Thursday, July 16, 2009

”აუდი A5 სპორტბეკი” - უკვე ოფიციალური ინფორმაცია

Audi A5 Sportback

16 ივლისი


მალე ”აუდის” სამოდელო გამას კიდევ ერთი ახალი ავტომობილი - ხუთკარიანი კუპე (ჰეჩბეკი) ”A5 სპორტბეკი” შეავსებს. ამგვარად, კომპანიის მიერ დასახული გეგმის (რომელიც წლიური გაყიდვების 1.5 მილიონამდე გაზრდას ითვალისწინებს) შესასრულებლად, კიდევ ერთი ნაბიჯი გადაიდგმება.

მწარმოებელი გვამცნობს, რომ ”A5 სპორტბეკი” არის ხუთკარიანი, დაგრძელებული პროფილის მქონე ავტომობილი, რომელიც კუპეს სტილშია შესრულებული და რომელიც, მგზავრებს პრაქტიკულობითა და კომფორტით შეეგებება. კუპეს შეხედულებას ავტომობილს მისი სახურავი აძლევს, რომელიც უკან ძლიერაა დაქანებული და უკანა, საბარგულის კართან ერთად ბოლოვდება. ამასთან, ”A5 სპორტბეკის” სახურავი სედან A4-საზე 36 მილიმეტრით დაბალია. გარდა ამისა, ავტომობილს გრძელი ბაზა აქვს, რომლის სიგრძეც 2.810 მეტრს აღწევს.

სალონში ოთხი სრულფასოვანი ადგილია. საბარგულის მოცულობა 480 ლიტრია, რაც ოდნავ მცირეა A4-ის საბარგულის მოცულობაზე. სამაგიეროდ, თუ უკანა სავარძლებს დავკეცავთ, საბარგულის მოცულობა 980 ლიტრამდე გაიზრდება.

”A5 სპორტბეკისთვის” სულ ხუთი ძრავია განკუთვნილი, რომელთაგან ორი საწვავად ბენზინს იყენებს, სამი კი - დიზელს. ყველა აგრეგატი ასევე A4 და A5 მოდელებსა და მათს დერივატივებზეც გამოიყენება. ბენზინის ძრავებია 2.0-ლიტრიანი TFSI და 3.2-ლიტრიანი V6. პირვლის სიმძლავრე 211 ცხენის ძალაა, მეორისა კი - 265 ცხ.ძ. ორივე აგრეგატი ”აუდის” უახლესი სისტემა ”ვალვლიფტითაა” (სისტემა ავტომატურად არეგულირებს საწვავის შეშვებისა და ნამწვი აირის გამოშვების ფაზებს) აღჭურვილი, რომლის წყალობითაც, მათი კუთრი სიმძლავრე და მაბრუნი მომენტი გაზრდილია, საწვავის მოხმარება კი - შემცირებული. ორივე ძრავით აღჭურვილი ავტომობილები სრულამძრავიან ტრანსმისია ”კვატროთი” აღიჭურვება.

დიზელის ძრავებია: 2.0-ლიტრიანი TDI, 170 ცხენის ძალით და 350 ნიუტონმეტრით, 2.7-ლიტრიანი TDI, 190 ცხენის ძალით და 400 ნიუტონმეტრით და 3.0-ლიტრიანი V6 TDI, 240 ცხენის ძალით და 500 ნიუტონმეტრით. ყველა ვერსია სრულამძრავიანი ტრანსმისიით (კვატრო), 6-საფეხურიანი მექანიკური კოლოფით (ან 7-საფეხურიანი ნახევრად ავტომატურით) და სისტემა სტარტ/სტოპით აღიჭურვება.

ახალი ავტომობილის საბაზო აღჭურვილობაში შევა სისტემა ”სტაბილურობის ელექტრონული პროგრამა” (ESP), რომელსაც წინა ღერძის დიფერენციალის ელექტრონული ჩამკეტი აქვს. ასევე, ”A5 სპორტბეკი” აღიჭურვება ”მართვის დინამიკური სისტემით”, რომელიც სამ განსხვავებულ რეჟიმში მუშაობს. ეს სისტემა აქსელერატორის მგრძნობიარობას, გადაცემათა კოლოფის (ნახევრად ავტომატურის შემთხვევაში) და საჭის მექანიზმის მუშაობას, კონკრეტული რეჟიმის შესაბამისად სრეგულირებს.

ასეთი მდიდრული და მრავალფეროვანი აღჭურვილობის მიუხედავად, A5-ის ოჯახში ”A5 სპორტბეკი” ყველაზე ხელმისაწვდომი ავტომობილი იქნება. ევროპაში მისი სასტარტო ღირებულება 33 650 ევროა (2.0-ლიტრიანი TDI ვერსია), თუმცა გერმანული კომპანია გვპირდება, რომ შემდგომში კიდევ უფრო იაფ ვერსიასაც გამოუშვებს.

