Tuesday, November 10, 2009

”გენერლები” ჰიბრიდულ კუპე ”კადილაკ კონვერჯს” გამოუშვებენ
Cadillac Converj
10 ნოემბერი”ჯენერალ მოტორსის” ხელმძღვანელობა ისევ მიუბრუნდა ჰიბრიდულ კუპე ”კადილაკ კონვერჯის” სერიული წარმოების იდეას. თუმცა, როგორც გამოცემა ”დეტროიტ ნიუსი” იუწყება, ჯერ საბოლოო გადაწყვეტილება მიღებული არაა და აქედან გამომდინარე, ისიც უცნობია, თუ როდის გამოჩნდება აღნიშნული ავტომობილი ბაზარზე.
მიმდინარე წლის დასაწყისში, დეტროიტის ავტო შოუს დღეებში, ”ჯენერალ მოტორსმა” გამოაცხადა, რომ შოუზე წარმოდგენილი კონცეპტუალური ”კადილაკ კონვერჯი” კონვეიერზე ორ წელიწადში დადგებოდა. მაგრამ მალე, კომპანიამ პროექტი დროებით შეაჩერა, რისი მიზეზიც მძიმე ეკონომიკური კრიზისი გახდა. ”გენერლებმა” მცირე ხნით გაკოტრების რეჟიმში იმუშავეს, რის შემდეგაც ახალი ”ჯენერალ მოტორსი” ჩამოაყალიბეს და ცოტა ხანში, მივიწყებისთვის განწირული პროექტიც ”თაროდან ჩამოიღეს”.
დეტროიტში ნაჩვენები კონცეპტუალური ”კონვერჯი” ”შევროლე ვოლტის” პლატფორმაზეა აგებული, რომელსაც წამყვანი წინა ბორბლები აქვს. აგრეგატებიც ”ვოლტისგან” აქვს ნასესხები. ესაა 160-ცხენისძალიანი ელექტროძრავი, რომელიც ლითიუმ-იონურ აკუმულატორებში დაგროვილი ენერგიით საზრდოობს. მარტო ამ ენერგიის ხარჯზე, ავტომობილს დაახლოებით 65 კილომეტრის გავლა შეუძლია. როცა აკუმულატორებში დაგროვილი ენერგია ილევა, თუ საჭიროა, საქმეში დამხმარე შიდაწვის 1.4-ლიტრიანი ძრავი და მასთან დაკავშირებული გენერატორი ერთვება, რომელთა ტანდემიც ელექტროენერგიას გამოიმუშავებს და მას ერთდროულად, ელექტროძრავსაც აწვდის და აკუმულატორებსაც.
ამ ჰიბრიდული აგრეგატის მეშვეობით, ”კადილაკ კონვერჯს” მაქსიმუმ 160 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა შეუძლია.
დაბოლოს, ”ჯენერალ მოტორსში” მიაჩნიათ, რომ ძვირადღირებული ჰიბრიდული ტექნოლოგიის გამოყენება უფრო სარგებლიანი ”კადილაკ კონვერჯის” მსგავსი ავტომობილებისთვის იქნება, ვიდრე ”შევროლე ვოლტისთვის”, რადგან ეს უკანასკნელი დაბალი საფასო სეგმენტისთვისაა განკუთვნილი, ჰიბრიდული დანადგარის გამო კი ის უსაშველოდ ძვირდება.
”ვოლვო” წარმოებისთვის ახალ S60-ს ამზადებს
Volvo S60
10 ნოემბერიინგლისურმა ჟურნალმა ”ქარ-მა” გაავრცელა შვედურ კომპანია ”ვოლვოს” ახალი საშუალო კლასის სედან S60-ის ფოტოები, ავტომობილისა, რომელმაც კონკურენცია უნდა გაუწიოს კლასის ისეთ აღიარებულ ლიდერებს, როგორებიცაა ”ბეემვეს” მე-3 სერიის სედანი და ”აუდი A4”.
ჯერჯერობით, მოუმზადებელია ახალი S60-ის ინტერიერი და შესაბამისად, ”ქარ-მა” მხოლოდ ამ ავტომობილის ექსტერიერის ფოტოები გაავრცელა. რაც შეეხება სალონს, მის ფოტოებს ”ვოლვო” S60-ის ოფიციალურ პრემიერამდე გაავრცელებს. პრემიერა კი მერმის, ჟენევის ავტო შოუზე შედგება.
