Saturday, October 30, 2010

”ასტონ მარტინი” უგზოობის ”ლაგონდას” მაინც გამოუშვებს

Aston Martin CEO Gives Green Light to Lagonda

30 ოქტომბერი

ეს უკვე კურიოზს ჰგავს - ”ასტონ მარტინმა” საბოლოოდ გადაწყვიტა, რომ უგზოობის კონცეპტუალურ მოდელ ”ლაგონდას”, რომელიც ჯერ კიდევ ორი თვის წინ, დასავიწყებლად გაიმეტა, მწვანე შუქი აუნთო. ამის შესახებ თავად კომპანიის შეფმა ულრიხ ბეცმა განაცხადა და დასძინა, რომ ავტომობილი ”მერსედეს ბენცის” უგზოობის მოდელ GL-ის ბაზაზე შეიქმნება.

პარიზის საავტომობილო შოუზე გავრცელდა დაუდასტურებელი ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ ”ასტონ მარტინის” საწარმოო პროგრამაში შემდეგი ახალი ავტომობილი, ოთხკარიან კუპე ”რეპიდის” ბაზაზე შექმნილი სედანი იქნებოდა. ბეცს არ უარუყვია, რომ მისი კომპანია სედანის წარმოებას აპირებს. ამასთან დასძინა რომ სუპერ ავტომობილი ”ვან-77” მხოლოდ 22 ცალი დამზადდება და არა 77 ცალი, როგორც ადრე იგეგმებოდა.

შარშან, ჟენევის საავტომობილო შოუზე, ინგლისურმა კომპანიამ ყველა გააოცა, როდესაც უგზოობის ”ლაგონდას” საბურველი ახადა. მნახველთა უმეტესობა, მათ შორის ჟურნალისტებიც, ნანახით გაწბილებულები დარჩნენ. ბევრმა ისიც თქვა, ამ მახინჯი მანქანის გამოშვებით, ”ასტონი” თავის ავტორიტეტს შებღალავსო. ამგვარმა ლაპარაკმა ის შედეგი გამოიღო, რომ ”ასტონ მარტინის” თანამფლობელმა დევიდ რიჩარდსმა პროექტ ”ლაგონდას” შეჩერების გადაწყვეტილება მიიღო.

მაგრამ შემდეგ კომპანიის მარკეტოლოგებმა კვლევა ჩაატარეს, რომელმაც გამოავლინა, რომ მახინჯი ”ლაგონდაც” კი, ძალიან პოპულარული იქნება ისეთი ქვეყნების ბაზრებზე, როგორებიცაა ჩინეთი, რუსეთი და ახლო აღმოსავლეთის ქვეყნები. და, რიჩარდსის გადაწყვეტილების შეცვლაც სწორედ მარკეტოლოგების ვერდიქტმა განაპირობა.

რაც შეეხება ”მერსედესთან” პარტნიორობას, გასაკვირი არც ამაშია რამე. ჯერ ერთი, ”ასტონ მარტინი” და გერმანული კომპანია პარტნიორები არიან. მეორეც, კონცეპტუალური ”ლაგონდა” სწორედ ”მერსედეს GL-ის” ბაზაზე დამზადდა. თუმცა, ბეცი აცხადებს, რომ შტუტგარტელებთან პარტნიორობის მიუხედავად, უგზოობის მოდელის ნაწილების და კომპონენტების უმეტესობას თავად ”ასტონი” დაამზადებს, რათა თავისი ავტომობილების უნიკალურობა შეინარჩუნოს.

”ვოლვო” საწვავის ფიჭურ ელემენტებს შეიმუშავებს

Volvo C30 EV

30 ოქტომბერი

იმ კომპანიების რიცხვს, რომლებიც თავიანთი ელექტრომობილებისთვის, ენერგიის დამატებით წყაროდ ფიჭური ელემენტების გამოყენებას აპირებენ, მალე ”ვოლვოც” შეუერთდება. კომპანიამ, რომელიც ცოტა ხნის წინ, ”ფორდმა” ჩინელებს მიჰყიდა, ახლახანს შვედეთის ენერგეტიკის სამინისტროსთან ხელშეკრულება გააფორმა, რომლის მიხედვითაც, ეს უკანასკნელი ავტომწარმოებელს საწვავის ფიჭური ელემენტის შემუშავებაში დაეხმარება.

ასეთი ელემენტების შემუშავებას ”ვოლვო” 2012 წლისთვის დაასრულებს, რის შემდეგაც, ელექტრომობილ C30-ის ბაზაზე, ორი საცდელი პროტოტიპი დამზადდება და მათი საგზაო გამოცდები დაიწყება.

