Wednesday, August 26, 2009

ფრანკფურტამდე გაიცანით - სამკარიანი ”პოლო”

Volkswagen Polo

26 აგვისტო

ფრანკფურტის ავტოგამოფენაზე, ევროპის უდიდესი ავტომწარმოებლის, გერმანული ”ფოლკსვაგენის” პავილიონის ერთ-ერთი მთავარი პერსონაჟი ახალი ”პოლოს” სამკარიანი ვერსია იქნება, რომელის გაყიდვასაც ევროპელი დილერები შოუს დასრულებისთანავე დაიწყებენ. ფრანკფურტამდე კი, როგორც ეს ტრადიციად ჩამოყალიბდა, ფრანკფურტელებმა თავიანთი სიახლის შესახებ მცირე ინფორმაცია ინტერნეტით უკვე გაავრცელეს.

გაბარიტების მხრივ, სამკარიანი ”პოლო” ხუთკარიანისგან არ განსხვავდება. მისი ზომებია: სიგრძე 3970, და სიგანე 1682 მილიმეტრი. ეს კი, წინა (მეოთხე) თაობის ”პოლოს” სიგრძე/სიგანეზე შესაბამისად, 36 და 32 მილიმეტრით მეტია. ხუთკარიანი ”პოლოსგან” სამკარიანი ოდნავ დახრილი სახურავით (რითაც ის კუპეს სტილს მოგვაგონებს) და ოდნავ დიდი ზომის კარებებით გამოირჩევა.

სამკარიანი ”პოლოსთვის” შვიდი ძრავია განკუთვნილი. მათგან ოთხი ბენზინზე მუშაობს, სამი კი - დიზელის საწვავზე. ბენზინის აგრეგატების მუშა მოცულობა 1.2 და 1.4 ლიტრია. მათგან სამი ატმოსფერულია, ერთი კი - ტურბოკომპრესორიანი. პირველი სამის სიმძლავრე 60, 70 და 80 ცხენის ძალაა, 1.2-ლიტრიანი ტურბოსი კი - 105 ცხენის ძალა. რაც შეეხება დიზელის ძრავებს, მათი მაქსიმალური სიმძლავრე 75-დან 105 ცხენის ძალამდეა. გადაცემათა კოლოფები 6-საფეხურიანი მექანიკურებია, ტურბოძრავიანი ვერსია კი 7-საფეხურიან რობოტიზებულ DSG-ს მიიღებს, რომელსაც ორდისკოიანი გადაბმულობის ქურო მოემსახურება.

ჯერჯერობით უცნობია სამკარიანი ”პოლოს” დინამიკურ-ეკონომიკური მახასიათებლები. სამაგიეროდ, ვოლფსბურგელები გვამცნობენ, რომ თავიანთ ეკონომიურ ტექნლოგია ”ბლიუმოუშნს” სამკარიან ”პოლოზეც” დანერგავენ. ამ ტექნოლოგიით აღჭურვილი ხუთკარიანი ”პოლო” გერმანულმა კომპანიამ ჟენევის ავტო შოუზე წარმოადგინა. მის კაპოტქვეშ 1.2-ლიტრიანი დიზელის ძრავია განლაგებული. ავტომობილს ასევე ემსახურება სისტემა სტარტ-სტოპი, მისი ძარა კი ”მორთულია” აეროდინამიკური” ელემენტებით, რომელთა წყალობითაც, მნიშვნელოვნად მცირდება შემხვედრი ჰაერის წინააღმდეგობა. ”ფოლკსვაგენის” მონაცემებით, ამგვარად დაკომპლექტებული ”პოლო” 100 კილომეტრის გასავლელად, მხოლოდ 3.3 ლ საწვავს მოიხმარს.

უკვე ცნობილია, რომ ევროპაში სამკარიანი ”პოლოს” საწყისი ღირებულება 12 150 ევრო იქნება, ტოპ ვერსიის ფასი კი 15 900 ევროს მიაღწევს.