შემდეგი თაობის S60-ის ტექნიკური მონაცემების შესახებაც ჯერჯერობით ბევრი არაფერია ცნობილი. სამაგიეროდ, ”ქარ-ი” გვამცნობს, რომ ავტომობილი საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევათა თავიდან არიდების ულტრათანამედროვე სისტემით აღიჭურვება, რომლის ფუნქციაში შედის ავტომატური (მძღოლისგან დამოუკიდებელი) დამუხრუჭება იმ შემთხვევაში, თუ სისტემის ელექტრონული ტვინი დაადგენს, რომ შეჯახება გარდაუვალია. ამასთან, ეს სისტემა სიჩქარეთა უფრო დიდ დიაპაზონში იმუშავებს, ვიდრე ის სისტემა (სიტი სეიფტი), რომელიც ქროსოვერ XC60-ზე გამოიყენება.
ახალ S60-ზე, მისთვის ჩვეული, 5 და 6-ცილინდრიანი ბენზინის და დიზელის ძრავების გარდა, ასევე გამოიყენებენ უახლეს, 4-ცილინდრიან ბენზინის ტურბო აგრეგატებს, რომელთა მუშა მოცულობა სულ რაღაც 1.6 ლიტრია. სავარაუდოდ, ამ ძრავებს შვედური კომპანია ”ფორდისგან” მიიღებს, რომელმაც ახლახანს ამ მოცულობის ”ეკო ბუსტის” სერიის ძრავები გაგვაცნო.
ახალი S60-ის გაყიდვებს ”ვოლვო” მერმის, შემოდგომაზე დაიწყებს.
”ფოლკსვაგენი” მსოფლიოს უდიდესი ავტომწარმოებელი გახდა
Volkswagen, World's Largest Carmaker?
10 ნოემბერიამ წლის დასაწყისში, მსოფლიოს უდიდესი ავტოკომპანია ”ტოიოტა” იყო, რომელმაც ეს წოდება, ”ჯენერალ მოტორსს” ორი წლის წინ ჩამოართვა. მაგრამ გლობალურმა ეკონომიკურმა კრიზისმა, ამ ორ გიგანტს შორის, პირველობისთვის გაჩაღებულ ბრძოლაში, კიდევ ორი კომპანია - ”ფოლკსვაგენი” და ”ფორდი” ჩარია.
და, როგორც ჩანს, ამ წლის ბოლოს, ლიდერი კვლავ შეიცვლება. და ამჯერად, პირველი გერმანული გიგანტი გახდება. ყოველ შემთხვევაში, ასეთი ვარაუდის საფუძველს, წლის პირველი ცხრა თვის მონაცემები იძლევა.
ინგლისურ ჟურნალ ”ავტოქარის” ინფორმაციით, რომელიც სააგენტო ”გლოუბლ ინსაითის” მონაცემებს ეყრდნობა, მიმდინარე წლის პირველ ცხრა თვეში, ”ფოლკსვაგენის” ჯგუფში შემავალმა კომპანიებმა 4.4 მილიონი ავტომობილი გაჰყიდეს. იმავე პერიოდში, ”ტოიოტას” გაყიდვებმა ”მხოლოდ” 4.0 მილიონი შეადგინა.
”ჯენერალ მოტორსს” კი შინაურმა ”ფორდმაც” გადაასწრო, რომელიც ამერიკულ ავტოკომპანიებს შორის ერთადერთი გადაურჩა გაკოტრების დამამცირებელ პროცედურას. ”ცისფერი ოვალის” ანგარიშზე ჯერჯერობით 3.7 მილიონი გაყიდული ავტომობილია, ”გენერლებმა” კი ჯერ მხოლოდ 3.6 მილიონი ავტო გაჰყიდეს.
აღსანიშნავია, რომ ”ფოლკსვაგენს” მსოფლიო ლიდერობა მიზნად აქვს დასახული. ოღონდ, ამ მიზნის შესრულება 2018 წელს იგეგმებოდა. ახლა კი, კრიზისმა ყველაფერი არია და როგორც ჩანს, ვოლფსბურგელები ამ მიზანს გაცილებით ადრე მიაღწევენ.
