Friday, July 2, 2010

”ტესლა როდსტერ 2.5 - ოფიციალური დებიუტი

Tesla Roadster 2.5 Official Pictures and Info

2 ივლისი

კალიფორნიულ კომპანია ”ტესლას”, რომელიც ელექტრომობილების წარმოებაზეა სპეციალიზებული, ძალიან წარმატებული პერიოდი აქვს - კომპანიამ ახლახანს გამოუშვა თავისი აქციები და პირველსავე დღეს, მათი გაყიდვით, 226 მილიონი დოლარი მიიღო, უკვე მეორე დღეს კი აქციების ფასი 40.5 პროცენტით გაიზარდა.

ამ დღეებშივე, გუდვუდის (ბრიტანეთი) სიჩქარის ფესტივალზე, კომპანიის ერთადერთი მოდელის, ელექტრომობილ ”როდსტერ 2.5-ის” განახლებული ვერსიის დებიუტი შედგა. ამასთან, გუდვუდშივე, ”ტესლას” ხელმძღვანელობამ გამოაცხადა, რომ ელექტრული სედანი ”მოდელ S” უკვე შემუშავებულია და ის ახლა სრულყოფის ფაზაში იმყოფება.

განახლებულ ”როდსტერს” სიახლეები ვიზუალურადაც ეტყობა და ისინი ძარის შიგნითაცაა და ავტომობილის ტექნოლოგიურ მხარეს ეხება. კერძოდ, ახალია წინა ბამპერი, რომელსაც გვერდებზე ორი სავენტილაციო ჰაერის ამღები ”ლაყუჩი” აქვს. შეიცვალა ბამპერის ქვეშ მოთავსებული ფალსრადიატორის ბადის ფორმა. შეცვლილია უკანა ბამპერიც, რომელთანც დაკავშირებულია უკანა დიფუზორი.

სიახლეებია სალონშიც. კერძოდ, შეიცვალა სავარძლები, რომლებიც მწარმოებლის ინფორმაციით, წინებზე გაცილებით კომფორტულია, თუმცა ესეც სპორტული სტილისაა. ამიერიდან სალონის გასაწყობად ახალი, ძვირფასი მასალები გამოიყენება, მყიდველის სურვილის შემთხვევაში კი სალონში უკანა ხედვის კამერასაც დააყენებენ. ცენტრალურ კონსოლზე შვიდდუიმიანი მონიტორი დააყენეს, რომელზეც სანავიგაციო სისტემის პარამეტრების გამოტანაა შესაძლებელი.

ისევე როგორც მის წინამორბედს, განახლებულ სპორტულ ელექტრომობილსაც მყიდველს ორ ვერსიად (როდსტერ და როდსტერ სპორტ) შესთავაზებენ. ორივე შემთხვევაში, ავტომობილი 288-ცხენისძალიანი ელექტროძრავითაა აღჭურვილი< თუმცა ”სპორტის” ვარიანტში მას უფრო მეტი მაბრუნი მომენტი აქვს. ასეთი ვერსია ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარეს 3.7 წამში ავითარებს, რაც საბაზო ”როდსტერის” აჩქარებაზე 0.2 წამით ნაკლებია. დაბოლოს, ორივე ვერსიის შემთხვევაში, მაქსიმალური სიჩქარე 200 კმ/სთ-ია.

ელექტროძრავი ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ბლოკისგან იკვებება, რომლის 240-ვოლტიანი შტეპსელიდან სრულად დამუხტვასაც 3.5 საათი სჭირდბა. ელექტრომობილის სვლის სიშორე კი 390 კილომეტრია.

”ტესლას” მიერ გუდვუდში გამოქვეყნებული ინფორმაციით, მის მიერ 1200 ელექტრომობილს მსოფლიოს 20-ზე მეტ ქვეყანში უკვე გამოუჩნდა მყიდველი.

”მერსედეს ბენცმა” კუპე CL კლასი განაახლა

Mercedes-Benz CL-Class Facelift

2 ივლისი

”მერსედეს ბენცმა” თავისი პოპულარული კუპეს, CL კლასის განახლებული ვერსიის პირველი ფოტოები და მის შესახებ მწირი ინფორმაცია ინტერნეტით გაავრცელა. შტუტგარტული კომპანიის ახალი წესის შესაბამისად, განახლებული ავტომობილის სახელი S-კლასის კუპე უნდა ყოფილიყო, თუმცა ამჯერად ეს წესი დაირღვა და მას ამ ავტომობილზე ახალი თაობის მოდელის გამოშვების შემდეგ გამოიყენებენ.

წინამორბედისგან განახლებულ ავტომობილს გარეგნულად რამდენიმე ელემენტი განასხვავებს. მაგალითად, რადიატორის ბადე, მთავარი ფარები, რომლებსაც შუქდიოდების სექციები აქვს და ოდნავ შეცვლილი წინა ბამპერი, რომლის ქვედა ნაქილშიც ასევე შუქდიოდური ნისლსაწინააღმდეგო ფარებია ჩასმული. უკანა ნაწილში უკანა ფარები, საბარგულის სახურავი და გამოსაბოლქვი მილები შეიცვალა. ამ უკანასკნელს ამიერიდან ოთხკუთხა ფორმა ექნება.

CL კლასის განახლებული კუპე აღჭურვილია ბენზინის ახალი 4.7-ლიტრიანი წყვილ ტურბოკომპრესორიანი V8 ძრავით (ბლიუდირექტ), რომელთანაც მოდერნიზებული 7-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფია შეწყვილებული. ტრანსმისიასთან უნისონში მოქმედებს სისტემა სტოპ-სტარტი და მუხრუჭების კინეტიკური ენერგიის რეკუპერაციის სისტემა.

