Thursday, August 13, 2009

”ფოლკსვაგენი” ფრანკფურტში ზეეკონომიურ ავტომობილს გამოფენს

VW 1 Liter Car

13 აგვისტო

ფრანკფურტის საავტომობილო შოუზე, გერმანული კომპანია ”ფოლკსვაგენი” თავის ზეეკონომიურ კონცეპტუალურ ავტომობილს წარმოადგენს, რომელიც მწარმოებლის მონაცემებით, 100 კილომეტრს 1 ლიტრი საწვავით გადის.

გამოცემა ”ფოკუსის” ცნობით, რომელმაც ეს ინფორმაცია უშუალოდ ”ფოლკსვაგენიდან”, ინკოგნიტო წყაროსგან მოიპოვა, ასეთი ეკონომიურობა უპირველესად, ავტომობილის უაღრესად მცირე წონის წყალობითაა მიღწეული. კონცეპტუალური მოდელი, რომლის სახელიც ჯერჯერობით უცნობია, მსუბუქი მასალებისგანაა დამზადებული. მაგალითად, მისი ძარა ნახშირბადოვანი კომპოზიტისაა, ჩარჩო კი, რომელზეც ძარა ”ზის”, ალუმინისა და მაგნიუმის მასალებითაა შეკრული. შასის დასამზადებლად, ასევე ტიტანისა და კერამიკული მასალებია გამოყენებული. საბოლოო შედეგი კი მართლაც დაუჯერებელია - ორადგილიანიუ ავტომობილი სულ რაღაც 290 კილოგრამს იწონის.

ავტომობილს მამოძრავებელ ძალას მასავით ციცქნა, ორცილინდრიანი შიდაწვის ძრავი ანიჭებს, რომლის მუშა მოცულობა ჯერჯერობით უცნობია. ის სულ რაღაც 45 ცხენის ძალას იძლევა, რაც ამ პატარა ავტომობილისთვის სრულიად საკმარისია. რაც მთავარია, როგორც ”ფოკუსი” გვაუწყებს, სწორედ ეს ძრავი მოიხმარს ას კილომეტრზე ერთადერთ ლიტრ საწვავს.

სხვათა შორის, მსგავსი მონაცემების მქონე ავტომობილით ვოლფსბურგელებმა საავტომობილო სამყარო ერთხელ უკვე გააოცეს. ეს შვიდი წლის წინ მოხდა, მაგრამ იმ ავტომობილს, რომლის ეკონომიკური მაჩვენებლებიც არავის შეუმოწმებია, განვითარება არ ეღირსა, რადგან მაშინ არც ეკოლოგიაზე ზრუნავდა ასე ვინმე და არც საწვავი იყო მეტისმეტად გაძვირებული და შესაბამისად, არც ზეეკონომიურ ავტომობილებზე იყო მოთხოვნა.

და მაინც, ის ავტომობილი (ასევე უსახელო, რის გამოც, მას მსოფლიო მას ერთლიტრიან ფოლკსვაგენად იცნობს) ერთცილინდრიანი, 0.3-ლიტრიანი დიზელის აგრეგატით იყო აღჭურვილი, რომელიც სულ რაღაც 8.5 ცხენის ძალას იძლეოდა. მაგრამ ესეც საკმარისი იყო იმისათვის, რომ ავტომობილის მაქსიმალური სიჩქარე 120 კმ/სთ ყოფილიყო. სხვათა შორის, იმავე ”ფოკუსის” ინფორმაციით, ახალ და ძველ ”ერთლიტრიან” კონცეპტუალურ მოდელებს მხოლოდ ერთი რამ - სალონის შეთანწყობა ექნება ერთნაირი. მასში ერთადერთი მგზავრის სავარძელი მძღოლის სავარძლის უკან განლაგდება.

დაბოლოს, ყველაზე საოცარი: ”ფოკუსისავე” ინფორმაციით, ”ფოლკსვაგენი” ამ ავტომობილის წარმოებას გეგმავს! სავარაუდოდ, ის კომპანიის დილერთა შოურუმებში 2013 წელს გამოჩნდება.