101-წლოვანმა ამერიკელმა ”შევროლე კამარო SS” შეიძინა
Chevrolet Camaro SS
10 ნოემბერი”შევროლე კამარო” ეგრეთ წოდებულ მასკლ ქარების (დაკუნთული მანქანების) კლასს მიეკუთვნება და ამერიკაში თითქმის ისეთივე პოპულარობით სარგებლობს, როგორითაც ”ფორდ მუსტანგი”. მისი აგრესიული ნირიდან გამომდინარე, მას მეტწილად ახალგაზრდები ყიდულობენ და ეს ტენდენცია განსაკუთრებით თვალშისაცემი მას შემდეგ გახდა, რაც კინოგაქირავებაში ფილმი ”ტრანსფორმერები” გამოჩნდა.
მაგრამ გამონაკლისებიც არსებობს და ამ ავტომობილს ხანდახან ხნიერი ადამიანებიც ყიდულობენ. ახლახანს კი უიშვიათესი გამონაკლისიც დაფიქსირდა - 400-ცხენისძალიანი ”კამარო SS” 101 წლის ამერიკელმა, ვინმე ვირჯილ კოფმანმა შეიძინა!
კოფმანმა გაოცებულ რეპორტიორებს განუცხადა, რომ ცხოვრების განმავლობაში, დაახლოებით 40 ავტომობილი გამოიცვალა და მათ შორის, ერთ-ერთი საუკეთესოდ ”კამარო SS” მიაჩნია, რომელიც, მისივე თქმით, უჩვეულოდ იოლი სამართავია.
წლოვანებით მოხუცი, გულით კი ახალგაზრდა კოფმანი უახლოეს მომავალში, თავისი ახალი ავტომობილით შორეულ მგზავრობას აპირებს...
”რენო” ”ტატა ნანოს” მეტოქეს შექმნის
Renault to build Nano fighter
10 ნოემბერი”რენოსა” და ”ნისანის” ალიანსი და მისი ინდური პარტნიორი ”ბაჯაჯ აუტო” ერთობლივად ულტრა დაბალფასიან ავტომობილს გამოუშვებენ, რომელიც დღეისათვის მსოფლიოს უიაფეს ავტომობილ ”ტატა ნანოზე” იაფი ეღირება. ავტომობილის წარმოების დაწყება 2012 წელს დაიწყება.
”რენოსა” და ”ნისანის” მთავარმა აღმასრულებელმა კარლოს გონმა გამოაცხადა, რომ ინდურ კომპანიასთან შეთანხმება უკვე მიღწეულია. ამ გეგმის მიხედვით, ულტრა დაბალფასიანი დიზაინს (შემოკლებით ULC) ”ბაჯაჯ ავტო” შეიმუშავებს. ამავე კომპანიის ქარხანა იკისრებს მის წარმოებას. რაც შეეხებათ ფრანგულ და იაპონურ კომპანიებს, ისინი ტავის თავზე ავტომობილის ბაზარზე დამკვიდრებასა და მთელს მსოფლიოში გავრცელებაზე იზრუნებენ.
გონის თქმით, ULC-ის თვითღირებულება, ინდოეთში წარმოებული ნებისმიერი ავტომობილის შესაბამის მაჩვენებელზე დაბალი იქნება. ოღონდ, რა თქმა უნდა, თვითღირებულებასა და ფასს შორის განსხვავება იქნება. ამ ავტომობილის ძირითადი ბაზარი იონდოეთი იქნება. ასევე შესაძლებელია საზღვარგარეთ მისი გატანაც.
ცნობისათვის, დღეისათვის მსოფლიოში ყველაზე იაფფასიანი ავტომობილი ”ტატა ნანოა”, რომლის წარმოებაც ინდურმა კომპანია ”ტატამ” წელს დაიწყო და რომელსაც 2 000 დოლარად ჰყიდის.
აღსანიშნავია, რომ მსგავსი საფასო სეგმენტის შესაბამისი ავტომობილების წარმოებას სხვა დიდი კომპანიებიც გეგმავენ. მაგალითად, ასეთი ავტომობილის წარმოებას ”ჯენერალ მოტორსი” ინდოეთში მერმის, წლის მიწურულს დაიწყებს, ერთი წლის შემდეგ კი ანალოგიური კლასის ავტომობილს თავის მყიდველს ”ტოიოტაც” შესთავაზებს.
კომპაქტური ავტომობილის წარმოებას ინდოეთში მერმის ”ფორდიც” გეგმავს, მაგრამ ამერიკული კომპანიის განცხადებით, მისი კომპაქტი, ფასით ”ნანოს” კონკურენტი არ იქნება.
ინდოეთი მთელს მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე სწრაფად მზარდი ავტო ბაზარია, სადაც შარშან 1.5 მილიონი ავტომობილი გაიყიდა, წელს კი ეს მაჩვენებელი ნახევარი მილიონით გაიზრდება.