ძრავის მაქსიმალური სიმძლავრე 429 ცხენის ძალაა, რაც 12 პროცენტით მეტია წინამორბედი აგრეგატის (5.5-ლიტრიანი V8) მაქსიმუმზე. ამასთან, წინა ძრავი, რომლის სიმძლავრეც 382 ცხენის ძალაა, 10-15 პროცენტით მეტ საწვავსაც მოიხმარს და ატმოსფეროში დაახლოებით 23 პროცენტით მეტ CO2-ს გამოჰყოფს. ახალი აგრეგატით, CL500/CL550 (მეორე ვერსია ამერიკული ბაზრისთვისაა) 4მატიკი 100 კმ/სთ სიჩქარეს 4.9 წამში კრეფს, რაც წინა მოდელის ანალოგიურ მაჩვენებელზე 0.5 წამით ნაკლებია.

მომავალში, CL კლასის კუპე ასევე აღიჭურვება 5.5-ლიტრიან V12 ორ ტურბოიან ძრავს (ვერსია CL600), რომლის მაქსიმალური სიმძლავრეც 510 ცხენის ძალაა. ამ აგრეგატით, ლუქსის კლასის კუპეს 100 კმ/სთ სიჩქარის ასაკრეფად 4.5 წამი ეყოფა. ორივე ძრავის შემთხვევაში, ავტომობილის მაქსიმალური სიჩქარე ხელოვნურად იქნება შეზღუდული 250 კმ/სთ-ით.

იმ მყიდველებისთვის, რომლებსაც მეტი ცხენის ძალა და კომფორტი უნდათ, მოგვიანებით, შტუტგარტელების პარტნიორი და მათსავე მფლობელობაში მყოფი კომპანია AMG ორ ახალ - CL63 AMG და CL65 AMG მოდელებს დაამზადებს.

CL კლასის განახლებული კუპეს მსოფლიო პრემიერა პარიზის საავტომობილო გამოფენაზე ჩატარდება, რის შემდეგაც შტუტგარტელები მასზე შეკვეთების მიღებას დაიწყებენ.

დაახლოებით იქნება ”ბეემვე მეგასიტი”

BMW Megacity: first official pics

2 ივლისი

ბრიტანულმა ჟურნალმა ”ავროქარმა” გამოაქვეყნა ”ბეემვეს” საქალაქო ელექტრომობილის ფოტოები და მის შესახებ მცირე ინფორმაცია. ჟურნალის ცნობით, ავტომობილს, რომლის პირობითი სახელწოდებაა ”მეგა სიტი ვიჰაიქლ”, ანუ MCV, 4 დასაჯდომი ადგილი ექნება, მისი გაყიდვები კი 2013 წელს დაიწყება.

მიუხედავად იმისა, რომ ახლახანს ბავარიულმა კომპანიამ გამოაცხადა, პროექტ ”მეგასიტის” მიხედვით შექმნილ ავტომობილს საკუთარი ბრენდით გავყიდიო, ”ავტოქარი” ირწმუნება, რომ ამ ელექტრომობილისთვის გერმანული კომპანია სუბ ბრენდს შექმნის.

”ავტოქარის” ინფორმაციით, მცირეგაბარიტიანი ელექტრომობილი 100-კილოვატიანი (ეს დაახლოებით 134 ცხენის ძალაა) ელექტროძრავით აღიჭურვება, რომლის მიერ გამომუშავებულ მაბრუნ მომენტსაც უკანა წამყვანი ბორბლები მიიღებს. ამასთან, შემდგომში შეიძლება ბავარიელებმა ”მეგასიტის” ბაზაზე, გაზრდილი სვლის სიშორის მქონე ჰიბრიდიც გამოუშვან, რომელშიც კომპაქტური შიდაწვის ძრავისა და გენერატორის ტანდემი, აკუმულატორების დასამუხტად იმუშავებს.

”მეგასიტის” ძარა კარბონის კომპოზიციური მასალისგან დამზადდება. ძარას ისეთივე სიხისტე ექნება, როგორც ფოლადისას ექნებოდა. სამაგიროდ, ის ალუმინის ანალოგიურ სტრუქტურაზე დაახლოებით 50 პროცენტით მსუბუქი იქნება. ”ბეემვეში” ”მეგასიტის” ძარის არქიტექტურას რევოლუციურს უწოდებენ.

ბავარიელები თვლიან, რომ პრემიუმ სეგმენტში მომავალში წარმატებას ის კომპანიები მიაღწევენ, რომლებიც თავიანთი ავტომობილების წარმოებისას, ულტრათანამედროვე ტექნოლოგიებს გამოიყენებენ. ასეთი ტექნოლოგიები კი მეტალზე გაცილებით ეფექტურიც იქნება, ეკონომიურიც და გარემოსადმი მეგობრულიც.

”მეგასიტისთვის” კარბონის ნაწილების საწარმოებლად, ”ბეემვემ” ამ საქმეზე სპეციალიზებულ კომპანია SGL-სთან ერთად, ერთობლივი საწარმო ჩამოაყალიბა. კიდევ ერთი ერთობლივი პროექტით, ბავარიელები ”ბოშთან” და ”სამსუნგთან” ერთად, ლითიუმ-იონურ აკუმულატორებს გამოუშვებენ.

ცნობისათვის, სხვა კომპანიებთან ”ბეემვეს” კოოპერაცია ამით არ შემოიფარგლება - გერმანული კომპანია მალე პარტნიორულ ურთიერთობას ჩინურ ”ბრილიანს ავტომოტივთან” დაიწყებს, რისი მიზანიც, კიდევ ერთი ელექტრომობილის შემუშავებაა.