Monday, September 7, 2009

გაიცანით ”როლ როის გოუსტი”

Rolls Royce Ghost

7 სექტემბერი


ბრიტანულმა კომპანია ”როლს როისმა”, როგორც იქნა, საბურველი ახადა თავის უახლეს ავტომობილს, რომელსაც საზოგადოება წლების განმავლობაში ”ბეიბი როლსის” სახელით მოიხსენიებდა. ავტომობილს ”გოუსტი” ჰქვია (მოჩვენება) და მისი მსოფლიო პრემიერა რამდენიმე დღეში, ფრანკფურტის საავტომობილო შოუზე გაიმართება.

მართალია, ”როლს როისის” პირველ მოდელ ”ფანტომზე” დაახლოებით ნახევარი მეტრით მოკლეა, მაგრამ ”გოუსტი” მაინც დიდი გაბარიტებით გამოირჩევა. მის ზორბა კაპოტქვეშ კი შესაფერისი აგრეგატი მოკალათებულა. ესაა 6.6-ლიტრიანი V12, რომელიც ორი ტურბოკომპრესორითაა აღჭურვილი. ის 563 ცხენის ძალას და 780 ნიუტონმეტრს გამოიმუშავებს, ეს ავლა-დიდება კი წამყვან უკანა ბორბლებს 8-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფის გავლით მიეწოდობა.

ეს საკმარისია იმისათვის, რომ გიგანტურმა ავტომობილმა ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარე 4.6 წამში აკრიფოს. რაც შეეხება მის მაქსიმალურ სიჩქარეს, ისიც ”ფანტომოვით” 250 კმ/სთ-ითაა შეზღუდული (მეტი რა საჭიროა). სამაგიეროდ, ”მოჩვენებას” კარგი მადა აქვს - 100 კილომეტრზე 13.6 ლიტრ ბენზინს მოიხმარს, ყოველი კილომეტრის გავლისას კი ატმოსფეროს 317 გრამი CO2-ით აბინძურებს.

”გოუსტი” უამრავი დამხმარე საშუალებითაა აღჭურვილი. მათ შესახებ ჩვენ რამდენჯერმე უკვე მოგიყევით (ნახეთ ბმულები ქვემოთ). ამჯერად დავამატებთ, რომ მძღოლის განკარგულებაშია კარების დისტანციური გაღების სისტემა, ”ბრმა ზონების” დასაფიქსირებელი” რამდენიმე კამერა, სამოძრაო ზოლიდან გადასვლისას, მძღოლის გამაფრთხილებელი სისტემა, რა თქმა უნდა სტოპ/სრატრ სისტემა, მთავარი ფარების მიმართულების მაკორექტირებელი სისტემა და სხვა.

”გოუსტის” წარმოებას ”როლს როისი” წელსვე დაიწყებს. თითო ავტომობილის ღირებულება 250 000 ევრო იქნება.


http://autopanoramaf1.blogspot.com/2009/06/rolls-royce-ghost-9.html

http://autopanoramaf1.blogspot.com/2009/07/rolls-royce-ghost-22-200-ex.html

http://autopanoramaf1.blogspot.com/2009/06/rolls-royce-ghost-14.html

”მაკლარენი” სიახლეს ამზადებს

McLaren MP4-12C

7 სექტემბერი

მართალია, ”მაკლარენ აუტომოტივი” ამას ოფიციალურად არ ადასტურებს, მაგრამ ინტერნეტში გავრცელებული ცნობით, ხვალ ინგლისური კომპანია თავის ახალ სუპერავტომობილს - MP4-12C-ს გაგვაცნობს, რომელიც აქამდე P11 კოდური სახელწოდებით იყო ცნობილი.

ბრიტანული ”ქარმეგზინის” ინფორმაციით, ავტომობილი, რომელიც ლეგენდარული სამხრეთაფრიკელი კონსტრუქტორის, გორდონ მარის მიერაა შექმნილი და რომელმაც კონკურენცია ”პორშე 911-ს” და ”ფერარის” უახლეს ”458 იტალიას” უნდა გაუწიოს, 6.2-ლიტრიანი V8 ძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც 450 ცხენის ძალას ავითარებს. მისი მეშვეობით, MP4-12C ადგილიდან 100 კმ/სთ-მდე აჩქარებას 4.6 წამში შეძლებს, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 312 კმ/სთ იქნება.

”ქარმეგზინისვე” ინფორმაციით, ახალ ავტომობილზე გამოყენებულია შერჩევითი დამუხრუჭების ტექნოლოგია, რომელიც მძღოლს საშუალებას აძლევს, უკან ბორბლებზე ცალ-ცალკე არეგულიროს სამუხრუჭე ძალა. ამგვარად, საგრძნობლად გაუმჯობესდება ავტომობილის მართვადობა და მანევრულობა.

