შემცვლელი ბაზარზე 2012 ან 2013 წელს გამოჩნდება. ის ორ ტურბოკომპრესორიანი V8 ძრავით აღიჭურვება, რომელსაც საწვავი ნარევის უშუალოდ წვის კამერაში მიწოდების სისტემა მოემსახურება. მოპოვებული ინფორმაციით, ამ ძრავს დაახლოებით ისეთივე აგებულება უნდა ჰქონდეს (ოღონდ, 4 ცილინდრით ნაკლები) როგორიც „ენცოს“ აქვს.

რაც შეეხება „ენცოს“ აგრეგატს, ესაა 6.0-ლიტრიანი V12, რომელიც 650 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს. ავტომობილში ფორმულა 1-ის ტექნოლოგიებია გამოყენებული. კერძოდ, ესაა კარბონის ბოჭკოს კომპოზიტით დამზადებული მონოკოკური შასი, ფ1-ის გადაცემათა კოლოფი, კერამიკული მუხრუჭები და სხვა. რეალურად, ეს ფ1-ის გადაკეთებული მანქანაა ორი სავარძლით და ფარებით. გარდა ამისა, ავტომოილი აქტიური აეროდინამიკური ელემენტებითა და ტრექშნ კონტროლის სარბოლი სისტემითაცაა აღჭურვილი.

მარანელოში გაცნობიერებული აქვთ, რომ „ენცოზე“ უკეთესი მანქანის შექმნა ძალიან ძნელია. უფრო რთული საქმეა „ბუგატი ვეირონის“ ჯობნა. მიზნის მისაღწევად აუცილებელია, რომ ახალ ავტომობილს, „ენცოზე“ გაცილებით მეტი ცხენის ძალები ჰქონდეს. კიდევ ერთი სიახლე, რომელსაც „ენცოს“ შემცვლელზე დანერგავენ, ფორმულა 1-ის ტიპის აქტიური აეროდენამიკაა. ახალ მანქანას გრაუნდ ეფექტიც ექნება, რასაც არაერთი ჰაერსადინარი მოემსახურება.