Tuesday, November 16, 2010

”შევროლე ვოლტი” - აღიარებების დასაწყისი

Chevrolet Volt wins Automobile Magazine Automobile of the Year award

Motor Trend Car of the Year? The 2011 Chevrolet Volt

16 ნოემბერი

სვლის გაზრდილი სიშორის ელექტრომობილმა ”შევროლე ვოლტმა” უკვე ორი ავტორიტეტული საავტომობილო გამოცემისგან - ”მოტორ ტრენდისგან” და ”ავტომობილ მეგზინისგან” დაიმსახურა საპატიო ჯილდო ”წლის საუკეთესო ავტომობილი”.
”შევი ვოლტმა” წელს ჟურნლისტებისგან ბევრი კრიტიკა დაიმსახურა. ბევრი კითხვის ნიშანს უსვამდა ამ ელექტრომობილის ეკონომიურობას და კერძოდ იმას, რომ ამ ავტომობილს, ერთი გალონი (3.78 ლიტრი) საწვავით დაახლოებით 200 კილომეტრის გავლა შეუძლია. მაგრამ საბოლოოდ უმეტესობა თანხმდება იმაზე, რომ ეს არის რევოლუციური სიახლე საავტომობილო მრეწველობაში.

”მოტორ ტრენდმა” ”შევი ვოლტი” თავის ექვსივე ძირითად კატეგორიაში, საუკეთესოდ დაასახელა. ეს კატეგორიებია: მოწინავე კონსტრუქცია, საინჟინრო ხელოვნება, ეფექტურობა, უსაფრთხოება, ღირებულება და შესრულების ხარისხი.

”ავტომობილ მეგზინის” ჟიურიმ, ცხრა ფინალისტიდან ყველაზე მკაცრი გამოცდა სწორედ ”ვოლტს” ჩაუტარა, რომელმაც წლის განმავლობაში, ასევე ამ ჟურნლისგანაც არაერთი კრიტიკა დაიმსახურა, თუმცა საბოლოო შეფასება სულ ორი სიტყვით შემოიფარგლა - ”გეიმ ჩეინჯერ”, ანუ თამაშის (წესების) შემცვლელი. მოკლედ, ”ვოლტი” ავტოინდუსტრიაში ახალ ეპოქას იწყებს და მას ელექტრომობილების ეპოქა ჰქვია. ბუნებრივია, ამ ეპოქის პიონერი განსაკუთრებულ აღიარებას იმსახურებს.

”შევროლე ვოლტს” მარტო აკუმულატორებში დაგროვილი ენერგიით, დაახლოებით 65 კილომეტრის გავლა შეუძლია. და როცა აკუმულატორები განიმუხტება, საქმეში შიდაწვის ძრავის და გენერატორის ტანდემი ერთვება, რომელთა მიერ გამომუშავებული ენერგიითაც, ავტომობილს კიდევ 500 კილომეტრის გავლა შეუძლია (რა თქმა უნდა, სავსე ავზით).

”ჯენერალ მოტორსის” გლობალური პროდუქციის განყოფილების შეფი ტომ სტივენსი ამბობს, რომ ”შევროლე ვოლტის” წარმოება დაწყებულია და ერთადერთი, რაც დილერებისთვის მის მიწოდებას აფერხებს ისაა, რომ ავტომობილს ჯერაც არ მიუღია EPA-ს (აშშ-ის გარემოს დაცვის სააგენტო) ეტიკეტი, რომელიც ”ვოლტის” სვლის სიშორის მონაცემებს ოფიციალურად დაადასტურებს და ამ საკითხთან დაკავშირებულ მითქმა-მოთქმას წერტილს საბოლოოდ დაუსვამს.

სტივენსმა ასევე დაადასტურა, რომ მერმისს ”გენერლები” 10 000 ცალი ”შევროლე ვოლტის” წარმოებას აპირებენ, 2012 წელს კი წარმოება 45 000-ს მიაღწევს.

P.S. ”ნიუ იორკ ტაიმსში” გავიდა პუბლიკაცია, რომელიც გვატყობინებს, რომ საქართველოს მთავრობა მოლაპარაკებას აწარმოებს ”ჯენერალ მოტორსთან”. მოლაპარაკების თემა ელექტრომობილების შეძენაა. საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს მინისტრ ვერა ქობალიას განცხადებით, ჩვენი ქვეყნის სახელმწიფო სტრუქტურების მთელი ავტო პარკი, რომელიც დაახლოებით 4 000 ავტომობილს მოიცავს, უახლოეს ოთხ წელიწადში სრულად შეიცვლება და ჰიბრიდული და ელექტრული ავტომობილებით ჩანაცვლდება.