”დაიმლერმა” ელექტრული SLS AMG-ს წარმოება დაადასტურა

Mercedes SLS AMG Electric

16 ივლისი


”დაიმლერმა” ოფიციალურად დაადასტურა, რომ წარმოებისთვის ”მერსედესის” პირველ ელექტრომობილს ამზადებს. მოდელიც უკვე შერჩეულია. ესაა სუპერავტომობილი SLS AMG, რომლის შექმნაში მონაწილეობას, სამქიმიანებთან ერთად, მათი პარტნიორის, ტუნინგის საქმეში გაწაფული AMG-ს სპეციალისტებიც მიიღებენ.

ელექტრომობილი ოთხი მძლავრი ელექტროძრავით აღიჭურვება, რომლებიც ბორბლების სიახლოვეს მოთავსდება. მათი კომბინირებული სიმძლავრე 392 კილოვატს (525 ცხენის ძალას), მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 880 ნიუტონმეტრს მიაღწევს.

საინტერესოა, რომ შტუტგარტელებმა ელექტროძრავები ბორბლების შიგნით კი არა, მათ სიახლოვეს განალაგეს, რათა ბორბლის დაურესორებელი წონა შეემცირებინათ. ელექტრული SLS AMG-ს სატესტო ვერსია მაღალი ვოლტაჟის ლითიუმ-იონური აკუმულატორებითაა აღჭურვილი, რომელთა გაგრილებასაც სპეციალური სისტემა მოემსახურება. აკუმულატორების ტევადობა 40 ამპერია საათში. აკუმულატორები მოძრაობის დროსაც, მუხრუჭების მიერ გამოყოფილი ენერგიითაც დაიმუხტება.

დადასტურებული ინფორმაციით (შესამაბისი მონაცემები, ოღონდ ნავარაუდები, სამი დღის წინაც გაგაცანით), ელექტრომოტორებით აღჭურვილ SLS AMG-ს ადგილიდან 100 კმ/სთ-ს ასაკრეფად 4 წამი დასჭირდება. ეს კი იგივე აჩქარებაა, რითაც ამ ავტომობილის შიდაწვისძრავიანი ვერსია ამაყობს, რომლის კაპოტქვეშაც 6.3-ლიტრიანი V8, 571 ცხენის ძალით ბობოქრობს.

შედარებისთვის, დღეისათვის მეტად პოპულარული კალიფორნიული კომპანია ”ტესლას” ელექტრომობილ S-ს 0-100 კმ/სთ აჩქარებისთვის 6 წამი სჭირდება, მის სპორტულ ვერსიას კი - წამით ნაკლები. სხვათა შორის, ცოტა ხნის წინ, ”დაიმლერი” ”ტესლას” აქციონერი გახდა და ისინი ერთობლივად აპირებენ ელექტრომობილების შემუშავებას.

იულიან ბუმბუს კონცეპტუალური ”ბეემვე”

BMW S.X. Concept

16 ივლისი



რუმინელი დიზაინერი იულიან ბომბუ საავტომობილო დიზაინის ხელოვნებას მილანში დაეუფლა და შემდეგ, პრაქტიკა ”ალფა რომეოში” გაიარა. ახლა კი ბუქარესტში საკუთარი ატელიე აქვს, რომელიც ინდუსტრიული დიზაინის სფეროში მუშაობს. შიგადაშიგ კი, ბუმბუ თავისუფალ თემებს ასრულებს და ნამდვილ შედევრებს ქმნის. რამდენიმე თვის წინ მან საავტომობილო სამყარო კონცეპტუალური ”ლამბორგინი ინსექტათი” გააოცა, ახლა კი მორიგი კონცეპტუალური შედევრი - ”ბეემვე S.X.” შექმნა.

”ბეემვე S.X.” არის ბუმბუსეული ინტერპრეტაცია იმისა, თუ როგორი შეიძლება იყოს ბავარიული კომპანიის ლუქსის კლასის სპორტული ავტომობილი. S.X. არის უფრო განიერი და დაბალი, ვიდრე მასთან ყველაზე ახლოს მყოფი მე-6 სერიის ”ბეემვე”, ამასთან მასზე მოკლეცაა და უფრო გრძელი ბაზაც აქვს. მოკლედ, ნამდვილი მტაცებელია.

ვიზუალური თვალსაზრისით, S.X. ბავარიული კომპანიის კორპორატიულ სტილს შეეფერება, თუმცა მასში სიახლეც ბევრი შეინიშნება. მსგავსება განსაკუთრებით წინხედსა და უკანა ხედში შეინიშნება. სამაგიეროდ, იგივეს თქმა არ შეიძლება მის გვერდხედზე.

რამდენადაც ნამუშევარი მხოლოდ ესკიზების სახით არსებობს, მისი შემქმნელი არაფერს გვეუბნება იმაზე, თუ ყველაზე მეტად რა აგრეგატები მიესადაგება მის ქმნილებას. და რამდენადაც, S.X. -ს სუპერავტომობილობაზე აქვს პრეტენზია, მისთვის ზედგამოჭრილი 5.0-ლიტრიანი V10 იქნებოდა, რომელიც 536 ცხენის ძალას ავითარებს, ან ამ ძრავის ფორსირებული ვარიანტი...