”ტრაბანტი” ახალ ცხოვრებას ფრანკფურტში დაიწყებს

Trabant

13 აგვისტო

ყოფილი კომუნისტური გერმანიის საავტომობილო მრეწველობის სიამაყე - ”ტრაბანტი” მალე შეიძლება ევროპის გზებს, ელექტრომობილის სახით დაუბრუნდეს. ავტომობილების მასშტაბური მოდელების გერმანულმა ფირმა ”ჰერპამ” ფრანკფურტის ავტო შოუზე გამოსაფენად ”ახალი ტრაბი” მოამზადა და იმედი აქვს, რომ გამოფენის მეშვეობით, ინვესტორებს მიიზიდავს, რომლებიც გარემოსადმი მეგობრულ ამ ავტომობილის წარმოების დაწყებაში დაეხმარებიან.

”ჰერპას” მიერ შემუშავებულ ”ტრაბისაც” ისეთივე დაკუთხული მოყვანილობა აქვს, როგორიც ძველს ჰქონდა, რომელიც 1957-1991 წლებში 3 მილიონი ცალი გაიყიდა. მაგრამ კომპანიის წარმომადგენელი დანიელ შტიგლერი ამბობს, რომ ახალი ”ტრაბი” რეტროავტომობილი არ იქნება.

”ახალი ”ტრაბი” კოხტა მანქანა იქნება, რომელსაც თავისი წარსული აქვს. რაც მთავარია, მას ელექტროამძრავი ამოძრავებს, რადგან ამას თანამედროვე ბაზრის ტენდენცია მოითხოვს”, - გამოცემა ”აუტომოტივ ნიუსთან” საუბრისას განაცხადა შტიგლერმა.

”ჰერპამ” ახალი ავტომობილის შესახებ ჯერ მხოლოდ მინიმალური ინფორმაცია გამოაქვეყნა. მაგალითად, ავტომობილის წონა 1000 კილოგრამზე ნაკლები უნდა იყოს, მის სახურავზე კი ფოტოელემენტები ჩამონტაჯდება, რომლებიც დამატებით ელექტროენერგიას გამოიმუშავებენ. რაც მთავარია, ავტომობილის სვლის მარაგი 250 კილომეტრი უნდა იყოს, რაც, ცოტა არ იყოს, გაზვიადებულად ისმის, რადგან სუფთა ელექტრომობილებისთვის ეს ფანტასტიური მაჩვენებელია.

შტიგლერი ამბობს, რომ ”ახალი ტრაბისთვის” ელექტროძრავებს ბერლინური კომპანია ”IAV აუტომოტივ ენჯინირინგი” დაამზადებს, რომელსაც საავტომობილო გენერატორებისა და სტარტერების წარმოების დიდი გამოცდილება აქვს.

”ჰერპა” ცვიკაუში, იმავე მხარეში მდებარეობს, სადაც ”ტრაბანტის” ქარხანა მდებარეობდა. ეს კომპანია მანქანების და თვითმფრინავების მასშტაბური მოდელების წარმოებითაა ცნობილი, ”ტრაბანტის” მარკით სარგებლობის უფლება კი ორი წლის წინ, ამ მარკის აღდგენის მიზნით გამოისყიდა.

”ტრაბანტის” აღდგენის საქმეში, ”ჰერპას” კიდევ ერთი პარტნიორი კომპანია ”ინდიკარია”, რომელიც სპეციალური მანქანების, ავტომობილების კომპონენტებისა და ავტომობილების პროტოტიპების წარმოებითაა ცნობილი. ეს კომპანიაც ქალაქ ცვიკაუშია ბაზირებული.

დაბოლოს, თუ ”ჰერპა” და მისი პარტნიორები ფრანკფურტში ინვესტორს მიიზიდავენ, ”ახალი ტრაბის” წარმოება 2012 წელს დაიწყება.