სიჩქარის რეკორდი ორთქლზე მომუშავე მანქანებისთვის

British Steam Car Challenge

26 აგვისტო



რამდენიმე არცთუ წარუმატებელი მცდელობის შემდეგ, ბრიტანელ ენთუზიასტთა გუნდმა, სახელად ”ბრიტიშ სტიმ ქარ ჩელინჯ”, როგორც იქნა, ორთქლის მანქანებისთვის სიჩქარის რეკორდი გააუმჯობესა, რომელიც ას წელზე მეტი ხნის განმავლობაში, მიუწვდომელი იყო.

ძველი რეკორდი - 205.44 კმ/სთ, 1906 წელს, ასევე ბრიტანელთა მიერ, ავტომობილ ”სტენლი სტიმერით” იყო დამყარებული. ”ბრიტიშ სტიმ ქარ ჩელინჯმა” ეს შედეგი ჯერ კიდევ აგვისტოს დასაწყისში გააუმჯობესა - 210.80 კმ/სთ დააფიქსირა, მაგრამ ის დრო ოფიციალურად არ დაფიქსირდა რადგან გარბენს საერთაშორისო საავტომობილო ფედერაციის (FIA) წარგზავნილები არ დასწრებიან.

მეორე ცდაზე გუნდმა სარეკორდო გარბენისთვის, აშშ-ის ედვარდსის სამხედრო საჰაერო ძალების ბაზა (მოხავე, შტატი კალიფორნია) აირჩია და იქ FIA-ს წარმომადგენლებიც მიიწვია. საერთაშორისო ფედერაციის წესების შესაბამისად, რეკორდის ოფიციალურად დასაფიქსირებლად, აუცილებელი იყო, რომ ერთი საათის განმავლობაში, ავტომობილს სწორი მონაკვეთი ორი მიმართულებით თითოჯერ გაევლო.

ავტომობილი ორთქლის 12 ქვაბითაა აღჭურვილი, რომლებშიც, გაზის წვის შედეგად წარმოქმნილი ორთქლი, ტურბინის ფრთებს ბგერისაზე თითქმის ორჯერ მეტი სიჩქარით მიეწოდება. ორთქლის დანადგარის ჯამური სიმძლავრე 360 ცხენის ძალას აღწევს.

მაქსიმალური სიჩქარის ასაკრეფად სარეკორდო ავტომობილს დაახლოებით 4 კილომეტრი კილომეტრი სჭირდება. დაახლოებით ამდენივეა საჭირო გასაჩერებლად. რეკორდის დასაფიქსირებლად კი, მაქსიმალური სიჩქარით მოძრაობისთვის, მას დაახლოებით ორი კილომეტრის გავლა უწევდა. საერთო ჯამში, სარეკორდო ავტომობილმა ეს დისტანცია (დაახლოებით 10.4 კმ) სულ რვაჯერ გაიარა.

პირველი რეკორდული გარბენისას, სიჩქარე 217.7 კმ/სთ-ის დონეზე დაფიქსირდა, 50-წუთიანი მომზადების შემდეგ, ის უკანა გზაზე გამოუშვეს და ამჯერად, 241.7 კმ/სთ-ს მიაღწია. ერთ-ერთი გარბენის დროს, ორთქლის ავტომობილმა 243 კმ/სთ-ზე მეტიც კი განვითარა. ორი გარბენის შეჯამებით, ორთქლის მანქანებისთვის სიჩქარის ახალ რეკორდად 225 კმ/სთ გამოცხადდა. სავარაუდოდ, ამ შედეგს FIA მალე ოფიციალურად დაადასტურებს.

ჰო მართლა, რეკორდული გარბენების დროს, ავტომობილს, რომლის აგებასაც ”ბრიტიშ სტიმ ქარ ჩელინჯის” ინჟინრებმა თითქმის ათი წელი მოანდომეს, ბრიტანული წარმოშობის კანადელ-ამერიკელი ბიზნესმენი და ავტომრბოლი ჩარლზ ბარნეტი მართავდა, რომელმაც პროექტის დაფინანსებაშიც მიიღო მონაწილეობა.