ახალ ძალურ დანადგარში, წყალბადის მისაღებად, ჩვეულებრივ ბენზინს გამოიყენებენ. თავისუფალი წყალბადი ფიჭური ელემენტების მთავარი ენერგომატარებელია. ამ ელემენტებში მიმდინარე ქიმიური რეაქციების დროს, წყალბადსა და ჟანგბადს შორის მიმდინარე პროცესებისას, წარმოიქმნება ელექტროდენი, რომელიც აკუმულატორებს დამუხტავს.

უნდა ითქვას, რომ წყალბადის მისაღებად ბენზინის გამოყენებას დადებითთან ერთად, უარყოფითი ეფექტიც აქვს. დადებითი ისაა, რომ საჭირო არ იქნება ავტომობილით თავისუფალი წყალბადის ტარება. უარყოფითი კი ისაა, რომ ბენზინისგან წყალბადის მიღების თანაპროდუქტი ნახშირჟანგია. სხვათა შორის, როდესაც ფიჭურ ელემენტებში თავისუფალ წყალბადს იყენებენ, ავტომობილი ნარჩენის სახით მხოლოდ სუფთა წყალს გამოჰყოფს. ბენზინის შემთხვევაში კი მას გამონაბოლქვიც ექნება. თუმცა, ”ვოლვოს” სპეციალისტები ირწმუნებიან, რომ ამ შემთხვევაში გამონაბოლქვი უმნიშვნელო იქნება.

ცნობისათვის, C30-ის ბაზაზე დამზადებული ელექტრომობილი ”ვოლვომ” შარშან გვიჩვენა. ამ მანქანას 111-ცხენისძალიანი ელექტროძრავი ამოძრავებს, რომლის დახმარებითაც, ადგილიდან 100 კმ/სთ-მდე აჩქარებას ის 10.5 წამს ანდომებს, მაქსიმალური სიჩქარე კი სულ რაღაც 130 კმ/სთ-ია. ამ ელექტრომობილის სვლის სიშორე 150 კილომეტრს აღწევს, ფიჭური ელემენტების წყალობით კი ეს მაჩვენებელი 400 კილომეტრამდე გაიზრდება.

”აბარტი” საკუთარ პლატფორმას შეიმუშავებს

Abarth

30 ოქტომბერი

იტალიური კომპანია ”აბარტი”, რომელიც ”ფიატის” ჯგუფში შედის, უარყოფს ხმებს იმის შესახებ, რომ თითქოს, საკუთარი სპორტული მოდელის საწარმოებლად, ავსტრიული KTM-ის ექსტრემალურ სპორტულ ავტომობილ X-ბოქსის პლატფორმის გამოყენებას აპირებს. უფრო მეტიც, როგორც ბლოგ ”ავტობლოგის” ესპანური ვერსია იუწყება, ”აბარტის” სპეციალისტები ახალ პლატფორმას თავადვე შეიმუშავებენ.

სხვათა შორის, ადრე იყო ლაპარაკი იმაზე, რომ ”აბარტი” თავისი პლატფორმის შემუშავების ნაცვლად, ”ლოტუსის” იმ პლატფორმის გამოყენებას გეგმავდა, რომელზეც ინგლისური კომპანიის პოპულარული მოდელი ”ელისია” ბაზირებული. მაგრამ იტალიურ კომპანიაში აღნიშნულ პლატფორმას, რომელსაც ”ლოტუსის” გარდა, კიდევ რამდენიმე კომპანია, მათ შორის, ელექტრომობილების მწარმოებელი ”ტესლა” იყენებს, მოძველებული უწოდეს.

ბარემ ამ გამონათქვამის ნამდვილი მიზეზი განვმარტოთ - ”ლოტუსმა” ”ელისის” პლატფორმა რამდენიმე წლის წინ კი შეიმუშავა, მაგრამ ის ახლაც არ შეიძლება მოძველებულად ჩაითვალოს და თამამად შეიძლება ითქვას, რომ აქტუალობას კიდევ რამდენიმე წელი შეინარჩუნებს. ”აბარტის” მიერ მისი დაწუნება კი იმ ფაქტს შეიძლება მიეწეროს, რომ ეს კომპანია ”ფიატის” იმ ოჯახის წევრია, რომელიც თავის ბრენდ ”ფერარით” ამაყობს. ამ უკანასკნელს კი ”ლოტუსი” წლების განმავლობაში, ფორმულა 1-შიც და საგზაო ავტომობილების სეგმენტშიც უწევდა კონკურენციას.

