Monday, November 22, 2010

”ფოლკსვაგენი” ახალ ”კამპერს” ამზადებს

Volkswagen Confirms Plans to Build Microbus

22 ნოემბერი

ალბათ გახსოვთ, ერთ-ერთი პირველი სამარშრუტო ავტობუსი, რომელიც დამოუკიდებელი საქართველოს გზებს მოევლინა, ”ფოლკსვაგენის” მიკროავტობუსი იყო. მაგრამ ყველამ როდი იცის, რომ მისი პირველი თაობის მოდელი გასული საუკუნის შუა წლებში დიდი პოპულარობით სარგებლობდა არამხოლოდ ევროპაში, არამედ ამერიკაშიც, სადაც იმ დროს უზარმაზარი სედანების მოდა იყო და ევროპულ და იაპონურ ლიფსიტებს ზედაც არავინ უყურებდა. განსაკუთრებული პოპულარობით კი ეს პატარა ავტობუსი ქალაქგარეთ დასვენების მოყვარულებს შორის სარგებლობდა, რის გამოც მას ”კემპერის” სახელითც იცნობდნენ.

გავიდა დრო და ასეთ მანქანებზე ბაზრის მოთხოვნა შემცირდა, ვოლფსბურგელებმა კი უფრო დიდი ზომის მინივენების წარმოება დაიწყეს. ”კემპერი” მხოლოდ კოლექციონერებს და ამ ავტომობილის მოყვარულთა კლუბებსღა ახსოვთ, თუმცა ისინი მთელს მსოფლიოში საკმაოდ მრავლად არიან...

და აი, როგორც ირკვევა, ”ფოლკსვაგენს” თავისი კიდევ ერთი სახალხო ავტომობილის აღდგენის გადაწყვეტილება უკვე მიღებული აქვს. ყოველ შემთხვევაში, მისმა მთავარმა დიზაინერმა კლაუს ბიშოფმა ინგლისურ გამოცემა ”აუტოექსპრესთან” საუბრისას განაცხადა, რომ კომპანია კლასიკური ”კემპერის” თანამედროვე ვერსიის გამოშვების გეგმებს ამუშავებს. ”ჩათვალეთ, რომ მე ჩემს საქმეს სათანადოდ ვერ შევასრულებ იმ შემთხვევაში, თუ ბაზარზე ”კემპერის” დაბრუნებაზე არ ვიზრუნებ”, - ლოს ანჯელესის შოუს დროს, ”აუტოექსპრესის” მიერ ჩაწერილი ინტერვიუს დროს ამბობს ბიშოფი.

დიზაინერთა ჯგუფი, რომელსაც ახალი ”კემპერის” შემუშავება ევალება, ჯერ იმაზე ფიქრობს, თუ როგორი ავტომობილის გაკეთება სჯობს - ტრადიციული მიკროავტობუსისა, რომელსაც კომფორტული და მოსახერხებელი ინტერიერი ექნება, თუ უნივერსალური მიკროვენისა, რომელიც ერთდროულად სხვადასხვა გემოვნების ავტომოყვარულის მოთხოვნებს დააკმაყოფილებს (როგორც პირველი კემპერი). როგორც ჩანს, აქცენტი მეორე ვარიანტზე ჩერდება, რადგან ვოლფსბურგელებს საქმეში თავიანთი კალიფორნიული დიზაინ სტუდია ჰყავთ ჩართული.

ახალი მინიავტობუსის კონცეპტუალური მოდელი (ფოტოზე) ვოლფსბურგელებმა პირველად 2001 წელს წარმოადგინეს დეტროიტის შოუზე, მაგრამ ის პროექტი არ განვითარდა და 2005 წელს თაროზე შემოდეს. ბიშოფი ამბობს, რომ საზოგადოებამ კონცეპტუალური ავტომობილი მოიწონა, პროექტის შეჩერების მთავარი მიზეზი კი მისი სიძვირე გახდა.

