Sunday, April 3, 2011

„იაგუარ B99“ – „ბერტონესეული“ ოთხკარიანი კუპე

Bertone B99 asks, "Can't we All Just Forget About the X-Type?"

3 აპრილი

ჟენევის გამოფენაზე, „ბერტონეს“ მიერ წარმოდგენილ ამ კონცეპტუალურ ავტომობილზე ბევრი ამბობდა, რომ მისი სახით, „იაგუარის“ მომავალი X-ტაიპი ვიხილეთ. თუმცა, მოგვიანებით გაირკვა, რომ ინგლისური კომპანია თავისი ყველაზე პატარა ავტომობილის ამ სახით განახლებას არ აპირებს. უფრო მეტიც, მისმა ერთ-ერთმა წარმომადგენელმა, ამ ჭორებით აშკარად გაბეზრებულმა განაცხადა - იქნებ ცოტა ხნით, X-ტაიპი ყველამ დაივიწყოთო.
ერთი რამ კი ფაქტია - კონცეპტუალურმა „იაგუარ B99-მა“, რომელიც იტალიურ სადიზაინერო სტუდა „ბერტონეს“ მიერაა შემუშავებული, ჟურნალისტების, სპეციალისტებისა და დამთვალიერებლების დიდი ინტერესი გამოიწვია. ჯერ ერთი იმიტომ, რომ „ბერტონემ“ ის საკუთარი დაარსებიდან 99 წლის იუბილეს მიუძღვნა. მეორეც, ამ ავტომობილით, იტალიური ატელიე იმ ტრენდისთვის შეწინააღმდეგებას ცდილობს, რომელიც ბაზრის შედარებით ახალ, ოთხკარიანი კუპეების სეგმენტში ჩამოყალიბდა. ეს ტრენდი კი ამ ტიპის ავტომობილების უკნისკენ დახრილ სახურავში აისახება.

„იაგუარ B99-ს“ ტიპიური სედანისთვის დამახასიათებელი, ჰორიზონტალური სახურავი აქვს. კუპეს იერს კი მას ორივე უკანა კარის მომცრო (წინას ნახევარი სიგრძის) ზომები ანიჭებს. ამის მიუხედავად, უკანა სავარძლებზე მოხვედრა მაინც ადვილია, რადგან ავტომობილს არ აქვს შუა საყრდენი და ამასთან, წინა და უკანა კარი ერთმანეთის საპირისპიროდ იღება. კართა ასეთი კონსტრუქცია სერიულ წარმოებაში მხოლოდ „როლს როისს“ აქვს დანერგილი, მაგრამ ეს სულაც არ ნიშნავს, რომ იგივეს „იაგუარიც“ არ გააკეთებს.

მოკლედ, „იაგუარ B99-ის“ სახით, ჟენევაში ოთხკარიანი კუპეს საინტერესო ვერსია ვიხილეთ. ჰო, ალბათ საინტერესოა მისი გაბარიტებიც: სიგრძე 4.5 მეტრი, სიგანე 1.95 მეტრი და სიმაღლე 1.35 მეტრი. ამ ზომებით, ის D სეგმენტს შეესაბამება. სწორედ ამიტომ წარმოიშვა ვარაუდი, რომ ეს კონცეპტქარი მომავალი X-ტაიპია.

კონცეპტუალური ავტომობილი გაზრდილი სვლის სიშორის ჰიბრიდული სისტემითაა აღჭურვილი, რომელიც „ბერტონე ენერჯის“ მიერაა შემუშავებული. ამ სისტემაში შედის ორი ელექტროძრავი, რომელთაგან თითოეულის სიმძლავრე 201 ცხენის ძალაა. ორივე ძრავი უკანაა მოთავსებული. სვლის სიშორეს კი ბენზინზე მომუშავე 1.4-ლიტრიანი ძრავი უზრუნველყოფს, რომლის სიმძლავრეც 168 ცხენის ძალაა. ამ აგრეგატის დახმარებით, ავტომობილის სვლის სიშორე 700 კილომეტრს აღწევს (მხოლოდ ელექტროძრავებით, მანძილი 100 კილომეტრამდე მცირდება), რაც ამჟამად ბაზარზე არსებული მსგავსი ტიპის „შევროლე ვოლტის“ სვლის სიშორეზე გაცილებით მეტია. თანაც, ყოველი კილომეტრის გავლისას, ის გარემოს მხოლოდ 30 გრამი ნახშირორჟანგით აბინძურებს.

