”სივრცულად ეფექტური ავტომობილი” - მომავალი ”იზეტა”?
iSetta Based SEV Concept Vehicle
20 ივლისი

იმას, რაც ფოტოზე ჩანს, ავტომობილს ძნელად თუ უწოდებ, მაგრამ მისი ავტორი, ჰოლანდიელი საავტომობილო ინჟინერი და დიზაინრეი რალფ პანჰუიზენი სხვაგვარად ფიქრობს და თავის მორიგ კონცეპტუალურ ქმნილებას ”სივრცულად ეფექტურ ავტომობილს” (SEV) უწოდებს. და მაინც, ეს უფრო გარდამავალი რამაა ავტომობილსა და სამბორბლიან მოტოციკლს შორის, რომელიც 130-180 კილომეტრს, ერთი გალონი საწვავით გადის, ან სულაც, მამოძრავებელ ძალას ელექტროძრავებისგან ღებულობს.
პროექტის ავტორი ამბობს, რომ 100-დან 1-მა მყიდველმა მაინც რომ ამ ავტომობილის შეძენა გადაწყვიტოს, ამით ათასობით ახალი სამუშაო ადგილი შეიქმნება. თუმცა, ის არაფერს ამბობს იმაზე, რომ ამდენივე სამუშაო ადგილის შეკვეცა იმ მწარმოებლებს მოუწევთ, რომლებსაც მისი ავტომობილი მყიდველს წაართმევს.

ეგ კიდევ არაფერი, პანჰუიზენი თავის ქმნილებას ”მსოფლიოს საუკეთესოს” უწოდებს, თუმცა რა არის, ეს ”მსოფლიოში საუკეთესო”, ამას თავად არ განმარტავს. მის მანქანას წინა ნაწილი ავტომობილის მსგავსი - ორბორბლიანი აქვს, უკან კი მხოლოდ ერთი ბორბალია და ამ ნაწილით ის დიდი ზომის მოტოციკლს მოგაგონებთ. ამ კონცეპტუალური სატრანსპორტო საშუალების დასამზადებლად შესაძლებელია როგორც სამბორბლიანი, ასევე მისაბმელიანი მოტოციკლის პლატფორმის გამოყენება.
რატომ ვახსენთ ”იზეტა”? ბევრმა ალბათ არ იცის, რომ თავის დროზე, იტალიაში შექმნილმა ჯუჯა ”იზეტამ” დიდი როლი ითამაშა კრიზისიდან ”ბეემვეს” გამოყვანაში. ბავარიული კომპანია აჯამად კრიზისისგან შორსაა, თუმცა ცნობილია, რომ მისი კონსტრუქტორები სუბკომპაქტური ავტომობილის შექმნაზე მუშაობენ. ჰოდა, პანჰუიზენმაც თავისი ხედვა გვიჩვენა იმისა, თუ როგორი შეიძლება იყოს თანამედროვეობის ”იზეტა”.