რაც შეეხება KTM-ის პლატფორმას, ”აბარტი” მისი გამოყენების შესაძლებლობას განიხილავდა. ესაა კარბონის კომპოზიტისგან დამზადებული მონოკოკი, რომელსაც ავსტრიული კომპანია თავის იტალიურ არშემდგარ პარტნიორს სრულად დაკომპლექტებულს სთავაზობდა. ამ პლატფორმაზე კი ”აბარტი” თავის მიერ შემუშავებულ სპორტულ ძარას (ტარგას ტიპისას), ძრავს და ტრანსმისიას, ასევე სალონს დაამაგრებდა.

”ავტობლოგი” არაფერს ამბობს ამ თითქმის შემდგარი გარიგების ჩაშლის მიზეზების შესახებ. მაგრამ ადვილი სავარაუდოა, რომ ”აბარტმა” თავი ავსტიული პლატფორმის სიძვირის გამო შეიკავა. სიძვირეს კი კარბონის კომპოზიტი განაპირობებს. ამასთან, ეს ავანგარდული მასალა, რომელსაც ფართოდ იყენებენ ფორმულა 1-ში, სერიულ წარმოებაში კარგად გამოცდილი არაა.

”ავტობლოგი” ბევრს არც ”აბარტის” საკუთარი პლატფორმის კონსტრუქციის შესახებ გვეუბნება. ცნობილია მხოლოდ ის, რომ მას წამყვანი უკანა ბორბლები ექნება და აღიჭურვება ”ფიატის” 1.4-ლიტრიანი ბენზინის ძრავით (სერია მულტიეარ), რომელიც 170 ცხენის ძალას იძლევა. ძრავს ორდისკოიანი ქურის დახმარებით, 5-საფეხურიანი რობოტიზებული კოლოფი შეუწყვილდება.

სავარაუდოდ, ”აბარტი” საკუთარი როდსტერის წარმოებას 2013 წელს დაიწყებს და მას დაახლოებით 30 000 ევროს ფასად გაჰყიდის.

”ფოლკსვაგენის” პროექტი მიმო - ძრავი შუაში და ადრენალინი

Volkswagen's new 'MiMo' sports car architecture

ბრიტანული გამოცემა ”ქარ” იუწყება, რომ საავტომობილო ჯგუფმა ”ფოლკსვაგენმა” მწვანე შუქი აუნთო პროექტ მიმო-ს, რომელიც სრულიად ახალი, შუაძრავიანი არქიტექტურის შემუშავებას ითვალისწინებს. მიმო-ც გერმანულად სწორედ ასე იშიფრება - მიტელმოტორ, ანუ შუაძრავიანი.

ის ფაქტი, რომ ვოლფსბურგელებმა ტიპიური სპორტული პლატფორმის შემუშავება გადაწყვიტეს, იმის მანიშნებელია, რომ მათ ”ფოლკსვაგენის”, ”პორშეს” და ”აუდის” მარკებით, ამ ტიპის სპორტული ავტომობილების წარმოება აქვთ გადაწყვეტილი. ამასთან, გამორიცხული არც ისაა, რომ მომავალში ამავე პლატფორმით ”შკოდამ” და ”სეატმაც” ისარგებლონ.

ახალი პლატფორმის შემუშავების საქმეში, წამყვანი როლი ”პორშეს” მიენიჭება, რომელიც სხვადასხვა მიზეზთა გამო, იურიდიულად ჯერაც არაა სრულად ინტეგრირებული ”ფოლკსვაგენის” ჯგუფში. შტუტგარტულ კომპანიას შუა და უკანაძრავიანი სპორტული ავტომობილების წარმოების დიდი გამოცდილება აქვს და ბუნებრივია, ვოლფსბურგში ამ გამოცდილების გამოყენება სურთ.

არცთუ დიდი ხნის წინ, ”პორშეს” შეფმა მათიას მიულერმა განაცხადა, რომ მისი კომპანია თავისი საწარმოო პროგრამის კიდევ უფრო გაფართოებას აპირებს. ჯერ ერთი, იგეგმება მომცრო ზომის უგზოობის მოდელის წარმოების დაწყება. გარდა ამისა, შემუშავების პროცესშია ახალი შუაძრავიანი ავტომობილი, რომელიც ”პორშეს” გამაში, მოდელ 911-სა და 918 სპაიდერს შორის არსებულ ნიშას დაიკავებს. კიდევ ერთი ავტომობილი, რომლის წარმოებასაც ”პორშე” გეგმავს, არის მცირე ზომის სპორტქარი, რომელიც ”ბოქსსტერზე” დაბალ საფეხურს დაიკავებს და შტუტგარტელთა ყველაზე იაფფასიანი ავტომობილი იქნება.