მაკო მონელა

„სპაიდერი“ – „ვისმანის“ კონცეპტუალური ექსპერიმენტი

Wiesmann Spyder Concept

3 აპრილი

გერმანული კომპანია „ვისმანი“ თავისი სპორტული ავტობოლებითაა ცნობილი, რომლებიც დამახასიათებელი გარეგნობით, ტემპერამენტით და მდიდრული ინტერიერებით გამოირჩევა. თუმცა ჟენევის გამოფენის დამთვალიერებელს, ამ კომპანიის სტენდზე სრულიად განსხვავებული სტილის ავტომობილი - ღია „სპაიდერი“ დახვდათ.

კომპანიის წარმომადგენელთა განცხადებით, ეს კონცეპტუალური ავტომობილი, ბრენდის თაყვანისმცემელთა თხოვნბის და რჩევების გათვალისწინებით შეიქმნა. მტავარი თხოვნა კი მძლავრი და მსუბუქი, თითქმის სარბოლი ავტომობილის შექმნა იყო.

„ვისმან სპაიდერი“ „ბეემვეს“ წარმოების ბენზინის 4.0-ლიტრიანი V8 ძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც 420 ცხენის ძალას და 400 ნიუტონმეტრს გამოიმუშავებს. ძრავი ბაზაშია განლაგებული. უცნობია ტრანსმისიის ტიპი და საფეხურების რაოდენობა. სამაგიეროდ, კომპანიის მიერ გავრცელებულ პრეს რელიზში აღნიშნულია, რომ ამ აგრეგატის დახმარებით, ორადგილიანი ღია ავტომობილი, რომელსაც არც კარი გააჩნია და არც საქარე შუშა და რომელიც 1000 კილოგრამს იწონის, „სპაიდერს“ სტანდარტული აჩქარებისთვის (0-100 კმ/სთ) 4 წამზე ნაკლები ჰყოფნის, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 290 კმ/სთ-ია.

„ვისმანი“ აცხადებს, რომ კონცეპტუალური „სპაიდერი“ , კომპანიის ისტორიაში ყველაზე ექსტრემალური ავტომობილია. ძრავის და ტავად ავტომობილის ტექნიკურ-დნმიკური მახასიათებლების გარდა, მის ტემპერამენტზე ის ფაქტიც მიგვანიშნებს, რომ მას არ აქვს საქარე შუშა და კარები. ამიტომ, აუცილებელია, რომ პილოტმა (ადამიანს, რომელიც ამ მანქანის საჭეს მიუჯდება, უბრალოდ მძღოლს ვერც უწოდებ) თავი შლემით დაიცვას. ამასთან, ავტომობილის გადაბრუნების შემთხვევაში, მასში მსხდომთა თავებს უსაფრთხოების რკალებიც დაიცავს.

ჯერჯერობით, „ვისმანი“ ამ ავტომობილის სერიულ წარმოებას არ აპირებს. სამაგიეროდ აცხადებს, რომ „სპაიდერი“ იმისთვის გამოიფინა, რომ პოტენციური მყიდველის აზრი შეისწავლოს და განსაზღვროს, რამდენად წარმატებული შეიძლება იყოს ასეთი ავტომობილი ბაზარზე, რომელიც მწარმოებლებს მცირე შეცდომასაც არ პატიობს.

მართალია, „ვისმანი“ კონცეპტუალურ „სპაიდერს“ სტუდიურ ავტომობილს უწოდებს, მაგრამ ჟენევაშივე გავრცელდა ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ გერმანული კომპანია უკვე მის სერიულ ვერსიასაც ამზადებს, რომელსაც ჟენევაშივე, მერმისს წარადგენს.

მაკო.....

