Thursday, March 24, 2011

„პაგანი ჰუაირა“ - სამხრეთამერიკული ქარის ქალღმრთი იტალიური მარკით

Pagani Huayra Live from the Geneva Motor Show

24 მარტი

ათ წელზე მეტი გავიდა მას შემდეგ, რაც ჰორაციო პაგანიმ, თავისი გვარის მატარებელი კომპანიის მარკით, სუპერ ავტომობილი, სახელად „ძონდა“ პირველად გვიჩვენა. ეს 1999 წელს მოხდა. „ძონდა“ გერმანულ სატუნინგო კომპანია AMG-ს წარმოების 7.0-ლიტრიანი V12 ძრავით იყო აღჭურვილი. „ძონდა“ მშვენიერი და იმავდროულად, აგრესიული გარეგნობით, ასევე შესაშური ტემპერამენტით გამოირჩეოდა. მაგრამ ამ წლების განმავლობაში, ის მეტისმეტად მოძველდა და შესაცვლელი გახდა.

რა თქმა უნდა, ჰორაციო ძონდამ ამაზე იზრუნა და შემცვლელი, უცნაური სახელით „ჰუაირა“, ჟენევის ავტო შოუზე გაგვაცნო. უნდა ითქვას, რომ ავტომობილს სახელი შესაფერისი აქვს - „ჰუაირა“ სამხრეთამერიკული ქარის ქალღმერთის სახელია. და ავტომობილიც ამ სახელს სრულად შეეფერება. თუმცა, ჟენევაში ბევრს არ მოეწონა მისი უცნაური გარეგნობა, ძლიერ დაწეული ცხვირით და უჩვეულო, სამრგოლიანი უკანა ფარებით. ამასთან, ისიც ფაქტია, რომ „პაგანი“ ტრადიციას აგრძელებს - მისი მეორე სუპერ ავტომობილიც აგრესიული გარეგნობით გამოირჩევა.

თუმცა, რა მნიშვნელობა აქვს, როგორ გამოიყურება ავტომობილი, როცა იცი, რომ ის თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენებითაა შექმნილი. კერძოდ, ავტომობილის მთავარი მზიდი ელემენტი, კარბონის კომპოზიტისა და ტიტანის გამოყენებითაა დამზადებული. ამასთან, ძარის წინ და უკან, აქტური აეროდინამიკური ელემენტებია განლაგებული. „ჰუაირას“ გაბარიტებია: სიგრძე 4605 მილიმეტრი, სიგანე 2036 მილიმეტრი, სიმაღლე 1169 მილიმეტრი, ბაზა 2795 მილიმეტრი. ავტომობილის მშრალი წონა 1350 კილოგრამია და ის წინა და უკანა ღერძებს შორის, 44:56 პროპორციითაა განაწილებული.
რაც შეეხება ძრავს, ის ისევ AMG-ს (რომელიც ამჯერად მერსედეს ბენცს ეკუთვნის) წარმოებისაა, თუმცა მისი მუშა მოცულობა „მხოლოდ“ 6.0 ლიტრია. ძრავს (V12) წყვილი ტურბოკომპრესორი ემსახურება, რომელთა მეშვეობითაც, 700 ცხენის ძალას (ვერსია სპორტის შემთხვევაში, სიმძლავრე 730 ცხ.ძ-ა) და 1000 ნიუტონმეტრს გამოიმუშავებს. ძრავთან კომპანია XTRAC-ის წარმოების 7-საფეხურიანი სეკვენტალური კოლოფია დაკავშირებული.

ამ აგრეგატების დახმარებით, „ჰუაირა“ ადგილიდან ასამდე აჩქარებას 3.3 წამში ასწრებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 370 კმ/სთ-ია. ჰორაციო პაგანის განცხადებით, ამ ავტომობილის სერტიფიცირება ჯერ არ დასრულებულა და ამ პროცესის გავლის შემდეგ, მისი კომპანია უფრო ზუსტა დინამიკურ მონაცემებს გამოაქვეყნებს.

