Sunday, September 19, 2010

კომპანია ”ინრეკორმა” ახალი საავტომობილო მასალა შეიმუშავა

Inrekor Unveils New Car-Manufacturing Material

19 სექტემბერი

ბოლო 30 წელია, ავტომწარმოებლებს ორი მთავარი საზრუნავი აქვთ - ავტომობილების უსაფრთხოების უახლესი სისტემებით აღჭურვა და გამონაბოლქვზე არსებული მოთხოვნების შესრულება. ყოველივე ახალი სისტემებით ავტომობილების აღჭურვას მოითხოვს, რაც საბოლოო ჯამში, მათს დამძიმებას იწვევს. ამას კი შედეგად საწვავის ხარჯის ზრდა მოსდევს.
მაგრამ უახლოეს მომავალში, შესაძლოა, წონის ნამატის ერთდროულად შემცირება გახდეს შესაძლებელი. ამის საშუალებას კი ინგლისურ კომპანია ”ინრეკორის” გამოგონება იძლევა, რომელსაც ავტორებმა მარტივად, კომპანიის სახელივე უწოდეს. გამოგონება, ავტომობილის შასის კონსტრუქციაში სენდვიჩური ტიპის მასალის გამოყენებას ითვალისწინებს. სენდვიჩს კი ალუმინის ფურცლები და მათ შორის მოთავსებული მსუბუქი მასალა ქმნის. ეს მასალა პროპილენის ბაზაზე შექმნილი ქაფია (მისი სახელწოდებაა ARPRO).
ახალი მასალა ინრეკორი ძალიან მსუბუქი და თითქმის ისეთივე მტკიცეა, როგორიც ფოლადის კონსტრუქცია. სხვათა შორის, კარბონის კომპოზიტის სენდვიჩური კონსტრუქცია უკვე დიდი ხანია, ავიაინდუსტრიასა და ფორმულა 1-ის ავტომობილებში გამოიყენება და მან თავისი საიმედობა დიდი ხანია, საქმით დაამტკიცა. ამასთან, ინრეკორი კარბონის მასალაზე გაცილებით იაფიცაა და რაც არანაკლებ მნიშვნელოვანია, ის სრულად ექვემდებარება გადამუშავებას.

კომპანია ”ინრეკორი” აცხადებს, რომ მის მიერ შექმნილ ახალ მასალას, ავტომობილის წონის დაახლოებით 30 პროცენტით შემცირება შეუძლია. ეს კი ავტომობილის ეკონომიურობის გაუმჯობესებასაც გამოიწვევს და მას გარემოსადმი უფრო მეგობრულსაც გახდის.

რამდენადაც, ”ინრეკორის” მასალაში გამოიყენება ალუმინის ფურცლები, რომლებიც ტვიფვრით დამუშავებას ექვემდებარება, მასალა ინრეკორი მასობრივი წარმოებისთვისაც გამოსადეგია, რასაც ვერ ვიტყვით კარბონის კომპოზიტზე, რომელიც ვაკუუმურ დამუშავებასა და ფორმირებას მოითხოვს.

სხვათა შორის, ”ინრეკორმა” და კიდევ ერთმა ინგლისურმა კომპანია ”ჩესილ მოტორ კომპანიმ”, ახალი მასალით დაამზადეს ლეგენდარული ”პორშე 356 სპიდსტერის” კიტ კომპლექტი, რომელიც ჩვეულებრივი მასალებით შექმნილ ანალოგიურ ავტომობილზე დაახლოებით 15 პრიცენტით მსუბუქი გამოვიდა. გარდა ამისა, ”ინრეკორმა” ასევე შეიმუშავა ოთხადგილიანი ავტომობილის შასი, რომლის სავარაუდო წონაც, ფოლადის ელემენტების გამოყენების შემთხვევაში, დაახლოებით 300 კილოგრამი უნდა ყოფილიყო. მაგრამ ინრეკორით დამზადებული შასი მხოლოდ 160 კილოგრამს იწონის.

მათთვის, ვინც შეიძლება ამ მასალის უსაფრთხოებამ დააეჭვოს, კომპანია ”უორუიკ მენუფექტურინგმა” ჩაატარა გამოკვლევა, რომლის მიხედვითაც,, ინრეკორით შექმნილი ავტომობილები თავისუფლად მიიღებს ”ევრო NCAP-ის” ხუთ ვარსკვლავს. ესე იგი, ის სრულად შეესაბამება თანამედროვე, ძალიან მკაცრ ევროსტანდარტებს.

დაბოლოს, ”ინრეკორი” აცხადებს, რომ საკუთარ მასალას პირველ რიგში, თვითონვე გამოიყენებს. მაგრამ უფრო საინტერესო ისაა, რომ ინოვატორს უკვე გაფორმებული აქვს კონტრაქტი მსხვილ ავტომწარმოებელთან, რომლის სახელიც ჯერჯერობით არ მჟღავნდება.