”მინის” საიუბილეო კონცეპტუალური ”კუპე”

Mini Coupe Concept

26 აგვისტო



ინგლისური კომპანია ”მინი”, რომელიც ”ბეემვეს” ჯგუფში შედის, დაარსებიდან 50 წლის იუბილეს აღნიშნავს და ამასთან დაკავშირებით, თავის პოტენციურ მყიდველს შესანიშნავი საჩუქარი მოუმზადა კონცეპტუალური ”კუპეს” სახით. დღეს ”მინიმ” ამ ავტომობილის ფოტოები და მწირი ინფორმაცია გაავრცელა, მის მსოფლიო პრემიერას კი ფრანკფურტის ავტო შოუზე გეგმავს.

როგორც კომპანიაში ამბობენ, დიზაინერ გერდ ჰილდებრანდს, ”მინი კუპესგარეგნობა თავისი თინეიჯერი შვილის შთაგონებით შეუმუშავებია. თურმე ნუ იტყვით და მის შვილს ბეისბოლის კეპი შებრუნებული ეხურა და ეს რომ დაინახა, ჰილდებრანდმა უცებ წარმოიდგინა, თუ როგორი უნდა ყოფილიყო ”მინის” სპორტული ავტომობილი.

მინი კუპე” სტანდარტულ სამკარიან ჰეჩბეკ ”მინი კუპერის” ბაზაზეა შექმნილი. ოღონდ მისგან უფრო დაბალი (136 მილიმეტრით) და დახრილი სახურავით გამოირჩევა, რომელსაც უკნიდან უჩვეულო ფორმის საყრდენი ”იჭერს”. ოდნავ შეცვლილია წინა და უკანა ბამპერების მოყვანილობაც. სახურავი სხვა მხრივაცაა საინტერესო - ის ალუმინისგანაა დამზადებული. იმის ხარჯზე, რომ სახურავი მსუბუქია და უფრო დაბალიც, ავტომობილის სიმძიმის ცენტრმა დაბლა დაიწია. ამით კი ავტომობილის შემხვედრი წინააღმდეგობა მცირდება. დაბლა დაწეული სიმძიმის ცენტრი კი ავტომობილის მართვადობის გაუმჯობესებას განაპირობებს.

ორადგილიანი კუპე ”მინი კუპერ S-ის” აგრეგატებითაა აღჭურვილი. კაპოტქვეშ 1.6-ლიტრიანი ტურბოძრავი განლაგდა, რომელიც 211 ცხენის ძალასა და 280 ნიუტონმეტრს გამოიმუშავებს. ეს აგრეგატი ასევე გამოიყენება ”მინის” ”ჯონ კუპერ უორკსის” სერიის სპორტულ ავტომობილებზე. მაბრუნი მომენტი კი წინა წამყვან ბორბლებს მიეწოდება.

იმის ხარჯზე, რომ სალონში არ არის უკანა სავარძლები, სახურავი კი ალუმინისაა, ასევე გამოყენებებულია მსუბუქი მასალები, ავტომობილის წონა 100 კილოგრამით შემცირდა, რაც მის დინამიკურ მონაცემებს ასევე აუმჯობესებს. ჯერჯერობით არ გამოქვეყნებულა ეს მონაცემები, თუმცა ძნელი მისახვედრი არ უნდა იყოს, რომ მსუბუქ ორკარიან კუპეს ჰეჩბეკზე უკეთესი ტემპერამენტი ექნება.

კუპეს გარდა, ფრანკფურტში ”მინიმ” შეიძლება როდსტერიც წარმოადგინოს, რომელზეც ინფორმაცია შოუს დაწყებამდე ცოტა ხნით ადრე გამოქვეყნდება.

”მინი” ამ კონცეპტუალურ ავტომობილს ფრანკფურტის შოუს დამთვალიერებელთა და პრესის გამოხმაურებათა შესასწავლად გამოიყენებს. დადებითი გამოხმაურების შემთხვევაში, ავტომობილი კონვეიერზე აუცილებლად დადგება. მანამდე კი ”მინის” საწარმოო პროგრამას კიდევ ერთი ახალი ავტომობილი - ქროსოვერი შეემატება, რომლის საწარმოო ვერსიასაც ასევე ფრანკფურტში ვიხილავთ.