”რენოსა” და ”ნისანის” ალიანსი თავის ინდურ ქარხანას სამხრეთ ინდოეთში მდებარე ქალაქ ჩენაიში აშენებს, რომლის საწარმოო სიმძლავრე წლიურად 400 000 ავტომობილი იქნება. თუმცა, გონის თქმით, დრო იქნება საჭირო, სანამ ეს ქარხანა სრულად დაიტვირთება.
შარშან, სამ კომპანიას შორის გაფორმებული შეთანხმების მიხედვით, პროექტის 50 პროცენტი ”ბაჯაჯ ავტოს” ეკუთვნის, ”რენო” და ”ნისანი” კი 25-25 პროცენტს დაინაწილებენ. თუმცა არაა გამორიცხული, რომ კონტრაქტის პირობები შეიცვალოს.
აღსანიშნავია, რომ ”რენოს” ინდოეთში სხვა ბიზნესიც აქვს. კერძოდ, ფრანგული კომპანია, ინდურ ”მაჰინდრა ნდ მაჰინდრასთან” ერთად, თავის პოპულარულ მოდელ ”ლოგანს” აწარმოებს. მაგრამ მის რეალიზაციასთან დაკავშირებით, პრობლემები შეექმნა - ”ლოგანის” სიგრძე 4 მეტრზე მეტია, რის გამოც, ინდური საგადასახადო კანონების შესაბამისად, ის მასზე კომპაქტურ ავტომობილებთან შედარებით, მეტად იბეგრება. შესაბამისად, ავტომობილი მის კონკურენტებზე ძვირი ღირს და იმ მოლოდინს ვერ ამართლებს, რომელიც მის მწარმოებლებს გააჩნდათ. ამის შედეგი კი ისაა, რომ ”ლოგანის” პროექტზე კომპანიებმა უკვე დაახლოებით 105 მილიონი დოლარი იზარალეს.
”სიტროენი” მერმის ელექტრომობილის წარმოებას დაიწყებს
Citroen will launch C-Zero electric car next year
10 ნოემბერი”სიტროენმა” გამოაცხადა, რომ მომავალი წლის მიწურულიდან, საქალაქო მინი ელექტრომობილ C-ზეროს წარმოებას დაიწყებს. ეს ავტომობილი იქნება ფრანგული კომპანიის მონათესავე ”პეჟოს” ეკექტრომობილ iონ-ის ანალოგი, რომელიც ”ფრანგულმა ლომმა” იაპონური ”მიცუბიშის” i-მიევ-ის ბაზაზე შექმნა და ფრანკფურტის წლევანდელ ავტო გამოფენაზე წარადგინა.
C-ზერო ოთხადგილიანი ავტომობილია, რომელიც მოძრაობაში 47-კილოვატიან (64-ცხენისძალიან) ელექტროძრავს მოჰყავს. ავტომობილის ცენტრალურ ნაწილში, იქ სადაც ჩვეულებრივ შიდაწვისძრავიან ავტომობილებს ეგრეთ წოდებული კარდანის გვირაბი აქვთ, განლაგებულია 88 ცალი ლითიუმ-იონური ელემენტისგან შემდგარი ბლოკი, რომელიც ელექტროძრავს 330-ვოლტიანი ძაბვით ამარაგებს.
ელემენტები ენერგიას საყოფაცხოვრებო ქსელიდან ივსებენ. მათი სრული დამუხტვისთვის, 6 საათია საჭირო, მისი 80 პროცენტით შევსება კი ნახევარ საათშიც ესწრება.
”სიტროენის” განცხადებით, C-ზერო ისევე მუშაობს, როგორც ჩვეულებრივი ავტომობილი - მას ავტომატური გადაცემათა კოლოფი აქვს. საწვავის დონის მაჩვენებელი კი მასში აკუმულატორების განმუხტვის დონის მაჩვენებლითაა შეცვლილი.
ავტომობილის სიგრძე სულ რაღაც 3.480 მეტრია, მისი მოხვევის რადიუსი კი 9 მეტრს შეადგენს, რაც ქალაქის გადატვირთულ ქუჩებში მანევრირებისას მეტად მნიშვნელოვანი მაჩვენებელია.
დაბოლოს, C-ზეროს საბარგულის მოცულობა სულ რაღაც 166 ლიტრს შეადგენს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე 130 კმ/სთ-ია, სვლის სიშორე კი - 130 კილომეტრი.