მყიდველს უფრო ძვირი ”შევროლე ვოლტი” ურჩევნია

Chevrolet Volt Beats Nissan Leaf in autoevolution Poll

19 სექტემბერი

მსოფლიოს საავტომობილო ისტორიაში მალე ახალი თავი დაიწყება - ბაზარზე სერიული ელექტრომობილების გაყიდვები დაიწყება. პიონერები ”ნისანი” და ”ჯენერალ მოტორსი” იქნებიან. პირველი სრულფასოვან ელექტრომობილ ”ლიფის” გაყიდვებს დაიწყებს, მეორე კი გაზრდილი სვლის მქონე ელექტრულ ჰიბრიდ ”შევროლე ვოლტს” გამოუშვებს. სხვადასხვა მცირე კომპანია ელექტრომობილებს ახლაც უშვებს, მაგრამ მათ სათვალავში იმიტომ არ ვიღებთ, რომ ძალიან მცირე რაოდენობით ელექტრულ მანქანებს აწარმოებენ და ამდენად, ბაზარზე ამინდის შექმნა არ შეუძლიათ.

ამიტომ, ახლა მთელი ავტოსამყაროს ყურადღება სწორედ ”შევროლე ვოლტისკენ” და ”ნისან ლიფისკენაა” მიპყრობილი. ბუნებრივია, ბევრ საავტომობილო გამოცემას აქვს ცდუნება, რომ ეს ორი ელექტრომობილი ერთმანეთს შეადაროს. ასეთ გამოცემებს შორისაა ინტერნეტ ჟურნალი ”ავროივოლუშნ”, რომელმაც თავის მრავალრიცხოვან მკითხველს შორის, ჩაატარა გამოკითხვა, რომლის მიზანიც მარტივი იყო: მკითხველს თავისი ფავორიტი უნდა აერჩია.

ამ ორ ელექტრულ ავტომობილს შორის საკმაოდ დიდი განსხვავებაა. ”ნისან ლიფი” სრულფასოვანი ელექტრომობილია. ანუ, მას მხოლოდ ელექტროძრავი ამოძრავებს და ეს უკანასკნელი კი მხოლოდ აკუმულატორებში დაგროვილ ენერგიას იყენებს. მისი სვლის სიშორე 160 კილომეტრია. რაც მთავარია, პრაქტიკულად არ აქვს გამონაბოლქვი. ამ შემთხვევაში, მხედველობაში არ მიიღება ის, რომ ეს ელექტრომობილი შეიძლება თბოსადგურებში გამომუშავებულ ენერგიას იყენებდეს. ამგვარად, ირიბად მაინც აბინძურებს გარემოს.

გაცილებით მეტი სვლის სიშორე აქვს ”ვოლტს”. მართალია, მხოლოდ აკუმულატორებში დაგროვილი ენერგია მას მხოლოდ 64 კილომეტრის გასავლელად ჰყოფნის, მაგრამ როცა აკუმულატორები იცლება, საქმეში მცირელიტრაჟიანი შიდაწვის ძრავისა და ელექტროგენერატორის ტანდემი ერთვება, რომელიც ელექტროძრავს ენერგიით ამარაგებს. ამგვარად, ”ვოლტის” სვლის სიშორე 483 კილომეტრამდე იზრდება. სამაგიეროდ, მას გამონაბოლქვი (თუნდაც უმნიშვნელო) აქვს.

დაკიდევ, ამ ორ ავტომობილს ფასებიც ძლიერ განასხვავებს: ”ნისან ლიფი” ამერიკაში 25 280 დოლარად უნდა გაიყიდოს, რაც ოდნავ მეტია პოპულარულ ჰიბრიდულ (ეგრეთ წოდებულ ლაით ჰიბრიდ) ”ტოიოტა პრიუსის” ფასზე. რაც შეეხება ”შევროლე ვოლტს”, ის 33 500 დლარი ეღირება. ამდენად, მოსალოდნელი იყო, რომ იაპონური მანქანა პოტენციურ მყიდველს უფრო მეტად მოხიბლავდა.

მაგრამ ასე არ მოხდა. გამოკითხულთა დაახლოებით 53 პროცენტი ”შევროლე ვოლტს” მიემხრო, 46 პროცენტზე მეტმა კი ”ნისან ლიფისადმი” სიმპატია გამოხატა. ერთი შეხედვით, ეს გასაკვირი უნდა იყოს, მაგრამ სპეციალისტებმა გამოკითხვის შედეგებს შემდეგი ახსნა მოუძებნეს: მათი აზრით, მყიდველი ჯერ მზად არაა იმისათვის, რომ შედარებით მცირე სვლის მქონე ავტომობილებზე გადაჯდს, როგორებიც მათ მხოლოდ ქალაქში მოძრაობისას გამოადგებათ. სპეცალისტები თვლიან, რომ სრულფასოვანი ელექტრომობილები უფრო მეტ პოპულარობას მას შემდეგ მოიპოვებენ, რაც მათი სვლის სიშორე საგრძნობლად გაიზრდება.