Friday, May 27, 2011

„ჰიუნდაი ელანტრამ“ უსაფრთხოების უმაღლესი შეფასება მიიღო

2011 Hyundai Elantra Awarded Top Safety Pick by IIHS

27 მაისი


აშშ-ის საგზაო უსაფრთხოების სადაზღვევო ინსტიტუტმა (IIHS) 13 ახალი მანქანის ქრეშ ტესტები ჩაუტარა, რომელთაგან ექვსმა უმაღლესი შეფასება - ტოპ სეიფტი პიკ დაიმსახურა. მათ შორისაა „ჰიუნდაის“ უახლესი „ელანტრა“, რომელმაც ყველა კატეგორიაში - წინიდან, გვერდიდან, უკნიდან შეჯახებაში, ასევე გადაყირავებაში უმაღლესი შეფასება, „კარგი“ მიიღო. გარდა ამისა, ამ ავტომობილის საბაზო კომპლექტაციაში სტაბილურობის ელექტრონული კონტროლიც (ESC) შედის.

„ის ფაქტი, რომ „ელანტრამ“ ჩვენი უმაღლესი შეფასება დაიმსახურა, ამ ავტომობილის უსაფრთხოების დონის მნიშვნელოვანი გაუმჯობესების დასტურია. ყველაზე მეტად აღსანიშნავია, რომ ავტომობილის ინტერიერს, წინა მხრიდან შეჯახებისას, ენერგოშთანმთქმელი ზონა იცავს. გარდა ამისა, სალონი სიმტკიცით გამოირჩევა და განსაკუთრებით ძლიერია მისი სახურავი, რომელიც გადაყირავების შემთხვევაში, მგზავრებს კარგად დაიცავს“, - ამბობს IIHS-ს უფროსი მკვლევარი დევიდ ზაბი.

ახალი „ელანტრას: საბაზო აღჭურვილობაში შედის უსაფრთხოების უზრუნველმყოფი ისეთი სისტემები, როგორებიცაა: მანქანის სტაბილურობის მართვა (VSM - ვიიქლ სტაბილიტი მენიჯმენტ), რომელიც მართავს ESC-ს (ელექტრიკ სტაბილიტი კონტროლ) და საჭის მოტორიან ელექტროგამაძლიერებელს (MDPS - მოტორ დრაივენ პაუა სტიარინგ). გარდა ამისა, უსაფრთხოებას ემსახურება ექვსი აირბალიში, მათგან ორმაგი წინა, წინა სავარძლების გვერდითა, წინა და უკანა გვერდითა დამცავი ფარდები.

გარდა ამისა, „ელანტრას“ აღჭურვილობაში შედის უახლესი კონსტრუქციის სამუხრუჭე სისტემა, რომელშიც შედის ოთხივე ბორბლის დისკური მუხრუჭები, მუხრუჭების ბლოკირების საწინააღმდეგო სისტემა (ABS), ასევე მუხრუჭების დამხმარე სისტემა „ბრეიკ ესისტ“, რომელიც მაშინ ამოქმედდება, როდესაც ინტენსიური დამუხრუჭებაა საჭირო. სისტემა თვითონ ადგენს, როდისაა საჭირო მისი ჩართვა და ამის შემდეგ, ოთხივე ბორბალს მაქსიმალურ სამუხრუჭე ძალით უზრუნველყოფს. მუხრუჭების ეფექტურ მუშაობას ემსახურება ასევე სამუხრუჭე ძალის გამანაწილებელი ელექტრონული სისტემა (EBD - ელექტრონიკ ბრეიკ-ფორს დისტრიბიუშნ), რომელიც სამუხრუჭე ძალას წინა და უკანა ღერძებს შორის, მათი დატვირთვის ხარისხის შესაბამისად ანაწილებს.

„ჩვენი კომპანია ინტენსიურად ითვისებს სიცოცხლის დამცავ უახლეს ტექნოლოგიებს და მათ თავის ახალ ავტომობილებში ნერგავს. და ამ მხრივ, არც ახალი „ელანტრაა“ გამონაკლისი. ამ ავტომობილმა უკვე დაამტკიცა, რომ კომპაქტური ავტომობილები არამხოლოდ ეკონომიურები შეიძლება იყოს, არამედ შესაშური უსაფრთხოებითაც გამოირჩეოდნენ“, - ამბობს „ჰიუნდაი მოტორ ამერიკას“ პროდუქციისა და კორპორატიული დაგეგმარების დივიზიონის ვიცე პრეზიდენტი მაიკ ო’ბრაიენი.