ყველა ამ ავტომობილისთვის განკუთვნილ პლატფორმას ”აუდიც” გამოიყენებს. ინგოლშტადტელების პირველი შუაძრავიანი მოდელის სახელი იქნება R5, რომელსაც დეტროიტში ნაჩვენები კონცეპტუალური E-ტრონის (სურათზე) მოტივებზე დაამზადებენ. ეს ავტომობილი ორ პოპულარულ სპორტულ მოდელს - TT-სა და R8-ს შორის არსებულ ნიშას შეავსებს. ”აუდის” პირველი შუამოტორიანი ავტომობილი ბაზარზე 2014 წელს გამოვა. პირველად კუპესძარიანი ვერსიის გაყიდვები დაიწყება, შემდეგ კი მას ღიაძარიანი მოდიფიკაციაც დაემატება.

”მაკლარენი” ჰიბრიდულ სუპერ ავტომობილსაც გამოუშვებს

McLaren Automotive plans petrol-electric hybrid supercars

30 ოქტომბერი

ინგლისური კომპანია ”მაკლარენ ავტომოტივი”, რომელიც თავის პირველ სუპერ მოდელ MP4-12C-ს გაყიდვებს მერმისს, გაზაფხულიდან დაიწყებს, თავისი სამოდელო გამის (რომელიც მალე სამამდე გაიზრდება) ყველა ავტომობილის ჰიბრიდული ვერსიის წარმოებასაც გეგმავს. ამის თაობაზე ინფორმაცია კი ბრიტანულმა გამოცემა ”ქარ-მა” გაავრცელა.

ინფორმაციის საფუძველი ის ფაქტი გახდა, რომ ”მაკლარენმა” ინტენსიურად დაიწყო იმ სპეციალისტების დაქირავება, რომლებსაც ჰიბრიდული ძალური დანადგარების შექმნის გამოცდილება აქვთ. ”ქარ-ის” ცნობით, ახალ პერსონალს ”მაკლარენისთვის” ყველა იმ ელექტრონული კომპონენტის შექმნა მოუწევთ, რომლებიც ჰიბრიდული აგრეგატებისთვისაა საჭირო.

ჯერჯერობით, ”მაკლარენის” ჰიბრიდულ მოდელზე არანაირი ინფორმაცია არ ვრცელდება. სამაგიეროდ ცნობილია, რომ კომპანია მალე თავის საწარმოო პროგრამას კიდევ ორ ავტომობილს დაუმატებს. მათგან ერთი ლეგენდარულ სუპერ ავტომობილ F1-ის შთამომავალი იქნება, მეორე კი - შედარებით იაფფასიანი სპორტული მოდელი, რომელმაც კონკურენცია ”პორშე კაიმანსა” და ”ნისან 370Z-ს” უნდა გაუწიოს.

რაც შეეხება MP4-12C-ს, მისი კონცეპტუალური ვერსიის პირველი ჩვენება შარშან, ზაფხულში შედგა, სერიული ავტომობილი კი მსოფლიო საზოგადოებამ პირველად ჟენევის წლევანდელ ავტო შოუზე იხილა. ეს ავტომობილი 3.8-ლიტრიანი V8 აგრეგატითაა აღჭურვილი, რომელიც 600 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს. ძრავთან ორდისკოიანი ქუროს მეშვეობით, 7-საფეხურიანი რობოტიზებული კოლოფია დაკავშირებული. ამ ტანდემის დახმარებით, MP4-12C-ს ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის 3.4 წამში აკრეფა შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 325 კმ/სთ-ს აღწევს.

რაც შეეხება F1-ის შთამომავალს, მასაც ძრავი (გაცილებით ძლიერი) ბაზაში ექნება განლაგებული. მონოკოკი კი მთლიანად კარბონის კომპოზიტისგან დამზადდება. ”მაკლარენის” აცხადებს, რომ ამ ავტომობილზე არაერთ ისეთ ტექნოლოგიურ სიახლეს გამოიყენებს, რომელთა წყალობითაც, მას თავისუფლად შეიძლება რევოლუციური ეწოდოს. მისი დებიუტი ორი წლის შემდეგაა დაგეგმილი.

”მაკლარენი” მხოლოდ 1000 ცალი MP4-12C-ს წარმოებას გეგმავს, რომელთაგან ყველაზე მეტი - 400-500 ცალი ავტომობილი ევროპის ბაზარზე გაიყიდება, 300-400 ცალს ჩრდილოამერიკული ბაზარი მიიღებს, დანარჩენი მსოფლიოს კლიენტურისთვის კი მხოლოდ 100-200 ცალი რჩება. დიდ ბრიტანეთში MP4-12C-ს ფასი 175 000 გირვანქა სტერლინგია.