Saturday, November 28, 2009

”ფერარი” მოდელ ”ენცოს” შემცვლელ F70-ს 2012 წელს გამოუშვებს
Ferrari F70 Enzo Replacement Coming In 2012
28 ნოემბერიექვსი წელი გავიდა მას შემდეგ, რაც ”ფერარიმ” თავის ისტორიაში ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული სუპერ ავტომობილის, ”ენცოს” წარმოება დაიწყო. ამ დროის განმავლობაში, იტალიურმა კომპანიამ კიდევ რამდენიმე ახალი მოდელის წარმოება აითვისა და ”ენცოს” მოდიფიკაციებიც შესთავაზა მყიდველს. მალე კი ამ ლეგენდარულ მოდელსაც შეცვლა მოელის.
ეს ჯერ ოფიციალურად დადასტურებული არ არის, მაგრამ სავარაუდოა, რომ ახალ ავტომობილს F70-ს უწოდებენ. დღეისათვის მისი ორი კონცეპციაა შემუშავებული და ორივე მათგანი ტესტირების პროგრამას გადის. პირველი კონცეპციის მიხედვით, ავტომობილი შედარებით პატარა, ორ ტურბოკომპრესორიანი V8 ძრავით აღიჭურვება, რომლის სიმძლავრე 700 ცხენის ძალაა. მეორე შემთხვევაში კი აგრეგატი 12-ცილინდრიანია და მასაც ორი ტურბოდამჭირხნი ემსახურება, სიმძლავრე კი პირველისაზე 50-100 ცხენის ძალით მეტია.
რა თქმა უნდა, თავისი ახალი ფლაგმანისთვის, ტურინელებს V12 ძრავი უფრო ემეტებათ, მაგრამ გამონაბოლქვზე ახალი ევროპული და ამერიკული სტანდარტები მათ ალბათ უფრო კომპაქტური და ნაკლებად მძლავრი აგრეგატის გამოყენებას აიძულებს. ამგვარად, ახალი ავტომობილი უფრო მოდელ F40-ის შთამომავალი გახდება, რომელიც V8 კონფიგურაციის ძრავით იყო აღჭურვილი.
ტუინელთა განცხადებით, F70 ”ენცოზე” არამარტო სწრაფი და მანევრული, არამედ უფრო მსუბუქი და მომცრო ზომისაც იქნება, რაც მას ნაკლები საწვავის მოხმარებაში დაეხმარება. დიზაინის მხრივაც, ის სხვა ყველა ”ფერარისგან” ძლიერ განსხვავებული იქნება.
სავარაუდოდ, ახალი ავტომობილის წარმოებას ”ფერარი” 2012 წელს დაიწყება. სულ კი 399 ცალი F70 დამზადდება.
”დელტა ელექტრონიკსმა” ჰიბრიდული დანადგარი შექმნა
Delta Electronics Unveils Hybrid Propulsion System
28 ნოემბერიძალიან იშვიათად ხდება, რომ ავტომაკომპლექტებლების მწარმოებელმა ავტომობილების გამოშვება სცადოს. სულ ახლახანს, ასეთი მცდელობა კანადურ ”მაგნა ინტერნეიშნლს” ჰქონდა, რომელმაც ”ოპელის” შეძენა დააპირა. დღეს კი ინტერნეტით ვგებულობთ, რომ შესაძლოა, მალე ჰიბრიდული ავტომობილების წარმოებას ტაივანურმა ”დელტა ელექტრონიქსმა” მიჰყოს ხელი.
კომპანიამ ჩვეულებრივი შიდაწვისძრავიანი ავტომობილის ბაზაზე ჰიბრიდული საცდელი მოდელის შექმნა გადაწყვიტა. საფუძვლად აიღეს უცნობი მოდელი, რომელსაც ბენზინის ძრავი და ტრანსმისია მოხსნეს და მათ ნაცვლად, ბენზინისა და ელექტრო ძრავის ჰიბრიდული სისტემა დაამონტაჟეს. ამ სისტემაში ბენზინის ძრავის ერთადერთი დანიშნულება ისაა, რომ მასთან დაკავშირებული გენერატორის დახმარებით, ენერგიით ლითიუმ-იონური აკუმულატორები დამუხტოს.
”დელტა ელექტრონიქსის” მიერ გამოქვეყნებული მწირი ინფორმაცია გვამცნობს, რომ ერთი ლიტრი ბენზინის დაწვით, გენერატორი იმ რაოდენობის ენერგიას გამოჰყოფს, რაც 20-30 კილომეტრის გასავლელადაა საკმარისი. საცდელი ავტომობილის ელექტროძრავების ჯამური სიმძლავრე 134 ცხენის ძალას, მაქსიმალური მაბრუნი მომენტი კი 830 (!) ნიუტონმეტრს აღწევს. ჯერჯერობით არ ქვეყნდება ავტომობილის დინამიკური მაჩვენებლები. სამაგიეროდ ცნობილია, რომ ის 1 660 კილოგრამს იწონის.
”დელტა ელექტრონიქსი” აცხადებს, რომ ავტომობილის შემუშავების პროცესი ჯერაც არ დასრულებულა. ჯერაც მიმდინარეობს რამდენიმე დამხმარე სისტემაზე მუშაობა და ამ პროცესის დასრულების შემდეგ, კომპანია პროტოტიპის ტესტირების დაწყებასაც გეგმავს.