სეულის ავტო შოუზე „ჰიუნდაიმ“ კონცეპტუალური „ბლიუ2“ წარადგინა

Hyundai Unveils Blue2 Concept in Seoul

3 აპრილი

სეულის საერთაშორისო საავტომობილო შოუზე, რომელიც ტარდება დევიზით „ევოლუცია, მწვანე რევოლუცია ბორბლებზე“, „ჰიუნდაიმ“ ეკოლოგიურად სუფთა კონცეპტუალური ავტომობილი წარადგინა, რომლის სახელიცაა „ბლიუ2“ (წაიკითხეთ ბლიუ სქვეარ) და რომელიც, გარდა იმისა, რომ არატრადიციულ ტექნოლოგიას იყენებს, იმითაცაა საინტერესო, რომ მისი სახით, კორეული კომპანია თავის მომავალ კორპორატიულ სტილს გვიჩვენებს.

ჯერ ვთქვათ ის, რომ კონცეპტუალური ავტომობილის სახელი, „ჰიუნდაის“ ეკოლოგიურ სუბ ბრენდ „ბლიუ დრაივისა“ და წყალბადის აღნიშვნის (H2) კომბინაციაა, რაც იმაზე მიგვითითებს, რომ ავტომობილში ენერგიის წყაროდ წყალბადს იყენებენ.

„ბლიუ2“ საშუალო ზომის სედანია, რომელიც 120-ცხენისძალიანი ელექტროძრავითაა აღჭურვილი, ამას კი ენერგიით წყალბადის ბაზაზე მომუშავე ფიჭური ელემენტები კვებავს. ამ ელემენტებში, წყალბადსა და ჟანგბადს შორის მიმდინარე ქიმიური რეაქციის შედეგად, ელექტროენერგია წარმოიქმნება, რომელსაც აკუმულატორების ბლოკი და ძრავი ღებულობს.

ავტომობილს 100 კილომეტრის გასავლელად, 2.8 ლიტრი წყალბადი ჰყოფნის, გამონაბოლქვი კი მხოლოდ წყლის ორთქლია. „ბლიუ2-ის“ ეკოლოგიურობას ის ფაქტიც უსვამს ხაზს, რომ მისი ინტერიერის გასაწყობად, ეკოლოგიურად სუფთა მასალებია გამოყენებული. დაკიდევ, ავტომობილი შემცირებული ცვეთის მქონე საბურავებზე დგას, რაც ძრავის მიერ ელექტროენერგიის მოხმარებას ამცირებს.

კონცეპტუალური ავტომობილი ასევე აღჭურვილია ელექტრონული სისტემით, რომელიც პატრონის მიახლოებას გრძნობს და მას კარის გაღებით ესალმება. უკანა ხედვის სარკეები ვიდეოკამერებითაა შეცვლილი. მესამე კამერა კი ავტომობილის სახურავზეა დამაგრებული და ის უკანა სივრცის პანორამულ გამოსახულებას იძლევა. სალონში გამოყენებულია მონიტორები, რომლებიც ორგანული შუქდიოდებითაა დამზადებული.

„ჩვენ არ გვინდა, რომ „ჰიუნდაი“ მსოფლიოს უდიდესი ავტოკომპანია იყოს. ჩვენი მიზანი ისაა, რომ ეს ბრენდი საყოველთაო პატივისცემით და სიყვარულით სარგებლობდეს. ჩვენ გვინდა, რომ ჩვენი პროდუქციის მომხმარებელი პარტნიორად გვთვლიდეს. ჩვენ არ გვინდა, ვიყოთ კომპანია, რომელსაც მხოლოდ საკუთარი ინტერესი ამოძრავებს. ჩვენ უწყვეტად გავაგრძელებთ მსოფლიო კლასის, ხარისხიანი პროდუქციის შეთავაზებას, რაც ბაზარზე შექმნილი რთული სიტუაციების დაძლევაში და ამ სირთულეების გამოწვევად აღქმაში გვეხმერება. ყველაფერი ეს კი იმის შედეგია, რომ ჩვენ ყოველთვის ყურადღებით ვუსმენთ მყიდველის რჩევებს და მათს სურვილებს ვითვალისწინებთ“, - კონცეპტუალური ავტომობილის წარდგენისას განაცხადა „ჰიუნდაი მოტორის“ პრეზიდენტმა და მთავარმა აღმასრულებელმა სტივ იანგმა.

მაკო Monella