ამჯერად კი ”ფოლკსვაგენი” თავისი სრულიად ახალი, მოდულური პლატფორმის გამოყენებას აპირებს, რომლის შემუშავებაც მალე დასრულდება და რომელიც კომპანიას ყველა მოდელის შემუშავებაზე ხარჯებს მნიშვნელოვნად შეუმცირებს. ამასთან, დიდია შანსი იმისა, რომ ახალი ”კემპერი” ჰიბრიდული, ან ელექტრული აგრეგატებითაც აღიჭურვოს.

ჰიუნდაის ახალი ელანტრას პრემიერა ლოს ანჯელესში

2011 Hyundai Elantra Revealed

22 ნოემბერი

კორეული დებიუტის შემდეგ, ახალ ჰიუნდაი ელანტრას ამერიკაში გამოჩენის დრო დაუდგა - ლოს ანჯელესის საავტომობილო შოუზე, ის ჩრდილოამერიკული საზოგადოების წინაშე პირველად წარსდგა. კორეული კომპანია ამერიკის ბაზარზე ექსპანსიას აგრძელებს და სწორედ ამიტომაა, რომ ევროპულ პრემიერამდე, ეს ავტომობილი ამერიკელებს უჩვენა. ძველი კონტინენტის და შესაბამისად, საქართველოს ჯერ კი მერმისს დადგება.
ახალი ელანტრა ჰიუნდაის ახალ კორპორატიულ სტილშია შესრულებული, რომელსაც მწარმოებელი თხიერ სკულპტურას უწოდებს. ცნობისათვის, ეს სტილი კომპანიამ პირველად ახალ ტუსანსა და სონატაზე გამოიყენა. ახალი ელანტრა ძველზე, რომელსაც ჰიუნდაი 2006 წლიდან აწარმოებს, 3 სანტიმეტრით გრძელია. მისი ტოპ ვერსია ლიმიტედს, ტყავის სალონით, გამჭვირვალე სახურავით, ყველა სავარძლის გამათბობლით და 15-დუიმიანი ბორბლებით გამოირჩევა. ამასთან, მყიდველს 16 და 17-დუიმიანი ბორბლების შეკვეთის საშუალებაც ექნება.

ახალი ელანტრა ოთხცილინდრიანი 1.8-ლიტრიანი ძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც 148 ცხენის ძალას და 186 ნიუტონმეტრს იძლევა. ძრავის მაბრუნი მომენტის გადამუშავება 6-საფეხურიან მექანიკურ, ან ავტომატურ გადაცემათა კოლოფს ევალება. მექანიკური კოლოფის შემთხვევაში, ელანტრა ტრასაზე მოძრაობისას, 100 კილომეტრის გასავლელად, დაახლოებით 6 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, ქალაქში კი იმავე მანძილისთვის 8 ლიტრი სჭირდება.

სხვათა შორის, ელანტრას კორეულ ვერსიზე, რომელიც იქ ავანტეს სახელითაა ცნობილი, ჰიუნდაი თავის უახლეს, სერია გამა-ს ოთხცილინდრიან 1.6-ლიტრიან GDI ძრავს იყენებს, რომელსაც საწვავი უშუალოდ წვის კამერაში მიეწოდება. ამ აგრეგატის სიმძლავრე 140 ცხენის ძალა, მაბრუნი მომენტი კი 180 ნიუტონმეტრია, თუმცა 1.8-ლიტრიანზე ეკონომიურია. აღნიშნული ძრავით აღჭურვილ ელანტრას ევროპელ მყიდველსაც შესთავაზებენ.

ჰიუნდაის ამერიკული შტოს მთავარ აღმასრულებელ ჯონ კრაფჩიკის განცხადებით, ახალი ელანტრა ყველაზე ეკონომიურია კომპაქტური სედანების კლასში, სადაც მას კონკურენცია ისეთ სერიოზულ მეტოქეებთან მოუწევს, როგორებიცაა ტოიოტა კოროლა, ჰონდა სივიკი, ნისან სენტრა და ფორდ ფოკუსი.

სავარაუდოდ, ეს ავტომობილი საქართველოში მერმისს, ივლისში შემოვა. ჯერჯერობით ცნობილი არაა მისი ფასი. ცნობისათვის, კორეასა და ამერიკაში საბაზო კომპლექტაციით, ელანტრა 15 550 დოლარი ღირს.