”ნიუ იორკ ტაიმსში” მოყვანილი მონცემებით, ამ რაოდენობით ”შევროლე ვოლტის” შეძენა 164 მილიონი დოლარი დაჯდება. თუ მთავრობა ელექტრომობილ ”ნისან ლიფს” შეიძენს, მაშინ ხარჯი 128 მილიონი დოლარი იქნება, ჰიბრიდული ”ტოიოტა პრიუსის” შეძენა კი ჩვენს ქვეყანას 88 მილიონი დოლარი დაუჯდება.

”ჯენერალ მოტორსის” გათვლებით, თუ ავტომობილით დღეში საშუალოდ 60 კიომეტრს გადიხართ, ეს ნიშნავს, რომ ”შევროლე ვოლტის” (იგივე ოპელ ამპერას) მეშვეობით, წლიურად დაახლოებით 1 700 ლიტრი ბენზინის დაზოგვა შეიძლება. თუ დღიური გარბენი 100 კილომეტრია, მაშინ წლიური დანაზოგი 2 200 ლიტრს აღწევს.

გამოდის რომ, ჩვენს მთავრობას 4 000 ელექტრომობილი წლიურად დაახლოებით 8 000 000 ლიტრ საწვავს დააზოგინებს, რაც დაახლოებით 14-16 მილიონი ლარის ტოლფასია (თუ საწვავზე ფასები არ გაიზარდა)...
კონცეპცია ”მერსედეს ბენც ბიომე”
Mercedes Released Biome Concept Photos
16 ნოემბერი

ტრადიციისამებრ, ლოს ანჯელესის საავტომობილო შოუზე, კონკურსი დიზაინის გამოწვევა იმართება ხოლმე, რომლის თემასაც ორგანიზატორები წინასწარ აცხადებენ. ტრადიცია არც ამჯერად დარღვეულა. კონკურსის თემა გადაადგილების მომავლის ისეთ საშუალებათა კონცეპციების მომზადება იყო, რომელთაც 4 მგზავრის გადაყვანა უნდა შეეძლოთ და რომელთა წონაც არ უნდა იყოს 454 კილოგრამზე მეტი.
ამ კონკურსისთვის ”მერსედეს ბენცმა” სამი კონცეპტუალური ნამუშევარი მოამზადა, რომელთაგან ერთი, სახელად ”ბიომე”, კალიფორნიაში, კომპანიის დიზაინ სტუდიაში მომზადდა, მეორე სახელად ”სმარტ 454”, გერმანიაში შეიქმნა, მესამე კი, სახელად ”მაიბახ ე-რიკშა”, გერმანული კომპანიის იაპონელი პარტნიორების ნამუშევარია.

კალიფორნიის (ქალაქი კარლსბადი) სტუდიას ცნობილი დიზაინრი ჰუბერტ ლი ხელმძღვანრლობს, რომლის შექმნილიცაა ახალი თაობის მოდელი CLS და კონცეპტუალური პროტოტიპი ”F800 სტაილი”, რომელმაც ჟენევის წლევანდელ ავტო შოუზე დიდი მოწონება დაიმსახურა.
”ბიომეს” სიგრძე 4020 მილიმეტრი, სიგანე კი 2500 მილიმეტრია. კონცეპციის განმარტებაში ნათქვამია, რომ ავტომობილის ძარა და შასი სრულიად ახალი, ორგანული მასალისგან დამზადდება, რომელსაც პროექტის ავტორები ბიობოჭკოს უწოდებენ. ჰუბერტ ლის განმარტებით, ასეთი ორგანული მასალა ფოლადსა და კარბონის კომპოზიტზე გაცილებით მტკიცე და მსუბუქია. თანაც, ის სრულ გადამუშავებას ექვემდებარება. ამ მასალის წყალობით, ”ბიომე” სულ რაღაც, 394 კილოგრამს იწონის.
რა თქმა უნდა, ეს კონცეპცია მხოლოდ პროექტის ავტორების ფანტაზიის ნაყოფია და მისი რეალური განხორციელება, ყოველ შემთხვევაში, იმ მახასიათებლებით, როგორც მას გვთავაზობენ, არარეალურია. თუმცა სულაც არაა გამორიცხული, რომ ”ბიომეს” გარეგნობის ზოგიერთი ელემენტი, არცთუ შორეულ მომავალში, ”სამქიმიანების” ავტომობილების დიზაინშიც ვიხილოთ.
რაც შეეხება დანარჩენ ორ მოდელს, ”სმარტის” ავტომობილი ისეთივე ჯუჯაა, როგორიც სერიული მოდელი ”ფორთუ”. ამ ავომობილის ძარაც ისეთი პლასტიკისგანაა დამზადებული, რომელიც გადამუშავებას სრულად ექვემდებარება. ჰო მართლა, ამ პატარას კარბონის კომპოზიტისგან დამზადებული საბურავები აქვს (კონცეპციის განმარტებაში სწორედ ასე წერია). ”მაიბახ რიკშა” კი თანამედროვე რიკშაა, რომელსაც ორი ბორბლით 4 მგზავრის გადაყვანა შეუძლია...