ასევე, ჯერჯერობით დაუზუსტებელია „ჰუაირას“ ფასიც. სავარაუდოდ, ის მილიონი ევრო ეღირება. თავიდან დაგეგმილი იყო, რომ წლიური წარმოება მხოლოდ 20 ავტომობილით შემოფარგლულიყო, თუმცა კომპანიის განცხადებით, სამხრეთამერიკული ქარის ქალღმერთის სეხნია უკვე 60-მა მყიდველმა შეუკვეთა. ჟენევაში ჰორაციო პაგანიმ ასევე განაცხადა, რომ მისი კომპანია უფრო იაფფასიანი სუპერ ავტომობილის წარმოების შესაძლებლობასაცგანიხილავს. ამის მიზეზი კი ისაა, რომ „პაგანი“ ამ მოთხოვნით უამრავ წერილს ღებულობს.

„ჰიუნდაის“ ავტომობილების საიმედობა თანდათან უმჯობესდება

24 მარტი

კომპანია „ჯეი დი პაუერ ენდ ესოშიეიტმა“ გამოაქვეყნა ტრადიციული სამარკეტინგო კვლევის შედეგები, რომლებიც ამათუიმ კომპანიის მიერ წარმოებული ავტომობილების საიმედოობის გასაშუალებულ (ეგრეთ წოდებული PP100 - პრობლემს პერ 100 ვიიქლს, ანუ პრობლემები ყოველ 100 ავტომობილზე) ხარისხიანობას გამოხატავს. კვლევის შედეგად დგინდება, თუ რამდენი პრობლემა მოდის კონკრეტული კომპანიის მიერ წარმოებულ ყოველ 100 ავტომობილზე.

გამოკვლევამ აჩვენა, რომ ამერიკაში 2008 წელს გაყიდული ავტომობილების PP100-ის საშუალო მაჩვენებელი 151-მდე შემცირდა (რაც ნაკლებია PP100-ის რიცხვი, მით უფრო საიმედო და გამძლე ავტომობილებს აწარმოებს კომპანია). შედარებისთვის, 2009 წლის საშუალო PP100 170 დეფექტი იყო. 2009 და 2011 წლებს შორის, საშუალო კოეფიციენტის გაუმჯობესებამ 6 პროცენტი შეადგინა. არადა, ბოლო ათწლეულის განმავლობაში, გაუმჯობესება 8-პროცენტიანი იყო. თუმცა, ასეთი დაბალი კოეფიციენტი, „ჯეი დი პაუერ ენდ ესოშიეიტის“ გამოკითხვისას პირველად დაფიქსირდა.

151-ზე უკეთესი მაჩვენებელი აღმოაჩნდა „ჰიუნდაის“, რომლის მიერ წარმოებული ავტომობილების საიმედობის საშუალო მაჩვენებელი 132 აღმოჩნდა. კორეულმა კომპანიამ უკან მოიტოვა „ჰონდა“, „ფორდი“, „ინფინიტი“ და „ბეემვეც“ კი. პირველი ადგილი კი „ფორდის“ პრემიუმ პრენდ „ლინკოლნს“ ერგო, რომლის 100 ავტომობილსაც საშუალოდ მხოლოდ 101 პრობლემა გამოუვლინდა. მასზე 8 ერთეულით უარესი მაჩვენებელი აქვს მეორეზე გასულ „ლექსუსს“ (ტოიოტას პრემიუმ ბრენდი). შემდეგ კი „იაგუარი“ და „პორშე“ მოდის (შესაბამისად, 112 და 114 ერთეულით).

აღსანიშნავია, რომ ავტომობილების საიმედობის კვლევას, თავად ავტომობილების წარმოებლები დიდ ყურადღებას უთმობენ. ამ კვლევის შედეგები, მათ უკეთესი ავტომობილების წარმებაში ეხმარება. კარგი შედეგები კი პირდაპირ განსაზღვრავს მყიდველის ლოიალობას და ავტომობილის ფასეულობის შენარჩუნებას.