„ჯოსს JP1“ - ავსტრალიური სუპერ ავტომობილი

JOSS JP1, the Supercar from Down Under

27 მაისი

შვიდი წლის წინ, მელბურნის საავტომობილო გამოფენაზე, პატარა ავსტრალიურმა კომპანია „ჯოსს დეველოპმენტმა“ კონცეპტუალური სუპერ ავტომობილი წარადგინა, რომელმაც შესანიშნავი გამოხმაურება მიიღო. კონცეპციის ავტორი მაშინ იქადნიდა, რომ ამ ავტომობილის სერიულ წარმოებას მალე შეუდგებოდა. ტექნიკურად და ტექნოლოგიურად ამისთვის მზადაც იყო, მაგრამ საჭირო ინვესტიციების მოზიდვა ვერ მოხერხდა.

მაგრამ შემდგომი შვიდი წლის განმავლობაში, „ჯოსს-ის“ ხელმძღვანელობას ხელები არ ჩამოუშვია და ბევრი გაწბილების მიუხედავად, თავისას მიაღწია. და ახლა გვპირდება, რომ იმ კონცეპტუალური მოდელის სატესტო პროტოტიპს, იმავე მელბურნის გამოფენაზე წარმოადგენს. გარდა ამისა, გამოფენაზევე შესაძლებელი იქნება სერიული ავტომობილის მაკეტის ხილვა, რომელსაც აეროდინამიკურ მილში ტესტირებისთვის გამოიყენებენ.

ავტომობილს სპორტული სუპერ ავტომობილებისთვის დამახასიათებელი შეთანწყობა აქვს - წამყვანი უკანა ბორბლებია, ძრავი კი ბაზაშია მოთავსებული. მზიდი მონკოკი კარბონის კომპოზიტისგანაა დამზადებული, ძარის დეტალებისთვის კი, კარბონის გარდა, კევლარის ბოჭკოცაა გამოყენებული.
რაც შეეხება ძრავს, ეს იქნება მთლიანად ალუმინის V8 (მწარმოებელი და ლიტრაჟი უცნობია), რომელიც 500 ცხენის ძალას ავითარებს. მასთან 6-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფია შეწყვილებული. მწარმოებელი ირწმუნება, რომ ამ ტანდემის მეშვეობით, ავტომობილი ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარეს 3 წამზე ნაკლებში ავითარებს, დრეგსტერების კლასიკურ დისტანციას (402 მეტრი) დაახლოებით 11 წამში გადის, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 340 კმ/სთ-ს აღწევს.

რაც შეეხება სატესტო ავტომობილს, რომელიც გამოცდებისთვის უკვე მზადაა, ის 6.8-ლიტრიანი V8 ალუმინის აგრეგატითაა აღჭურვილი. ეს ძრავი 440 ცხენის ძალას ავითარებს, მასთან კი „პორშეს“ წარმოების 500-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფია შეწყვილებული. ამ აგრეგატებით, 940-კილოგრამიანი ავტომობილის მონაცემები ოდნავ უარესია.

„რამდენიმე წლის წინ, მელბურნის გამოფენაზე, საზოგადოებამ ჩვენი ავტომობილი ძალიან მოიწონა, მაგრამ საავტომობილო ბიზნესი ძალიან რთულია. მას შემდგ, ჩვენი კომპანია ინვესტორების ძიებაში იყო და როგორც იქნა, საწადელს მივაღწიეთ. ახლა მიმწოდებლებიც შერჩეული გვყავს, პერსონალიც დაკომპლექტებული და მალე წარმოებასაც შევუდგებით“, - ამბობს „ჯოსს დეველოპმენტის“ ტექნიკური დირექტორი მეტ ტომასი.

ავსტრალიის ბაზარზე „ჯოსს JP1-ის“ სავარაუდო ფასი 500 000 ავსტრალიური დოლარი იქნება, რაც დაახლოებით 530 000 ამერიკული დოლარისა და თითქმის 375 000 ევროს ტოლფასია.