კომპანიის შეფი რონ დენისი, ვინც ამავე სახელწოდების მქონე ფორმულა 1-ის გუნდის მმართველობა სწორედ საგზაო ავტომობილების პროექტების გამო (ფ1-ის მიმდინარე სეზონის დასაწყისში) დატოვა, აცხადებს, რომ წარმოების დაწყებიდან პირველივე სრულ წელს, 1 000 ცალი MP4-12C-ის გაყიდვა იგეგმება. საკმაოდ თამამი გეგმაა, თუ გავითვალისწინებთ, რომ ავტომობილის საბაზო ღირებულება 150 000 გირვანქა სტერლინგი (დაახლოებით, 250 000 დოლარი) იქნება.

MP4-12C-ს წარმოება მერმის უნდა დაიწყოს, ოთხი წლის შემდეგ კი კომპანია წლიური წარმოების 4 000 ცალამდე გაზრდას აპირებს. ამ დროს კი მისი სამოდელო გამა სამ ავტომობილამდე იქნება გაზრდილი. MP4-12C-ის შემდეგ, ბაზარზე ლეგენდარული ”მაკლარენ F1-ის” შთამომავალი (სამეულიდან ყველაზე ექსტრემალური და ძვირადღირებული) გამოჩნდება, მას კი ყველაზე იაფი მოდელი მოჰყვება, რომლის ფასიც 100 000 გირვანქა სტერლინგზე დაბლა უნდა იყოს.

ახალი ავტომობილისთვის, ”მაკლარენ აუტომოტივი” თავისი მთავარი ბაზის სიახლოვეს ახალ საწარმოს ააშენებს, რომლის დღიური წარმადობა 20 ავტომობილი იქნება.

”პეჟო იონი” - ფრანგული ლომების პირველი ელექტრომობილი

Peugeot iOn

7 სექტემბერი

”პეჟომ” გამოაცხადა, რომ ფრანკფურტის საავტომობილო შოუზე ნულოვანი ბამონაბოლქვის მქონე ავტომობილს, ”პეჟო იონს” წარადგენს, რომელიც მხოლოდ ელექტროენერგიით მუშაობს და რომლის წარმოებაც მერმის, წლის ბოლოს დაიწყება. ამგვარად, ”პეჟო” გახდება პირველი ევროპული კომპანია, რომელიც ძველი კონტინენტის ბაზარზე ელექტრომობილებს გამოიტანს.

ავტომობილი იაპონურ კომპანია ”მიცუბიშის” ელექტრომობილ i MiEV-ის ბაზაზეა შექმნილი, მის შემუშავებაში კი ორივე კომპანიის თანამშრომლებმა თანაბარი მონაწილეობა მიიღეს. ამდენად, სულაც არაა გასაკვირი, რომ ”იონი” გარეგნულად ძლიერ ჰგავს თავის იაპონელ ნათესავს.

ოთხკარიანი ავტომობილის სიგრძე 3.48 მეტრია, მისი მოხვევის რადიუსი კი 4.50 მეტრს აღწევს. ავტომობილს ბიძგს ელექტროძრავი აძლევს, რომლის მაქსიმალური სიმძლავრე 64 ცხენის ძალა, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 180 ნიუტონმეტრია. მისი მეშვეობით, ავტომობილს სულ რაღაც 130 კმ/სთ-ის განვითარება შეუძლია.

”პეჟო იონი” ლითიუმ-იონური აკუმულატორებითაა აღჭურვილი და როცა ისინი სრულადაა დამუხტული, ავტომობილის სვლის სიშორე 130 კილომეტრს აღწევს. სხვათა შორის, ”მიცუბიში i MiEV-ს” სვლის მარაგად 160 კილომეტრი უწერია. ნებისმიერ შემთხვევაში, 130 კილომეტრი სრულიად საკმარისია იმისათვის, რომ ქალაქში მცხოვრები ავტომობილისტის ყოველდღიური მოთხოვნა დააკმაყოფილოს.

აკუმულატორების ბლოკი ელექტროენერგიას საყოფაცხოვრებო ქსელიდან ივსებს (პლაგ-ინ სისტემა), რისთვისაც მას 6 საათი ესაჭიროება. იმავდროულად, სულ 30 წუთია საკმარისი იმისათვის, რომ აკუმულატორები 80 პროცენტით დაიმუხტოს.

”პეჟოსა” და ”მიცუბიშის” შორის მიღწეული შეთანხმებით, იაპონური კომპანია თავის ფრანგ პარტნიორს წლიურად დაახლოებით 25 000 ელექტრომობილს მიაწვდის. ”იონის” ფასი ჯერჯერობით არ ქვეყნდება.