Friday, April 2, 2010

”მერსედეს SLS AMG GT3” რბოლებისთვის მზადაა

Mercedes SLS AMG GT3

2 აპრილი

პრემიუმ სეგმენტის ავტომობილების მწარმოებელმა გერმანულმა კომპანია ”მერსედესმა” თავისი სუპერ ავტომობილის, ”თოლიას ფრთად” წოდებული SLS AMG-ს ბაზაზე, მისი სარბოლი ვერსია, SLS AMG GT3 შექმნა და მის შესახებ ფოტოები და ტექნიკურ-დინამიკური მონაცემები გამოაქვეყნა.

პირველ რიგში უნდა ითქვას, რომ სარბოლი ავტომობილიც იმავე, 6.3-ლიტრიანი V8 ძრავითაა აღჭურვილი, რომლითაც მისი საგზაო ვერსია. სამაგიეროდ, SLS AMG GT3-ს ტრანსმისია აქვს განსხვავებული. ძრავის მიერ გამომუშავებილ მაბრუნ მომენტს 6-საფეხურიანი სექვენტალური გადაცემათა კოლოფი გადაამუშავებს. მისი საფეხურების ცვლა ხდება საჭის რგოლის უკან მოთავსებული ორი ბერკეტით. კოლოფი უშუალოდ უკანა ღერძზე ზის, ძრავს კი ის კარდანის ლილვით უკავშირდება.

სარბოლი ავტომობილი უზარმაზარ, 18-დუიმიან ბორბლებზე დგას, რომელთაგან წინების სიგანე 300 მილიმეტრი, უკანებისა კი 325 მილიმეტრია. მათზე ჩაცმულია 287/682 ზომის წინა და 315/708 ზომის უკანა საბურავები, რომლებიც შეიძლება იყოს როგორც საწვიმარი, ასევე სლიკი და საშუალედო. ავტომობილი აღჭურვილია პნევმატური ამწევი სისტემით, რომელიც ოთხ საყრდენს იყენებს და მისი დანიშნულება საბურავების სწრაფად შეცვლა.

ავტომობილის შიგნითაც ყველაფერი ისეა, როგორც სარბოლ ავტომობილს შეეფერება. საჭის რგოლი აღარაა რგოლი - მას ზედა ნაწილი წაჭრილი აქვს, რათა პილოტმა უპრობლემოდ შეძლოს საჭის უკან მოთავსებულ მონიტორზე გამოტანილი მონაცემების გარჩევა. სავარძელს უსაფრთხოების 6-წერტილოვანი ღვედები აქვს. გარდა ამისა, პილოტის უსაფრთხოებას მოემსახურება სისტემა ჰენს (ჰედ ენდ ნეკ სეიფტი, ანუ თავის და კისრის უსაფრთხოება), რომელიც ავტომობილის სტანდარტულ აღჭურვილობაში შედის. უსაფრთხოებასვე ემსახურება ფოლადის მილებისგან შეკრული ბუდე, რომელიც პილოტს ავტომობილის გადაბრუნების შემთხვევაში დაიცავს.

სხვათა შორის, ”მერსედესი” ამ ავტომობილის სამოქალაქო ვერსიასაც გამოუშვებს. ასეთი ავტომობილების წარმოება წელს, შემოდგომაზე, გაყიდვები კი მერმისს, გაზაფხულზე დაიწყება.

”ბენტლის” ახალი 505-ცხენისძალიანი ძრავი

Bentley Presents New 505 BHP V8 Engine

2 აპრილი

ნახევარი წელი გავიდა მას შემდეგ, რაც ”ბენტლიმ” საზოგადოებას პირველად უჩვენა თავისი ახალი ლუქსის კლასის სედანი ”მულსანი”, ახლა კი დადგა დრო, როდესაც ინგლისურმა კომპანიამ ამ ავტომობილის გული - 6.75-ლიტრიანი V8 აგრეგატი გაგვაცნო, რომელსაც წყვილი ტურბოკომპრესორი ემსახურება.

ეს პრაქტიკულად იგივე ძრავია, რომელსაც ადრე ”ბენტლი” მოდელებზე, ძველ ”მულსანზე”, ”ტურბო R-სა” და ”S2 კონტინენტალზე” იყენებდა. ოღონდ, ამჯერად აგრეგატს ორი ახალი სისტემა აქვს, რომელთა წყალობითაც, 15 პროცენტით ნაკლებ საწვავს მოიხმარს და გარემოსაც ნაკლებად აბინძურებს. ეს სისტემებია შეშვების და გამოშვების ცვალებადი ფაზებისა და ცვალებადი კუმშვის ხარისხის სისტემა.

გაუმჯობესდა ძრავის სხვა მონაცემებიც: მისმა სიმძლავრემ 505 ცხენის ძალა შეადგინა, მაქსიმალური მომენტი კი 1020 ნიუტონმეტრია. თანაც, ამ მაჩვენებელს ის ძრავის მუხლა ლილვის 1 750 ბრ/წთ-ზე აღწევს. ძრავთან შეწყვილებულია ახალი, 8-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფი. მოკლედ, ეს ტანდემი ორ ტონაზე მძიმე ავტომობილს 100 კმ/სთ-მდე 5.1 წამში აჩქარებს.

