ვირტუალური რეალობიდან რეალობამდე
Opel Ampera
14 ნოემბერი
ამ კოდური სახელწოდებით, ”ოპელმა” კავკასიის, ბალტიისპირეთის ქვეყნებისა და დსთ-ს ევროპული ქვეყნების ჟურნალისტებისთვის, სპეციალური სემინარი ჩაატარა, რომელზეც ”ოპელ ამპერას” შექმნის და მისი აგებულების შესახებ მოგვითხრო. ელექტრომობილი სვლის გაზრდილი სიშორით - ასეთი კლასიფიკაციის ქვეშაა მოქცეული ”ამპერა”, რომელსაც ელექტროძრავი ამოძრავებს, თუმცა მეტი სვლის სიშორისთვის, მასზე შიდაწვისძრავიც დგას.
ზოგი მწარმოებელი შიდაწვის ძრავზე უარს ამბობს და მხოლოდ აკუმულატორებში დაგროვილ ენერგიას იყენებს. ამ შემთხვევაში, მწარმოებლებს მანქანაზე აკუმულატორების დამატებითი ბლოკების დაყენება უწევთ. ეს კი ავტომობილს აძვირებს და მის სალონში სასარგებლო სივრცეს ამცირებს. ამასთან, სვლის სიშორე მაინც ”ჯენერალ მოტორსის” მიერ შემუშავებული სისტემა ”ვოლტეკით” აღჭურვილ ავტომობილებს მეტი აქვს. და ასე მანამ იქნება, სანამ ლითიუმ-იონური აკუმულატორების ფასი შემცირდება, მათი ტევადობა კი გაიზრდება.

* * *
როგორც წესი, ავტომწარმოებლები თავიანთ ახალ მოდელს საზოგადოებას პირველად დიდ საავტომობილო გამოფენებზე უჩვენებენ, მის ღირებულებას კი გაყიდვების დაწყებამდე იშვიათად ამხელენ. ”ოპელი” კი სხვაგვარად მოიქცა - ელექტრომობილ ”ამპერას” გაყიდვებს გერმანული კომპანია ერთი წლის შემდეგ დაიწყებს, თუმცა მისი ფასი უკვე გამოაცხადა - ”შევროლე ვოლტის” ევროპელი ნათესავი, პრემიუმ სეგმენტისთვის შესაფერის ფასად - 42 900 ევროდ იქნება ხელმისაწვდომი.
ფასის გამოცხადბასთან ერთად, ”ოპელმა” ელექტრომობილზე შეკვეთების მიღების დაწყებაც გამოაცხადა, რისთვისაც სპეციალური საიტიც (www.opel-ampera.com) გახსნა. საიტზე რეგისტრირებული მყიდველი ”eპიონერის” სტატუსს მიიღებს და რიგი შეღავათებით ისარგებლებს, რომელთა შორისაც, ყველაზე მიმზიდველი ისაა, რომ მას ”ამპერას” ტესტირების საშუალება მიეცემა. გერმანული კომპანია შეკვეთების შესრულებას მერმისს, მეოთხე კვარტალში შეუდგება.


შესაძლოა, ეს მოკრძალებული, თუმცაღა სრულიად საკმარისი მაჩვენებელია. სამაგიეროდ, მისი გადაადგილების ღირებულება, ჩვეულებრივი შიდაწვისძრავიანი (ბენზინის) ავტომობილის შესაბამისი მაჩვენებლის მხოლოდ 20 პროცენტია. საყოფაცხოვრებო, 230-ვოლტიანი ქსელიდან აკუმულატორების დამუხტვას დაახლოებით 3 საათი სჭირდება.
”გარემოზე ზრუნვა ერთადერთი მიზეზი არაა იმისათვის, რომ ელექტრომობილის ყიდვა ვარჩიოთ. ასეთი ავტომობილის მართვა ძალიან საინტერესოა. ის უხმაუროა და შესანიშნავი აჩქარებით გამოირჩევა. მარჯვენა ფეხს დამორჩილებული 370-ნიუტონმეტრიანი მაბრუნი მომენტი კი ფრენის შეგრძნებას იწვევს”, - ამბობს სამოდელო რიგის განყოფილების აღმასრულებელი დირექტორი და მთავარი ინჟინერი ფრანკ ვებერი.
რაც შეეხება ”ამპერას” (და მასთან ერთად, შევროლე ვოლტის) ფასს. ავტომობილზე ვერავინ იტყვის, რომ იაფია, მაგრამ სამაგიეროდ, ის შიდაწვისძრავიან ავტომობილებთან შედარებით, გაცილებით მცირე საექსპლუატაციო ხარჯითაც გამოირჩევა. ”ჯენერალ მოტორსის” გათვლებით, თუ ავტომობილით დღეში საშუალოდ 60 კიომეტრს გადიხართ, ეს ნიშნავს, რომ ”ამპერას” მეშვეობით, წლიურად დაახლოებით 1 700 ლიტრი ბენზინის დაზოგვა შეიძლება. თუ დღიური გარბენი 100 კილომეტრია, მაშინ წლიური დანაზოგი 2 200 ლიტრს აღწევს.