კომპანიის განცხადებით, განახლებულ ძრავს დგუშები, ბარბაცასთან მათი დამაკავშირებელი თითები და გამანაწილებელი ლილვი ახალი აქვს. საერთო ჯამში, ”ბენტლის” ინჟინრებმა ძრავის 300 დეტალი განაახლეს, ან თავიდან შექმნეს. კომპანიის მთავარი ინჟინრის, ფილ კუპერის თქმით, თითო ძრავის აწყობას დაახლოებით 30 საათი სჭირდება.

”მულსანის” სერიული ვერსიის პრეზენტაცია ზაფხულში გაიმართება. კომპანია მყიდველს სალონის გაფორმების მრავალფეროვნებას სთავაზობს. გარდა ამისა, სტანდარტულ აღჭურვილობაში შედის კრუიზ კონტროლი, საქარე მინის წვიმისადმი მგრძნობიარე სისტემა, რომელიც საწმენდებს მაშინვე ჩართავს, როგორც კი შესაბამისი სენსორი წვიმის დაწყებას იგრძნობს. ცენტრალურ პანელზე მოთავსებულია 8-დუიმიანი მონიტორი, რომელიც ერთი მბრუნავი სახელურის საშუალებით იმართება. სისტემის მყარი დისკის ტევადობა 60 გიგაბაიტია, მასზევე ინტეგრირებულია სატელიტური სანავიგაციო სისტემა.

”ჰიუნდაის” პირველი სერიული ჰიბრიდი

Hyundai Sonata Hybrid

1 აპრილი

ნიუ იორკის საავტომობილო შოუზე, კორეულმა კომპანია ”ჰიუნდაიმ” თავის პოპულარულ მოდელ ”სონატას” ჰიბრიდული ვერსია წარადგინა, რომლის ჰიბრიდული ძალური დანადგარიც, მთლიანად კორეელი ინჟინრების მიერაა შემუშავებული.

ჰიბრიდულ დანადგარში შედის ბენზინის 2.4-ლიტრიანი ძრავი, რომელიც 169 ცხენის ძალას ავითარებს და რომელსაც გაზგანაწილების შეშვების და გამოშვების სისტემების ცვალებადი ფაზები აქვს. ამ ძრავთან შეწყვილებულია 6-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფი. სისტემაში ასევე შედის 30-კილოვატიანი ელექტროძრავი.

ელექტროძრავი ენერგიას ლითიუმ-პოლიმერული აკუმულატორების ბლოკისგან ღებულობს, რომელშიც 18.6 ათასი უჯრედია გაერთიანებული. ასეთი აკუმულატორები გავრცელებული ნიკელ-მეტალოჰიდრიდულებთან შედარებით, 40 პროცენტით კომპაქტური, 30 პროცენტით მსუბუქი და 1.7-ჯერ ტევადია.

ჰიბრიდულ სისტემას სამ რეჟიმში მუშაობა შეუძლია. ის მხოლოდ შიდაწვის ძრავის მეშვეობითაც გადაადგილდება, მხოლოდ ელექტროძრავითაც და ორივეთი ერთდროულადაც. კორეული კომპანია არაფერს ამბობს იმაზე, თუ რამდენია ჰიბრიდული ”სონატას” სვლის სიშორე, როცა ის მხოლოდ ელექტროძრავის ხარჯზე გადაადგილდება. სამაგიეროდ, ცნობილია, რომ ქალაქური ციკლით მოძრაობისას, ავტომობილი 6.3 ლიტრ საწვავს მოიხმარს (100 კილომეტრზე), მაგისტრალზე მოძრაობისას კი ხარჯი 6 ლიტრამდე მცირდება.

სტანდარტული ”სონატასგან” ჰიბრიდულს დიზაინიც განასხვავებს. შეცვლილია მთავარი ფარები, რადიატორის ბადის მოყვანილობა, აეროდინამიკის დახვეწის ხარჯზე კი შემხვედრი ჰაერის ნაკადის წინააღმდეგობის კოეფიციენტი 12 პროცენტითაა შემცირებული. ინტერიერში მუშაობს მონიტორი, რომელზეც ჰიბრიდული სისტემის ცალკეული აგრეგატების და მთლიანად სისტემის მუშაობის პარამეტრების შემოწმებაა შესაძლებელი.

ჰიბრიდული ”სონატას” კონკურენტები არიან შესაბამისი სისტემით აღჭურვილი ”ტოიოტა ქამრი”, ”ნისან ალტიმა” და ”ფორდ ფიუჟნი”. აღსანიშნავია, რომ კორეული ჰიბრიდი თავის კონკურენტებზე მძლავრი და მსუბუქია, ეკონომიურობის მხრივ კი, მას მხოლოდ ”ფორდ ფიუჟნი” სჯობს.